Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 389084 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3360 : Elokuu 26, 2019, 22:17:18 ip »

Elvyttää pitää, mutta itse kirjoittelin tänne enemmän, kun oli ongelmia  ::) Nyt kun ollaan tasaisen tylsiä, niin ei tunnu olevan asiakaan  :-X

Tänään suunniteltiin partion talvea, aikuispartioon panostetaan, kun viime talvena ei ollut oikein mitään toimintaa. Mä en jaksanut yhtään olla oikein missään toiminnassa mukana, edellisvuonna aloitti toimintansa siis. Sitten on tulossa vähän uuttakin toimintaa. Mun pitäisi tehdä yksi rahoitushakemus, onneksi on aikaa ens kuukausi. Pitäisi osata muotoilla hyvin toiminnan tavoitteita, arvoja ja kaikkea sellaista ja mihin me avustusta tarvittaisiin. Ollaan kyllä tänä vuonna hyvin rahoitusta saatukin, siitä kyllä pointsit kunnalle ja varsinkin sen nuorisotyölle :-*

Diabetesyhdistyksen parissa menee myös aikaa, syksy on aika täynnä sen pyörittämistä. Positiivista on, että meille on tarjoutunut oikein ihmisiä puhumaan  ;D Vaikka en itse oikein tuputtamisesta tykkää, mutta saadaan toimintaa ja sitä mukaan lisää väkeä. Kynnys tuntuu olevan aika iso, tulla iltoihin mukaan.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3361 : Elokuu 29, 2019, 09:46:08 ap »

Viimeinen kesäviikko menossa ja tuntuu aika haikealta. Siitähän on vain hetki, kun Maijan kanssa mietittiin, että hänellä on melkein 100 kesälomapäivää ja nyt tosiaan vihoviimeiset menossa. Ensi viikolla jatkuu taas päiväkotiarki. Vaikka itse olen ollut jo melkein kuukauden töissä kesäloman jälkeen, niin kesästä on saanut kyllä silti nauttia. Elokuussa on ollut aivan mahtavia kelejä ja uimaankin on vielä päässyt. Viime viikolla käytiin Maijan ja Maijan isän kanssa Särkänniemessä. Se oli ihan mahtava reissu. koulun alkamisen jälkeen arkipäivänä Särkänniemessä oli tosi vähän ihmisiä ja kaikkiin laitteisiin pääsi suoraan jonottamatta. Ja tulihan sitä sitten pyörittyä niissä laitteissa koko rahan edestä. Aurinko paistoi kesäisen lämpimästi ja kuivatti tukkijoessa kastuneet vaatteet nopeasti taas kuiviksi. Kävin yksin myös Hypessä ja Tornadossa ja kyllä ne on sellaisia laitteita, että tuntui, että pää oli pyörällä vielä seuraavakin päivänä. Ensi kesänä pitää mennä taas. Tai ehkä jo lokakuussa seuraavan kerran.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3362 : Syyskuu 02, 2019, 21:23:28 ip »

Olin viikonloppuna eskarilaisen veljentyttären ja heidän kahden koiran seurana. Olipa tuskaiset päivät, kun tytöllä oli ihan just irtoamassa etuhammas ja viereinen heilui myös. Olisi pitänyt vaan yöllä nypätä pois, kun ei kunnolla pystynyt syömään, mutta en vaan uskaltanut. Tarjoilin kyllä "sopivia" ruokia, mutta likka varoi, ettei vaan osu etuhampaaseen, oikea suokelukohde. Isänsä oli sitten yöllä nypännyt hampaan pois  ;D Vein hampaanirroituslahjan. Oli ihan eri likka. Me ei oikein missään käyty, eikä herkkuja ostettu kaupasta, ehkä otetaan uusiksi tyttöjen ilta, kunhan se toinenkin etuhammas on poissa  :P
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3363 : Syyskuu 02, 2019, 22:08:39 ip »

Voi pientä! ;D Tuli ihan omat likat mieleen vastaavassa tilanteessa. Siinä kohtaa ei kannattanut näkkäriä tarjota...  ;)

Mä olin tänään vahtimassa ystävän koiranpentua joka tuli uuteen kotiinsa vasta 3 päivää sitten ja nyt ystiksellä oli pakollinen meno niin mä sain toimia koiravahtina. Niinhän siinä sitten taas kävi kuten aina ennenkin kun mä oon lapsenvahtina: Hoidettava nukkui koko ajan ja "äippä" tykkäsi,
koska sehän tietää vauhtia ja vaarallisia tilanteita myöhempään iltaan.  ;D

Mutta kyllä voi koiranpentu olla suloinen! ♡
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3364 : Syyskuu 04, 2019, 07:21:52 ap »

Voi ihania tuommoiset "vauvat"  :-* Näiden kohta 2-vuotias ihmeen hyvin totteli mua, vaikka karkaskin muutaman kerran, varmaan aavisteli, että nyt ei ehkä kannata lähteä omille teilleen. Isä haki sitä kerran auton kanssa  ::) Mökillä, kun auton oven avasi, niin koira pinkoi peltoja pitkin kauemmaksi. Ei mahtanut mitään, onneksi oltiin maaseudulla, mutta kylän keskustassa. Oli sitten hyvinkin katuva.

Tänään olisi ollut jotkut järjestöpäivät, ei vaan jaksa osallistua. Oltiin paikallisyhdistyksen kanssa menossa sinne. Kaksi ihmistä, kun hoitaa yhdistystä, niin voimat ovat aika rajalliset.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Kide

• Veteraani
« Vastaus #3365 : Syyskuu 04, 2019, 22:31:33 ip »

Mä olin tänään vahtimassa ystävän koiranpentua joka tuli uuteen kotiinsa vasta 3 päivää sitten...

Oi, mikä tehtävä.  :)

Itse kävin tänään sairaalalla muuta asiaa, kun hoitava neurologini tuli vastaan. Viimeksi hän on nähnyt minut rollan kanssa raahautumassa. Nyt pompin portaita alas ilman tukea. Kyllä oli aitoa ilonsa, kun hänelle kerroin, että uuden ms-lääkkeen ansiosta voin kovasti paljon paremmin.  ;D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2019, 22:33:50 ip kirjoittanut Kide »
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3366 : Syyskuu 04, 2019, 22:59:03 ip »

Mä olin tänään D-yhdistykseni jäsenillassa jossa lääkäri luennoi diabeetikon vuosikokeista. Ihan huippulääkäri, hoitaa myös minua. :)

Kide, onpa kiva kuulla että voit paremmin nyt. Varmasti hieno hetki niin sinulle kuin lääkärillekin tuo kohtaaminen.  :)

Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3367 : Syyskuu 05, 2019, 20:31:52 ip »

Käyn lukemassa viestejä kohtauspaikalla,yritän olla komentaimatta. Aika usein on samasta aiheesta aloituksia. Näin on näreet,sanoi Viljo vainaa. Mut,älkää välittäkö mun mielipiteestä.
Kirjattu

pake10

• Jäsen
« Vastaus #3368 : Syyskuu 05, 2019, 22:50:47 ip »

Opiskelut alkoivat, jännää ja stressaavaa. Verensokerit näyttävät onneksi "antavan armoa", jotta voi keskittyä olennaiseen, sensorikäyrä on ollut lähes vaakasuoraa 5-6 mmol/l tuntumassa, vaikka ruokailujakin on mahtunut väliin.  ;D Kurssit vaikuttavat mielenkiintoisilta, joten toivottavasti alakin osoittautuu omaksi.  :)
Kirjattu
DM I vuodesta 2005
Accu-Chek Spirit Combo 12/2012
Medtronic MiniMed 670G 6/2019 →
Fiasp

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3369 : Syyskuu 08, 2019, 11:06:39 ap »

Tsemppiä opintoihin!

Mä eilen katselin opintoja 60 op:ta puuttuisi kirjastoalan tutkinnosta. Mä oon aina halunnut kirjastoon töihin. Pitää tänään katsella uudestaan, toki yksi tutkinto on lukemisen alla ja tentti jo kuukauden päästä  :-X

Hammas meni halkeaman, eli paikka veks. Kävin veljentyttöä moikkaamassa, niin olisi kovasti halunnut nähdä sen  ;D Siitä kyllä tulee isona joku terveysalan ihminen, sen verran paljon kiinnostaa kaikki haavat sun muut. Isältään poistivat hampaan, niin joka ilta piti näyttää, miltä ien näyttää ja ikää 6 vuotta  :o Oli vähän oudon näköinen, kun molemmat etuhampaat puuttuivat, mutta eiköhän ne uudet kohta kasva. Iso tyttö tuli kertaheitolla.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3370 : Syyskuu 11, 2019, 21:14:31 ip »

Tänään saatu uusi hammas suuhun  ;D Lekuri heristi oikein sormea, kun kerroin, miten hampaasta lähti paikka, että "karkkia ei sitten saa syödä"   ;D ;D Juu, oli vähän liian kovia karkkeja.

Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3371 : Syyskuu 12, 2019, 09:21:17 ap »

Kesä päättyi ja kelit on sen mukaiset. Tuntuu aika haikealta, vaikka syksyssä on kyllä myös paljon kaikkea kivaa.

Viime viikolla vietettiin aivan ihanat 2-vuotissynttärit. Paljon lapsivieraita äiteineen ja saatiin molemmat isovanhemmatkin saman kahvipöydän ääreen. Lasten isä teki tarjottavat kakut ja pizzat, kaiken gluteenittomana ja laktoosittomana ja osan myös vegaanisena. Aivan ihania herkkuja! Nyt mulla on 2-vuotias poika ja tuntuu ihan uskomattomalta.

Varattiin myös pieni risteilu syys-lokakuun vaihteeseen, jonne lähdetään koko perhe ja mukaan tulee myös yksi lasten kaveri äitinsä kanssa. En ole ollut laivalla moneen vuoteen. Lokakuussa lähdetään myös taas Särkänniemeen. Ostin rannekkeet edullisesti jo nyt. Mukaan lähtee samainen kaveri ja äitinsä kanssa. Juho jätetään suosiolla isovanhempien hoitoon siksi aikaa.

Syksyllä on myös paljon ilmaista tai lähes ilmaista puuhaa. Asutaan niin hyvällä paikalla Turussa, että on helppo osallistua kaikkiin Seikkailupuiston puoli-ilmaisiin juttuihin. Viime sunnuntaina tehtiin savitöitä ja illalla mentiin Lasten liikunnan ihmemaahan. Aivan mahtava paikka, jossa lapset saa juosta, hyppiä ja touhuta mielensä mukaan ja aivan ilmaiseksi. Sinne tarkoitus taas mennä joka sunnuntai-ilta, jos ei muita suunnitelmia ole.

Syksy on mukavaa aikaa mutta saisi kyllä sataa vähemmän.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3372 : Syyskuu 12, 2019, 12:12:02 ip »

Mulla on tänään jännät paikat: laitettiin omakotitalo myyntiin alkukesästä ja on ollut vähän pitkästyttävää odotella, kun oikein mitään ei ole tapahtunut. Itse ollaan asuttu kerrostalossa jo yli puoli vuotta, joten talo on ollut tyhjillään. Noh, pari viikkoa sitten alkoi yhtäkkiä tulla välittäjältä uutisia yksityisnäytöistä. Tiistaina, kun oli ilmeisesti tämän vuoden viimeinen kesäpäivä, oli illalla 2 näyttöä ja satsasin tosissani stailaukseen: koko päivän kitkin, laitoin kukkapenkkeihin syysistutuksia ja sisälle kukkakimppuja + kotoa viherkasveja, keräsin luumuja puutarhapöydälle jne jne. Välittäjän mukaan kävijät olivat olleet hyvin ihastuneita erityisesti pihaan. Viimeiksi käynyt pariskunta tekee tänään tarjouksen!  ;D ;D ;D

Pitääkää peukkuja, että on hyvä tarjous ja päästäisiin lähtemään huomenna reissuun juhlamielellä!  8) 8) 8)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #3373 : Syyskuu 12, 2019, 16:23:05 ip »

Välillä kuilumisia tännekkin kun ny on kyllä aikaa. Onnistuin sitten teloon jalkani ja vielä olis pari viikkoa ainakin kipsi jalassa. Osaa kyllä olla tylsää kun ei oikein mitään pysty kunnolla tekeen. Paitti lukeen ja kattoon töllöö.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3374 : Syyskuu 12, 2019, 19:07:56 ip »

Edelliselle kirjoittajalle totean että jalka 6 viikkoa kipsissä, yksin, portaita ulko-ovella eli ei edes asiaa postilaatikolle. Maailman pisin aika elämässäni. Onneksi lähiesimieheni asui lähellä ja kävi kaupassa.
Sadetta, sadetta on riittänyt. Tiistai oli paras mahdollinen ilma ja pyöräilin salin jälkeen kaverini luokseen. Vielä pitäisi poimia tyrnimarjoja lisää. Tänään olimme taas Eläkeläistansseissa (klo 12-16) ja sen jälkeen toisen pariskunnan kanssa syömässä hernekeittoa. Jos tanssit ovat sillä paikkakunnalla niin jatkot ovat aina samat. Asuvat kyllä noin 50km päässä meistä.
Huomenna käytän kallista Terveysvakuutustani ja menen ensi kertaa fysioterapiaan. Vakuutus loppuu jo lokakuun lopussa mutta jatkuu taas uutena.
Kirjattu

Linkkejä