Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: "Sokeriton" karppisokeri  (Luettu 4593 kertaa)

Tuulitukka

• Aktiivinen
  • 1-tyyppi v. 2005, Levemir+Novorapid
"Sokeriton" karppisokeri
« : Huhtikuu 06, 2015, 21:08:43 ip »

Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
Vs: "Sokeriton" karppisokeri
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2015, 21:19:54 ip »

Enpä ole ennen kuullut, mutta sivusto näytti ruokavammaiselle seikkailun arvoiselta  ::)

Kiitos!
Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2015, 23:52:09 ip »

Ihmiset maistavat eri aineita eritavalla. Itse en pitänyt, maistoin siinä kitkerän sivumaun.

Lapset myös kieltäytyivät syömästä erytritolilla makeutettuja vohveleita, vaikka ovat persoja makealle.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 07, 2015, 01:07:02 ap »

Löytyy meidän CM:stä myös. Vaan ei kelpaa meidän perheen diabeetikolle. Outo sivumaku kun maistoin. Ei enää osteta. Oikeaa sokeria käytetään makeutukseen kohtuudella. Ei enää edes muitakaan korvikkeita.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #4 : Huhtikuu 07, 2015, 08:51:23 ap »

Käytämme karppisokeria kaikessa, missä sokeria tarvitaan. Yksi pussi kestänyt meillä jo pari vuotta, eli ei mikään kova menekki ole. Mutta maku koetaan meidän taloudessa aivan neutraaliksi. Kaloriton, hiilariton, kallis mutta itselleni ainoa jota haluan käyttää.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2015, 14:03:03 ip »

Meilläkin on kokeiltu, mutta ei ollut mikään menestys. Itse en lisää oikeastaan mihinkään sokeria niin en hirveästi edes maistellut, mutta muistelen tuon olleen ihan miellyttävän neutraali. Ei se oikeaa sokeria ihan vastaa, tuntu ja maku oli jotenkin "tyhjä" ja pliisu, mutta verrattuna moneen muuhun vaihtoehtoon menee melkein aidosta.

Syitä miksi tuota ei osteta meille on lähinnä hinta suhteessa käytettävään määrään jaturhuus. Meillä erikseen lisätään sokeria niin vähän mihinkään, varsinkin minä joka olen se sokeriongelmainen, että on ihan sama sitten käyttää oikeaa sokeria.

Jos ne tekisivät lightlimpparia tuolla niin voisi olla, että tulisi enemmänkin kokemusta  :)
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Taatelinen

• Jäsen
« Vastaus #6 : Huhtikuu 08, 2015, 22:15:49 ip »

Meillä on tuota myös ja on hiukan outo sivumaku ja rakenne,ei kyllä olla kokeiltu leivonnassa yms.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Huhtikuu 09, 2015, 11:25:52 ap »

HEI !

Onko kukaan testannut, onko pahaa tms.
 http://yesdeli.fi/tuotteet/kaikki-tuotteet/yesdeli-special-import-erytritol-497.html
Viesti sisältää suoran mainoslinkin eli on kp:n sääntöjen vastainen ja poistettava.
Kirjattu

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2015, 11:46:45 ap »

Aloittajan kysymys on ihan asiallista tiedonhankintaa.

Kohtauspaikan säännöissä todetaan:
5.1.Kaupallinen toiminta Kohtauspaikalla on kielletty. Tuotteista ja tarvikkeista voi keskustella, mutta varsinainen markkinointi esimerkiksi omille myyntisivuille linkittämällä on kielletty.

Lisäksi sääntöjen viimeinen kohta kuuluu:
9.6. Kohtauspaikan sääntöjen tulkinnasta aiheutuvat erimielisyydet ratkaisee Kohtauspaikan valvonta.

Aloittaja ei ymmärrykseni mukaan mainosta omia tai yrityksensä tuotteita, ja linkki on aloituksessa kysymyksen selventämiseksi.

Makeutusaineista on tiivis tietopaketti täällä:
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/diabeetikolle_sopiva_syominen/makeuttaminen

DLT
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2015, 12:30:22 ip kirjoittanut Diabetesliiton tiedotus »
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2015, 17:20:09 ip »

Aloittajan kysymys on ihan asiallista tiedonhankintaa.

Kohtauspaikan säännöissä todetaan:
5.1.Kaupallinen toiminta Kohtauspaikalla on kielletty. Tuotteista ja tarvikkeista voi keskustella, mutta varsinainen markkinointi esimerkiksi omille myyntisivuille linkittämällä on kielletty.

Lisäksi sääntöjen viimeinen kohta kuuluu:
9.6. Kohtauspaikan sääntöjen tulkinnasta aiheutuvat erimielisyydet ratkaisee Kohtauspaikan valvonta.

Aloittaja ei ymmärrykseni mukaan mainosta omia tai yrityksensä tuotteita, ja linkki on aloituksessa kysymyksen selventämiseksi.

Makeutusaineista on tiivis tietopaketti täällä:
http://www.diabetes.fi/diabetestietoa/ruoka/diabeetikolle_sopiva_syominen/makeuttaminen

DLT
=tulen jatkossa itse tekemään myös tiedonhankintaa  Diabetekseen liittyvistä makeutusaineista ja linkitän tiedot tänne (eivät ole omia tuotteitani), kun se näköjään on sääntöjenne mukaista.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2015, 17:41:06 ip kirjoittanut rasvis »
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #10 : Huhtikuu 09, 2015, 18:09:22 ip »

Minä olen tyytyväinen k.o. tiedosta, enkä ymmärrä mikä tässä on ongelma.
Kirjattu

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Huhtikuu 09, 2015, 22:34:11 ip »

=tulen jatkossa itse tekemään myös tiedonhankintaa  Diabetekseen liittyvistä makeutusaineista ja linkitän tiedot tänne (eivät ole omia tuotteitani), kun se näköjään on sääntöjenne mukaista.

Mikäs tässä rasvista nyt *tuttaa? Ihan asiallinen keskustelu. Makeutusaineet sinällään ovat toki kyseenalaisia tuotteita, mutta se on eri juttu. Itse suosittelen käyttämään normaalia sokeria vähäisessä määrin siellä missä makeutusta välttämättä tarvitaan (=leivonta tms).
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Huhtikuu 10, 2015, 09:12:50 ap »

Mun mielestä kaikki makeutusaineet on kitkeriä. Olen oppinut olemaan ilman, mut jos jostain syystä joku pitää makeuttaa käytän tavallista sokeria. Ainakin mulle, aikoinaan, jäi makeutusaineista kamala jano. En tiedä kuinka muilla mutta janotti niin pirusti.
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Linkkejä