Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416775 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: pistokohdasta?  (Luettu 5890 kertaa)

torstiina

• Vieras
pistokohdasta?
« : Maaliskuu 17, 2015, 09:54:59 ap »

Hei,

mulla todettiin rd, ja piikkammoisena sekä siksi että eräästä toisesta sairaudesta johtuen sormenpääni ovat tosi arat, niin tidustelisin teiltä aiheesta enemmän tietäviltä että onko sillä mitään merkitystä mistä kohdasta kehoa näytteen ottaa? Onko arvot samat esim käsivarresta oettaessa kuin sormenpäästäkin, vai perustuuko tuo sormenpää vain käytännöllisyyteen? Mulle ei ois niin vaikeata pistää johonkin muualle..  :-[
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
Vs: pistokohdasta?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2015, 13:47:42 ip »

Arvoissa saattaa olla pientä eroa, mutta ei varmaan haittaa, jos ottaa johdonmukaisesti aina samoilta paikoilta. On olemassa mittareita, joilla voi lisälaitteen avulla ottaa myös esim kyynärtaipeesta. Sormenpäät on luultavasti yleisesti käytössä vain sen takia, että on helppo pyydystää veritippa liuskan päähän. Ja sormenpäät on yleensä valmiiksi paljaana ha niitä voi helposti pestä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2015, 14:19:04 ip »

Helppoja saatavilla olevia - ovatko nekin sinulla arkoja? - on sormien alimmat nivelvälit kämmenen puolella ja "tyynyt" sormien alapuolella.
Puhu asiasta d- hoitajalle, ratkaisu varmasti löytyy!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 17, 2015, 15:42:18 ip »

Otinlaitteeseen saa sellaisen pään, jolla voit ottaa mistä vaan, esim käsivarresta. Korvanlehdet on hyvä paikka jos saa "assistentin".
Kirjattu

Hula1

• Veteraani
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2015, 22:13:44 ip »

Onhan sulla myös pistoslaite säädetty niin, että et tee tarpeettoman syvää reikää?
Kirjattu
Paradigm 515 ja Humalog

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2015, 22:52:11 ip »

Mä aikoinaan laiskana mittaajana d-hoitajalle sanoin etten voi mitata usein kun sormenpäät ei kestä. Se iski mulle käteen uuden mittarin ja nimenomaan sellaisen "reiäntekokoneen" millä saatin veritippa käsivarresta.

Silloin tosin elettiin 2000-luvun alkupuolta, sen jälkeen on kyllä kaikki kehittynyt.

Mutta siis mun pointti on se että jos se kerran onnistui jo silloin niin miksi ei onnistuisi nykyaikanakin.

Kysy ihmeessä d-hoitajalta.
Kirjattu

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Maaliskuu 18, 2015, 10:42:19 ap »

Kaveri juuri kertoi että Abbott:lla on sellainen pistämislaite (mä en vielä 18 vuoden jälkeenkään tiedä mikä se on oikealta nimeltään!) jolla saa tehtyä reiän esim käsivarteen.

Jos ei d-hoitajan kautta sitä saa niin kannattaa laittaa sähköpostia suoraan ko. firmalle, yleensä niiltä saa vaikka mitä kun vain osaa pyytää. :)
Kirjattu

Linkkejä