Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417188 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2016  (Luettu 73057 kertaa)

eventyr

• Jäsen
Vauvakuumeilijat 2016
« : Tammikuu 02, 2016, 16:16:41 ip »

Uusi vuosi, uusi ketju.  :)

Olen itse D1 vuodesta 2002, minkä lisäksi löytyy kilpirauhasen vajaatoiminta. Lupa on saatu joulukuussa, ja pienen soutamisen ja huopaamisen jälkeen yrittäminen on nyt "virallisesti" aloitettu. ;) Tosin en näin aluksi aio yrittää etsiä ovulaatioita laskemalla tai tikuilla, katsotaan ensin jos on tullakseen ihan vaan perusmeiningillä (ehkä huono sana, mutta en tiedä, miten muutenkaan sitä kutsuisi  ;D).

Toivottavasti täältä löytyy muitakin vauvakuumeilijoita! :)
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
Vs: Vauvakuumeilijat 2016
« Vastaus #1 : Tammikuu 03, 2016, 01:37:33 ap »

Täälläkin kuumeillaan edelleen.

D1 vuodesta -99 ja pumppuun siirrytty 05/2015. Lupa saatu 08/2015 ja parin viikon takainen hobiskin oli inan laskenut eli 6,7.

Nyt tosin huoleksi tullut kuukautisten poisjääminen. Suunnilleen kolmisen kuukautta sitten viimeksi, pillerit jätetty pois 04/2015. Negaahan testit näyttävät - ei ole mitään oireitakaan. Ensi viikolla lienee soitto gynelle, että mitäs tehdään. Varmaan jonkinlainen "käynnistys" edessä. Aloitin vakityön 11/2015 millä varmaan osuutta asiaan, mutta luulisi jo kehon siihen tottuneen - en ainakaan mielestäni stressaa. Liikunkin nyt enemmän, kun olen töissä, mutta...

Ota tästä sitten selvää. Ajoittain epätoivo ja luovuttaminen käväisevät mielessä.

EDIT: Helmikuussa tulee täyteen 30v. mikä kyllä stressaa: sen jälkeen ei ole paluuta. Paljon on jäänyt saavuttamatta ja tuntuu, että lapsen saaminen on yksi niistä. :/
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2016, 01:42:46 ap kirjoittanut Anoppilainen »
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #2 : Tammikuu 03, 2016, 12:37:33 ip »

Höh, kurja juttu tuo kuukautisten poisjääminen.. Toivottavasti sille löytyy syy, joka on helppo hoitaa! Keltarauhashormonilla yleensä kai saadaan kuukautiset "käyntiin", sitä mulle ainakin meinattiin määrätä, kun joskus teininä menkat loppui yhtäkkiä.

Ja täällä on vähän sama juttu: jossain vaiheessa asetin itselleni sellaisen tavoitteen, että kolmikymppisenä olisi vähintään yksi lapsi.. Ja kesäkuussa se tulee täyteen. Mutta toisaalta elämää on vielä paljon edessä, eikä loppujen lopuksi omalla kohdalla olisi ollutkaan hyvä idea hankkia lapsia aikaisemmin.

Tsemppiä kuumeiluun!
Kirjattu

Neene

• Jäsen
« Vastaus #3 : Tammikuu 05, 2016, 10:51:29 ap »

Täällä kans :)

Oon 32v, dm1 vuodesta -87. Liitännäisiäkin löytyy ihan liikaa :/

Sain terveen lapsen v.2011 todella vaikean raskauden jälkeen.
Oon ollu nykyisen mieheni kanssa 2v ja lähes koko ajan (ja ennen sitä,) on ollu vauvakuume. Pitkäksi aikaa työnsin sen pois, koska munuaiset ei oo ihan terässä ja meinasivat pettää jo ekassa (yllätys)raskaudessa.
Tänään masennuin täysin, ku sain uusimmat lab-kokeet ja kaikki arvot olivat huonontuneet, vaikka oon tehny kovasti duunia niiden parantamiseksi. Ens viikolla ois lääkäri ja tarkotus puhuu asiasta.

No mut aina saa haaveilla :) <3
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
Spirit combo-pumppu Humalogilla 11/2012 ->
Rakas Soluläjä syntyi 17.11.2011

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2016, 12:12:44 ip »

Tervetuloa joukkoon Neene! :)

Mulla ei vielä ole liitännäisiä *koputtaa puuta*, mutta tasapainon kanssa on vähän taistelua täälläkin... Hoba on kyllä ollut hyvä, mutta arvoissa on liikaa vuoristorataa. Tosin nyt näyttäisi siltä, että hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen on tasoittanut sokereita PALJON.

Harmi, ettei lääkärit tunnu oikein tietävän, miten iso vaikutus tällä on, mulle on d-lääkäri iloisesti uusinut ehkäisyreseptejä sen kummempia kyselemättä/varoittelematta. Olisin nimittäin siirtynyt käyttämään muuta ehkäisyä jo ajat sitten, jos olisin tiennyt, että se vähentää heittelyä näin selkeästi.

Tsempit lääkärin kanssa keskusteluun, toivottavasti saat tukea vauvahaaveille ja arvojen parantamiseen :)
Kirjattu

Neene

• Jäsen
« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2016, 09:50:04 ap »

Mulla hobis vissiin huonontunu ku supermatalat jääneet pois, mut liian korkeet ei samassa suhteessa. Nyt oonki ollu tosi tarkka verensokerin kans ja pistäny rohkeesti enempi bolusta aterioille ja korkeisiin. Eilinen oli mulle menestystarina ku vs kävi korkeimmillaan vain 12,4 :`D

Jännittää kyllä se lääkäri. Toisaalta toivon, et se sanois jyrkän ein, että voisin lopettaa tän haihattelun. Toisaalta toivon, et antais toivoa uudesta nyytistä <3
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 08, 2016, 14:54:12 ip »

Mullakin vauvakuume vain pahenee koko ajan. Kovasti haluaisin mun lapselle sisaruksen. Tällä hetkellä on kyllä se tilanne, että mies ei halua toista lasta ainakaan nyt, kun ekakin on vielä niin pieni. Toisaalta nyt on niin helppoa yhden lapsen kanssa ja välillä hirvittää ajatus, että kuinka me pärjättäisiin, jos lapsia olisikin kaksi. Nyt yhden kanssa on helppo mennä ja tehdä kaikenlaista, kun ei muuta kuin lapsi rattaisiin ja menoksi. Entä sitten jos olisi vielä vauvakin? Meillä ei ole autoa, joten liikkumisen kanssa tulisi aika paljon ongelmia. Lisäksi asunto varmaan kävisi ahtaaksi. Rahat loppuisi kesken. Väsymys kasvaisi mahdottomaksi. Mutta silti pikkuisen haikeana katselen raskaana olevia naisia ja perheitä, joissa on usempi kuin yksi lapsi.
Kirjattu

Cake

• Vieras
« Vastaus #7 : Tammikuu 08, 2016, 23:16:25 ip »

Nyt on jo pakko itsekin rohjeta mukaan kirjoittelemaan. Mulla on ollut D1 kolmetoista vuotiaasta asti ja nyt ikää 26 v. Jonkin asteinen vauvakuume on ollut jo varmaan pari vuotta, ja aktiivisemmin vauva-asian eteen aloin tehdä työtä, kun sain insuliinipumpun reilu vuosi sitten.
Sokerit sain jo aika hyvin kuosiin ja tulinkin raskaaksi loppukesästä, mutta ekassa ultrassa selvisi, että sikiö oli kuollut. Keskenmeno oli kyllä aika rankka kokemus ja mulla on mennyt aikaa toipua siitä henkisesti.
Nyt kuitenkin on jo tullut fiilis, että olisi kiva alkaa yrittää uudestaan, mutta koko marras- ja joulukuu meni sairastaessa (megaflunssa ja perään vielä influenssa) niin hobis on varmaan yli 8!  :-\ Joten kuume olisi kova, mut saapa nyt nähdä koska saa taas sokerit niin hyvään malliin, et uskaltaa rueta taas yrittämään..
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #8 : Tammikuu 10, 2016, 13:22:23 ip »

Minkä ikäinen sun ensimmäinen lapsi on, Kaisa? :) Itsekin kyllä haluaisin varmaan useampia lapsia, kun itselle on sisarukset olleet niin tärkeitä, enkä haluaisi oman lapsen jäävän ainoaksi... Mutta onhan siinä sitten tosiaan omat haasteensa. Ja tosiaan pitäisi nyt ehkä ensin katsoa, saadaanko sitä yhtäkään.  ::)

Tervetuloa joukkoon Cake! Varmasti on ollut rankka kokemus, toivottavasti sulla sokerit tasaantuvat ja uudella yrityksellä käy paremmin  :)

Täällä on jotenkin jännä olo, kuitenkin sitten vähän laskeskelin, koska ovulaatio todennäköisesti olisi (7.1.), ja nyt sitten arvon, että olisiko tärpännyt.  Ja tämän seurauksena tietty huomaan kaikenlaisia oireita, joista varmaan suurin osa on mielikuvituksen tuotetta. :D No, parin viikon päästä sen sitten näkee.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Tammikuu 10, 2016, 22:31:28 ip »

Mun Maija-tyttö täytti joulukuussa vuoden. Jos piakkoin tulisin raskaaksi, niin lapsille tulisi n. 2 vuotta ikäeroa. Ei se mikään pieni ikäero ole. Mulla ja mun siskolla on ikäeroa 1 v 3 kk. Mulla on itsellä 3 sisarusta ja sisaruksen haluaisin omallekin lapselle. Mutta aika paljon tässä kaikki asiat vielä mietityttää. Ja mullahan on ollut vasta yhdet kuukautiset synnytyksen jälkeen, joten en olisi aikaisemmin edes voinut tulla raskaaksi. Kovasti myös tahtoisin kokea raskauden ja synnytyksen vielä kerran. Raskausaika oli aivan ihanaa aikaa ja synnytys mahtava kokemus. Mutta tällä hetkellä en siis tee asialle yhtään mitään, vaikka kova vauvakuume onkin. Meille tuskin tulee toista lasta tänä vuonna.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #10 : Tammikuu 12, 2016, 14:09:29 ip »

Pari vuotta kuulostaa sopivalta ikäerolta - toivottavasti teillä tilanne muuttuu niin, että on mahdollista yrittää pikkusisarusta :) Kiva myöskin kuulla positiivisesta raskaus- ja synnytyskokemuksesta, kun välillä tuntuu siltä, että niistä löytää enimmäkseen vaan niitä kauhukertomuksia...
Tsemppiä vauvakuumeeseen joka tapauksessa!
Kirjattu

Neene

• Jäsen
« Vastaus #11 : Tammikuu 12, 2016, 19:59:29 ip »

Huomenna ois dm-lääkäri.. Jänskättää! Vs-arvot olleet monta päivää tosi hyviä, kunnes tänään kosahti. Kanyyli veti huonosti ja vs pomppas 20 :( Nyt ei meinaa millään laskea.

Munkin raskaus ja synnytyskin vähä ovat enemmän kauhua ku omediaa. Jos joku haluaa vanhasta blogistani asiasta lukea, niin pistä yv :)

Muistan Kaisa roikkuneeni palstalla sillon, ku viimeksi vasta kuumeilit. Ihanaa, et sait sittemmin oman nyytin :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #12 : Tammikuu 14, 2016, 12:20:41 ip »

Toi on kyllä niin perus, että just ennen lääkärikäyntiä tulee arvoihin ihme heittoja.. :( Toivottavasti käynti meni kuitenkin hyvin.

Mulla on ollut outoa hypoilua viime päivät, eilenkin yhtäkkiä näkö sumeni aamupalapöydässä. :S Välillä tuntuu, että on koko ajan nälkä ja välillä taas, että mikään ei maistu. Tai pahimmillaan molempia yhtä aikaa :D Ja tietty toiveikkaana mietin, olisko kyse alkuraskauden oireista.. Aika kuluu niin tuskaisen hitaasti, vielä ei varmaan kuitenkaan ole mitään järkeä lähteä tekemään testiä.
Kirjattu

Neene

• Jäsen
« Vastaus #13 : Tammikuu 16, 2016, 12:17:35 ip »

Sain sinänsä ihan hyviä uutisia :) Kaikki arvot ovat parempia kuin ennen ensimmäistä raskautta. Puhuttiin, että ei edes suunnitella asiaa ennen ku hobis 6 pilkku jotain. Kesällä käyn keskustelukäynnillä Naistenklinikalla eli siinä ois mulle sit tavoitetta sokeriseurantaa :D

Sovittiin käynnillä, et alan käyttämään pumpun boluslaskuria. Se onkin ollut yllättävän kätevä! Joka kerta ku oon tehny erilailla ku se ehdottaa, on menny vähä pieleen :`D Pääsin myös testiryhmään kokeilemaan uutta sensorivs-mittaria Saa mun ruiset sormenpäät levätä ku mitata tarvii vaan hypoissa :)

Mulla oli raskauden ensioireet selittämättömät järkyt hypot. Toivottavasti toi enteilis sulla samaa eventyr <3
Kirjattu
D1 vuodesta 1987

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #14 : Tammikuu 18, 2016, 12:55:18 ip »

Kiva, että käynti meni hyvin :) Kuulostaa hyvältä myös toi boluslaskuri, vaikken pumppujutuista niin paljon tiedäkään, kun käytän kyniä.

Haaveilen itsekin sensoroinnista, alkaa olla sormenpäät aika kauheassa kunnossa, kun olen nyt ensimmäisestä suunnittelukäynnistä lähtien mitannut paaljon.. Jossain vaiheessa pääsen varmaan riitelemään hoitotarvikejakelun kanssa, että saan tarpeeksi liuskoja. :P

Toivotaan, että enteilis <3 Vaikka en kyllä tiedä, kumpi pelottaa enemmän: se että on raskaana vai se että ei ole :D Viikko vielä piinailua jäljellä.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07