Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien syyskuulumiset 2015  (Luettu 60329 kertaa)

Larla

• Intoilija
Vs: Raskaana olevien syyskuulumiset 2015
« Vastaus #15 : Elokuu 09, 2015, 20:25:04 ip »

Kuinka voit Lobo?
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Elokuu 10, 2015, 09:20:14 ap »

Periaatteessa ihan hyvin, eli niin hyvin, että nyt jaksaa stressata myös käytännön asiat, koti, rahat, täällä oleminen/olemattomuus eli myös vaatehuolto, mulla loppuu alushousut ja täällä ei ole kuin noita verkkopöksyjä jne.). Suurempi huoli on kuitenkin itsellä se, kun eilen loppui tiputus ja maha on taas ollut paljon pinkeämpi ja ikävämmän tuntoinen eilisillasta asti. Järjellähän tiedän, ettei se mitään vielä tee eikä satunnaiset kovemmatkaan supistukset mutta silti  :-\

Sit semmoisia mukavia lisäosia, alkuperäinen tippakanyyli otti nokkiinsa ja koitti vissiin tulehtua. Se käsi on käyttökelvoton kun on niin turvoksissa ja kipee ettei taivu oikein ranteesta ja mistään ei oikein kivun takia saa kunnolla otetta. Toisessa on sitten vielä varalle se uudempi kanyyli, eli mulla on yhteensä noin puolikas toimiva käsi  ;D Hirmu näppärää. Lisäksi olivat huolissaan mun verenpaineesta (~95/50), puolittivat beetasalpaajan ja verenpaine on edelleen samoissa lukemissa mutta nyt sydän hakkaa, maltillisesti toki vielä vain 100-120 levossa.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Larla

• Intoilija
« Vastaus #17 : Elokuu 10, 2015, 20:36:02 ip »

Eikö kellään ole vieläkään valistunutta arvausta, mistä on kyse?

Verkkohousut on varmaan melko ikävät silloin, kun ei vuodon takia ole suojaa. Synnytyksen jälkeen ne on minusta näppärät. Voisiko pestä nyrkkipyykkiä, vai lienet pakkolevossa?

Itse olen melko rahatietoinen, mutta raskauksien kohdalla olen pystynyt ajattelemaan, että tämä maksaa nyt sen minkä maksaa. Tietenkin jos oikeasti rahat loppuu niin tilanne on toinen. Mulla on raskauksissa mennyt maksukatto täyteen synnytyksen yhteydessä eli ei ole sitten sitä osastoaikaa enää tarvinnut maksaa. Jossain kohdassa siis sekin tulee vastaan.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Elokuu 11, 2015, 10:36:55 ap »

Eipä oikeen ole syystä arvausta. Vauvalla kaikki hyvin, mullakin sinänsä, ei merkkejä tulehduksesta tai muusta suoranaisesta hätätilasta elimistössä. Kakkoslaatuahan tämä kroppa on, mutta se nyt ei ole uutinen. Itse olen alkanut miettimään, että ei kai tää oo nuppipuolen ongelma, kauheen levoton olo ja ajatukset kiertää. Toisaalta, nyt on kuulunut tarinoita sukulaisilta, enkä suinkaan ole ensimmäinen sukuni nainen joka on supistusten vuoksi sairaalalevossa.

Eikä mua rahat sinänsä, kyllä tää maksettua saadaan ja maksukatto paukkuu mulla ihan justiinsa, vakuutukseenkin taitais kelvata. Käytännön maksuliikenne lähinnä häiritsee, mä olen meillä ollut se joka konkreettisesti on hoitanut laskujen maksun. Rahallisesti toki yhteisesti. Nyt pitää tänään "kauko-ohjata" puhelimella miestä, jotta se löytää ne paperilaskut ja muistaa maksaa ne. Ois ollu mukavampi kun olis kerenny valmistella asian silleen, että toisen on helppo jatkaa, vaan kun mä lähdin vaan pikasesti käymään tarkistuksessa... Jälkeenpäin ajatellen mulla oli niin kökkö olo ettei kyllä pää toiminu ihan järkevästi, eli olis pitäny tajuta että jään tänno. Ei siis laskujen kannalta vaan oisin itelleni pakannut tavaraa. Vaan kun ei tajunnu, ku oli niin huono olo.

Tajusin eilen, että mulla jäi nyt sit kaikki vauvashoppailut shoppailematta, meillä on hoitopöytä hankittuna, ei mitään muuta :D onneksi on läheisiä jotka voi jalkauttaa ostamaan minimivarustuksen vastasyntyneelle ja rahaa ostaa ne. Pitänee tehdä lista mitä tarttee (en tiiä itekään).

Joo'o menipä ohi diabeteksesta. Mä en harrasta mitään vauvapalstoja enkä purkaannu facessakaan, niin ei ole oikein kanavia päivitellä raskaudenaikaisia tuntoja. Ni sit niitä lipsahtelee tänne...pahoittelen  :-\
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Elokuu 11, 2015, 14:11:31 ip »

Lobo: Eikös se vähän sitäkin varten ole tämä palsta, että voi purkaa niitä muitakin juttuja kuin vain pelkkää d:tä?  :)
Mä olen samanlainen tarkkis ja perheessä se asioiden hoitaja, kauhulla itsekkin miettinyt mitä kävisi jos miehen pitäisi kaikesta huolehtia!  ;D

Nyt kysyn minä hölmönä: Mulla varmaan rupeaa maksukatto olemaan myös täynnä. Täytyykö se itse tarkistaa ja huolehtia jostain vai tuleeko itsekseen..?  ???
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Larla

• Intoilija
« Vastaus #20 : Elokuu 11, 2015, 20:19:48 ip »

Meille on tullut ilmoitus kahdella eri paikkakunnalla eli luulisin olevan yleinen käytäntö, että sieltä päin ilmoitetaan.

Lobo: Itselläni olisi kyllä pää täynnä asioita tuossa tilanteessa niin hyvä vaan jos jotain saa jonnekin kirjoitettua. Ei ainakaan minusta ollut edes mitenkään " avautuvaa" tekstiä vaan ihan järkevää pohdiskelua.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Elokuu 11, 2015, 22:09:39 ip »

No se on kiva ettei nämä mun höpinät häiritte, vaikkei ihan diabetesaiheisia olekaan.

Mutta ilosempaa juttua; mähän pääsin sitten muuten kotiin tänään iltapäivällä :)

Supistaa edelleen aika säännönmukaisesti, mutta ne ei oo kuin vain epämukavan tuntoisia eivätkä olleet enää lyhentäneet kohdunsuuta, itseasiassa sitä oli pikkuisen enemmän kiinni kuin perjantaina. Tällaisiahan ne on ollu koko viimeisen kuukauden. Sillä puheella sitten, että rauhallisesti kotona ja takasin heti jos pahenee. Eli käytännön probleemat hoidossa.

Ja kyllä mä sit kuitenkin sen antibiootinkin sain vielä lähtiessä, tosin tämän vian sain sairaalasta. Tuo käpälä on jo aika hirveen näkönen, kunnon paise tuossa kanyylinreiän kohdalla ja ranne turvoksissa, tuntuu että suoni repeää jos käden laskee alaspäin. Se oli vähän semmonen joka lääkäriä huoletti, jos ei huomenna ala jo rauhoittumaan niin takasin sitten sen kanssa.

Mä kyselin tuosta maksukatosta kanssa, sairaalalla näkivät vain heidän omat maksut. Periaatteessa jos kaikki hoito on tehty yhdessä paikassa, yhden sairaanhoitopiirin sisällä, niin sitten se tulee suoraan eikä itse tartte miettiä mitään. Mutta mun pitää nyt selvittää sitten myös tk:n puolelta mitä sinne olen maksanut ja toimittaa kuitit sairaalalle. Tietenkin näkeehän tämän myös omasta tiliotteestaan mitä on maksanut, mutta joudun kuitenkin pyytämään heitä laittamaan sen sinne Oysille. Tässä kun laskeskelin niin taisi tulla täyteen tällä jo, eli loput polit ilmaisia ja minimimaksulla sitten synnytys ja siitä seuraava osastohoito.
Kirjattu

Larla

• Intoilija
« Vastaus #22 : Elokuu 11, 2015, 22:31:37 ip »

Ota nyt sitten oikeasti rauhallisesti. Juuri tänään tuli toisella palstalla, jota luen mutten ole kirjautunut, sellainen tilanne että olikin paikat auenneet niillä supistuksilla ja vedet meni ja viikkoja 20+6. Kuitenkin sinun tapauksessasi huojentavaa, ettei sulla tilanne pahentunut vaan lähti ikään kuin korjaantumaan. Tulisipa käsikin nyt antibiooteilla kuntoon! Pääsisit vielä itse järjestämään vauvalle tavaroita kuntoon.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Elokuu 12, 2015, 09:43:11 ap »

On muuten ihan pirun vaikee kotona olla vaan, oli se vaikeeta sairaalassakin mutta kotona...uhhuh  :o Sairaalassa oli helpompaa kun siellä ei yksinkertaisesti ollut muuta aktiviteettia kuin syöminen, täällä olis. Vaikka mä en mikään sähköjänis ole normaalistikaan, niin pakonomainen tekemättömyys tekee levottomaksi  :o Onneksi mies on pitänyt kodin ihan siistinä, on muutama paksu kirja, e-kirjoja saa lisää liikkumatta minnekään ja Netflixissäkin näytti olevan useampikin leffa ja pari sarjaakin mitä vois kattoo.
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #24 : Elokuu 12, 2015, 10:40:48 ap »

On muuten ihan pirun vaikee kotona olla vaan, oli se vaikeeta sairaalassakin mutta kotona...uhhuh  :o Sairaalassa oli helpompaa kun siellä ei yksinkertaisesti ollut muuta aktiviteettia kuin syöminen, täällä olis. Vaikka mä en mikään sähköjänis ole normaalistikaan, niin pakonomainen tekemättömyys tekee levottomaksi  :o Onneksi mies on pitänyt kodin ihan siistinä, on muutama paksu kirja, e-kirjoja saa lisää liikkumatta minnekään ja Netflixissäkin näytti olevan useampikin leffa ja pari sarjaakin mitä vois kattoo.

Pakko kirjoittaa sulle, vaikken raskaana olekaan, että uskon tunteesi, makasin kolmannesta lapsestani viikosta 17 viikolle 37! Vaihtoehdot oli maata joko sairaalassa tai kotona. Joten jälkiviisaana: Mieluummin yrjöän uudelleen sinne 26 viikolle kuten esikoisesta (jolloin lääkäri sanoi 24 viikolla, ettei kukaan ole yrjännyt enää synnytyksen jälkeen 😊) kun makaan toisen kerran 20 viikkoa. Ja silti lopputulos oli katastrofi lääkäristä huolimatta. Vikasta oli onneksi sama lääkäri kun kolmannesta!
Kirjattu

Pihjalanmarja83

• Matkailija
« Vastaus #25 : Elokuu 12, 2015, 21:39:46 ip »

Hei pitkästä aikaa ja hienoa että palsta on taas "alkanut elää"!  8)

Ja mahtista, että tilanteesi on rauhoittunut lobo. Toivotaan, että käsikin tuosta paranee ilman sairaalahoitoa.

Vauvatavarasta
Itse mietin, että tulevalle vauvalle tarvitaan jo mielellään ennen syntymää hoitopöytä, vaunut, tutteja, tuttipulloja, vaatteita, vaippoja, peppurasvaa, mieletön kasa harsoja sekä sängynsuojus tulevien vuotojen varalle. Suojus mielellään sekä itselle että vauvalle. 
Itselle tarvitsee hankkia imetysliivejä, liivinsuojia, siteitä jälkivuotoon, imetystyyny ja sähkökäyttöinen rintapumppu.
Laittakaa ihmeessä tänne palstalle infoa, jos jollekin tulee mieleen vielä jotain muuta. Jotenkin tuntuu, että oma pää alkaa käymään jo aika tyhjillä. Tämä voi raskauden lisäksi tietysti johtua huonosti nukkuvasta esikoisestakin ja kaikenmaailman pikkuvaivoista, jotka alkavat häiritsemään juuri silloin, kun pitäisi käydä nukkumaan. Univajetta on ilmassa..

Viikkoja on nyt kasassa 36+4. Hobis oli noussut hieman tässä mittauksessa, oli nyt 5,8. Noo, ihan hyvä silti minusta. Ja vauvan painoarvio viikoilla 36+2 3300g. Hieman on isokokoinen tytsy viikkoihin nähden, mutta homma ei vielä ole katastrofaalisella tasolla. Kärsin todella pahoista turvotuksista ja ajoittaisista supisteluista, mutta toistaiseksi kaikki on luettavissa ns normaaleihin loppuraskauden vaivoihin.

Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Elokuu 13, 2015, 00:30:39 ap »

Turvakaukalo, vaatteita (vauvapakkaus onneksi), jokin palju missä pestä...no tiskiallaskin tietty käy alkuun mutta silti.

Aijoo, kela on nyt kuukauden käsitelly mun äitiysavustusta, vähän ruuhkaa vissiin  ;D
Kirjattu

omelia

• Matkailija
« Vastaus #27 : Elokuu 13, 2015, 10:48:15 ap »

Moikka! Täällä oma olo suorastaan jostain muualta kun onnellisen odotuksen kansiosta. Maanantai aamuna heräsin hirveeseen paineen tunteeseen koko vatsalla ja siitä ei montaa minuuttia kun oksennus lensi kaaressa. Tiistaina oli varattu sitte iltapäivälle nkl äippäpoli jonne lähdin kamalien vatsakipujen saattelemana vauvallanoli ultrassa kaikki ok ja kasvaa tasasesti keskikäyrän slapuolella. Omien kummallisten olojen takia otettiin kuiteski verikokeita joista soitin päivystykseen ja siellä oli sitten tulehdusarvot koholla ja leukosyytit koholla natriumit ja muut matalalla ja siis kaikissa arvoissa hieman jotain kummallista. Oma vatsakipu alkaa pahenemaan tässä pikkuhiljaa ja alan olla aika väsyny taistelemaan sokereiden kanssa,eilen meni siis 3 x bolukset ja sokerit huoteli korkeimmillaan 20 paikkeilla. Tänään on soittoaika nkl joten toivon että joku osaa ottaa jonhonkin nyt kantaa! Anteeksi mäkämäkä vuodatus etukäteen
Terkuin omelia&masukki rv 26+1 (n. 780g)
Kirjattu

Larla

• Intoilija
« Vastaus #28 : Elokuu 13, 2015, 17:09:33 ip »

Omelia, osasko ne sullekaan arvella mistä on kyse? Tulehdus nostaa sokereita ja usein resistenssi on hirveässä nousukiidossa noilla viikoilla. Ei kai sun tilanne jäänyt vain auki vaan, että joku lääkäri ottaa kantaa? Mene takaisin päivystykseen jos olo ei helpota.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Elokuu 13, 2015, 17:45:33 ip »

Huh omelia, kuulostaa pelottavalta  :o Osasko ne sanoa mitään? Toivottavasti joku selkeä homma tai pääset edes tarkkailuun.
Kirjattu

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46