Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pumppu hajosi  (Luettu 12360 kertaa)

tapsa

• Lentävä kynä
Vs: Pumppu hajosi
« Vastaus #15 : Heinäkuu 24, 2015, 11:46:09 ap »

Ja mä tykkään kirjoittaa tiedot ylös perinteisellä tavalla, kynällä paperille.  ;D

Ajaa asiansa ihan hyvin. Alkuperäinen ongelmahan oli löytää basaaliprofiili uuteen pumppuun, kun vanha on hajonnut. Siis jos tiedot ovat korvienkin välistä karisseet.

Minäkin muuttelen basaalia aika ajoin ja yleensä vain joiltakin kohdin, joskus vain tilapäistä laskua tai nostoa soveltaen.
Vaikka pumppuuni saa 4 erilaista vuorokausiprofiilia, muutostarve yleensä koskee vain joitakin tunteja. Mutta siis basaalini elää viikosta/päivästä toiseen, riippuen lähinnä fyysisestä aktiivisuudesta.  Eikä ole koskaan niin kohdallaan, että pieni "vithe" jollakin aikavälillä olisi ratkaiseva
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Elokuu 05, 2015, 17:07:47 ip »

Mullekin tulee uus pumppu, äsken soittelin Medtronicille, takuuseen menee kun heitti moottorivirheen. Vaikka eihän tuo sinänsä ole rikki, kai. Vieläkö ne jakaa Veo-pumppuja vai tuleeko sieltä uutta mallia? Ois voinu kyllä vielä vähän pidempään pelata, kun eihän tää oo kuin pari vuotta vanha  :o

Mullakin on muuten basaalit Excelissä ylhäällä.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Elokuu 05, 2015, 17:39:46 ip »

Mulle sanottiin heinäkuussa, ettei maahantuojalla jaossa olisi enää Veoa. Mutta takuupumpuista en ole ihan varma. Yleensähän takuuseen saa samanlaisen...  :-\

Minä saan uuden 640G:n syyskuun lopussa ja ihan pyytämättä, mutta mun 2 vuotta vanha Veoni jää kuulemma sairaalaan varapumpuksi.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Elokuu 05, 2015, 18:39:17 ip »

Mullehan tulee seuraavaksi A-C, siis kun tulee ajankohtaiseksi taas vaihtaa valtion piikkiin. En ole yhtään ilahtunut asiasta, onneksi siihen on aikaa, ehkäpä käytännöt muuttuu täällä tai itse muutan kirjat jonnekkin missä saan mieleisen.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Elokuu 05, 2015, 19:44:27 ip »

Meille tuli takuuvaihtona Veo. Takuuaikaa alkuperäisessä oli jäljellä n 1/2 vuotta. Se sama takuuaika siirtyi tuohon uusimapaan pumppuun. Tuo kone on meillä nyt kolmas käytössä oleva... Ensimmäisellä kerralla se ei hajonnut totaalisesti, silloin kuori hajosi mutta pumppu kuitenkin toimi...

Hoitotaho on luvannut meille tuon 640G:n. Vaan nyt sitä ei voinut saada koska takuuvaihdossa tulee sama kone kuin on ollutkin...

Säädöt kannattaa todellakin olla saatavilla. Nyt niiden saaminen oli juttu sinänsä  >:(  Vanhasta niitä ei ulos saanut...

Kesälomalla meillä hajosi pumpun lisäksi sensorin lähetin - siihen tuli selvä halkeama. Se taas saatiin hoitotaholta.
Ja lopuksi verensokerimittari. Sitä taas ei vielä ole saatu. Hoitotaho käski soittaa mittarifirmaan. Huoh.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Elokuu 05, 2015, 20:42:53 ip »

Mullekin tulee uus pumppu, äsken soittelin Medtronicille, takuuseen menee kun heitti moottorivirheen. Vaikka eihän tuo sinänsä ole rikki, kai. Vieläkö ne jakaa Veo-pumppuja vai tuleeko sieltä uutta mallia? Ois voinu kyllä vielä vähän pidempään pelata, kun eihän tää oo kuin pari vuotta vanha  :o

Ou nou! Sama täällä!  :( Äsken vaihdoin säiliötä pumppuun ja katetria täyttäessä tuli moottorivirhe. Ja pumpulla ikää 2 vuotta, 4 kk.  ::)

Muoks: Jätin soittopyynnön pumppufirmalle. Puolen tunnin sisällä lupasivat ottaa yhteyttä.

Uusi pumppu laitetaan tulemaan huomenna ja takuuseen menee.  :) Päivystäjä kertoi myös vinkin (jota ei ohjekirjasta löydy): Kun pumppu annostelee lisäannosta, niin silloin ei pitäisi katsoa sensorikäyrää. Se voi aiheuttaa moottorivirheen. Samoin voi käydä jos pumppu putoaa tai on altistunut esim. magneetille (magneettikuvaus).

Hyvää oli palvelu!  :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2015, 21:00:15 ip kirjoittanut Toukokuu1965 »
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Elokuu 05, 2015, 21:40:03 ip »

Joo sitä se kyseli tarkkaan, että onko tullut muita hälyjä samaan aikaan/edeltävästi (noita magneetti/sähköpurkausjuttuja), tai että olenko käynyt tuon kanssa magneettikuvissa. Mielestäni en ole kyllä katsellut noita sensorikäyriäkään annostelun aikana, eikä se ainakaan suoraan tuohon tilanteeseen liittynyt kun olin pötköllään sängyssä päiväuniajatuksella.

Kolahdelluthan tuo on varmasti jonkun verran, mitä nyt elämässä sattuu, mutta mitään erityisempää ei ole kyllä sattunut. Ei esim. ole lattialle pudonnut. Eikä mitään ulkoisia vaurioitakaan ole, halkeamia tai muuta. Viimeiset kuukaudet on kyllä ollut erityisen hyvin suojassa kun kasvava maha suojaa pumppuakin  ;D

Tosi mukava palvelu oli kyllä  :)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Elokuu 05, 2015, 23:03:26 ip »

Päivystäjä kertoi myös vinkin (jota ei ohjekirjasta löydy): Kun pumppu annostelee lisäannosta, niin silloin ei pitäisi katsoa sensorikäyrää. Se voi aiheuttaa moottorivirheen.

Oho, onpas tärkeä tieto! Olen varmaan tämän reilun 4 sensorointivuoteni aikana tehnyt niin monta kertaa! Edellinenhän pumppu mulla menikin takuuvaihtoon, kun oli kaksi kertaa tullut moottorivirhe-häly, vaikka mitään muuta ongelmaa ei näyttänyt olevan. Reklamoida tai kysyä kannattaa siis aina, jos tulee outoja hälyjä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Taatelinen

• Jäsen
« Vastaus #23 : Elokuu 05, 2015, 23:07:53 ip »

Päivystäjä kertoi myös vinkin (jota ei ohjekirjasta löydy): Kun pumppu annostelee lisäannosta, niin silloin ei pitäisi katsoa sensorikäyrää. Se voi aiheuttaa moottorivirheen.

Oho, onpas tärkeä tieto! Olen varmaan tämän reilun 4 sensorointivuoteni aikana tehnyt niin monta kertaa! Edellinenhän pumppu mulla menikin takuuvaihtoon, kun oli kaksi kertaa tullut moottorivirhe-häly, vaikka mitään muuta ongelmaa ei näyttänyt olevan. Reklamoida tai kysyä kannattaa siis aina, jos tulee outoja hälyjä.

Täytyypä minunkin muistaa tuo, vaikka ei ole ikinä sitä moottorivirhe-hälyä tullutkaan vaikka tuota olen tehnytkin.
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #24 : Elokuu 05, 2015, 23:20:50 ip »

Pakko sanoa, että siinä olisi kyllä tuotekehittelyn paikka Medtronicilla. Estäisivät vaikka sen käyrän kurkkaamisen annostelun aikana, eihän lisäannoksen annostelun aikana voi muutenkaan tehdä montaa muutakaan juttua ihan siksi ettei sekoita koko vehjettä.
Kirjattu

Taatelinen

• Jäsen
« Vastaus #25 : Elokuu 05, 2015, 23:23:41 ip »

Pakko sanoa, että siinä olisi kyllä tuotekehittelyn paikka Medtronicilla. Estäisivät vaikka sen käyrän kurkkaamisen annostelun aikana, eihän lisäannoksen annostelun aikana voi muutenkaan tehdä montaa muutakaan juttua ihan siksi ettei sekoita koko vehjettä.

Ihan totta!👍lobolle
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Elokuu 06, 2015, 04:11:53 ap »

Se on 640G:ssä tehtykin niin, ettei voi annostelun aikaan tehdäkään :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Elokuu 07, 2015, 17:50:09 ip »

Uusi pumppu saapui tänään. Neuvokaapas nyt, laitanko ensin pumppuun päivämäärät ja basaalit ym. ja sitten vasta säiliön vai toisinpäin?

Ja onko sillä mitään väliä miten tekee?  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Elokuu 07, 2015, 19:06:24 ip »

Mulle ei ollut tullut :(

No toisaalta, parempi muutenkin niin. Ainaskin sokereiden perusteella insuliinia menee joten ei hätää.

Edittiä. Siis ei tullut tänään, eli tullee maanantaina. En siis tarkoita, että parempi kun ei ollenkaan tullut  ;D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2015, 21:01:03 ip kirjoittanut lobo »
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #29 : Elokuu 07, 2015, 19:14:43 ip »

Uusi pumppu saapui tänään. Neuvokaapas nyt, laitanko ensin pumppuun päivämäärät ja basaalit ym. ja sitten vasta säiliön vai toisinpäin?

Ja onko sillä mitään väliä miten tekee?  :)

Laita ensin asetukset kohdalleen. En usko, että suostuu muuten edes menemään "Säiliön asetuksiin" ja säiliömanöövereihin.  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14