Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6812 jäsentä  •  415791 viestiä  •  19849 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Triuvare IT-tuki, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2016  (Luettu 65516 kertaa)

eventyr

• Jäsen
Vs: Vauvakuumeilijat 2016
« Vastaus #30 : Maaliskuu 01, 2016, 13:31:23 ip »

Tervetuloa kuumeilemaan, toivotaan pikaisia plussia kaikille! :)
Itsellä on alkanut hiipiä takaraivoon pelko, että mitä jos jotain onkin pielessä eikä raskautuminen onnistu.. Mikä on tietysti järjellä ajateltuna tyhmää, koska yritystä on takana vasta pari kuukautta.
Kirjattu

Annis

• Aloittelija
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2016, 15:00:39 ip »

Mä edelleenkin haaveilen siitä iltatähdestä, nyt on menossa 5 yrityskerta. Onneks aloitettiin yrittäminen vaikka ei raskautumis lupaa tullutkaan sisätautilääkäriltä. Nyt kuitenkin on kaikki arvot laskenut entisestään ja ensinuussa on uusi aika sisätautilääkärille niin toivottavasti ns.lupa tulee. Viimeksihän ei suositeltu enään tekeen yhtään lasta mun taustan takia vaikka sainkin kakkosen jälkeen kolmannelle raskautumisluvan silloiselta lääkäriltä sekä jokaiselta erikoislääkäreiltä taustan huomioiden.
Kirjattu

Nepadu

• Vieras
« Vastaus #32 : Maaliskuu 15, 2016, 14:52:03 ip »

Saanks mäkin ilmottautua, varsinkin, kun täällä oli muitakin samalla asialla  :)
Iltätähteä juu haaveillaan, mulla on tyttö vuosmallia -05 ja miehellä pojat -02 ja -09, eli eka yhteinen ois toiveissa. Ikää on mulla 37, miehellä muutama enempi.
Munuaiset ei käy ihan täysillä, hobis on ollu seiskan ja kasin välillä, mut mä en ole lääkärille edes kehdannut mainita tästä  ::)

Tyttö sai alkunsa pillereiden kanssa, siis yrittämättä. Syntyi sektiolla 34+5, 3340g, 48,5cm. Opeteltiin muutama viikko hereillä pysymistä ja kotiuduttiin nml:n kanssa. Nyt tuo on reipas ja terve neljäsluokkalainen. Miehelle ei nuo lapset oo niin helpolla tulleet, mutta lopunviimeeksi luomuna kuitenkin, sanotaanko että hoidoista huolimatta :)

Kierukka poistettiin viime kesäkuussa, mutta eipä oo tulosta toistaiseksi saatu aikaan. Tosin ekat kaks kiertoa poistosta oli 60-70 päivää, sitten hiukan tasoittui, vuoden vaihteessa oli taas tuollainen tuplapituinen kierto. Nyt tikutin oviksen eli ovisplus tuli perjantaina, ovulaatio siis varmaankin lauantaina, ja koko loppuviikko hyödynnettiin tehokkaasti. Pakko oli jo tikuttaa, kun aloin epäillä, josko mä lainkaan oon enää kykenevä lisimään...

Kuume ois siis kova ja sylissä tilaa, nyt eikun sormet ristiin ja toivomaan et plussia alkais ropisemaan !
Kirjattu

Toiveikas

• Aloittelija
« Vastaus #33 : Maaliskuu 15, 2016, 21:45:53 ip »

Moikka!
Nyt on silmät kuvattu ja niissä ei ilmennyt mitään ihmeempiä. Silmälääkäri ne vielä tarkistaa ja katsoo, kuulemma päättää onko seuraava kuvaus vuoden vai kolmen kuluttua. Hobis on laskenut hienosti, mutta vielä täytyy töitä tehdä. Lääkkeiden vaihdon myötä tasapainon tavoittelu on ollut yllättävän helppoa ja tiedän saavuttavani hyvätkin lukemat...työllä! Vaikka lääkäri laittoi seuraavan käyntiajan 6kk päähän ja varmasti ajatteli, että siihen olisi hyvä tasapainotella. NIIN enhän minä malttanut! Kun nuo sokerit lähti niin hienosi laskuun ja kaikki arvot muuten ok, jätettiin sitten ehkäisy pois  ::)

Diab.hoitajan luona kävin ja samalla kerroin et nyt se alkaa. Kysyin kyllä et kuinkahan vihainen lääkäri on, mutta hoitaja totesi vain että ei se ole, elämää ei voi aina suunnitella niin tarkkaan edes diabeetikko. Nyt sitten kuumetta pukkaa ja olen vaunuja yms netistä vilkaissut  ;) Voi ei.......

Kuumeilijat on selvästi lisääntyneet  :) Ja täällä on minunkin kanssa samaa ikäluokkaa, vaikka ikäänikin jo ehdin murehtia. Toivon kaikille mahdollisimman paljon onnea matkaan ja kärsivällisyyttä! Tänään aurinko ainakin helli niin mukavasti  8)
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #34 : Maaliskuu 20, 2016, 23:03:58 ip »

30 vuotta lävähti juuri mittariin ja gyneltä "kiitoksena" diagnoosina PCO eli monirakkulaiset munasarjat.  :-\

Kuukauden päästä d-lääkäri ja on sellainen olo, että hobis ei ole kauhean hyvä enää (pari kuukautta sitten 6,7). Juuri ja juuri saa verensokerin kympin pintaan ja insuliinimäärät ovat kasvaneet räjähdysmäisesti. Gyneltä sain reseptin Primolut Nor -lääkkeelle ja painosta pitäisi saada pois ainakin 10%, että edes suostuvat lapsettomuuskliniikalla päin katsomaan kuulemma.

Kun kuulin sanan lapsettomuuskliniikka, tuntui, että sydän muuttui kiveksi. :-X Voi kyllä sanoa, että nyt tipahti minkäänlainen motivaatio mihinkään terveyteen liittyvään. Aina, kun saa jonkun osa-alueen kuntoon niin toisesta reunasta tulee jotain kahta kertaa pahempaa vastaan. En saa mistään tukea, koska ei ole minkäänlaista tukiverkkoa: ei ystäviä, työttömänä ei työkavereita. Avomieskin tuntuu suhtautuvan välinpitämättömästi - tai no kyllä hän keskustelee asioista ja on kiinnostunut ja tukee, mutta monesti jää puheiden tasolle. Kun ei kerran ole hänestä kiinni niin ymmärrän kyllä, että kosketuspinta asioihin puuttuu ja ne helposti jäävät taka-alalle, kun työssäkäyvä ihminen on.

Tuntuu, että ainut vaihtoehto enää on ristiä kätensä ja nostaa katse taivaalle. Eipä taida sitä ensimmäistäkään lasta tulla. Kohta loppuu aikakin.   :-[
Kirjattu

Aarna

• Vieras
« Vastaus #35 : Maaliskuu 21, 2016, 14:22:53 ip »

Täälläkin yksi uusi kuumeilija. Ikää on 28. D1 on ollut vuodesta 2011 saakka, eli sairaus on suhteellisen tuore. Hobis oli viime mittauksessa 7,6 eli vähän on parantamisen varaa. Hobis-arvot on mulle olleet 6,9-8,0 välillä eli ihan hyvin menee sairauden kanssa. Liitännäissairauksia ei ole.

Minulla on myös PCO, mikä aiheuttaa omat ongelmansa lisääntymiseen. Olen nyt vasta kerran ottanut d-hoitajan kanssa puheeksi lapsihaaveet, lääkärille en ole vielä asiasta maininnut. Seuraavalla lääkärikäynnillä kyllä meinasin ottaa asian puheeksi. Mietityttää, kuinkahan tässä sitten edetään jos/kun saa hobiksen sinne seitsemän tienoille, mulla kun on tuo PCO niin ei ole lisääntyminen kovin yksinkertaista.

Mulla on tällä hetkellä käytössä ehkäisyrengas, tosin se ei aivan sovi mulle. Hermo menee näihin ehkäisyjuttuihin, sillä mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy. Ei kai ehkäisyä ilman lääkärin lupaa viitsisi jättää poiskaan. ;)

Anoppilainen: minkälaisia oireita sulla on ollut PCO:sta? Onko säännöllisiä kuukautisia? Ennenkuin aloin käyttää hormonaalista ehkäisyä, mulla oli kuukautiset 1-1½ vuoden välein. Ja pää pystyyn, et sinä vielä liian vanha ole lapsia saamaan. :)
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #36 : Maaliskuu 21, 2016, 15:28:50 ip »

Jätin vuosi sitten e-pillerit pois, pari kuukautta pumpun käyttöön oton jälkeen. Siinä meni muutama kuukausi ihan mukavasti: hobis laski ja kuukautiset tulivat normaalisti. Sitten elokuussa, kun sain raskausluvan niin samalla loppuivat kuukautiset kuin seinään. Pari kuukautta siinä kuulostelin jos tulisivat, mutta eivät tulleet. Sitten vaan soittoa omaan terveyskeskukseen ja sen lääkärin kautta naistenpolille. Ottaa niin päähän, kun meni aikaa niin tajuttomasti hukkaan, kun d-lääkärin kautta ei päässyt mihinkään ja muutenkin naistenpolille on jo hoitosuhde niin piti silti terveyskeskuksen kautta tehdä tämä homma.  >:(

Viime viikolla sitten lopulta oli gyne asian tiimoilta ja helminauhasta ja rakkuloista puhui. Ei ole hirsutismia, aknea yms, vain monirakkulaiset munasarjat ja poisjääneet kuukautiset. Luomukuukautisista ei ole mitään muistikuvaa, kun olen ollut pillereillä melkein alusta asti eli 13 vuotta. Tuostakin viimeiset 6-7 vuotta vielä täysin ilman kuukautisia - söin Cerazettea. Pari vuotta meni diabeteksen kanssa tapellessa, että sain arvot kohdilleen ja tämän kanssa nyt ilmeisesti taistellaan sitten myös pitkään.
Kirjattu

Aarna

• Vieras
« Vastaus #37 : Maaliskuu 21, 2016, 16:16:40 ip »

Anoppilainen: Ole onnellinen, että sinulta kuitenkin löydettiin PCO noin nopeasti. Minä ihmettelin sellaiset viisi vuotta, miksi menkkoja ei näy ja ravasin lääkäreissä. Gynet vain pyörittelivät päätään. On minua aiemminkin ultrattu ja silloin ei ole monirakkulaisista munasarjoista sanottu mitään. Onneksi kesällä 2014 osaava gyne sitten teki diagnoosin.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #38 : Maaliskuu 29, 2016, 14:29:52 ip »

Moi kanssakuumeilijat! Toivottavasti saatte Aarna ja Anoppilainen apuja PCO:n kanssa, eikä taistelussa menisi kovin kauaa.

Täällä ei mitään uutta, yritystä siis vuoden alusta eikä toistaiseksi mitään tulosta. Sokerit on pysyneet tasaisina, mutta tänään ne heittää häränpyllyä enkä näytä saavan niitä laskemaan millään. >:( Päivän alin arvo vissiin 11, ja pikaa mennyt lähemmäs 20 yksikköä tähän mennessä jo. Olin kyllä just flunssassa, että ehkä sekin voi vielä vaikuttaa, mutta ei mulla edes kuumepäivinä sokeri seilannut tällaisissa korkeuksissa.. Tietty myös ihan varovasti pohdin, josko olisikin tärppi käynyt, kun sekin kai voi aiheuttaa insuliiniresistenssiä.  ::)
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Maaliskuu 29, 2016, 15:08:11 ip »

Mä siirryn nyt suoraan sit tänne tän vauvakuumeeni kanssa. Ajankohtaista vauvan alulle paneminen ei missään nimessä ole vielä kun ensimmäinenkin on vasta 5kk ja sektion vuoksi vähintään vuosi pitää odottaa raskauksien välissä, eli ainakin puoli vuotta saa lykätä ajatusta kiireimmilläänkin. Ajatuksena on kuitenkin alusta asti ollut se, että tämä saisi sisaruksen jossain kohtaa, mielellään kohtuu pienellä ikäerolla ja ajattelin, että josko teillä useamman tehneillä olisi vinkkejä tai ajatuksia mitä kannattaisi tässä sopivaa aikaa odotellessa pitää mielessä ja mihin kiinnittää huomiota. Onko jotain mikä erityisesti vaikuttaa tulevaisuudessa raskautumiseen diabeetikolla? Tietty nyt itsestäänselvyys on hyvä hoitotasapaino, varmaan painoa kannattaa vahtia ettei karkaa lapasesta ja hyvä yleiskunto on tietty aina jees.

Jos jollain on vinkkejä vauvakuumeen selättämiseen muutoin kuin vauvan tekemällä, niin niitä otetaan myös vastaan ilolla  ;D
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Marje

• Vieras
« Vastaus #40 : Huhtikuu 06, 2016, 09:33:32 ap »

Tännehän on tullut kivasti lisää porukkaa!  :) Toivottavasti mahdollisimman moni saisi pian myös siirtyä tuonne laskettujen aikojen puolelle!  ;)

Itsekin olen tuota miettinyt, että onko diabeetikkojen sitten ihan yleisesti ottaen aina hankalampi raskautua kuin ns. terveiden naisten?  Tosin tuo Nepadun pillereistä huolimatta alkunsa saanut lapsi ei kyllä oikein puhu tämänkään asian puolesta, vaikka tokihan näitä poikkeuksia aina  joka asiasta löytyy.  :D

Kirjattu
Ykköstyypin diabeetikko vuodesta 2005.
Pumppuhoito ja NovoRapid.

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #41 : Huhtikuu 06, 2016, 10:49:41 ap »

Mietin just samaa kuin Marje, että kiva kun on tullut lisää porukkaa! :) Vaikka toivottavasti kukaan ei joudu olemaan täällä pitkään.

Mun tietääkseni diabeetikoiden raskautuminen ei sinänsä ole vaikeampaa, mutta tietysti heikko tasapaino tai esim. kilpirauhasongelmat, jotka on diabeetikoilla muita yleisempiä, voivat siihen vaikuttaa. Tosin tämä on lähinnä eri paikoista luetttua, eli kovin tarkkaa tietoa mulla ei tästä aiheesta ole.  ;D

Muoks. Järjetön hypoaamu, join lähemmäs litran mehua ja vedin myös hunajaa aamupalan kaveriksi. Ja sokeri edelleen vain nelosessa.  :o
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2016, 11:26:07 ap kirjoittanut eventyr »
Kirjattu

Nepadu

• Vieras
« Vastaus #42 : Huhtikuu 14, 2016, 15:04:16 ip »

Koskas se eventyr ajatteli testata? Mulla silloin ainakin koko alkuraskaus meni ihan hypoillessa, se oli jälkeenpäin ajateltuna ainut merkki, kun en voinut pahoin tai mitään muutakaan. Ja sitten taas nyt normikierroissa loppukierrosta tuntuu, että saa tykittää pikaa ihan huolella ja silti keikutaan korkeuksissa.

Juu, ei natsannut meillä edellinen kierto, mut nyt taas aletaan piinailla. Mulla on tikutetut ovikset olleet jossain kp 27-29 tienoilla tähän asti, ja pari ovuloimatontakin kiertoa on mahtunut tähän vuoteen. Mutta nyt, ekaa kertaa sain plussa ovistestiin eilen ja kp on vasta 17! Joten toiveet on taas korkeella, eilisilta hyödynnetty, tänään jatketaan harjoituksia :)

Ja juu, vaikka eka tuli vähän niinku tosta vaan, niin kymmenen vuotta lisää ikää ei tee vissiin kovin hyvää... ;D
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #43 : Huhtikuu 14, 2016, 15:32:42 ip »

Sitä mäkin mietin (=toivoin), että hypot vois johtua tosta. Mutta en päässyt testailemaan, kun menkat alkoi puolisen päivää etuajassa.  :-\
Nyt siis taas odottelen ovista, on tää kyllä, kun koko ajan saa odottaa jotain. ;D En tähän asti ole tikuttanut oviksia, enkä kyllä nytkään aio, kun ollaan oletettuun ovisaikaan reissussa. Mutta ilmeisesti monet raskautuvat lomamatkoilla, joten sinänsä ihan lupaava ajoitus.
Tsemppiä sinne piinailuun!  :)
Kirjattu

Nepadu

• Vieras
« Vastaus #44 : Huhtikuu 22, 2016, 14:14:08 ip »

Eihän vaan haittaa jos vähän pää hajoaa  ;) Dpo 8, vielä pitäis malttaa oottaa...

Jos maanantaina koittais uittaa testiä. Rinnat on erilailla hellät kuin aiemmissä kierroissa, nyt se arkuus ei hellittänyt oviksen jälkeen ollenkaan niinkuin yleensä, ja sellaiset menkkamaiset olot on päivittäisiä. Saas taas nähdä kuinka korkealta sitä pääseekään putoamaan :-\
Kirjattu

Linkkejä