Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ateria-ajat Omaseuranta  (Luettu 5070 kertaa)

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
Ateria-ajat Omaseuranta
« : Tammikuu 14, 2016, 09:18:50 ap »

:) Huomenta
Pähkäilen tuossa Aamiaistani. Mittausaika ennen on tosiaankin selvä 7.05 Vs paasto 7.4 ja 7.30 - 8.37 aamiainen 6dl mustaa maustamatonta kahvia ja lähes 200g leipäjuustoa sekä aamulehti mainokset että pienen ruutuvihon täyttö omaseurantaan, koska haluan siihen verenpaineet ja kellonajat ja sapuskat normaali ennen-jälkeen sijaan. Viimeinen kahvipisara ja juustonpala tosiaankin 8.37. Mikähän olisi se oikea 2h ruokailun jälkeen. Onhan sitä aamiaista lipitelty koko tuon ajan.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Ateria-ajat Omaseuranta
« Vastaus #1 : Tammikuu 14, 2016, 13:05:03 ip »

Minä en ole noin ihailtavan tarkka. Mutta olisiko se sitten laskettuna tuon aterioinnin puolesta välistä kaksi tuntia?
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Tammikuu 14, 2016, 16:47:42 ip »

Minä en ole noin ihailtavan tarkka. Mutta olisiko se sitten laskettuna tuon aterioinnin puolesta välistä kaksi tuntia?

Samaa mieltä mutta jos mittaat myös verenpaineen, niin mielellään vasta pari tuntia kahvittelun loppumisesta.  ;)

Tässä ennen joulua kysyin eräältä d-lääkäriltä mihin aikaan diabeetikon olisi hyvä mitata verenpaine. Kuvittelin, että aamuarvo olisi se tärkein.  ::) Lääkäri sanoi, ettei ajalla ole väliä ellei ole tiettyä aikaa määrätty, tärkeintä on että mittaa sen paineen säännöllisesti.  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2016, 17:13:17 ip »

Mä ottasin sen siitä puol ysistä, eli puol 11. Verenpaineen mittaan nykyisin aika harvoin, sillä viimeksi leikkurissa kuulin paineideni olevan loistavat, ei kuulemma yleensä lääkityksellä olevilla heittelee salissa, mulla oli tappavan tasaista :) Tai sit ei enää tunnu missään nää leikkaukset :)
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2016, 17:24:45 ip »

Eipä se taida olla kovin tärkeää, kunhan ottaa suunnilleen samalla tavalla pitkissä aterioissa. Verenpainetta olen alkanut mitata aamulla sängyssä. Muuten en pysy millään varttia paikallaan ennen mittausta. Muina aikoina mittaan vain kun kiinnostaa missä se oikein käykään.

Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #5 : Tammikuu 19, 2016, 11:46:05 ap »

Minä en oikeastaan mittaa sitä, kuinka paljon syöminen nostaa sokeria, vaan mittaan milloin sokeritaso on niin alhaalla, että voi taas syödä:) Niinpä aamupala saattaa olla vasta 13:00 jonka sitten kirjaan. n. 2h taas mittaan ja kirjaan, mutta se merkitsevä arvo on vasta sokerin laskettua syömäkelpoiselle tasolle.
Eli mittaan syödäkseni, en syö mitatakseni. Toki on pakko joskus syödä vastoin mittarin näyttämää (aamu) kun muuten sokeritaso ei lähde lainkaan laskemaan!
Kadehdin lämpimän aterian syöjiä, oppisipa.
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 19, 2016, 11:52:16 ap »

Kadehdin lämpimän aterian syöjiä, oppisipa.
Osaat leipoa. Kokkaus on helpompaa, aineet kattilaan ja eiku "tulta" alle. Kunhan muistaa nesteen :)

Vakavasti, nykyään on hurjasti kokkikursseja aloittelijoille, miehille, naisille ja lapsille. Kannattaa katsoa kansalais- ja työväenopistot ja martat. Miehille muistutuksena, että marttojen alta löytyy martit!
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #7 : Tammikuu 20, 2016, 11:54:08 ap »

Osaan kyllä tehdä ruokaa, suomalaista ja ulkolaista, leipoa pullaa, vatruskoita, leipää, piirakoita ja muita karjalaisia herkkuja. Keitot ja uuniruoat laajalla valikoimalla, vaan kylmänä ne tulee syötyä :)
Mittari tosiaan näyttää milloin on ruoka-aika!
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 20, 2016, 14:44:58 ip »

Osaan kyllä tehdä ruokaa, suomalaista ja ulkolaista, leipoa pullaa, vatruskoita, leipää, piirakoita ja muita karjalaisia herkkuja. Keitot ja uuniruoat laajalla valikoimalla, vaan kylmänä ne tulee syötyä :)
Mittari tosiaan näyttää milloin on ruoka-aika!
Höpsö :) vaan Ruokaa sie sit tosiaan teet :P
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07