Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417335 viestiä  •  19951 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Medtronicin insuliinipumppu 640G  (Luettu 160024 kertaa)

emonen

• Lentävä kynä
Vs: Medtronicin insuliinipumppu 640G
« Vastaus #210 : Helmikuu 01, 2016, 13:16:22 ip »

Miten tilaan varusteita medtronicillta? Tyhmänä en löydä verkkokauppaa.

Mitään tunnuksia ei ole, pumppu kun tulee, niin rekisteröidyn sinne,

Ajattelin hommata jotain liikuntavarusteita eukäteen.

Medtronicin diabetessivuilta oikeasta alakulmasta...

https://www.medtronic-diabetes.fi
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #211 : Helmikuu 01, 2016, 15:45:08 ip »

Muistattekos kun intoilin täällä siitä luvatusta sensoroivasta pumpusta kun on niitä yöllisiä hiipiviä hypoja?

No joo, tänään siis kävin diabetespolilla ja toiveet oli korkealla. Takana kahden viikon sensorointi ja mielestäni korkeahkoja verensokereitä (yli 10 arvoja päivittäin, korkeimmat lähellä 15). MViimeisen vuoden minulla on ollut ajoittain voimakastakin lihassärkyä ja mietin voisiko ne vaikuttaa verensokeriin.

Olin aika toiveikkaalla mielellä, koska olin saanut alustavia lupauksia sensoroivasta pumpusta hoitavalta lääkäriltä. Paikalle tullessani kuulin, että tämä lääkäri on vaihtanut toiseen sairaalaan. Vastaanottava lääkäri totesi, että sensoroinnin tulos oli todella hyvä. Kun sanoin, että minusta noi yli kympin arvot olivat korkeat, hän kysyi mikä on tavoitteeni. Vastsin, että alle 10 ja yli 5 on aina hyvä, optimiarvot mitattaessa 7 - 8. Hän sanoi, että nämä arvot ovat aivan liian matalia näin pitkään sairastettua (53v). Vähän siinä änkkäsin, että  yli 10 arvot koetan pitää pois, mutta se oli kuulemma liian tiukka tavoite.

Tuolta kahden viikon ajajlta sensoroinnin antama keskimääräinen arvo oli  7.9. olin tilanteesta hämmentynyt, enkä osannut siihen sanoa, että ilmeisesti niitä mataliakin oli sitten ollut (jälkeenpäin toki hoksasin, mutta se nyt ei pajoa auta). Sensoroivasta pumpusta kysyessäni hän ensiksi kysyi, olenko vielä työelämässä ja vastasin olevani työkyvyttömyyseläkkeellä. En tiedä tuostako johtui (vai miksi mahtoi muuten kysyä) mutta sensoroivaa pumppua ei tule. Minut kyllä luvattiin laittaa jonoon medtronicin sensoroivalle (Veo). Eli voin saada  senosorivan pumpun, jos joku palauttaa sellaisen sairaalaan, koska ei tarvitse/ halua käyttää sitä. Kun kysyin, että entäs tuo 640G, vastaus oli, että se on vasta testauksessa ja se ei tule tässä tapauksessa kyseeseen.

Sinnikkäästi kysyin vielä tuosta kivusta. Lihaskivut alkivat runsas vuosi sitten ja nyt ne ajoittain ovat aika pahoja. Erityisesti aamuisin lihakset ovat jäykkiä ja vuoteesta nousu on työlästä. Särkyä lihaksissa on koko ajan, mutta eniten aamuisin. Sukkia en ole saanut itse jalkaan noin puoleen vuoteen, joten jos mies ehtii lähteä työhön ennenkuin tulen suihkusta, laitan sitten kengät paljaisiin jalkoihin kun lähden ulos. Lääkäri kysyi, että tiedänkö, että on olemassa sellaisia apuvälineitä, jonka avulla saa sukat jalkaan?

Minä kysyin, voisiko tutkia, mistä tuo kipu johtuu, johon hän sanoi, että terveyskeskuksesta voi pyytää, että tutkivat. Hän ehdotti, että hän määrää minulle lääkkeen, jolla kipukynnys nousee (Triptyl). Siinä kohtaa jo harmituksen aste oli sitä luokkaa, että harkitsin, lähdenkö  heti vai hetken päästä. Vuosikokeiden aika kun oli, niin hän mittasi verenpaineen, joka oli 200/100. Koska näillä verenpainelääkityksillä oli tehty vuorokausiseuranta viime keväänä, hän totesi minulle, että tämä on "vastaanottoverenpaine". Siinä asiassa hän oli ainakin oikeassa.

Eipä ole tämmöistä vastaanottoa ollut aikoihin. Ainakin nyt tiedän, että on apuvälineitä sukan jalkaan laittamista varten. Vieläkin olen hämmentynyt. Kiitos kun sain purkautua.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2016, 15:54:11 ip kirjoittanut vuodesta_63 »
Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #212 : Helmikuu 01, 2016, 15:58:11 ip »

Olipa harmillista käyttäytymistä lääkäriltä!  >:(

Riippuu varmaan sairaanhoitopiiristäkn, suuremmissa taitaa olla aika tiukka    linja. Varmaan jonkinlasta priorisontiakin pinnan alla. Oma veljeni (pistoshoitoinen D1) ainakin joutui erikossairaanhoidosta terveyskeskuspuolelle, kun siirtyi muutama vuosi sitten eläkkeelle. Aika tylysti osoitetaan ovea. Vähän niinkuin, että eläkeläiset joutavat romukoppaan!  :(

Aina voi yrittää yksityisen D-lääkärin kautta?

Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

vuodesta_63

• Intoilija
« Vastaus #213 : Helmikuu 01, 2016, 17:05:13 ip »

No ei minua tuo terveydenhuollon priorisointikaan niin hirmuisesti yllätä. Tämä on  tätä aikaa (vaikka veroprosentti eläkkeellä onkin korkeampi kuin työssä ollessa). Hämmästyttää vain tuo lihaskipujen vähättely. Olisi ollut mukavampaa, jos hän olisi vain sanonut, että sen selvittäminen kuuluu perusteveydenhuollon piiriin, jos kerran näin on.

Pystyyköhän yksityislääkäri määräämään sensoroivan pumpun, jos erikoissairaanhoito ei katso sitä tarpeelliseks?

Kirjattu
-Sick of pricks. Cure type 1 diabetes!-

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
« Vastaus #214 : Helmikuu 01, 2016, 17:24:07 ip »

No ei minua tuo terveydenhuollon priorisointikaan niin hirmuisesti yllätä. Tämä on  tätä aikaa (vaikka veroprosentti eläkkeellä onkin korkeampi kuin työssä ollessa). Hämmästyttää vain tuo lihaskipujen vähättely. Olisi ollut mukavampaa, jos hän olisi vain sanonut, että sen selvittäminen kuuluu perusteveydenhuollon piiriin, jos kerran näin on.

Pystyyköhän yksityislääkäri määräämään sensoroivan pumpun, jos erikoissairaanhoito ei katso sitä tarpeelliseks?
Ainakin tällä alueella pitää olla aika nero, että saa puhuttua edes pumppua. Mullehan hoitava lääkäri sen jo ehti alustavasti luvata, mutta päätökset tekee osaston ylilääkäri. No se sitten kuulostikin ihan sun kokemukseltasi... Eli pumppupäätöksen tekee RvaJyrääjä...ilman ainuttakaan positiivista sanaa.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #215 : Helmikuu 01, 2016, 19:36:59 ip »

Miten tilaan varusteita medtronicillta? Tyhmänä en löydä verkkokauppaa.

Mitään tunnuksia ei ole, pumppu kun tulee, niin rekisteröidyn sinne,

Ajattelin hommata jotain liikuntavarusteita eukäteen.

Medtronicin diabetessivuilta oikeasta alakulmasta...

https://www.medtronic-diabetes.fi

Tässä on sivukartta...
https://www.medtronic-diabetes.fi/sitemap

En vaan löydä sieltä mitään verkkokauppaa, josta näkisi hinnat ja voisi valita tuotteita ostoskoriin ja tilata.

Tarvikevalikoiman löydän ja voin ladata sen pdf-tiedostona.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2016, 19:38:55 ip kirjoittanut mjarkko »
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #216 : Helmikuu 01, 2016, 19:45:45 ip »

Täältä ainakin löytyy jotakin ostettavaa:
http://www.diabeteskauppa.fi/diabeteskauppa/insuliinipumpuntarvikkeet.html

Olen myös soittanut Medtronic Finlandiin ja tilannut puhelimitse tuon pdf:n luettelon mukaan.

Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #217 : Helmikuu 01, 2016, 20:03:07 ip »

Minä olen myös tilannut soittamalla Medtronicille. Nettiverkkokauppaa ei taida olla.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #218 : Helmikuu 01, 2016, 22:50:59 ip »

No vastakohtana; pärjääkös ostelematta mitään "merkkilamaa" näin käsityöläisenä?

Talveksi tässä ajatuksena huovuttaa kuljetusvälinepussukka (kunhan saan huopatossuni tehtyä)...
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #219 : Helmikuu 02, 2016, 11:17:24 ap »

^Pärjää, mulla esim. on yksiä häitä varten itse tehty nahkakotelo pumpulla. Tosin klipsu saattaisi olla kätevä ja semmoista on vaikea tehdä itse.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

mjarkko

• Intoilija
  • DM1 02/2010. 640G 03/2016 Fiasp
« Vastaus #220 : Helmikuu 02, 2016, 13:53:37 ip »

Minä olen myös tilannut soittamalla Medtronicille. Nettiverkkokauppaa ei taida olla.

Lainaus Medtronicin sivuilta:

Tarjolla on paljon erilaisia lisävarusteita, joiden avulla voit tehdä pumppuhoidosta luonnollisen osan arkipäivääsi.
- Kaikki lisävarusteet ovat saatavilla verkkokaupasta useimmissa maissa.

Ilmeisesti suomi kuulu maihin jossa verkkokauppa.

Tällaisen olen jo hankkinut:
www.flipbelt.fi

Kirjattu

Deippa

• Intoilija
« Vastaus #221 : Helmikuu 02, 2016, 21:40:26 ip »

Kysy ny ensten kunnasta mitä saat niiden piikkiin, ennenku kovin paljon ostelet. Kyllä kait niitä paria eriä on vissiin molempien pumppujen alotuksessa tarjottu ja otettu sellaset ku tuntunut järkevältä. Ja vissiin vuosittain sais kans jotain. Ainaki ite olen pariin kertaan tilannu hoitotarvikejakelusta noin vaan näitä roikkupusseja ku tuppaavat kulumaan. Mutta riippunee kunnasta/shpstä hyvin paljon ja ehkä jopa henkilöistä jolta kysytään.
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #222 : Helmikuu 15, 2016, 13:28:35 ip »

Siinä se uusi kumppanini nyt sit köllöttää kyljessä kiinni  ::)

Näin viiden tunnin liiton jälkeen sanoisin, että pitää isontaa tuota inskan vaikutusta. Hiilarit tarkistin ja arvioin ne kyllä oikein.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2016, 15:48:47 ip kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #223 : Helmikuu 15, 2016, 17:58:52 ip »

Siinä se uusi kumppanini nyt sit köllöttää kyljessä kiinni  ::)

Näin viiden tunnin liiton jälkeen sanoisin, että pitää isontaa tuota inskan vaikutusta. Hiilarit tarkistin ja arvioin ne kyllä oikein.

Annosopas on kyl kiva. Pitää kutinsa nyt. Kai se yks omppu oli joku vhh :D
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #224 : Helmikuu 16, 2016, 09:14:59 ap »

Paljonko teillä on yleensä inskaa pumpussa jäljellä, kun vaihdatte setin? Käytättekö sen jäljellä olevan?

En tajunnut näitä kysyä eilen, vaikka voinhan tänäänkin kysyä.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Linkkejä