Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416760 viestiä  •  19912 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Yksityisviesteistä raportoiminen  (Luettu 49824 kertaa)

rasvis

• Lentävä kynä
Yksityisviesteistä raportoiminen
« : Toukokuu 18, 2015, 10:05:44 ap »

Tulee mieleen vaan eräs tapaus, jossa eräs kp:n jäsen oli lähettänyt hänelle lähettämäni yv viestin valvojille, vaikkei siinä mitään sen kummempaa ollut kuin pientä kritiikkiä.

Yksityisviesteistä tulee ja pitää raportoida valvojalle, jos kokee, että viesti on sopimaton, sääntöjen vastainen tai muuta sellaista. Sen lisäksi kannattaa tietysti asetuksista estää epätoivottujen viestien lähettäjien viestit.

DLT
Ja tottakai tämän lisäksi teidän tulkintojenne mukaan toisten YV viestin levittäminen myös tänne kp:lle lienee sallittua...ainakin joillekin ja mitään sääntöjen vastaista kyseisessä YV viestissä ei edes ollut, mutta ainahan voitte soveltaa sen "muuta sellaista" kategoriaan.
Lisäyksenä vielä edelliseen, koska Liitton tässä ketjussa vastaillut , niin kysytäänpä vielä varmuuden vuoksi: Onko Liiton valvonnalla mahdollisuus/oikeus päästä katselemaan kp:n jäsenten välisiä YV viestejä ?
Tämä olisi hyvä selvittää ihan jo senkin takia, että jos joku keskustelija ei esim.tykkää jonkun toisen keskustelijan mielipiteistä ja heidän välillään on käyty myös YV keskustelua, niin toinen keskustelijahan voisi esim.väittää toisen keskustelijan lähettäneen hänelle esim.jotain herjauksia YV viestissään, mistä Liiton valvonta pystyy tarkistamaan väitteen paikkaansa pitävyyden ?
Tuli vaan mieleen, kun jo useita vuosia sitten, kun täällä oli vähän aktiviisempaa keskustelua, niin eräs nyt jo ilmeisesti kp:lta poistunut henkilö kirjaimellisesti uhkaili nimim. Rasvista. Ei sillä, että moista olisin ottanut tosissani, mutta kiinnostaisi vaan tietää silti..
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
Vs: Yksityisviesteistä raportoiminen
« Vastaus #1 : Toukokuu 18, 2015, 10:11:57 ap »

Lisäyksenä vielä edelliseen, koska Liitton tässä ketjussa vastaillut , niin kysytäänpä vielä varmuuden vuoksi: Onko Liiton valvonnalla mahdollisuus/oikeus päästä katselemaan kp:n jäsenten välisiä YV viestejä ?

Jokaisen yksityisviestin oikeassa alareunassa on linkki "Raportoi ylläpidolle". Toimintoa ei ole käytetty ikiaikoihin, joten en nyt osaa heti sanoa, miltä raportoitu viesti ylläpitotilassa näyttää. Itse viesti lienee siinä mukana, niin kuin tietysti pitääkin, jotta ylläpito voi arvioida tilanteen.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 18, 2015, 10:56:34 ap »

Jokaisen yksityisviestin oikeassa alareunassa on linkki "Raportoi ylläpidolle". Toimintoa ei ole käytetty ikiaikoihin, joten en nyt osaa heti sanoa, miltä raportoitu viesti ylläpitotilassa näyttää. Itse viesti lienee siinä mukana, niin kuin tietysti pitääkin, jotta ylläpito voi arvioida tilanteen.
Varmasti kyllä osaatte sanoa, että "miltä raportoitu viesti ylläpitotilassa näyttää" eli tilanne on luultavasti se, että YV viestit eivät välttämättä ole YV viestejä ja luulenpa muutenkin, että valvonta voi lukea YV viestejä muutenkin halutessaan, korjatkaa ihmeessä jos olen taas "väärässä".
Tässä täytyy ihan tosissaan itsekin harkita KP leaks osiota, jossa voisin tuoda julkiseksi esim.pari Liiton toiminnanjohtajan itselleni lähettämää e-mailia.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 18, 2015, 15:17:43 ip »

No oikeesti mä ainakin olen ollut siinä uskossa, ettei ylläpito pääse lukemaan yksityisviestejä. Eli siis pääseekö vai eikö pääse? Minä ainakaan ei tiedä, kuka ylläpito on, joten vähän pelottsava ajatus, jos viestejä pääsee lukemaan.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Toukokuu 18, 2015, 15:24:16 ip »

Mä luulin, että YP voi lukea ainoastaan ne yksityisviestit jotka on heille erikseen sitä varten ilmoitettu?
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 18, 2015, 15:26:46 ip »

Mä taas ihmettelen, mitä hirveitä salaisuuksia ihmiset sit kirjoittaa, jos virkavallanomainen taho ei saa tarvittaessa tutkia.
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #6 : Toukokuu 18, 2015, 15:42:09 ip »

Mä luulin, että YP voi lukea ainoastaan ne yksityisviestit jotka on heille erikseen sitä varten ilmoitettu?

Niin mä kans luulen.

Kauheita valtiosalaisuuksia ja al kaihtimen, sekä iiisiiksen välisiä juttuja lähetellään yv:ä. Siis ihan peruskauraa ei sen pahempaa.
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Toukokuu 18, 2015, 15:50:25 ip »

En näe yksityisviestejä joita ei ole lähetetty ylläpidolle eli Diabetesliiton tiedotukselle tai raportoitu ylläpidolle.

Raportoikaas nyt joku jonkun toisen yksityisviesti, luvan saatuanne mielellään, niin näen miltä se näyttää ja mitä ilmianto sisältää!

Ette ole kovin paljoa toistenne yksäreistä raportoineet, mikä on tosi hyvä asia ja kertonee siitä, että porukka osaa kuitenkin olla ihan ihmisiksi.

Terveisin

Johanna Häme-Sahinoja
Tiedottaja
Diabetesliitto
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Toukokuu 18, 2015, 16:29:00 ip »

:Dz
Mä taas ihmettelen, mitä hirveitä salaisuuksia ihmiset sit kirjoittaa, jos virkavallanomainen taho ei saa tarvittaessa tutkia.
kyse on siitä, että jos niitä pystyisi lukemaan, se pitäisi olla palstalaisten tiedossa. totta kai poliisi saa tarvittaessa tutkia, mutta vain, jos epäillään rikosta.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Toukokuu 18, 2015, 17:32:12 ip »

Asia hoidettu ja luvan kanssa, siis YV-ilmoitus ylläpidolle.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #10 : Toukokuu 18, 2015, 19:50:13 ip »

Kauheita valtiosalaisuuksia ja al kaihtimen, sekä iiisiiksen välisiä juttuja lähetellään yv:ä. Siis ihan peruskauraa ei sen pahempaa.

:D
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Toukokuu 19, 2015, 10:09:19 ap »

Kiitoksia testin suorittajille!
Ylläpitoon tulee alkuperäinen, raportoitu viesti lainauksena sekä lainauksesta erottuva ilmoittajan lisäämä tieto siitä, miksi hän raportoi viestistä.

terv. Johanna
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Toukokuu 19, 2015, 16:23:05 ip »

Kiitoksia testin suorittajille!
Ylläpitoon tulee alkuperäinen, raportoitu viesti lainauksena sekä lainauksesta erottuva ilmoittajan lisäämä tieto siitä, miksi hän raportoi viestistä.

terv. Johanna

Ja vain ja ainoastaan, jos joku raportoi, eikö niin?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2015, 16:53:19 ip »

Olen ajatellut, että tämän keskustelupalstan yksityisviestit ovat viestejä, joita ei kohdisteta muille palstalaisille, ainoastaan valitulle vastaanottajalle.

Arkaluonteisemmat viestit lähettäisin suoraan vastaanottajan sähköpostiin, kyseessähän on henkilö, jonka tunnen ja tiedän e-mail-osoitteen.
Ei salattavia viestejä nimimerkille kannata kohdistaa.

Ainahan kannattaa harkita vähintään kahdesti, mitä tietoverkkoon viestittää
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Toukokuu 20, 2015, 11:58:25 ap »

Ja vain ja ainoastaan, jos joku raportoi, eikö niin?

Juuri niin. Ei muuten.

Johanna
Kirjattu

Linkkejä