Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417178 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kasvislisukkeet  (Luettu 15167 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Kasvislisukkeet
« Vastaus #30 : Heinäkuu 22, 2015, 08:20:45 ap »

Lehtikaalia suikaloituna ja pannulla öljyssä/voissa kevyesti paistettuna. Mausteeksi ripaus suolaa.

Palaa helposti jos liian kuumalla pannulla paistaa ja unohtaa sekoitella ahkerasti.  ;)

Maistuu esim. savulohen tai jauheliharuokien kaverina.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Heinäkuu 22, 2015, 10:11:47 ap »

Tein lehtikaalisipsejä pari päivää sitten. Niidenkin kanssa saa olla tositarkkana, etteivät kärähdä. Haju uunissa oli paha, mutta maku syödessä ihan ok.  :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #32 : Syyskuu 16, 2015, 11:55:11 ap »

Miten noiden vihreiden härpäkkeiden laita on, niitähän ei grammoissa tule paljoakaan, eli onko niistä ravitsemuksellisesti hyötyä? Lehtikaalit ja muut mökillä kasvatetut "ruohot" kyllä maistuvat ja antavat kuvitelmaa syömisestä.
Tyhmänä vaan pohdin. Kokeilin uunissa ruskistettuja kukkakaali chipsejä, kun jossain kehuttiin. No ainakin niissä jotain suu tuntumaa, vaan ei ratisevia chipsejä todellakaan.
Kirjattu

kairankiertäjä

• Vieras
« Vastaus #33 : Syyskuu 16, 2015, 12:12:35 ip »

Lukemani mukaan erilaiset kaalit ovat aika hyviä, mutta erilaiset salaatit, kurkku, tomaatti yhtä tyhjän kanssa.
Kirjattu

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #34 : Syyskuu 16, 2015, 12:39:24 ip »

Samaamieltä toukokuu :)
Minä  kaalin ja öljyn lisäksi laitan  vettä ei pala niin helposti.
Makuasia tämäkin  :)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Syyskuu 16, 2015, 15:52:45 ip »

Kiitti vinkistä mummukka.  :)
Kirjattu

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #36 : Syyskuu 16, 2015, 16:07:56 ip »

Pikaisesti paistetut kaalit on hyviä muutkin. Valkokaali on tosi hyvää justiinsa tuolleen öljyllä pikaisesti käräytettynä, suolaa, pippuria ja ihan vähän vaikka hunajaa jotta maku irtoaa paremmin. Itse tykkään enemmän valkokaalista paistettuna kuin lehtikaalista, mutta on se hyvää sekin.

Tomaatti ei muuten ole ollenkaan huonompi ravintoarvojen puolesta, salaatti ja kurkku ovat tosiaan kyllä aika yhtä tyhjän kanssa. Riippuu toki salaatista, jäävuorisalaatti esim. ei sisällä paljon muuta kuin vettä.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Syyskuu 17, 2015, 05:14:36 ap »

Tummissa salaateissa on ihan kivasti vitamiineja. Jäävuorisalaatissa ei oikeastaan mitään. Onhan se toki kevyttä vatsantäytettä.
Kukkakaali, parsakaali, vihreät pavut, wokkivihannekset, porkkana, tomaatti, kesäkurpitsa. Siinä on aikalailla mun kasvikset.
Valkokaalista ja sipulista tulee maha tosi kipeäksi, vaikka ravintorikkaita ovatkin. Lehtikaalia pitää koittaa sit kun on vapaata, niin ei tartte töissä olla jos tulee maha kipeäksi.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Syyskuu 17, 2015, 09:20:41 ap »

Mä syön kasviksia paljon sesongin mukaan.  :)

Nyt on usein ruokalistalla uunijuureksia ja sosekeittoa sekä kasvispastaa. Kesäkurpitsaa, munakoisoa, pikkutomaatteja, paprikaa ja sipulia vaan pilkottuna pellille, ripaus öljyä päälle ja uuniin. Kypsät kasvikset sekoitan pastaan, lisään vähän fetaa ja parmesaania. Herkku on valmis!  :)

Viimeksi lisäsin kasvisten sekaan vielä porkkanasuikaleita jotka vetelin porkkanasta kuorimaveitsellä.

Tummanvihreät kasvikset on hyviä, mutta yritän pysyä kohtuudessa niitten kanssa koska ne sisältävät paljon kaliumia. (Mulla on kalium-arvo edelleen koholla.  :( ).
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Syyskuu 17, 2015, 11:10:49 ap »

Huomenna olisi tarkoitus tehdä oma seos: Lanttua pilkottuna öljyyn pannulle paistoon ja sitten jonkun ajan kuluttua omenanpaloja, sipulia ja Bratwurstin makkaran paloja sekaan. Paistetaan tarpeeksi ja syödään.
Kirjattu

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07