Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 394406 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3375 : Syyskuu 15, 2019, 18:00:48 ip »

Menin kansalaisopiston lukupiiriin ja eka kirja oli Heidi Köngäksen Sandra. Luin ja itkin sen läpi kahdessa päivässä  ::) Kyllä laittoi miettimään oman suvun vaiheita noina aikoina Hämeessä. Toivottavasti loput kirjat olisivat helpompia, toinen jo valittiin ja sen on 940 päivää isäni muistina  ??? Luulen, että en lue sitä parissa päivässä  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #3376 : Syyskuu 21, 2019, 20:59:48 ip »

Pitkästä aikaa kerron kuulumisia. Ensinnäkin olen menossa laihdutusleikkaukseen. Prosessi käynnissä. Harrastuspuolella olen ottanut osaa erään kansantaudin hoitolaitteen avoimen lähdekoodin kehitystyöhön. Ja olen aloittanut tänä syksynä venäjän kielen B-tason kursseilla käymisen. Diabetes on jatkunut siihen tuttuun tapaansa. Siitä ei ole ihmeempää kerrottavaa.

Eipä taida diabeteksesta olla mitään avoimen lähdekoodin ohjelmaa, jota voisi kehittää? Esimerkiksi verensokerin mittauksessa käytettyjä ohjelmia.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #3377 : Syyskuu 22, 2019, 00:13:23 ap »

tutustu  diabetes.co.uk             jos loytyisi  sopivaa
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3378 : Syyskuu 24, 2019, 19:46:44 ip »

Facebook-kirppiksen ihanuuksia, illan odotellut hakijaa, ei näy eikä kuulu  ::) Yleensä vien tavaran ostajalle, mutta nyt oli sen verran iso ja painava, että haku kotoa. Mä vielä tulin aikasin kotiin, olisi ruokakaupassa pitänyt käydä. Huomenna ei ole aamupalaksi oikein mitään  ::) Enää en jaksa kauppaan lähteä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3379 : Syyskuu 27, 2019, 05:16:22 ap »

Oli hakija unohtanut  :D Nyt 50 euroa rikkaampana, tuhlaan rahat messuilla ja ihan itseeni.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3380 : Syyskuu 27, 2019, 18:41:31 ip »

Oli hakija unohtanut  :D Nyt 50 euroa rikkaampana, tuhlaan rahat messuilla ja ihan itseeni.

Kiva, kiva!  :) Mille messuille meet?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3381 : Syyskuu 27, 2019, 18:51:41 ip »

Kiva, kiva!  :) Mille messuille meet?

Seinäjoella on käsityömessut 4-6.10. Lauantai on ainoa päivä, mikä passaa mulle ja yksi diabeetikkokaveri lähtee mukaan. Tai hän on epävarma vielä, niin sitten on toinen diabeetikko, joka myös menossa, niin niidenkin kyytiin pääsis  ;D Sunnuntaina onkin Jukka Kuoppamäen konsertti, johon oon lipun varannut, sinne menossa. Sen kerran, kun täällä jotain "suuruuksia" esiintyy, niin pitää mennä. Oikeastaan mua pyydettiin mukaan
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3382 : Syyskuu 28, 2019, 16:29:32 ip »

No niin, nyt on talo myyty ja helpottunut olo, kun ei tarvi tehdä yhtään talvea lumitöitä, eikä tarvinut tinkiäkään kuin hituisen. Ostajapariskunta on just samanikäinen kuin mekin olimme aikoinaan taloa ostaessamme. Ja heilläkin on pieni poika ja tyttö. Oli kiva myydä sellaiselle perheelle, joka oli niin ihastunut taloon ja puutarhaan ja alkoi heti maalata seiniä ja tapetoida. Tuli ihan liikuttavan nostalginen olo, kun katsoi toisten innostusta.

Annettiin siitä hyvästä kaupanpäällisinä kaikenlaista puutarhanhoitovälinettä ja kalustoa ym., mitä heiltä puuttui. Näin jäi kaikille hyvä mieli!  :)

Mitähän nyt alkaisi murehtia?  ;D

Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3383 : Syyskuu 28, 2019, 16:53:22 ip »

Diabeetikkojen kahvittelua tänään,sitä parasta vertaistukea❤️.

Onnittelut talon myynnin johdosta äskoo. Kauniin ja hyvän talon saivat ostajat.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3384 : Syyskuu 28, 2019, 18:41:52 ip »

Onnea Äskoo, voi kun itselläkin helpotti asunnon myynti taannoin. Nyt vaan on tuo  mökki/talo, jota laittelen pikku hiljaa. Sehän on kyllä äidin nimissä, mutta mitäs eivät panosta siihen yhtään. Joulu meinataan viettää kuitenkin siellä, näillä näkymin, voi ehkä pikkasen ahdistaa, kun tilaa ei ole pahemmin  ;D Tänään liesi savutti kaiken sisälle, että on siellä välillä "kivaakin".
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3385 : Syyskuu 28, 2019, 19:35:06 ip »

...

Mitähän nyt alkaisi murehtia?  ;D

Jaa niin, eiköhän se ”murehtiminen” jo itseasiassa alkanutkin, kun tytär lähti viime viikolla puoleksi vuodeksi Uuteen Seelantiin. Oli aina haaveillut sinne menosta vuoden työviisumilla, joita myönnetään vain alle 35-vuotiaille. Tytär täytti viime keväänä 34, joten vähän viime tippaan jäi.

Oli valmistautunut työskentelemään ihan hanttihommissa, hotellissa, viinitilalla tms. Hänen entinen proffansa Aallosta oli just vaihtanut Victorian yliopistoon Wellingtoniin ja tytär kysyi häneltä etukäteen  matkustusvinkkejä sähköpostilla. Ja kuinka ollakaan ko. yliopiston taiteiden tiedekunnasta löytyikin ihan oman alan töitä eli tapahtumatuottajan pesti puoleksi vuodeksi. Aloittaa 1.10. ja tekee 3-päiväistä työviikkoa, joten ehtii vähän katsella ympärilleenkin.

Miksikö sitten murehtisin? Arvaan tyttäreni ihastuvan maahan niin perusteellisesti, että saattaa jäädäkin sinne. Oma vika, kun tartutin oman ihastukseni Uuteen Seelantiin häneen. *huokaus*   ::)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #3386 : Syyskuu 28, 2019, 20:29:18 ip »

Ihan rauhallinen ilta kaverin luona saunan jälkeen. Viikko on muuten mennyt liikunnan myötä eli kuntosalilla päivittäin ja loppu liikunta pyöräillen ja tanssien. Ensi viikko näyttää hyvin samanlaiselta. Kyllä on pimeää ja merenrannalla ei onneksi kovaa tuulta.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3387 : Lokakuu 03, 2019, 09:09:08 ap »

Kävin eilen aamupäivällä TYKS:ssä diabeteslääkärillä. Vastassa oli mulle ihan uusi mukava lääkäri. Olin vastaanotolla noin 45 min ja tuntuu, että lähes koko ajan lääkäri käytti siihen, että saisi mut siirtymään Apidrasta Fiaspiin, mikä oli kyllä ehkä pikkuisen ärsyttävää. Muusta ei oikeastaan puhuttu kuin Fiaspista ja sain nyt siitä reseptin. Mulla on jääkaappi täynnä Apidraa, joten saa nähdä milloin kokeilen Fiaspia, ja mulla on siitä ennestään vähän huonoja kokemuksia, joten saa nähdä miten nyt käy. Vastaanoton lopuksi mainitsin myös, että 2 kk sitten kävi ambulanssi pahan hypon takia, mutta lääkäri ei siitä sen enempää kysynyt. Yleensä olen aina kertonut lääkärille vähän tarkemmin noista hypotilanteista, mutta nyt lääkäri tuntui ohittavan vaan koko jutun, mikä oli vähän outoa.

Iltapäivällä lääkäri sitten soitti mulle. Ensimmäinen asia koski sensorointia. Tarvitsen kuulemma sellaisen sensorin, joka jakaa tietoja myös muille. Diabeteshoitaja ottaa muhun asian suhteen lähipäivinä yhteyttä ja sitten kai muutetaan sensorointia jollain tavalla. Sain sen käsityksen, että vaihdettaisiin Dexcomiin, mutta mun mielestä se ei kyllä ole yhteensopiva mun pumpun kanssa ja olen kyllä aivan riippuvainen pumpun pysäytysominaisuudesta. Ilman sensoria ja tietoa, että pumppu pysähtyy yöllä tarvittaessa, en uskalla mennä nukkumaan. Eli pikkuisen nyt mietityttää tuo sensoriasia.

Lääkärillä oli myös toinen asia. Hän ilmoitti tekevänsä lastensuojeluilmoituksen mun elokuisen hypon takia. Kieltämättä olin aika järkyttynyt, vaikka lääkäri vakuuttikin, että hän ei halua mitään pahaa, vaan haluaa vain auttaa. Hyposta on jo 2 kk aikaa ja jos ilmoitus täytyy tehdä, niin sen olisi pitänyt tehdä ensihoitajat tai ensihoitajien konsultoima lääkäri. Vastaanotolla lääkäri vaikutti, ettei häntä edes kiinnosta kyseinen hypo, hän ei yhtään kysynyt mitä oli tapahtunut ja sitten hän tekee lastensuojeluilmoituksen. Hänen velvollisuus on kuulemma tehdä ilmoitus. Sillä perusteella jokaisella mun kohtaamalla lääkärillä on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Tiedän kyllä, ettei se niin iso juttu ole. Lastensuojelusta soitetaan ja keskustellaan ja asia on sillä selvä, mutta silti.
Kirjattu

aazie

• Aktiivinen
« Vastaus #3388 : Lokakuu 09, 2019, 10:02:41 ap »

D-2 kurissa kera inskan. Toinen pirullinen vaiva ilmaantui, kantapäistä lähtee nähka ja aristaa, kortisonivoiteella sekin jollainlailla kurissa. Ihotautilääkärin lähetettä odotellessa. :/
Kirjattu
Veni Vidi Vici

MKo

• Aloittelija
« Vastaus #3389 : Lokakuu 09, 2019, 10:27:55 ap »

Itsellä psoriaasi on aiheuttanut päänvaivaa siten, että käyttämäni solunsalpaaja metotreksaatti altistaa erilaisille infektioille. Ukkovarpaan kynsi on jo monta kuukautta ollut liuskottunut, ja ihotautilääkäri löysi siitä kynsisienen. ☹️
Koska sisäiset sienilääkkeet eivät käy koska on monia lääkityksiä joiden kanssa se ei sovi niin sain sientä tuhoavaa kynsilakkaa. Nyt sitten lakkaillaan kynttä ainakin puoli vuotta. Diabeteksen kanssa on oleellista pitää jaloista hyvä huoli ja nyt ymmärrän minkä vuoksi.

Diabeteksen kanssa menee onneksi verrattain hyvin. Verensokerit ovat pysyneet 4.5 ja 8.5 välillä, mikä on D-hoitajan ja lääkärin mielestä jo varsin hyvä vaihteluväli. Lisäksi pelkääämieni silmänpohjakuvausten tulokset tulivat ja niissä ei näkynyt diabeettisia muutoksia, mikä huojensi mieltä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 09, 2019, 10:30:09 ap kirjoittanut MKo »
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07