Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6799 jäsentä  •  415655 viestiä  •  19836 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Orvokki66, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 332247 kertaa)

vuodesta_63

• Intoilija
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3165 : Elokuu 07, 2018, 08:33:30 ap »

Vieläkin hyvä mieli viime lauantain Popedan Ratinan konsertista. Ihan huippujuttu tällaiselle ikifanille :)
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #3166 : Elokuu 14, 2018, 13:48:34 ip »

Perttu Häkkisen (yle) kuolemasta yritän toipua. Ei todella ole helppoa, tunti tunnilta ja päivä kerrallaan eteenpäin, moikkaustuttuja oli. RIP. Sorruin myös Alkoon, vaikka ei pitäisi.
Kiva, että Kp:llakin näkyy sentään jotain uusiakin kirjoituksia olevan.

Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3167 : Elokuu 17, 2018, 19:38:14 ip »

Reissussa oltu ja täytyy sanoa, että ihan "loistava" puhelinliittymä. Tää mainostaa itseään roamingiaan. Nettiin päässyt, kun käyttänyt sukulaisten wiviä, omalla yhteydellä nippanappa soitat ja yleensä et kuule mitään ;D Mä oon pitänyt tätä, kun viimeksi tuli hieman kalliiksi netissä olo, kun otin reissun ajaksi, jonkun erikoisliittymän, ettei just tulisi kalliiksi ;D Onneksi huomenna jo pois täältä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3168 : Elokuu 31, 2018, 21:55:09 ip »

Syyskuussa aloitan (taas) uuden elämän  ::) 80%:n työajan, oon ihan intona. Töissä oli niin naftisti töitä, että päätin taas kokeilla, viimeksi työmäärä on varmaan triplaten, eikä vähentynyt ollenkaan kokeiluna aikana, niin lopetin ekan kuukauden jälkeen  ;D

Mun piti aloittaa yritys, mutta päätin jatkaa nykyisessä. Olisi tulot pudonneet niin alas, kun olisin jatkanut eläköityvän asiakkailla ja niiden hinnat ihan liian alhaiset. Siitä pikkuhiljaa nostanut hintoja, niin kestänyt jonkin aikaa. Yrittäjä itse on tehnyt koko ajan kahta työtä. Tuli joku, joka on valmis näistä vielä maksamaan.

Sitten yllätys-soitto kuukausi sitten, polilta soittivat, että tulisiko heti huomenna. Mä siihen, että verikokeissa pitäisi varmaan käydä?? ja olin just jäämässä kesälomalle, ei onnistu. Ens viikolla pitäisi käydä Polilla siis, ihme, että niitä kiinnostaa ;D Kävin aamulla verikokeissa, albumiini nousussa, mutta voi olla, että kesälomalla syötiin vähän epäterveellistä :P Ei hälyttävää nousua kuitenkin. Kiva käydä kysymässä lääkäriltä, että onko sulla jotain tärkeää, kun tahdot treffit, että mä olin ajatellut vasta ens keväänä tavata. Olisi tullut 2 vuotta edelliskerrasta. Pitää muistaa pyytää avoimia labralähetteitä, jotta pysyy kartalla itse.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3169 : Syyskuu 01, 2018, 14:46:30 ip »

Friita, kiva kun sä jaksat kertoilla täällä kuulumisia.  ;)

Hyvä että tulee uutta elämään syksyn myötä. Se piristää. Ja mua, entistä syksyn inhoajaa, piristää tämä mun ihana, intoa tursuava koirani. Ei ahdista tippaakaan pimeys ja paskaloskakelit kun niissä kuljetaan yhdessä tämän pikku mustan kanssa. ♡

Ja mummokin musta on kesän aikana tullut. Pieni tyttönen syntyi heinäkuussa ja toi helteet tullessaan!   :D

Voinnista sen verran että reuma kiristää otettaan ja saikku jatkuu vuoden loppuun, sitten haetaan työkyvyttömyyseläkettä, (tai jo hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta). Kotonaolo mahdollistaa hyvän deetasapainon mutta kyllä mulla on töihinkin ikävä. Pää kestäisi, kroppa ei.

Asenne ratkaisee kuitenkin. Turhista ei kitistä eikä huomista surra etukäteen.  :)

Tsemppiä syksyyn kaikille!

Ja Friita, jos olet juonut liian vähän niin sekin voi vaikuttaa munuaisarvoihin nostavasti...?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3170 : Syyskuu 02, 2018, 12:23:27 ip »

Alkukesä meni juomisen (veden, kivennäisveden, mehujen ja limsojen) kanssa hyvin. Sitten tuli kesäloma ja juominen jäi vähemmälle. Natriumista erityisesti olen ylpeä, ekan kerran viitearvoissa ;D
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3171 : Syyskuu 25, 2018, 20:17:56 ip »

Aloitin siis tekemään 80%:sta työaikaa ja kylläpä on mukavaa :) Harmi, ettei aiemmin ole onnistunut. Käytännössä ollut kuitenkin joka päivä töissä ja ens kuussa lähden käymään taas Pärnussa. Huikea tunne, kun jaksaa. Terveys alkoi jo reistaa, seuraavaksi mitataan kilppareista tarkemmin.

Törmäsin tänään kaupassa yhteen puolituttuun. Käy Kokkolassa töissä, käskin hommaamaan lähempää työpaikan :D Hänen alallaan on töitä lähempänäkin, mutta palkka pienempi. Näytti hieman väsähtäneeltä, niitä näitä juteltiin. Joskus vain kannattaa ajatella itseään.
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir 8+6 yks, Humalog 1-2 yks/10g HH, D1
« Vastaus #3172 : Lokakuu 07, 2018, 10:05:00 ap »

Teetkö Friita nyt 6h päivää vai 8h 4pv/vko? Työkaveri miettii 4pv. Hän kysyi tt-lääkäriltä lausuntoa terveysperusteisesti, jolloin osa 20% tulisi takaisin kassasta eli palkka ja lomat ei pienene ihan 20%. Lääkäri sanoi, että käytäntö on muuttunut, eikä todistusta nykyään kirjoiteta. Tiedätkö, onko näin? Googlaamalla en löydä.

Lisäys: nyt löysin googlesta, väärällä sanalla etsin. Osasairauspäiväraha on 40-60% työajalla ja Kela maksaa 1/2 sairauspv-rahasta sairausloman jälkeen. Eli 4pv työvko menee omaan piikkiin, mutta monella varmaan kannattaa. Onnea sinulle kevyempään elämään!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2018, 10:14:26 ap kirjoittanut D1-1978 »
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3173 : Lokakuu 11, 2018, 20:54:25 ip »

Teen vähän sekaisin, töissä on muutenkin liukuva työaika, ens viikon olen lomalla. Meillä on kellokortti ja mulla viikottainen työaika on 30,24 h, tai jotain sinnepäin :) Kelasta en oo tajunnut hakea mitään tukea  :-\ Täytyy vissiin tutkia, mä opiskelen tässä samalla ja sen varjolla pääsin 80%:een työaikaan. Tätä riemua kestää vain joulukuun loppuun. Piti olla perjantait pois, mutta nyt oon kuitenkin tehnyt sisään tunteja. Töitähän mulle taas ei ole antaa 100%:seen työaikaan, mutta se on sitten keväällä työnantajan ongelma. Itse kun tahtosin tehdä lyhyempää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2018, 20:56:12 ip kirjoittanut Friita »
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir 8+6 yks, Humalog 1-2 yks/10g HH, D1
« Vastaus #3174 : Lokakuu 14, 2018, 21:20:27 ip »

Kiitos, Freeta. Työkaveri kysyi vielä Kelasta ja sai saman vastauksen, että vain ei-täysaikaiseen työhön kykeneville maksetaan osasairauspäivärahaa B-todistuksen perusteella. Eli työaika max 60%. Yritetään pitää muuten mahdollisesti irtisanottavat/ sairaseläköityvät henkilöt töissä. Eli kovin moni ei tuota lisärahaa saa, valitettavasti ???
Kirjattu

aazie

• Aktiivinen
« Vastaus #3175 : Lokakuu 27, 2018, 07:35:42 ap »

Ei kuulu kummempia, olo hyvä ja kaikki arvot suh`t kohillaan. Talvea ja lunta odotellessa....
Kirjattu
Veni Vidi Vici

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #3176 : Lokakuu 31, 2018, 14:56:26 ip »

Lumen ja ampumahiihdon odotuksessa ollaan. Jaksaako "meijjän Kaesa" vielä lykkiä kärkipaikoille. Talvi on tunnelman aikaa, rauhan ja hiljaisuuden. Toiset vihaa talvea, en ymmärrä miksi.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3177 : Lokakuu 31, 2018, 21:00:53 ip »

Inhoan tarvea sen pimeyden ja liukkauden takia. En pääse kulkemaan oikeastaan minnekään niiden jäätiköiden vuoksi. Polkupyörällä en uskalla liikkua ja autoa en omista. Onneksi asun nyt aivan kaupungin keskustassa ja tarpeelliset palvelut ovat lähellä. Vain kuntosali on nyt taas hankalan matkan takana. Kaikki tämä inhoni liittyy kaatumisiin liukkailla keleillä kertaa kolme. Tapahtumat vuosina 1960, 1983 ja 2006. Ja ikääkin on paljon
Kirjattu

Huhtis91

• Aktiivinen
« Vastaus #3178 : Marraskuu 08, 2018, 16:45:57 ip »

Mitä tehä, ku juurhoidettua hammasta vihloo kylmä että kuuma. Sit siinä on kauhee pakotus. Kyseessä on etuhammas..
Kirjattu
1tyypin diabetes vuodesta -04
Lantus ja Fiasp

"Hyvin menee, mut menköön"

jester

• Veteraani
« Vastaus #3179 : Marraskuu 08, 2018, 20:59:52 ip »

puhu  hampaan pois  vetajalle..       siita  mahtollisimman   pian
Kirjattu

Linkkejä

Insuliini ei lopu, vaikka kysyntä kasvaa