Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä teille kuuluu? (osa 5)  (Luettu 394350 kertaa)

Taitsa

• Veteraani
Vs: Mitä teille kuuluu? (osa 5)
« Vastaus #3330 : Elokuu 04, 2019, 10:40:15 ap »

Mulla kesäloma edessä,viikko vielä töitä. Mitään suunnitelmia en ole tehnyt,matkailuun liittyen.

Joo,sukua välttelen,en pahemmin käy sukulaisissa.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3331 : Elokuu 04, 2019, 12:23:17 ip »

Noi oli ihan hauskoja, olin vaan unohtanut, miltä vaatteet haisee sen jälkeen, kun käy sisällä tupakoitsevan luona  :P Onneksi kutsuivat käymään, kun mulla oli vaan aikaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3332 : Elokuu 04, 2019, 17:08:39 ip »

Joo,tupakka haisee vaatteissa ikävästi.

Sääli,ettei kukaan tältä lohkolta päässyt sinua tapaamaan. ”Mut Toivossa on hyvä elää ja Heikissä jopa erinomaista”, sanoi lapamato.Eiköhän jossain törmäillä,katsellaan.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #3333 : Elokuu 04, 2019, 17:38:54 ip »

Katsellaan, mulla tahtoo lomat olla aina eri aikaan kuin muilla. Ehkä törmäillään joskus  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3334 : Elokuu 05, 2019, 10:58:51 ap »

Viiden viikon kesäloma loppui ja palasin taas töihin. Kesäloma oli ihana. Touhuttiin paljon kaikkea kivaa lasten kanssa; uitiin luonnon vesissä ja maauimalassa, vietettiin aikaa puistoissa iltamyöhään asti ja syötiin mansikoita, jäätelöä ja muita kesän herkkuja vatsat täyteen. Me asutaan niin hyvällä paikalla, että päästään ihan muutamassa minuutissa kävellen leikkipuistoon, lintupuistoon, liikennekaupunkiin ja maauimalaan. Kesällä ollaan käyty kotona vain lähinnä nukkumassa. Ollaan nautittu kiireettömästä ajasta ilman aikatauluja tai töitä ja päiväkotia. On ollut ihanaa mutta samalla myös aika uuvuttavaa.

Kun mun loma alkoi, myös lasten isä aloitti oman lomansa lastenhoidosta. Lasten isää ei ole paljon kesällä näkynyt ja olen ollut suurimmaksi osaksi lasten kanssa yksin. Vaikka lapset on ihania ja rakkaita ja ihan todella tykkään touhuta lasten kanssa kaikkea mukavaa ja viihdyn puistoissa ja uimassa, niin ehkä kaipasin lomaan myös jotain muuta. Loppulomasta huomasin, että pinna alkoi olla kireällä, ärjyin lapsille ihan turhaan ja lähes joka päivä jossain vaiheessa itketti. Kun illalla vihdoin sain lapset nukkumaan mukavan ja vauhdikkaan päivän jälkeen, iski kamala väsymys, yksinäisyys ja alakulo.

Lasten isää ei tosiaan paljon kesällä näkynyt. Kaikenlaista kyllä lupaili vanhemman lapsen kanssa tehdä, mutta ei sitten koskaan tehnytkään. Mun oli ihan turha houkutella häntä meidän kanssa puistoon tai uimaan, koska hän oli mieluummin omissa oloissaan omassa kämpässään. Tai jos sainkin hänet meidän seuraksi, niin ei se niin kivaa ollut, koska hän oli koko ajan todella kireä ja kiukkuinen. Vielä keväällä syötiin yhdessä lähes joka päivä ja oltiin muutenkin joka päivä tekemisissä paljon.  Ajattelin, että nyt on vaan käynyt niin, että lasten isä ei voi enää sietää mun seuraa, mikä oli kyllä ajatuksena tosi kamala ja surullinen mutta siltikin paljon parempi vaihtoehto kuin se todellinen tilanne, joka paljastui mulle muutama päivä sitten.

Mun lasten isällä on rankka päihdetausta. Hän on ollut puhtaana kuitenkin useamman vuoden ja oli ollut jo siinä vaiheessa puhtaana, kun rupesin odottamaan meidän ensimmäistä lasta. Kaikki on sen osalta siis mennyt tosi hyvin. Nyt kuitenkin paljastui, että hän on poltellut kannabista vapusta asti. Ehkä joku ei pidä tuota vielä yhtään minään mutta se on erittäin iso juttu. Enkä välttämättä edes tiedä koko totuutta. Se voi olla paljon pahempikin, koska en voi tietää mikä on totta ja mikä valhetta, koska niitä valheita on nyt tässä ollut sen verran paljon. Muta sen tiedän, että ei se pelkkään kannabikseen jää, jos polttelu saa vaan jatkua. Ja tiedän, että huumeet menee kaiken edelle. Lapset kiinnostaa tälläkin hetkellä erittäin vähän, kohta ei enää ollenkaan.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #3335 : Elokuu 05, 2019, 20:03:14 ip »

Voimia Kaisa. ♡

Olen tosi pahoillani sun ja lastesi puolesta mutta onneksi lapsilla on sinut.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3336 : Elokuu 06, 2019, 11:14:47 ap »

Meillä kävi eilen taas pitkästä aikaa ambulanssi. Edellisestä kerrasta onkin onneksi jo vuosi. Oltiin oltu lasten kanssa puistossa ja käytiin vielä lopuksi kaupassa. Tultiin kotiin aika myöhään illalla. Muistan, että rupesin tyhjentämään kauppakasseja jääkaappiin ja pakastimeen ja sen jälkeen kaikki onkin erittäin sekavaa ja kamalaa. Jostain syystä olin päätynyt istumaan vessan lattialle ja mun vaatteet oli ihan likomärät. Maijan kertoman mukaan syynä oli se, että Juho leikki vesileikkejä. Mulla ei tämmöisestä ole mitään havaintoa. Olin kuin unessa ja tajusin, että Juho itkee kamalasti ja Maija kaipaa apua vessakäynnin kanssa mutta en vaan reagoinut millään tavalla. Muistan kuinka Maijakin lähes itki ja toivoi, että muuttuisin taas normaaliksi äidiksi. Maija kaipasi iltapalaa ja halusi nukkumaan. Mutta mä en reagoinut lapsiin millään lailla, vaikka toinen itki täyttä kurkkua vieressä ja toinen yritti saada mut edes jotenkin toimimaan. Ihan kamalaa. Onneksi lasten isä soitti ja Maija osaa jo hyvin vastata puhelimeen. Ei siinä sitten kauan mennyt kun hän olikin jo paikalla juottamassa mulle mehua. Ambulanssikin tuli mutta siinä vaiheessa olin jo ainakin omasta mielestäni ihan tolkuissani. Ensihoitajat konsultoivat lääkäriä, joka suositteli ehdottomasti menemistä päivystykseen tarkkailtavaksi. Sitä en missään nimessä halunnut ja allekirjoitin hoidostakieltäytymiskaavakkeen ja sain jäädä kotiin. Päästiin lasten kanssa nukkumaan vasta kahden jälkeen yöllä. Lasten puolesta olen ihan järkyttynyt. Tämä sekava tilanne kesti kuitenkin muutaman tunnin ajan ja niin pitkään lapset olivat varmasti erittäin hätääntyneitä ja peloissaan.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #3337 : Elokuu 08, 2019, 18:02:00 ip »

Tämä sekava tilanne kesti kuitenkin muutaman tunnin ajan ja niin pitkään lapset olivat varmasti erittäin hätääntyneitä ja peloissaan.

Lapsille kannattaa varmasti sanoa, mitä tuollaisessa tilanteessa seuraavalla kerralla tulee tehdä. Onneksi ei käynyt pahempaa.
Kirjattu

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
« Vastaus #3338 : Elokuu 08, 2019, 21:08:42 ip »

Voimia, Kaisa81! Kerro lapsille, mistä johtui. Eivät kunnolla ymmärrä, mutta pienetkin ymmärtävät yllättävän paljon. Pillimehua tuskin ymmärtävät tuoda, myöhemmin ehkä. Olisiko mahdollista saada jatkuva sensorointi? 15-25x/pv kun sensoroi, niin ei yllätä - tai sitten yllättää juuri, kun ei uskoisi  :P Nyt jonkin aikaa ei varmasti yllätä uudestaan, mutta jos iho kestää ja kunta myöntää, niin joku sensori olisi hyvä. Ambulanssikeikka on tietääkseni jo aika hyvä peruste pienten lasten lisäksi.
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3339 : Elokuu 12, 2019, 20:18:06 ip »

Ei ihmeitä kuulu,eilen pensasmustikassa. Meitä oli 3 ykköstyyppiä puskissa. Kesäloman eka päivä,kyllä se tästä.

Kaisan 81 lapset muistaakseni aika pieniä,eivät välttämättä ymmärrä äitinsä tilaa hypoissa. Mut tsemppiä Kaisalle kaikesta huolimatta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 12, 2019, 20:20:56 ip kirjoittanut Taitsa »
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #3340 : Elokuu 12, 2019, 20:43:56 ip »

Olipa aikuistakin pelottavat kuulumiset Kaisalla. Huhhuh!

Minulle kuuluu hyvää. Sain otettua tänään fysioterapiassa juoksuaskelia juoksu-/kävelymatolla. Olivat ensimmäiset ties miten moneen vuoteen. Sellaista töpöttämistähän se oli, mutta juoksua kuitenkin. Terapeutti sanoi, että kokeillaan, jos menisi muutama sekunti. Meni 3 minuuttia. \o/

Kuvassanihan istun invamopossa, joten siitä voi päätellä, että oliko iso asia - no oli.  ;D
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3341 : Elokuu 12, 2019, 23:22:38 ip »

Nyt mulla on jo takana eka työviikko loman jälkeen ja töissä oli tosi kiva olla. En muistakaan milloin töissä olisi ollut noin mukavaa ja päivät menneet niin nopeasti. En tiedä johtuuko se ihanasta pitkästä kesälomasta vai uudesta työpisteestä vai molemmista.

Mutta oli kyllä kiva viikonloppuna nauttia vielä kesästäkin. Lauantaina oltiin koko lämmin kesäpäivä maauimalassa lasten ja kavereiden kanssa uimassa. Viimeisen kerran tänä kesänä. Vähän haikeaa.

Ensi viikolla mennään vielä käymään Särkänniemessä.

Viikon takainen hypo on jo onneksi unohdettu. Lapset on tosiaan niin pieniä, että ei ne niitä oikein ymmärrä. Maija täyttää joulukuussa 5 v ja Juho muutaman viikon päästä 2 v. Ensihoitajat on aina olleet lapsille tosi kivoja ja Maija kysyikin seuraavana päivänä, että koska he tulevat taas käymään, kun olivat niin mukavia. Toivottavasti ei koskaan tai ainakaan vähään aikaan.

Mullahan on käytössä Minimed 640G -pumppu ja jatkuva sensurointi, jonka ansiosta vakavat hypot ovat vähentyneet tosi paljon. Edelliset 2 on viime vuoden kesältä ja silloin sensori ei syystä tai toisesta ollut käytössä. Nyt mulla oli sensori enkä tajua kuinka näin pääsi käymään. En muista että sensori olisi hälyttänyt matalasta vaikka kyllä se oli ja annostelu oli myös pysähtynyt ja itse asiassa koko pumppu jossain vaiheessa irronnut. Hypo iski kyllä ihan yllättäen ja nyt pelottaa että sama tapahtuu uudestaan.

Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #3342 : Elokuu 18, 2019, 17:13:41 ip »

Maija meni Aitolahdessa nelivetopäällä kovaa vauhtia,niin se aika menee😉.

Pensasmustikassa taasen käytiin,hyvien d-ystävien kanssa. Sääkin suosi tänään,eväät ja kahvit nautittiin kalliolla,järven läheisyydessä.😊
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3343 : Elokuu 19, 2019, 09:44:14 ap »

Maija meni Aitolahdessa nelivetopäällä kovaa vauhtia,niin se aika menee😉.
Joo, aika menee kyllä niin nopeasti. Siitä tapaamisesta on jo monta vuotta. Nykyisin Maija menee vielä kovempaa ja pikkuveli tulee lähes yhtä kovaa perässä. :D
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #3344 : Elokuu 19, 2019, 09:44:31 ap »

Lauantaina mulle sattui tosi outo välikohtaus poliisin kanssa. Olin puoli kuuden maissa kävelemässä mun vanhempien luokse syömään. Rattaissa nukkui mun kohta parivuotias poika. Teen pitkän reippaan lenkin rattaiden kanssa joka päivä. Nyt kuitenkin kesken lenkin poliisi pysäytti mut. Sitten alkoi kamala tenttaus, että olenko kunnossa, onko mun vauva kunnossa, missä mä asun, mitä olen tekemässä, mistä tulossa ja minne menossa. Mä olen itse ihan hämmästynyt, että mikä tämä juttu nyt oikein on. Tuntui jotenkin tosi oudolta selittää poliisille, että olen menossa omien vanhempien luokse ja teen tässä rattaiden kanssa lenkin, että saisin liikuntaa. Henkkareitakin ne pyysi mutta eihän mulla ollut, koska olin ollut päivän lasten kanssa puistossa enkä mä siellä mitään sellaisia kanna mukana. Ehkä pitäisi. Tuntui ihan ihmeelliseltä siinä kesken lenkin ruveta antamaan poliisille mun henkilötietoja, jotta he voivat tarkistaa kuka mä olen. Mutta olin kuulemma kävellyt oudon näköisesti ja oli kai herännyt jonkinlainen epäily, että olen päihtynyt, ja koska poliisi on lastensuojeluviranomainen ja mulla oli lapsi mukana, niin he halusivat tarkistaa tilanteen. Mulla oli sillä hetkellä verensokerikin ihan ok ja omasta mielestä kävelin normaalisti, tosin erittäin reippaasti, mutta en kyllä itse ajatellut olisin herättänyt huomiota. Tuli ehkä vähän kurja fiilis, vaikka poliisit ihan mukavia olivatkin ja uskoivat kyllä, etten ole käyttänyt mitään. Mun mielestä tämä oli tosi outoa. Kun tuolla kaupungilla liikkuu, niin näkee kyllä vaikka minkälaisia ihmisiä ja vaikka minkälaisia tyylejä liikkua lasten kanssa ja ilman. Omasta mielestäni mä en kyllä millään tavalla herätä huomiota rattaiden kanssa liikkuessa, mutta ilmeisesti olen väärässä.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07