Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417089 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Haaveissa kolmas lapsi.  (Luettu 9960 kertaa)

D1,basedow,toive!

• Vieras
Haaveissa kolmas lapsi.
« : Maaliskuu 24, 2015, 13:04:14 ip »

Heippa kaikki,

Mulla tällänen toive, että kolmannen lapsen saisin :). nyt tarvisin apua D-äideiltä joilla on useampia lapsia.

Elikkäs miten lääkärit ovat suhtautuneet rauskauksiin? millaisia ikäeroja lapsillanne on ja mitä ikä eroa on suositeltu lääkäreiden puolelta.

Miten raskaudet ovat sujuneet? ja mitä kautta lapset ovat maailmaan tulleet ;) ?
minkä ikäisiä itse olette?? onko raskautuminen kestänyt suurinpiirten saman verran kaikkien kanssa?

kauheesti kysymyksiä :) mutta mulla niin hirmuinen vauva kuume, että meinaa pää räjähtää :)

itsellä lapset tyttö 2v4kk ja poika 9kk (eka tuli sektiolla vk 35 ja seuraava alateitse vk 37+2)

kiitos jos jaksaisitte vastat.
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
Vs: Haaveissa kolmas lapsi.
« Vastaus #1 : Maaliskuu 24, 2015, 16:45:04 ip »

Mulla on kolme täällä ja kaksi Taivaan Isän luona. Lekurit on ottaneet hyvin, tk:n äitiysneuvolan täti nyt oli ihan hysteerinen, joten vaihdoin hoitsua. Luonamme olevat syntyneet rv. 37, 37➕ 1 ja 35➕ 6.
Kirjattu

tarkoitus

• Matkailija
« Vastaus #2 : Maaliskuu 24, 2015, 21:01:06 ip »

Minulla on kuudes pitkälle jatkunut raskaus nyt viikoilla 18+5.
Lapset syntyneet 00, 06, 07, 09 ja 2012.
Raskaudet ovat olleet haastavia (paitsi 09 syntyneen kohdalla kaikki meni loistavasti ja suunniteltu sektio oli himpun päälle 37 vkolla). Tytön kohdalla (syntynyt 06) olin sairaalassaa vkoilta 26 alkaen 9 vkoa ja 5 pvää raskausmyrkytyksen vuoksi. Synnytystä käynnistettiin 5 vrk ja kuudentena syntyi tyttö. Traumaattinen synnytys sekä tytölle että minulle. 07 syntynyt poika syntyi hätäsektiolla viikoilla 31+3 sydänäänten laskun vuoksi. 2012 syntynyt poika syntyi 35+3 kiireellisellä sektiolla sydänäänten laskujen vuoksi. Esikoinen 2000 syntyi spontaanisti 37+1 vesien menolla.
Hoitotaho on ollut mukana tukemassa päätöksiä raskauksista.
Itsellä on ikää nyt 34 vuotta. Ja diabetestä 28 vuotta takana  :)
Kirjattu

D1,basedow,toive!

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 25, 2015, 08:25:51 ap »

kiiitos kattavista vastauksista :)

vai jo kuudes tulossa :D ONNEA! onse ihanaa että on mahdollista saada monta lasta :) mulla kamala pelko puhua jotenki asiasta lääkärien kanssa, ku ne alottaa aina sen ei vielä ei vielä keskustelun, ensin se hobis sinne 6.5 ja sitte vielä mun muutkin lääkitykset kohillee...plaa... mutta ehkä toukokuussa uskaltaisin kysyä että mitäs mieltä lääkäri olisi :)

jos vielä jollain kokemuksia niin kertokaa :)

hyvää kevättä kaikille!
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 26, 2015, 18:56:25 ip »

Jaah, mulla on ollu jokaisen raskauden alussa hobbis tasan 8.
Kirjattu

Jossu82

• Jäsen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 27, 2015, 07:49:59 ap »

Mulla kolme lasta, syntyneet 2007, 2009 ja viimeisin 4 viikkoa sitten. Kaikki syntyneet käynnistettynä alakautta raskausviikoilla 37 +. Kaikista raskausajat olleet helppoja, verensokerit pysyneet kuin itsestään matalalla ja kaikissa raskauksissa hba ollu vitosella alkava koko raskausajan ihan alkua lukuunottamatta. Itsellä diabetestä takana 29 vuotta ja monipistoshoidolla mennään.
Lääkärit ei ole koskaan puhuneet lapsimääristä ja raskauksiin suhtauduttu positiivisesti ja kannustavasti. Nyt viimeisessä synnytyksessä mukana ollut vanhempi kätilö sanoi että ei kannata enempää tehdä kun on tämä perussairauskin...😞 Hyvä ettei vienyt väkisin sterilisaatioon kun asiasta kyselin ehkäisyvaihtoehtona. Kätilön suhtautuminen tähän asiaan oli tosi ärsyttävä, mutta ajattelin hänen elävän jossain vuosikymmenien takana..
Kirjattu

D1,basedow,toive!

• Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 28, 2015, 14:29:30 ip »

kiitos Jossu :)

saanko vielä udella että onko sulla käynnistys kestänyt kauan vai onko nopeesti saatu synnytys alkamaan? ja sitten vielä että kauan olet joutunut olemaan (ja kauan pienokainen) sairaalassa?
ku mua vähän jo näinkin epaljon etukäteen jännittää et joudun sitte pitää olee erossa lapsista kun lähen synnyttämään. kuopuksen kanssa meinaa käynnisteltiin 3 päivää ja sitten vielä olin 4päivää sairaalassa :(, oli hirveetä olla esikoisesta niin kauan erillään. mutta toisaalta nyt täällä kaksi täysin tervettä lasta.

mulla sellanen omalääkäri joka heti kun tulin naikkarilta takas omaan hoitopaikkaan ni sano että ainakin kaks vuotta pitäs pitää taukoa että oma keho ehtii palautua yms. Mutta en tajuu ku mulla on kyllä täysin oma keho kunnossa jo nyt vaikka kuopus onki vasta 8kk??? osaako joku selittää mitä sillä palautumisella tarkoitetaan?
Kirjattu

Jossu82

• Jäsen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 28, 2015, 16:49:47 ip »

Tämän viimeisimmän melko tarkan ja itselle terapeuttisen avautumisen synnytyksestä voit lukea tuolta talvi/kevät kuulumisista sivulta 6.. ☺
Kaksi ensimmäistä on syntyneet kolmantena käynnistyspäivänä, lähtötilanne ollu täysin epäkypsä. Ja kotia päästy vauvojen ollessa 6 vrk ja 5 vrk vanhoja. Ensimmäinen oli reilun vuorokauden sokeritipassa, pojat pärjänneet ilman sokeria.
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #8 : Maaliskuu 28, 2015, 19:21:46 ip »

Mulla oli yhdessä välissä nopea uusi raskaus ja silloin maha ainakin pumpsahti heti. Vko 20 ja näytin kun oisi valmista synnyttään! Ei kai siinä muuta kun hormonimuutokset.
Kirjattu

Tiu1

• Intoilija
« Vastaus #9 : Huhtikuu 02, 2015, 23:04:39 ip »

Tuosta palautumisesta... Normi raskaudesta kestää elimistöllä palautua noin 1,5 vuotta, eikä nyt siis puhuta d:stä mitään, vaan kenestä vaan kaduntallaajasta. Oma olo toki voi olla mainio jo piankin, mutta miten elimistö, kehon järjeselmät, hormonitoiminta, iho ym palautuvat, on aivan eri juttu.

ps. Kolmas täälläkin vähän käynyt nopeasti mielessä, eri asia sitten miten asian kanssa tulee käymään... ;)
Kirjattu

D1,basedow,toive!

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 03, 2015, 10:31:06 ap »

heh, niin joo tietenkin se tarkoittaa elimistön normaali palautumista (olenpas hölmö). No mutta kiitos jälleen. Tää vauva kuume on kamalaa ku tavallaan pää sanoo että pitäs nyt odotella ainakin muutama vuosi ja kattoo sitte uudestaan mut sit seuraavassa hetkessä surffailen jo kaikkia odotus ja raskaus sivuja :). Mies on kyllä kans sitä mieltä että ei ainakaan vielä kolmatta ehkä just sit joskus 3-4 vuoden päästä.

Mitä mieltä te ootte kellä enemmän lapsia että onko mikä ikäero ollu paras? varsinkin kolmannen tai neljännen lapsen kohalla?

Sitte mua mietityttää vielä sellanen että kun mulla takana siis eka sektiolla ja toinen alakautta tulleena että miten se kolmas? Ku en millää haluis sitä käynnistystä (must se oli kamalaa ja aikaa meni paljon) että saisinkohan suunnitellu sektion? tietenki jos itteksee alkas tulee ni sitte alakauttakin olis ihan jees.

En kyllä tiiä saako äiti sanoa juuta/jaata siihen että miten ja millon se lapsi syntyy vaan päättääkö aina lääkäri ja se mikä tilanne on niin sen?

Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #11 : Huhtikuu 03, 2015, 20:26:25 ip »

Yksi sektio ei vaikuta, mutta kahden sektion jälkeen leikataan, koska kohdunseinämän repeytymisvaara on liian suuri riski supistuksissa. Tai näin mulle on perusteltu. Ainahan sektiosta voi kysyä, on tosi lääkäri- ja sairaalakohtaista.
Musta ikäero 2v 3 kk oli paras. Tosin sitten 10 ja 8 vuotiaat on tosi isoksi avuksikin välillä, mutta leikkikavereiksi ei enää.
Kirjattu

Larla

• Intoilija
« Vastaus #12 : Toukokuu 23, 2015, 21:26:02 ip »

Siinä on joku vinha perä, että vauvan ollessa pieni tuntuu, että heti lisää näitä.( jos siis ei ole kovasti vaivoja) Kun aikaa kuluu vähän enemmän, niin vauvakuume helpottaa ja tarvitaankin enemmän pohdinta-aikaa. Ainakin mulle yksi vanhempi äiti sitä selitti havaintonaan ja samaa olen kuulostellut ympäristöni äideiltä. Liittyy ehkä niihin hormoneihin.

Uutisissahan oli nyt ihan vasta, että pieni ikäero lapsilla voi olla hankala ja jopa aiheuttaa avioeroja yms. Uskon, että mahdolliset ongelmat piilee tutkijankin esittämässä asiassa eli siinä, että lasten tarpeet ovat niin samanlaiset ja isot, jos on monta tosi pientä.

Meidän elävillä lapsilla on ikäero 2v1kk ja jLs seuraavien ikäeroksi tulee 3v1kk.
Kirjattu

evehmontana

• Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 15, 2015, 00:44:02 ap »

Sokeripalanen, onko dm:stä johtuvaa,että on lapset menehtyyt? Itsellä kova vauvakuume, ja pelkoa miten paljon dm vaikuttaa raskauden lisäksi. Onko vauva jättiläisiä? suurempi keskenmenon vaara? tai muita kauhukertomuksia.
Kirjattu

Linkkejä