Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien TALVIkuulumiset 2016  (Luettu 40784 kertaa)

TheBun

• Intoilija
Raskaana olevien TALVIkuulumiset 2016
« : Tammikuu 17, 2016, 23:18:17 ip »

Nyt päivitetään oikeaan vuoteen ja vuodenaikaan :)

Nyt tämä raskaana oleva käy nukkumaan, että jaksaa aamusella töihin mennä. :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Insuliinipumppu Accu-Check Spirit (1.9.2012-24.9.2013)
Insuliinipumppu Paradigm Veo (24.9.2013-4.9.2017)
Insuliinipumppu Minimed 640G (4.9.2017 alkaen) Humalogilla
Nivelreuma vuodesta 2011

TheBun

• Intoilija
Vs: Raskaana olevien TALVIkuulumiset 2016
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2016, 11:22:02 ap »

Hyi hiivatti tätä pahaa oloa. Pitipä sitten lähteä kesken päivän töistä, kun ei pystynyt enää töitä jatkamaan, kun ois homma menny sitten posliiniastian halailuksi. Nyt nukkumaan toviksi josko olo tästä helpottuisi, kun syöminenkään ei auttanut.
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Nivelreuma vuodesta 2011

Liekkimeri

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Tammikuu 18, 2016, 14:41:36 ip »

Onnea raskaudesta, theBun :) Mä onneksi säästyin noilta pahoilta oloilta lähes kokonaan, alussa oli kipua mutta siihen jäi.. Nyt närästää silloin tällöin, mutta sen kanssa pärjää.

Joo, kovin tuntuu yksilöllistä laseroinnin kipu olevan. Mulla taas huomenna se rääkki edessä ja itkettää jo valmiiksi, kun en jaksaisi yhtään enempää kipua just nyt  :'(
Kirjattu
Vaikka kauas onkin pitkä matka,
olen minä matkalla perille nyt.
Koska sinä teet kulkua rinnallani,
en ole minä matkasta niin väsynyt.

TheBun

• Intoilija
« Vastaus #3 : Tammikuu 18, 2016, 20:18:44 ip »

Kiitoksia :)

Tää on kyllä jo näin alkujaan ihan eri tuntunen kun ensimmäinen raskaus. Sillon ei pahemmin pahaa oloa ollut, ei ylimääräsiä kipuja yms. Toisin sanoen tosi helppo raskaus oli. Mut katotaan nyt mitä tämä raskaus tuo tullessaan. Kaikki raskaudet ovat kuulemma ihan erilaisia keskenään.  :)

Kovasti tsemppiä laserointiin. Toivotaan että et joutuisi kovinkaan montaa kertaa niissä käymään.  :-\

Kyllä tuo rakas kohta 4v. poikanen on reipas. Tänään kävi ekaa kertaa itekseen kerhossa ja kerhotädit reippaaksi kehuivat. :)
Kovasti joutuu miettimään omia mielentilan ailahteluja ettei turhaan pojalle ärise, vaikka itsellä on huono olo. Mut onneksi kuitenkin kotosalla on apukäsiä ja malttaa poitsu rauhallisestikin olla. Meillä kun asustaa oman perheen lisäksi miun äiti koko ajan ja velipoika aina kun ei koulussa ole.  ;D

Tässä pitäisi jotenkin saada huomiseksi jonkinlaista siivousintoa, kun vuokranantaja ja kiinteistönvälittäjä tuleevat paikkoja kuvaamaan keskiviikkona. Eli meillä on edessä muutto keväämmästä, kun en uskalla jättää lähelle raskauden loppuaikaa ja synnytystä. Voipi olla outoa muuton jälkeen kun jäädään sitten ihan oikeesti vaan oman perheen kesken.  ::)
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Nivelreuma vuodesta 2011

Liekkimeri

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Tammikuu 18, 2016, 21:08:03 ip »

Useampi kerta jo takana, osa mennyt ihan pieleen, osa onnistunut, vielä kaksi aikaa annettuna valmiiksi :( Sitte en tiedä jatkosta.. Tuo on kyllä mulle jotain aivan totaalisen hirveetä, että en oikeasti tiedä miten huomisesta selviän :( Huomena joudun kaiken lisäksi meneen sinne yksin ku tähän asti on ollut avokki mukana tukemassa, toki kyyti on kun en ajaa sitten voi itse, mutta siellä ootellessa ja tukemassa ei oo ketään :( Viimeksi oli samassa odotustilassa lapsi, joka itki ja parkui ja huusi "ei enää, ei enää" kun ees tippoja laittoivat, niin ei kyllä yhtään auttanu omaa oloa :( Itketti omasta ja sen lapsen puolestakin sitten :P Huhhuh..

Meillä kans muuttoaikeita kun vain paikka löytyis :( Tämä on liian pieni :( Mä oisin muuttanu jo aikaa sitten mutta avokki oli sitä mieltä ettei ole kiire. No nyt sitten on vähän niinku liian myöhäistä kun tod. näk. uudessa paikassa on remontoitavaa, niin vauva ehtii kyllä tulla ennenku on valmista! Kyllä ärsyttää :(  Mutta elämä on.
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Tammikuu 19, 2016, 10:36:30 ap »

Täällä viikkoja 10+6 ja aivan mieletön väsymys ja jatkuva etova olo. Onneksi ei ole vielä tarvinnut oksennella. Sokerien kanssa on melko haastavaa, alkuun piti nosta annoksia, ja nyt viikon verran on tarvinnut laskea joka päivä. Yöt on varsinkin ollut tuskaisia, kun puolentoista tunnin välein on pitänyt syödä, kun koko ajan vain menee matalalle. Ja sitten helposti aamupäivän jälkeen lähtee vain selittämättömään nousuun.
Nyt vain pitäis jaksaa ootella ens viikon keskiviikkoon, niin sitten pääsee nt-ultraan. Nyt vähän jänskättää onko kaikki ok, tyttöjä aikoinaan kun odotteli, niin en muista näin paljon hermoilleeni. ::)
Kirjattu

Liekkimeri

• Aloittelija
« Vastaus #6 : Tammikuu 25, 2016, 00:12:10 ap »

Nyt pelottaa :(

Kävin torstaina äippäpolilla ja virtauksissa oli jotain häikkää ehkä. Ei osannut lääkäri tarkentaa että mitä, mutta hänelle jäi fiilis että haluaa tarkistaa. Aika on huomenna aamupäivällä. Vkoja tasan 27.

Mulla on ollut perjantaista saakka pää välillä kipeä. Tänään tuli kipeäksi ylävatsa. Ei ole närästystä, ihan toisenlaista. Illalla suihkuun mennessä katsoin että jalat on aivan turvonneet, samoin maha, ollut kyllä jonkin aikaa "ahdistava" pallo. Sitten mittasin verenpaineet, ja hui - 168/108 ja toisella mittauksella 170/110 :O Lääkitys mennyt koko raskauden ajan mutta paineet olleet lääkkeillä tasaisesti 140/90-150/100. Pissillä käydessä ei tahdo tulla mitään :( Myös silmiä on särkenyt mutta kun on laseroitukin viikolla, niin en osaa sanoa onko siitä, mutta koko tämä litaniahan on suoraan raskausmyrkytyksen oireita!!! Kai mä uskallan kuitenkin yön yrittää nukkua, ettei tarvitse mihinkään nyt lähteä.. Apua mä en tiedä mitä mä teen, eikä täälläkään tietenkään kukaan tähän aikaan vastaa :'( Ehkä soitan synnärille ja kysyn, jos ei mies saa mua tarpeeksi rauhottuun :'(
Kirjattu

Liekkimeri

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Tammikuu 27, 2016, 08:36:36 ap »

Yöllä synnärille ja seuraavana päivänä Taysiin. Täällä siihen asti että ollaan erillään.. Kaikki tutut 3h matkan päässä että orpo olo mutta ollaanpa ainaki hyvällä hoidolla..
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #8 : Tammikuu 27, 2016, 12:16:14 ip »

Yöllä synnärille ja seuraavana päivänä Taysiin. Täällä siihen asti että ollaan erillään.. Kaikki tutut 3h matkan päässä että orpo olo mutta ollaanpa ainaki hyvällä hoidolla..
Tays on hyvä paikka ❤  Yhtä Lukuunottamatta kaikki ovat syntyneet siellä ❤

Paljonko sulla on viikkoja?
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

norppakeitto

• Matkailija
« Vastaus #9 : Tammikuu 28, 2016, 12:48:08 ip »

Hei kaikki!

Norppakeitto ilmoittautuu raskaana olevien joukkoon. Taidettiin ainakin TheBun sun kanssa viimeksikin kärvistellä samaan aikaan?  ;)

Mulla siis DM1 vuodesta -91, pumppuhoito, yksi terve poika s. 1/12 viikolla 39+0 käynnistämällä alateitse. Nyt toista odotellaan, pitkän yrityksen jälkeen - mulla todettiin ennenaikaiseen munasarjojen hiipumiseen sopiva tilanne, joka on lääkäreiden mukaan saattanut saada alkunsa ensimmäisen synnytyksen jälkeen sairastamastani kilpirauhasen tulehduksesta tai jostain muusta autoimmuuniperäisestä tuhosta munasarjoissa.

Nyt viikkoja 11+1, alkuraskauden pahoinvoinnin ja oksentamisen vuoksi tällä kertaa sairauslomalla jo RV6 lähtien, ensi maanantaina ajattelin lähteä yrittämään töihin paluuta. Insuliiniherkkyys on alkanut ja hypoilua on paljon. Ensi viikolla olisi ultra (naistenklinikka HKI) ja myös mä jännitän paljon enemmän kuin ekalla kerralla, onko kaikki kunnossa.

Tsemppiä kaikille kanssasiskoille!  ;D
Kirjattu

TheBun

• Intoilija
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2016, 22:12:24 ip »

Heips.

Tovi hiljaiseloa ja kun meinannut pari päivää tässä tänne kirjoittaa niin en ole päässyt koko foorumille. Mut nyt siis asiaan.  ;D

Liekkimeri: Hui kauhistus. Mutta onneksi nyt hyvässä hoidossa, vaikka varmasti on orpo olo, kun ei lähellä oli tuttuja. Tsemppiä kovasti.
Itse menen todennäköisesti Kuopioon (KYSiin) synnyttämään, kun lopettivat synnäritoiminnan Savonlinnasta. Siellä ei itsellä kovinkaan montaa tuttua asustele, mutta perheellä on n. 1,5h matka sitten sinne.

Fenix79: Hermoilu taitanee olla ihan normaalia  ;D Itse en koe, että enemmän hermoilisin kuin ekalla raskaudella. Aika samat hermoilun aiheet on nyt kuin oli silloin. Pienenä lisänä kyllä leikattu ranne joka ei sitten olekaan kunnossa ja aiheuttaa ylimääräistä stressiä.

norppakeitto: Juu samaan aikaan kärvisteltiin ja jakaannuttiin kumpikin tammikuussa  :D Nyt on muuten LA:t tosi lähekkäin meillä. Miulla meneillään nyt rv 12+0. ja LA varmistui viime viikolla, että pysyy samana eli 16.8.

Elikkäs tänään siis tosiaan rv 12+0 ja pahoinvointia vielä vähäsen. Väsymys edelleen maata kaatava.
Viime viikon maanantaina (25.1.) kuulin eka kertaa masusta toisen sydänäänet (meikäläinen tippa linssissä pötkötteli siinä tutkimuspöydällä), kun varmistettiin että olisin suurinpiirtein niillä viikoilla kuin ollaan laskettu, että saatiin sikiöseulonnan verikokeet otettua. Koen itse turvallisemmaksi osallistua sikiöseulontaan kun kuitenkin riskiraskautuja olen.
Torstaina (28.1.) kävin nt-ultrassa ja kaikki on hyvin ja tosiaan LA pysyi samana. Hyvin virkeä toveri on tuolla massussa. Oli vissiin meneillä kamppaililajien harjoittelua, kun niin paljon potki, nyrkkeili ja hyppi siellä. ;D Seuraava onkin sitten rakenneultra rv 20+2 eli 31.3. :)

Tässä kyllä muuten sitten huonoa uutista huonon perään tullut. Itsellä käsi ei ole parantunut rannekanavan oireyhtymästä vaikka leikattiin. Huomenna siis lääkäriin tie vie. Katsotaan mitä tuleman pitää...
Ja sitten toisella koiralla sappihappotesti päin prinkkalaa ja ei ole vara kahta sairasta koiraa pitää joten joudumme luopumaan hänestä siis. Onneksi löytyi koti hälle. Siitä olen iloinen ettei tarvinnut toista lopettaa.

Mites se sanonta meneekään... Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...

Mut positiivista on kyllä se, että masussa on kaikki hyvin ja meillä on tuo 4v. vauhdikas poikanen. <3
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Nivelreuma vuodesta 2011

Liekkimeri

• Aloittelija
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2016, 22:26:53 ip »

Moikka! Mulla vähän huonosti netti käytössä et ei saa ihmetellä jos vastailu kestää.. nyt on rv 28+3. Painoarvio laski välissä mutta on nyt taas 800g. Vielä sais siis kasvaa. Mitään hätää ei nyt onneksi kummallakaan ole, että ihan heti ei pitäis sektiovaaraa olla. Hetki kerrallaan eletään. Kaikki jäi kotona kesken, onneksi mies ei oo peukalo keskellä kämmentä  :) Laserointiki onnistui piikillä puuduttaen, pelkäsin sitä puudutusta mutta niin hyvät mömmöt meni verenkiertoon ettei oo mitään muistikuvaa että ois lähellekään silmiä pistetty  :D ens vkolla toinen silmä ja paljo rennommalla mielellä sinne menossa..

Jatkoja kaikille <3
Kirjattu

norppakeitto

• Matkailija
« Vastaus #12 : Helmikuu 04, 2016, 18:08:20 ip »

TheBun: Mulla laskettu aika 17.8.  :D Eli samaan aikaan jälleen poksahdetaan. Meillä myös oli nt-ultrassa kaikki hyvin. Olin positiivisesti yllättynyt naikkarin rennosta meiningistä.

Liekkimeri: Kiva kuulla hyviä uutisia  :)
Kirjattu

TheBun

• Intoilija
« Vastaus #13 : Helmikuu 14, 2016, 18:22:28 ip »

Hei. Täällähän on nyt hiljaiseloa. Omalta osalta tuon korjausta asiaan.  :)

Tein tuossa aiemmin tuon lasketut ajat 2016 aiheen, kun en sitä löytänyt.

Ja nyt sit voin ennalta varoittaa että tämä on semmoinen valivaliviesti.

Jouduin käden takia takaisin sairaslomalle. En siis kerennyt kuukauttakaan olemaan töissä. Kaksi viikkoa tuli saikkua ja ensi viikolla haettava lisää kun ei tuo kunnossa ole. Lokakuun lopulla leikattiin siis rannekanava ja töissä ollessa oireet rupesivat pahenemaan taas ja olivat melkein samaa luokkaa kuin ennen leikkausta ja kirralle sain vasta ajan huhtikuulle, että tarkistaavat tuon käden.

Hitonmoisen flunssan iski viime viikolla päälle, eikä helpotusta näy edelleenkään. Kuumetta ei nosta ollenkaan, mutta muuten olo todella huono.. Räkä valuu, kurkku kipeä, päähän ja poskiin sattuu, enkä saa oikein nukuttua.... Viime viikon loppu puolella iskin sitten varpaan kenkään kun poikaa väistin ja on edelleen mustan kirjava... Onneksi ei tainnut kuitenkaan murtua.

Anteeksi siis tämä valitus mutta helpottanee nyt vähän miun oloa hermopuolelta.

No jos sitä iloisempiin asioihin. Rv 13+5 meneillään ja ihan kuin olisin eilen tuntenut ekaa kertaa hennot liikkeet massussa tai sit vaan kuvittelin. Tuntui vaan niin samanoloiselta kuin esikoisen ekat liikkeet. Ja ihan kuin äsken kanssa olisi liikkeet tuntuneet.
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Nivelreuma vuodesta 2011

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #14 : Helmikuu 15, 2016, 15:09:13 ip »

Hei. On ollut hiljaiseloa, täällä jo viikkoja kasassa 15+4, ja oon muutaman viikon ihmetellyt, kun väsymys on niin jäätävä, että puolen päivän jälkeen meinnan ihan väkisin töissä nukahtaa koneen viereen. Tänään neuvolassa sitten otettiin hemoglobiini, niin oli laskenut 1 1/2 kk:ssa 135:sta  108:aan. Nyt mietityttää, että koskahan nuo rautatabletit alkaa vaikuttaa?
Tzemppiä TheBunille niin flunssaan kuin kädenvaivoihin. Auttaako levossa olo kättä ollenkaan, vai särkeekö joka tapuksessa?
Itsellä selkä vaivaa päivitääin, ja joskus viitisen vuotta sitten loukkasin häntäluun, ja se on alkanut muistuttelemaan päivittäin itsestään, ei tekisi yhtään mieli istua, mutta kun on istumatyö :-[
Helmikuun lopussa on sisätautipoli, ja seuraava ultra vasta rakenneultra maaliskuun lopussa, millään ei jaksais odottaa, että näkee taas naperon ::) Odottavan aika on pitkä...
Kirjattu

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46