Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6973 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hanttapoika, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Näkyvätkö säästöt hoidossa/ välineissä?  (Luettu 9580 kertaa)

vuodesta_63

• Intoilija
Vs: Näkyvätkö säästöt hoidossa/ välineissä?
« Vastaus #30 : Maaliskuu 31, 2016, 11:38:53 ap »

Matka saattaa joillakin pidentyä ja aikaa kulua enemmän lääkärikäynneillä. Kela nyt toistaiseksi vielä ainakin korvaa matkakulut. Toisaalta jos lääkärireissu on kerran vuodessa, niin ainakin itse mielelläni matkustan vähän pidemmälle, jos tiedän saavani hyvän ja asiantuntevan hoidon. Asiaan on  on monia näkökulmia ja kun tuo sote toteutuu, niin saattavat matkat pidentyä siinäkin järjestelyssä.
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Maaliskuu 31, 2016, 15:41:57 ip »

Vuodesta_63:
Lainaus
Osaako joku sanoa, että kuka/ mikä instanssi sen pumpun maksaa? Onko se sairaanhoitopiiri vai kotikunta vai kela? Ja kuka sen pumpun tai sensoroivan pumpun voi määrätä? Onko se vain erikoissairaanhoidon lääkäri/ yksikkö vai onko sekin käytäntö alueellisesti erilainen?

Pääsääntö on kai aina se, että diabeteksen hoitoon erikoistunut lääkäri (usein keskusssairaala d-polilta tai jopa yksityislääkäri) antaa yksilöllisen hoitosuosituksen, jonka mukaan potilas hyötyy pumppuhoidosta. Pumpun yleensä omistaa ja hoito tapahtuu sairaanhoitopiirin d-polilla. Mutta asuinkunta on se, joka pumppu- ja hoitotarvikelähetteen hyväksyy/hylkää ja kustantaa. Joillakin isommilla kunnilla voi olla yleisssääntöjä (joita ei saisi oikeastaan olla), joiden mukaan pumppuja ja hoitotarvikkeita jaetaan.

Itse olen ensimmäisen pumppuni saanut sillä perusteella, että Diabetesliiton Tampereen Diabeteskeskus sitä minulle suositteli D1-kurssin kurssipalautteessa. Hoitopaikka sitten noudatti suositusta ja ehdotti pumpun hankkimista asuinkunnalleni.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #32 : Maaliskuu 31, 2016, 21:39:35 ip »

Kiitos infosta äskoo :)
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

aazie

• Aktiivinen
« Vastaus #33 : Huhtikuu 04, 2016, 10:33:51 ap »

En ole hokannut vielä säästöjä, paitsi se lääkkeiden 50e omavastuu.
Kirjattu
Veni Vidi Vici

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14