Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Näkyvätkö säästöt hoidossa/ välineissä?  (Luettu 9636 kertaa)

vuodesta_63

• Intoilija
Näkyvätkö säästöt hoidossa/ välineissä?
« : Helmikuu 11, 2016, 21:38:47 ip »

Kiinnostaisi tietää näkyykö tämä nykyinen rahan vähyys/ säästöt jollakin tavalla hoidossanne? Entä onko tarvikkeiden saannissa tapahtunut muutoksia? Mikäli muutoksia on, missä tai miten ne näkyvät?
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

mummukka

• Vanha tekijä
Vs: Näkyvätkö säästöt hoidossa/ välineissä?
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2016, 21:44:06 ip »

Ei ainakaan vielä .
Vuosi on vielä alussa joten voi tulla jatkossa .
 Harmi vaan jos niin käy .
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Helmikuu 11, 2016, 21:56:02 ip »

Vuosia sitten kutsu kävi keskussairaalan diabetespolille 3-4 kertaa vuodessa. Nyt, jos ei pidä itse huolta aikatauluista, kutsuttaisiin ehkä kerran vuodessa kontrolliin. Vaatimalla pääsen noin 2 krt vuodessa.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #3 : Helmikuu 11, 2016, 22:20:07 ip »

Ei ole näkynyt vielä millään tavalla. Viime syksynä sain jopa 2 ampullikynää pyydettyäni lääkäriltä lähetteen / suosituksen. Neuloja olen saanut halutut määrät. Sain jopa pyydettyäni tarvikejakelusta syksyllä (2015) ruiskuja paketillisen. Niillä imetään kertakäyttökynistä loput insuliinin jämät talteen. Liuskoja olen kuluttanut vähemmän kuin minulle luvatut. Kontrolliaikoja d-lääkärille on ollut kerran vuodessa.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Helmikuu 12, 2016, 05:53:31 ap »

Välineistä ei ole vähennetty (terveyskeskus). Lääkäriajat ovat hiipuneet vähiin (Keskussairaala) eli ehkä kutsu taas syksyllä käy. Täällä on valtava lääkäripula (osaavien) joten ymmärrän.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #5 : Helmikuu 12, 2016, 08:29:22 ap »

Välineistä on saanut aina taistella, lääkärit on hän hyvin 2-3 kk välein; mikä on mielenkiintoista, koska sama paikka nollakasin kanssa.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

kairankiertäjä

• Vieras
« Vastaus #6 : Helmikuu 12, 2016, 09:33:19 ap »

Ei ole näkynyt millään tavalla. Kaikkia palveluja on tarjolla sen mukaan, kun ilmoitan tarvitsevani.
Kirjattu

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2016, 09:29:11 ap »

Kyselin teidän kokemuksia kun huhuja liikkui, että täällä käytäntöjä ollaan muuttamasa. Juuri kuulin, että tulevaisuudessa lääkärin vastaanotto on kerran vuodessa ja D-hoitaja sitten siinä välissä eli puolen vuoden kohdalla. Tähän asti pumppuhoitoiset on päässeet lääkärille 2 krt vuodessa ja jos on ollut erityisiä haasteita, 3 kertaa.
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Helmikuu 13, 2016, 14:03:06 ip »

Kyllä säästöt näkyvät jo nyt, vaikka osa niistä on kätketty muuttuneisiin kontrolli- ym. käynteihin vuoden aikana. ( Verrattuna aikeisempaan käytäntöön)

Minulla oli monen vuoden kontrollikäynti kunkin vuoden lokakuussa. Tämä täyskontrolli: Täydelliset verikokeet, virtsanäyte ja sydänfilmi). Muutettiin v. 2015 vain sokeriarvojen mittaukseksi. Huom. minulla on D kakkosen lisäksi myös sepelvaltimotauti.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Helmikuu 15, 2016, 09:48:45 ap »

Näkyyhän ne Helsingissäkin. Herttoniemen ja Kivelän hoitotarvikkeitten jakelupaikat lopetettiin. No lähetelkööt postissa sitten, ei itselle nyt sitäkautta mitään isompaa harmia tullut.
Kirjattu

vodek

• Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 19, 2016, 13:34:12 ip »

Vielä ei ainakaan Espoossa ole näkynyt minulla. Olen määritelty D1:ksi, vaikka tapaukseni on ns. tunnistamaton E.14.
Hain juuri paketin sokeriliuskoja ja sain haluamani määrän. Joillakin tuntemillani D2:silla on ollut ongelmia liuskojen saantimäärässä.
Kirjattu

vodek

• Vieras
« Vastaus #11 : Helmikuu 19, 2016, 14:16:50 ip »

Jos oikein säästölinjalle mennään, niin ne koskevat kaikkia pitkäaikais-sairaita. He eivät tule toimeen ilman lääkkeitä ja ovat kaikkein heikoimmassa tilanteessa. Varakkaat saavat lääkkeensä tietenkin!
Entäs muut, eli tavalliset ihmiset, siis me itse.
Amerikan malli EI sovi meille!
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Helmikuu 19, 2016, 19:22:18 ip »

Tuli liuskoja tilatessa infoa, että täällä pitäisi nykyisin tulla toimeen neljällä liuskalla per päivä. Tai no 4,3 liuskaa per päivä mutta huonostipa noita pilkkoo.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Helmikuu 20, 2016, 01:45:20 ap »

Olisiko osa säästöjä että ekaa kertaa lapsi-D:n kohdalla uhkailtiin pumpun poisotolla. Aikuisilta kuulemma pumppu lähtee (heti) jos hobis ei ole tavoitteessa ajan x jälkeen. Jatkossa myös lapsilta...
Ihan turhaa tuntui olevan puolustaa, murkkuikä, juuri hajonnut Veo ja välissä kynät jne... Yksilöllisesti haasteellinen D (oma lääkäri ollut sitä mieltä) ei ole peruste...
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Helmikuu 20, 2016, 07:13:32 ap »

Olisiko osa säästöjä että ekaa kertaa lapsi-D:n kohdalla uhkailtiin pumpun poisotolla. Aikuisilta kuulemma pumppu lähtee (heti) jos hobis ei ole tavoitteessa ajan x jälkeen. Jatkossa myös lapsilta...
Missä hoitopaikassa tämä muutos ? Oliko lääkäri vaihtunut ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012. A-C Insight 3/2020.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019. PumpCart/Novorapid 3/2020.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Dexcom G6 sensori/G6 appi/xDrip+ 3/2020.
Nightscout ja Android APS 12/2018.

Linkkejä