Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6812 jäsentä  •  415789 viestiä  •  19849 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Triuvare IT-tuki, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2016  (Luettu 65511 kertaa)

eventyr

• Jäsen
Vs: Vauvakuumeilijat 2016
« Vastaus #15 : Tammikuu 20, 2016, 14:45:59 ip »

Täällä jatkuu hypot, ja thyroxin-määrää lisätään. Kävin siis maanantaina labrassa ja tänään oli lääkärin soittoaika. Jotenkin ihanan positiivinen lääkäri kyllä, kun totesi että "Sitten KUN tulee se plussa, niin otat vielä 25 mikrogrammaa lisää joka päivä". :) Kun vaan nyt jaksaisin rauhassa odotella menkkojen alkamispäivää..tai siis toivottavasti alkamattomuuspäivää.

EDIT: Paitsi nyt tietenkin, kun kirjoitin hypoista, niin sokerit huitelee viidessätoista...  :o
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2016, 15:44:09 ip kirjoittanut eventyr »
Kirjattu

Cake

• Vieras
« Vastaus #16 : Tammikuu 23, 2016, 15:08:10 ip »

Pumpun boluslaskuri on aivan mahtava! Ite oon käyttänyt sitä siitä asti, kun sain pumpun ja hyvä et osais enää ite laskea niitä. Nopeuttaa arjessakin, kun ei tarvii ite miettiä  :)
Mulla oli D-lääkäri viikko sitten ja kaikki verikokeissa oli kaikki arvot kunnossa ja hobis 7,0%!! Olin kyllä todella positiivisesti yllättynyt, koska tässä on ollut niin paljon sairastelua takana ja muutenkin tuntuu, et on heitellyt sokeri paljon enemmän. Eli vielä, kun vähä puristaa nii alkaa olla jo hyvä tilanne taas sen suhteen  :)
Ja minusta myös mukava kuulla Kaisalta positiivinen raskauskokemus, koska mitä yleensä juttuja lukee niin tuntuu, ettei yksikään diabeetikko säästy joltain raskaus/synnytys vaikeuksilta... vaikka toki niitä on varmasti paljon myös perusterveillä.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #17 : Tammikuu 27, 2016, 19:30:29 ip »

Hienoa, että labra-arvot oli hyviä :) Seiskan hoba on kai vauvayrityksen kannalta jo ihan riittävän hyvä, ainakin monilla paikkakunnilla.

Mun "oireet" oli ilmeisesti menkkaoireita tai mielikuvituksen tuotosta, eli vauvakuumeilu jatkuu ja uusi yrityskierto on meneillään. Olen kyllä tyytyväinen siihen, että luomukierto lähti heti ehkäisyn poisjätön jälkeen toimimaan niin kuin pitää. Mutta toivottavasti ei joudu kauhean kauan plussaa odottelemaan, oon niin malttamaton.  ::)
Kirjattu

Neene

• Jäsen
« Vastaus #18 : Helmikuu 05, 2016, 17:30:25 ip »

Sain pudotettua hobaa kuukaudessa 8,5-> 7,7. Iltapäivähypot ovat ikävä kyllä lisääntyneet :/ On taas saanu huomata, että pitsa ja kiinalainen eväs eivät sovi mulle. Vetää monta tuntii myöhemmin verensokerin 15pintaan :(

Ma ois sitten tuomiopäivä ja aika Naikkarille. Toivottavasti aika ois Kaleville, joka hoiti mua ekassa raskaudessa. Jos Kalevi sanoo ei, niin se on sitten kans ei.
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
Spirit combo-pumppu Humalogilla 11/2012 ->
Rakas Soluläjä syntyi 17.11.2011

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #19 : Helmikuu 14, 2016, 20:09:29 ip »

Hienosti pudotettu, Neene! :) Pitsan kohdalla jos vaan jaksaa/ehtii, kannattaa tehdä pohja itse ja laittaa n. puolet ruisjauhoja. Omille sokereille ainakin sopii paljon paremmin, ekalla kerralla kun tehtiin niin sain aikaiseksi kauhean hypon, kun otin "normipitsan" määrän pikaa. Ja toivottavasti lääkärikäynti meni hyvin!

Mulla on keskiviikkona (ä-polin) d-lääkäri ja torstaina pitäis alkaa menkat. :D Hiukan hölmö ajoitus siis, kun sitten pitää varmaan heti tai ainakin aika pian mennä uusiksi, jos sattuisi plussa tulemaan. Ei tosin ole yhtään sellainen olo, ja olen tarkoituksella myös yrittänyt olla toivomatta liikoja.
Kirjattu

Toiveikas

• Aloittelija
« Vastaus #20 : Helmikuu 15, 2016, 18:25:15 ip »

Tervehdys kaikille! Kai se on aika kirjoittaa ja tunnustaa itsensä kuumeilijaksi. Minun tilanteeni tuntui olevan erilainen kuin mitä luin muiden kirjoituksia. Eli meille mietitään todellista iltatähteä. Lapset ovat syntyneet -00 ja -02. Tiedän sen kaiken työmäärän ja molemmissa raskauksissani olen sairaalassa maannut loppuajan. Ensimmäisen kohdalla joitakin viikkoja ja toisen kohdalla parisen kk, sektiolla on molemmat lapseni syntyneet. Diabetesta on takana 32v ja ikää minulla 37 vuotta. Minulla on ollut vuosien tauko polikäynneistä yms, enkä osaa sanoa siihen syytä...ehkä kyllästyminen. Itseäni olen hoitanut, mutta toki arvot heitelleet. Nyt kävin polilla ja dlääkärin juttusilla ja elvytetään käynnit uudelleen. Odotin jyrkkää tuomiota raskausajatustemme suhteen, mutta ei sellaista tullut. Silmänpohjatutkimukset katsotaan ja hobsin kanssa täytyy hakea tasoitusta. Lääkärin mielestä ajatus raskautumisesta on täysin realistinen, kunhan tasapaino. En koskaan uskonut kolmanteen lapseen, olen ollut niin onnellinen kahdesta terveestä ja helpottunut et ne riittävät, kunnes.... Nyt taitaa olla riskin paikka. Olenko liian vanha, uskallanko, onko muut uskaltautuneet iltatähtihommiin?
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #21 : Helmikuu 16, 2016, 21:51:24 ip »

Tervehdys kaikille! Kai se on aika kirjoittaa ja tunnustaa itsensä kuumeilijaksi. Minun tilanteeni tuntui olevan erilainen kuin mitä luin muiden kirjoituksia. Eli meille mietitään todellista iltatähteä. Lapset ovat syntyneet -00 ja -02. Tiedän sen kaiken työmäärän ja molemmissa raskauksissani olen sairaalassa maannut loppuajan. Ensimmäisen kohdalla joitakin viikkoja ja toisen kohdalla parisen kk, sektiolla on molemmat lapseni syntyneet. Diabetesta on takana 32v ja ikää minulla 37 vuotta. Minulla on ollut vuosien tauko polikäynneistä yms, enkä osaa sanoa siihen syytä...ehkä kyllästyminen. Itseäni olen hoitanut, mutta toki arvot heitelleet. Nyt kävin polilla ja dlääkärin juttusilla ja elvytetään käynnit uudelleen. Odotin jyrkkää tuomiota raskausajatustemme suhteen, mutta ei sellaista tullut. Silmänpohjatutkimukset katsotaan ja hobsin kanssa täytyy hakea tasoitusta. Lääkärin mielestä ajatus raskautumisesta on täysin realistinen, kunhan tasapaino. En koskaan uskonut kolmanteen lapseen, olen ollut niin onnellinen kahdesta terveestä ja helpottunut et ne riittävät, kunnes.... Nyt taitaa olla riskin paikka. Olenko liian vanha, uskallanko, onko muut uskaltautuneet iltatähtihommiin?
Täällä tähteili ;) Vanhemmat jo aikuisia, nuorin olisi kuusi, tokanuorin on 10.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #22 : Helmikuu 17, 2016, 11:48:40 ap »

Muistaakseni viime vuoden kuumeiluketjussa oli joitakin iltatähteä suunnittelevia/yrittäviä, ehkä tällä hetkellä joku heistä saattaa olla tuolla raskaana olevien ketjussa. :) Vaikka itse olenkin aika eri tilanteessa, niin sanoisin, että jos siltä tuntuu eikä silmien tai muun suhteen ole riskejä, niin siitä vaan!

Omaa napaa: Tämän päivän lääkärikäynti tuntui todella turhalta, mutta sainpa sentään uuden hoitosuunnitelman, jolla pitäis saada tarpeeksi liuskoja. Sanoin mittaavani n. 6 kertaa päivässä, niin hoitaja laittoi lappuun 8. :D Maaliskuussa katsotaan silmänpohjat ja kilppariarvot (kuulemma liian korkeat voi vaikeuttaa raskautumista), toukokuussa seuraavan kerran lääkärille, jos en sitä ennen saa plussaa testiin. Toiveikkaana odottelen, mitä viikonloppu tuo tullessaan. ;)
Kirjattu

RiMa

• Vieras
« Vastaus #23 : Helmikuu 17, 2016, 14:25:23 ip »

Minä olen saanut lapset aika vanhana. Nuorimmaisen syntyessä olin 36 v. ja diabetestä siihen mennessä olin sairastanut 30 vuotta. Mitään liitännäisiä ei ole tullut, joten nuorimmaisen kohdalla ei ollut mitään estettä tulla raskaaksi. Mies on ehkä vähän haaveillut vielä iltatähdestä, mutta minä en enää ala öitä valvomaan vauvan kanssa  :)
Kirjattu

Toiveikas

• Aloittelija
« Vastaus #24 : Helmikuu 17, 2016, 21:33:24 ip »

En ajattele iältäni olevan vielä ikälöppu (37)  ;) olin kuitenkin vasta parikymppinen kun tulin ensimmäistä kertaa äidiksi. Silloin sitä jaksoi ihan erilailla, toki nyt uskoisin nauttivani vauva-ajasta ja kotona olemisesta enemmän kuin silloin. Eniten sitä mietityttää tuo rankka raskausaika, joka on ihan varmasti sitä. Ja takuulla makoilisin kolmannestakin lopun sairaalassa. Nyt sitä on suht terve kahden lapsen äiti, olisinko sitä vielä kolmannenkin jälkeen. Kaikenlaisia ajatuksia sitä mielessä pyörii, mutta kaikkein suurinpana ihana ajatus vauvakuumeilusta! Ens vkolla silmät kuvaillaan ja se vähän jännittää. Nuorempana en jännittänyt mitään tutkimuksia yms tuloksia. Iän myötä sitä, että on säilynyt terveenä on alkanut arvostamaan erilailla ja siksikin huomaan jännittäväni sairauden mukana mahdollisesti tulevia muutoksia.
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2016, 09:36:30 ap »

Minä ainakin odotan nyt iltatähteä, ikää on 36 vuotta, ja isommat lapset ovat syntyneet 2000 ja 2003. Pitkään olin sitä mieltä, etten koskaan tee iltatähteä, mutta elämäntilanne ja armoton vauvakuume pehmitti aivot.  8) Sain syksyllä keskenmenon, ja en tiedä johtuuko siitä, vai iästä, mutta paljon enemmän huolehdin ja stressaan, kuin silloin nuorempana.
Nyt viikkoja on takana 16+5, enkä mielestäni ole voinut yhtään sen huonommin, kuin nuorempana. Nähtäväksi jää, mikä on tilanne raskauden jälkeen.
Kirjattu

Toiveikas

• Aloittelija
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2016, 22:15:42 ip »

Olipas kiva kun Fenix kirjoitit omasta tilanteesta! Minulla lapset syntyneet 00 ja 02. Painoa tuli molemmista raskauksista paljon, joka kylläkin laski raskauksien jälkeen(yli 20kg). Lapsivettä oli hurjasti ja muistan puolessa välissä raskauttani molemmista, että ulkopuoliset ajattelivat minun olevan viimeisimmilläni. Ensimmäisen kohdalla todettiin raskausmyrkytys ja poikani syntyi vkolla 36/4 painoa 4,230kg. Tyttäreni kohdalla lapsivettä alkoi tihkuttaa jo vkolla 29 ja siitä lähtien oltiinkin sairaalassa. Muistaakseni ylävedenmeno oli nimenä tuolla vaivalla. Tyttö syntyi vkolla 35/6 ja painoa 3,890kg. Sectio tehty suunnitellusti kumpaisessakin.  Molemmat tietty keltasia ja valon alla keskolassa ja keuhkojen kanssa omat hommansa, mutta viikon jälkeen ollaan kotiuduttu. Eli kaikkineen hurja homma, helppoa ei missään vaiheessa ja väsynyt äiti koko rumbasta! Kyllähän sitä realistinä miettii ettei se voi olla ainakaan helpompaa... Ja niin täällä vaan ollaan toivomassa pikkuista. Minullakin on elämäntilanne muuttunut ja sen myötä vauvahaaveet heränneet uudelleen, puolisollani ei ole omia lapsia. Silmänpohjakuvauksia odotan ja tasapainoa sokereiden suhteen haen koko ajan tarkempaan suuntaan. Enään en ole se nuori heittäytyjä ja huomaan miettiväni ennakkoon asioita.

Miten Fenix lapsesi ottivatasian vastaan?  :)
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #27 : Helmikuu 24, 2016, 16:09:33 ip »

Meillä lapset ottivat iloisesti vastaan uutisen uudesta tulokkaasta. Nuorempi on toivonut pikkusisarusta viimeiset seitsemän vuotta, vanhempaa vähän jännitin, mutta innoissaan on hänkin.
Mulla on aikalailla samanlainen elämäntilanne, eli isompien lasten isästä aikanaan erosin, ja nyt tulokas on isälleen ensimmäinen. Jotenkin vain nyt tuntuu hyvältä saada vielä lapsi, parisuhde ja elämä on kunnossa.
Mulla esikoinen syntyi rvkolla 32, 2 480g painoisena,  pahoinvointi oli rankkaa, paino nousi vain 9 kg, ja lähti melkeinpä heti synnytyksen jälkeen. Tyttö oli keskolassa pari viikkoa, opetteli syömistä, ja sinivalon alla oli pari päivää. Muuten kaikki meni suht koht hyvin.

Nuoremman odotus oli tuskaisempi. Olin iso, naapurit kysyi jo puoli vuotta ennen laskettua aikaa, että joko päivä meni, ja jäi monttu auki katsomaan, kun sanoin, että vielä on puoli vuotta aikaa.  ::) Turvotus oli lopussa järkyttävä, paino nousi n. 30 kg, ja tuntui että jaloista repeää nahka, kun oli niin turpeat. Syntyi rvkolla 35, supisteli jonkin verran jo vkosta 20 lähtien, ja muistaakseni sain jotain pillereitä, joilla yritettiin ehkäistä supisteluja. Lapsivettä alkoi kuitenkin tihkumaan, ja viimein kalvot puhkastiin ja tyttö syntyi. Napanuora oli pari kertaa kaulan ympärillä, ja aika heikossa hapessa oli, mutta onneksi virkosi nopeasti. Oli kans pari päivää sinivalon alla keskolassa, ja kotiutui viikon ikäisenä.
Kovasti jännittää, miten tämän kanssa menee, minkäkokoisena syntyy, ja ennenkaikkea, että kaikki menee hyvin. Kovasti odotan mammalomaa, ja ehkä nyt uskaltaa ottaa rennommin, kuin silloin parikymppisenä.  Ja kovasti myös tuleva isä on ollut mukana, joten on todella hienoa kokea tämä, kun toinenkin osapuoli on kiinnostunut, ja mukana jutuissa.
Kirjattu

Toiveikas

• Aloittelija
« Vastaus #28 : Helmikuu 25, 2016, 11:56:12 ap »

Minä odottelin silmänpohjakuvauksia kuin kuuta nousevaa  >:( No tietenkin sairaalasta soitettiin, että henkilökunnan sairastumisen vuoksi kaikkia aikoja joudutaan valitettavasti siirtämään! MURRRR! Kuvaukset siirtyi 1,5vkoa, mutta mielessähän tuo tuntuu pitkältä ajalta. Mies minulle naureskeli, että maltti on valttia ja eihän tässä nyt mikään kiire ole. En tajua noita miehiä..  ;) ;)
Kirjattu

Marje

• Vieras
« Vastaus #29 : Helmikuu 29, 2016, 17:08:59 ip »

Heippa kaikille!
Ehkäpä uskaltaudun itsekin taas kirjoittelemaan tänne monen vuoden tauon jälkeen.. 
Kova vauvakuume on täälläkin, raskautumisluvan sain periaatteessa jo loppusyksyllä, mutta yrittäminen aloitettiin miehen kanssa oikeastaan vasta vuoden alusta. Esikoinen on kolmevuotias ja häntäkin aikanaan yritettiin melkein vuosi ennenkuin raskauduin, mikä nyt ei tietenkään periaatteessa ole edes niin pitkä aika mutta itsestä se tietysti tuntui ikuisuudelta. Toivottavasti tämä toinen saisi alkunsa kuitenkin hieman nopeampaa...  ;D
Kirjattu
Ykköstyypin diabeetikko vuodesta 2005.
Pumppuhoito ja NovoRapid.

Linkkejä