Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6851 jäsentä  •  416252 viestiä  •  19881 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi mape, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: On aika keskustella ongelmista  (Luettu 32093 kertaa)

julia

• Vanha tekijä
Vs: On aika keskustella ongelmista
« Vastaus #15 : Syyskuu 11, 2015, 20:10:38 ip »

Hmm, minusta kaikki diabeetikot ansaitsevat hyvää hoitoa ja hoitovälineitä. Se on sekä yksilöiden että yhteiskunnan etu, sillä komplikaatioiden hoito on rankkaa ja kallista.

D1:n ja D2:n vastakkainasettelu riipii minua erityisesti, sillä olenhan autoimmuunitauti LADA:ni perusteella D1, mutta toistaiseksi vielä pärjään omilla insuliineilla, Actoksella, Januvialla, berberiinillä, tiukalla dieetillä ja jokapäiväisellä liikunnalla, joten olenko siis "vain toisen luokan" diabeetikko?
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

080750

• Vanha tekijä
Vs: On aika keskustella ongelmista
« Vastaus #16 : Syyskuu 13, 2015, 17:00:57 ip »

Niin paljon kuin diabeteksesta puhutaan niin se on kuitenkin ulkopuolisille täysin vieras aihe. Olen serkkuni kanssa jonkin verran tekemisissä ja juuri pari viikkoa sitten pyöräilinkin heille ja poikkeuksellisesti yövyin siellä. Se ikuinen tuputus syömiseen ärsyttää. Heillä on joku vastaava tuttu joka on sokeriensa kanssa hukassa ja minut rinnastetaan häneen. Jokainen on oma yksilönsä. Juuri äsken tapasin entisen "työtoverini", kirurgi, ja juttelimme.  Usein ruokapöydässä parantelimme maailmaa ja keskustelimme myös sairaudestani ja liikkumisestani. Hän ei kysellyt mitään enempää kuin kuinka menee ja onko sokerit pysyneet ok. Hän tietää vouhkotukseni ja tottui niihin. Tämän sairauden puitteissa hän joutuu paljon tekemisiin verisuonien kanssa.
Sokerpalasen valituksen arvaan melko varmaan oikein. Ajatukset monilla on samanlaiset ko lääkäriä kohtaan mutta "pomonsa" on ihana.
Välinejakelun toimista en voi sanoa negatiivista. Olen saanut riittävästi kaikkea mitä haluan. Ja heillähän on ohjeet miten välineitä jakaa. Nykyisestä hoitopaikastani en
lähde kulumallakaan. Tiedän että lääkäripula on valtava ja toinen paikka jonne minut voitaisiin ohjata elää samanlaisessa lääkäripulassa.
Kirjattu

Linkkejä