Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6812 jäsentä  •  415843 viestiä  •  19849 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Triuvare IT-tuki, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Medtronicin insuliinipumppu 640G  (Luettu 126591 kertaa)

J.Tausta

• Aloittelija
Vs: Medtronicin insuliinipumppu 640G
« Vastaus #570 : Syyskuu 16, 2018, 23:20:41 ip »

Medtronicin Suomen sivuille on ilmestynyt uusi mainos: "Minimed 670G - saatavilla tänä syksynä".
Jos pumpun vaihto olisi tulossa ajankohtaiseksi niin ainakin kysyisin hoitopaikasta että onko 670G tulossa pumppuvaihtoehdoksi. Vai kestääköhän tässäkin asiassa vuosia että Suomen "edistyksellinen" diabeteshoito ottaa uuden tekniikan käyttöön?

Veikkauksia mikä hoitopaikka ottaa 670G pumpun ensimmäisenä valikoimaan?
Kirjattu

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #571 : Lokakuu 28, 2018, 23:09:14 ip »

Onnistuuko uinti sensorin kanssa? Pitää käydä uimassa useammin kun rasitusvamma ja juoksukielto päällä.
Lääkäriaika lähestyy ja sensorointia pitää tehdä.

Libreä vonkaan taas lääkäriltä.
Kirjattu

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #572 : Marraskuu 07, 2018, 13:59:52 ip »

Tottahan toki voi sensori olla nahkassa kiinni.
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

RR huipussa

• Jäsen
« Vastaus #573 : Marraskuu 07, 2018, 22:58:52 ip »

Minulle tätä jo ehdotettiin, mutta kun en ole vielä täysin pumppumyönteinen. Monipistoshoidolla paukuttelen ja hypoista kärsin. Lääkärin mukaan itsesäätelevä pumppu olisi ainoa pumppuvaihtoehto, jos pumppuun päädytään.

Itse vaan jostain syystä vierastan pumppuajatusta etenkin kun yöllä olen kova pyörimään : saattaisiko siitä tulla lisäongelmia.

Omnipod olisi kiva kun on letkuton, mutta siinä on akryylipohjainen liima, josta saan pahan ihottuman. Ihottuman vuoksi jouduin luopumaan Librestä ja vaihtamaan sensorin Dexcomiin. Tämä oli ainoa mahdollisuus, kun vähän aikaa sitten vaihdettu puhelin ei toimi muilla sensoreilla.
Kirjattu

J.Tausta

• Aloittelija
« Vastaus #574 : Marraskuu 11, 2018, 13:39:18 ip »

Nightscoutin käytöstä:

Kehitys on kehittynyt. Toissapäivänä on julkaistu uusi versio, joka osaa hakea pumpusta melkein kaiken tiedon, myös historian ja vaikkei sensori olisi käytössä. Tammikuun ajan olemme käyttäneet esiversiota, aivan loistavasti toimii. Kannattaa kokeilla!
Vaatii Android kännykän USB OTG -tuella. USB OTG -kaapelin voi ostaa esim. verkkokauppa.comista tai clas ohlsonilta (https://www.clasohlson.com/fi/OTG-kaapeli-Exibel/38-5873).

Kännykkä hajosi, ja halpaa USB OTG -tuella oikeasti toimivaa uutta kännykkää ei meinannutkaan löytyä. Onneksi Nokia 3.1 toimiikin hyvin, hintaluokka tälllä hetkellä vain noin 130 euroa. Näin vinkkinä!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2018, 13:41:13 ip kirjoittanut J.Tausta »
Kirjattu

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Medtronic pumppu 07/2011
« Vastaus #575 : Marraskuu 16, 2018, 21:12:39 ip »

Minulla on pumpun vaihto ajankohtainen.
Sanoin hoitopaikassani,että jaksan odottaa, jos saisin tuon 670g:n. Pumppu 670g piti tulla alku syksyllä,mutta ei ole kuulemma tullut vieläkään Suomeen (marraskuu).
Lääkäri perusteli minulle,että en välttämättä kuulu niiden joukkoon,ketkä 670g:n saavat.
Pelotteli,ettei ole silmille välttämättä hyväksi,jos saisin sellaisen pumpun,joka leikkaa korkeita sokereita.(selittämättömät korkeat on suurin ongelmani)

Nyyh, olen surullinen,kun olen jo yli 50 v sairastanut. Alkeellisilla välineillä olen alottanut. Kuitenkin hyvin itseni hoitanut. Nyt sitten lyödään,ettei mulle kuulu uuden tekniikan pumppu.
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

Linkkejä