Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6867 jäsentä  •  416556 viestiä  •  19903 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Cele, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 358157 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3225 : Tammikuu 29, 2019, 23:40:49 ip »

Joo. Ilmalämpöpumppu oli kyllä viime kesän pelastus. Muutetaan kohta ilmalämpöpumpullisesta omakotitalosta kerrostaloasuntoon ja kun sinne piti tehdä iso remppa, ihan ensimmäiseksi päätettiin hankkia ilmalämpöpumppu. Sitä saa tuolla käyttää vain viilentämiseen, ei lämmittämiseen. Kun tuli mahdolliseksi asentaa myös ilmanvaihtokone, laitettiin sekin. Muuten sellaisessa 1930-luvun paksuseinäisessä talossa voisi hellekesänä olla tositukalat paikat.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

jester

• Veteraani
« Vastaus #3226 : Tammikuu 30, 2019, 16:43:50 ip »

autossakin  taitaa olla  ilman lampo  pumppu.     minulla  on   40  vuotta vanha  pieni  ilmastointi  kone,  ikkunassa.         kylmentaa   ja  tuulettaa
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #3227 : Tammikuu 30, 2019, 16:56:29 ip »

pitaisi  muistaa kayttaa joka  kolmas viikko.   10-15  minuttia.   jotta  tiivisteet  sailyy
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3228 : Tammikuu 31, 2019, 10:11:11 ap »

Menen tänään allekirjoittamaan vuokrasopimuksen. Helmikuussa on edessa muutto uuteen kotiin. Aika jännää. Olen kyllä jo pidempään miettinyt, että haluaisin kaksiosta kolmioon, jotta saisin lapsille oman huoneen ja meillä on putkiremppakin alkamassa tässä vuoden sisällä. Ajatus oli kuitenkin, että asuttaisiin nykyisessä kodissa ainakin kevääseen tai kesään, ehkä pidempäänkin mutta naapurit vähän aikaisti tätä meidän muuttoa. Meillä on ollut aivan ihana asunto ihan täydellisellä paikalla mutta naapureiden kanssa on ollut ongelmia. Seinänaapuri ei kestä lasten ääniä ja hakkaa seinää ja soittaa musiikkia täysillä joka päivä, kun meikkä vähän lapset pitää ääntä. Eikä tarvi todellakaan olla mikään huutoraivari tai itkukohtaus, vaan hakkaamista tulee ihan siitä, että lapset leikkii ja nauraa. Yläkerran naapuri on puolestaan tehnyt jo kaksi lastensuojeluilmoitusta, kun lapsi on saanut raivarin. Lapset saa välillä raivareita eikä se mun mielestä ole lastensuojeluilmoituksen paikka. Ja yöllä kun lapsi on herännyt painajaiseen ja itkenyt, niin naapuri on soittanut poliisit paikalle. Joka kerta kun lapsi itkee yöllä, saa pelätä onko poliisi kohta ovella. Ei yhtään kivaa. Viime viikon perjantaina tuli sitten isännöitsijältä kirje, jossa kerrottiin, että naapurit on tehnyt meistä ilmoituksen, kun eletään häiritsevää elämää ja yöllä kuuluu meteliä, huutoa ja itkua. Olin ihan järkyttynyt. Kyllä meillä yöllä yleensä nukutaan. Isännöitsijäkin oli tosi kurja mulle ja tuli olo, että hän pitää mua ihan jonain surkeana yksinhuoltajana, joka ei selviä lasten kanssa. Rupesin samantien etsimään  uutta asuntoa.

Nyt muutetaan sitten kaksiosta kolmioon. Asunto on aivan ihana. Päiväkoti on edelleen lähellä, muutaman sadan metrin päässä, kun se nyt on ihan tien toisella puolella, ja töihinkin noin 200 metriä. Viime perjantaina olin tosi huonolla mielellä mutta nyt jo ihan innoissaan ja haluaisin jo kovasti päästä pakkaamaan muuttolaatikoita ja sisustamaan uutta kotia.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #3229 : Tammikuu 31, 2019, 11:52:57 ap »

^ Aiheettomista ns.normaaliin elämään kuuluvista äänistä isännöitsijälle ja poliisille ilmoittajat voidaan itse pistää vastuuseen ja aiheettomien lastensuojelu ilmoitusten tekijät käsittääkseni jopa juridiseen vastuuseen .
Tilanteissa, joissa kaksi muuta naapuria tekee yhdessä ilmoituksen kolmannesta on aina olemassa oikeusmurhan mahdollisuus ja isännöitsijät...ne pitäisi todella saada tiukkaan valvontaan ja vastuuseen. Nykyisin ne pääsee huseeraamaan ja toimimaan liian vapaasti ja oman mielensä mukaan. Kokemusta on mm.yhden muistisairaan ihmisen asioitten setvimisessä semmosen n.60v.vanhan polven mulkkuäijä isännöitsijän kanssa .
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2019, 11:59:52 ap kirjoittanut rasvis »
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
« Vastaus #3230 : Helmikuu 01, 2019, 18:25:03 ip »

Onnea uudesta asunnosta, aivan mahtavaa!!! Lastensuojelu tarkastaa ja toteaa aiheettomaksi. Samoin poliisi tarkastaa ja toteaa aiheettomaksi. Jos joskus käy samalla tavalla, pyydä nuo loppulausunnot, joilla voi nostaa syytteen aiheetonta  ilmoittajaa vastaan (kunnianloukkaus). Samoin As Oy:ta vastaan, jos on annettu aiheeton varoitus. Poliisi voi nostaa itsekin, jos useamman kerran soitetaan samasta aiheettomasti. Lasten normaalit äänet ovat täysin sallittuja, myös yölliset satunnaiset itkukohtaukset ja satunnaiset itkupotkuraivarit. Onnea vielä kerran ja toivottavasti uudessa on enemmän lapsia ja lapsimyönteisyyttä! 😊
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2019, 18:28:03 ip kirjoittanut D1-1978 »
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3231 : Helmikuu 01, 2019, 20:33:59 ip »

Onnea uuteen kotiin!

Naapuri eilen kyseli, että kuuluuko kovasti ääniä. No, eipä juuri, joskus just lapset saa näitä itkupotkuraivareitaan, mutta kyllä ne vaan kuulu elämään. Ei ole sellaista ääntä kuulunut, että olisin poliiseja vaivannut. Odotan vain kauhulla teini-ikää, onneksi nuo ovat vasta 5 ja 6 -vuotiaita  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3232 : Helmikuu 02, 2019, 09:43:22 ap »

Ei ihmeitä kuulu,ei ole naapurin Leenakaan viinaa ottanut ja metelöinyt. Tai saannut itkupotkuraivaria🤣.

Eilen kävin MP-messuilla,huru-ukkojen ja akkojen kanssa. No,oli muutama nuorikin mukana😉.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3233 : Helmikuu 07, 2019, 20:25:56 ip »

Tulipa hinta-arvio välittäjältä asunnostani. Kuulosti pikkasen alakanttiin se hinta, en siis tiedä, minkä näköinen kämppä on, kun siinä on ollut vuokralainen. Ihan normaali, työssäkäyvä siis. Aikoinaan ostin sen kalliimmalla, mikä nyt olisi myyntihinta. En kyllä usko, että asunnot olisivat 11 vuodessa alaspäin tulleet. Siihen tehty kuitenkin kylppäriramontti. Pakko lähteä katsomaan ja varmaan tekemään pintaremonttia. Luulen, että hinnassa ei ole otettu huomioon omaa autotallia ja ulkovarasto, näitä ei ole kaikissa rivitalon asunnoissa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2019, 21:30:52 ip kirjoittanut Friita »
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #3234 : Helmikuu 07, 2019, 21:41:23 ip »

rosmo  on   hyvin  ammatti taitoinen              valmisti  avaimet  kahteen  Abloy  lukkoon  ja     abus granit  37/55  lukkoon      paikan  paalla               jotta  saa  avattua  ja  suljettua   auto tallin  pikku  oven    abloy   avain  on  Protec       riippu lukko on   330           ei  rikkonut   tai  sotkenut mitaan      vierailee    huomaamatta.            vei kassillisen   kaytettyja  polvihousuja   10-12     paria            auton  ovet  aukoo    puhelimella   luultavasti                       Varkaitten   koulu    saattaa  olla  jossain          aukoo myos  numero   ja kirjain lukot  nopeasti
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3235 : Helmikuu 09, 2019, 08:55:41 ap »

Matkalla Mäncisteriin, ” uusien toimitsijoiden...😉
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3236 : Helmikuu 10, 2019, 17:11:56 ip »

Kotiin menossa, oli koulutuksessa Tampereella viikonlopun. Mielenkiintoinen koulutus oli ja tuli uusia ideoita kokeiltavaksi omaan diabetesyhdistykseen.
Kirjattu

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #3237 : Helmikuu 16, 2019, 15:22:35 ip »

Lenkkiä kuntosalia edelleen kesää odottelen pääsee koittamaan vieläkö jaksaa kiipeillä pysähtymättä korkeita mäkiä.
On niin helppo tämän libren kanssa harrastaa liikuntaa.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3238 : Helmikuu 16, 2019, 20:18:47 ip »

Asunnon kävin tänään katsomassa ja ihan ok oli, vähän saisi remppaa tehdä, mutta esim. parketti oli ihan hyvännäköinen. Sen ajattelin olevan ihan hirveä  ::) Pyysin toista välittäjää käymään katsomassa ja antaa noin hinta-arvion. Kuvia otin muutaman ja huomasin äsken, että siellä oli keittiöjakkara keittiötason alla. Pitää varmaan laittaa viestiä, että entinen vuokralainen hakee pois, itse kyllä tarvitsisin just tuollaista  ;D
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3239 : Helmikuu 20, 2019, 08:54:48 ap »

Me muutettiin maanantaina lasten kanssa uuteen kotiin. Uusi koti on aivan ihana. Neliöitä on muutama vähemmän kuin vanhassa kodissa mutta pohjaratkaisu on paljon parempi eikä ole mitään outoja hukkaneliöitä missään. Lapset saivat oman huoneen. Työpaikka on korttelin päässä, tosin työmatka piteni ihan vähän, koska joudun koukkaamaan päiväkodin kautta. Aiemmin päiväkoti oli meidän naapurissa ja työmatkan varrella. Mutta nytkin päiväkotiin on vajaan 500 metrin päässä. Ihan ärsyttävän pieni hissi on kyllä tuon kodin miinus, vaikka onneksi kuitenkin vielä sen kokoinen hissi, että mahdun sinne rattaiden ja lasten kanssa mutta aika puristuksissa ollaan ja hissistä ulospääsy tekee tiukkaa. Kaikki muuttolaatikotkin sain jo purettua ja huonekalut paikalleen. Muutama taulu vielä seinälle ja lastenhuoneeseen verhot, niin kaikki on kunnossa. Tällä hetkellä olen kyllä ihan poikki. Siitä asti, kun 25.1. päätettiin muuttaa, on ollut ihan kamalaa muuttohässäkkää. Vaikka mulla oli apuna mun vanhemmat, lasten isä ja muuttofirma, niinoli sitä pakkaamista ja muuta muuttoon liittyvää puuhaa ihan kamalasti.

Vanha koti on vielä siivoamatta. Mun vanhemmat onneksi lupasi maksaa siivousfirman hoitamaan sen. Ja vaikka uusi koti on aivan ihana ja vielä parempi kuin vanha, niin olo on silti aika haikea ja surullinen välillä. 4 vuotta ehdin vanhassa kodissa asua. Muutettiin sinne yhdessä miehen ja vauvan kanssa. Reilun vuoden mies asui siellä, kunnes halusi muuttaa pois. Asuttiin lapsen kanssa reilu vuosi kaksistaan, kunnes syntyi toinen lapsi, ja melkein 1.5 vuotta asuttiin kolmestaan lasten kanssa. Niin paljon kaikkia muistoja liittyy vanhaan kotiin. 
Kirjattu

Linkkejä