Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418060 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Se positiivisempi lanka, eli MITÄ HARRASTATTE?  (Luettu 14633 kertaa)

Smirgel

• Vieras
  • I'm still alive
Se positiivisempi lanka, eli MITÄ HARRASTATTE?
« : Kesäkuu 28, 2015, 01:03:57 ap »

Tarkoituksena oli keksiä vaihteeksi joku positiivisempi aihe, johon varmasti kaikilla on jotain annettavaa. Ja ehkä täältä voisi myös saada vinkkejä johonkin uuteen harrastukseen :)

Kertokaa vaikka siitä viimeisimmäksi aloittamastanne harrastuksesta tai siitä rakkaimmasta harrastuksestanne.

Uusin villitykseni on ollut Ingress-peli, josta en kyllä vielä edes paljoa ymmärrä. Tämä on siis puhelimella pelattava peli, jossa liikutaan ihan fyysisesti. Lisätietoa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Ingress

Kertokaahan omista harrastuksistanne, oli ne sitten millaisia tahansa!
Kirjattu
In an isolated system, entropy can only increase.

sokerpalanen

• Vieras
Vs: Se positiivisempi lanka, eli MITÄ HARRASTATTE?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 28, 2015, 04:34:57 ap »

Käsityöt; siis ei mitään villapaitoja vaan kaikkea kummallista.

Kirjallisuus/ historia; se keskiaika viiva 1950/60-luku.

Opiskelu :)

Muistaakseni muuten vastaava kysely on jossain vapaasanassa :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2015, 04:41:15 ap kirjoittanut sokerpalanen »
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 28, 2015, 14:51:02 ip »

Tällä hetkellä keskityn mökkeilyyn ja kalastamiseen. Tosin tänä kesänä ovat kovat tuulet vaikeuttaneet kalastamista.
Mutta lintujen kauniit laulut: Mustarastas, peipponen, virkistävät.

Mökillä uni on levollista ja mieltä hoitavaa.
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #3 : Kesäkuu 28, 2015, 19:22:33 ip »

Kävelyä, pyöräilyä, kuntosalia, lintulajeja, sukututkimusta - tärkeysjärjestys vaihtelee  :)
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

mummukka

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2015, 19:59:02 ip »

Kaikenlaista liikkumista . Noin viikko sitten oli aivan ihana aikainen aamu istuin rappusilla aamukahvilla .Ei autonääntä mutta pikkulintujen laulu harakan nauru jostakin kukon kiekuminen 2koiraa haukku  käki vielä kukku ja taustalla juna jyskytti. Tämä ei harrastus mutta mieleenjäävä ihana tunne  joka olis pitänyt saada tallennettua. ::)
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2015, 20:29:52 ip »

Kävelyä, pyöräilyä, kuntosalia, lintulajeja, sukututkimusta - tärkeysjärjestys vaihtelee  :)
Missä päin kaivelet sukuasi :) Omat juuret on umpilujassa Kannaksella <3
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 28, 2015, 21:55:53 ip »

Avantouintia (ja muutenkin uintia erikoisissa paikoissa), pitkän matkan juoksua (joskus saattaa joku pikamatkakin eli korkeintaan puolimaraton tulla tempaistua), luonnon tarkkailua (linnut, kasvit, sienet), retkeilyä, rikoskirjallisuutta.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Kesäkuu 28, 2015, 22:55:41 ip »

Käsitöitä moneen lähtöön. Neulon, virkkaan, ompelen. JA paljoa muuta haluaisin osata. JA kun vasuri olen, mm palmikkoa en vielä osaa. Opettelen...
Ulkoilen, koulutan koiraa.
Vedän partioryhmää.
Luksinkin jos ehtisin  :D
Viljelen aarimaata.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 29, 2015, 09:05:59 ap »

Varsinaisia harrastuksia ei ole, kaikki nää mun touhut on osa elämääni.  :)

Tykkään laittaa ruokaa ja kokeilla erilaisia uusia reseptejä. Luen paljon, ulkoilen koirien kanssa ja pyöräilen. Marjastus, sienestys ja kalastus on intohimoni!  ;D

Otan valokuvia ja kirjoitan jonkin verran.

Välillä innostun milloin mistäkin, mutta nää perusjutut on ja pysyy!  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 29, 2015, 09:42:29 ap »

kaikki nää mun touhut on osa elämääni.  :)

Tämä taisi olla päivän paras toteamus  ;)

Täydet pisteet Toukkikselle  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Mellinia

• Intoilija
« Vastaus #10 : Kesäkuu 29, 2015, 17:05:35 ip »

Haaveilen ja haahuilen. Joskus asiat toteutuvat ja joskus ei, mutta tärkeintä on
haahuilu. :) Innostun myös monesta asiasta, esim. käsityöt siinä nimen omaan tekemisen ilo, suunnittelu ja luovuus. Kahta samanlaista en haluaisi tehdä koska siitä puuttuu se suunnittelu. Eli, kun kudon mattoa. En halua tehdä toista samanlaista. Sukat neulon niin, että aloitan molemmat yhtäaikaa ;)
Maalaaminen ja valokuvaus kiinnostaa myös, täytän ristikoita, luen, ulkoilen koiran kanssa, liikun luonnossa, kierrän kirppiksillä ym. ym. Teen kaikenlaista mikä milloinkin tuntuu kivalta ja kiinnostavalta. ;D
Kirjattu
DII vuodesta 1986, Metformiini, Lantus sekä tarvittaessa ateria tabletit.
"Minua ei pitelisi mikään, jos vain pääsisin alkuun."

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 29, 2015, 19:48:48 ip »

Tällä hetkellä harrastan taas tämän kirjoituksen jälkeen ristisanatehtäviä. Täällä parvekkeella on kerrankin ihanan vilpoista. Muut harrastukseni ovat enimmillään liikunta eli kuntosali ja pyöräily. Eilen kävin Yyterissä. Käsityöt olen jo kauan sitten lopettanut. Kierrän lanka- ja kangaskaupat kaukaa. Vain välttämättömän haen niistä kaupoista. Viimeinen muuttoni oli piste iin päälle. Kankaita ja lankoja lähti kierrätykseen muovikasseittain. Kun syksy taas tulee niin tietyt harrastukset (pienimuotiset) alkavat. Taloyhtiön pihaa olen myös yrittänyt pitää vähän kunnossa kun kukaan muu ei viitsi ja on kuulemma sairas tekemään mitään. Ovat asioita joita huoltoyhtiö ei hoida. Osaksi laskut "kiikutan" isännöitsijäntoimistoon. Jotain olen kyllä itsekin maksanut. Itsellä jäävuorisalaatit, minitomaatit, paprikat ja chili yrittävät parvekkeella kasvaa mutta katsotaan mitä niistä tulee. Ja siellä vähän kukkiakin.
Kesän jatkoa.
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #12 : Kesäkuu 29, 2015, 20:57:22 ip »

Missä päin kaivelet sukuasi :) Omat juuret on umpilujassa Kannaksella <3

Palanen, kiva että sulla on sama into! Mun on ollut pitkään liian vähällä huomiolla, mutta alan viritellä taas enempi kunnolla tutkimusta. Se on niin hieno väylä historian tuomiseen lähemmäksi! Mulla keskittyy Pohjanmaalle.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #13 : Kesäkuu 30, 2015, 00:08:17 ap »

Vanhoja Jenkkiautoja.  8)  -Ja autojeni Olds ja Jeep pienoismalleja.
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Heinäkuu 27, 2015, 19:48:11 ip »

Mäkään en oikein osaa erotella arkea ja harrastuksia, mutta tässä tärkeitä asioita, jotka kuuluvat elämääni, osa päivittäin, osa kuukausittain, osa vuosittain.:

Sali, lenkkeily, pyöräily. Näiden tärkeysjärjestys vaihtelee vuosittain. Nyt on salikausi.
Käsityöt kaikessa muodossa. Ompelu, nahka, virkkaaminen, värkkääminen, maalaaminen, korut...
Rakentaminen, remontointi, sisustaminen, pihan laitto.....
Moottoripyöräily. Matkustelu niissä määrin kuin se rahallisesti on mahdollista.

Lukemista haluaisin harrastaa ja hyvät kirjat on tosi hyviä, mutta olen aika hidas lukemaan, joten tylsistyn toodella helposti, jos kirja ei heti tempaa mukaansa.
Sudokut on kivoja. Ristikoista en pidä. En osaa niitä. Niissä kysytään aina kummallisia ajankohtaisia uutis- ja julkkis-asioita. Miksi niissä ei kysytä vaikka koppakuoriaisia, tai tähtikuvioita?
Tähtikuviot on kivoja. On ihanaa maata lumihangessa ja katsella tähtitaivasta ja etsiä tähtikuvioita. Ja yrittää nähdä naapurigalaksi. Kirkkaalla ilmalla sen voi nähdä.

Haluaisin harrastaa myös soutamista/melomista, mutta sitä varten pitäis olla kanootti. Mulla ei ole ja vuokraaminen on kallista.
Huuliharppua haluaisin kans osata soittaa. Soitin paljon pianoa, kun asuin vielä porukoilla, mutta ei mulla ole varaa omaan pianoon. Huuliharpun äänestä olen pitänyt aina ja se ois tosi kivaa että sen vois ottaa mukaan. Pianoa ei voi.
Ehkä haastan itseni ja etsin tänä syksynä huuliharpunsoitonopettajan. :)

Tulipa pitkä, poukkoileva ja sekalainen tarina. Elämä on. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Linkkejä