Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: MiniMed 640G suomen sivulta MEDTRONIC UUSI LAITE ESITE  (Luettu 24545 kertaa)

lobo

• Vieras
Vs: MiniMed 640G suomen sivulta MEDTRONIC UUSI LAITE ESITE
« Vastaus #30 : Toukokuu 24, 2015, 20:20:27 ip »

^Mulla on muuten ollut sama ongelma aikanaan, jännästi vaihtui välinejakeluun oikeat paristot kun diab. hoitaja itse siirtyi käyttämään Medtronicin pumppua ja totesi omakohtaisesti, että mitkä sattuu patterit eivät kestä. Siihen asti vika oli mun päässä  ;D Vaan vuosia tuli ostettu itse paristot, tosin aina välillä hain jakelusta paristoja ja käytin mm. langattomissa hiirissä, kaukosäätimissä ja taskulampuissa ne, ihan siksi kun ne mulle kuuluivat vaikkei niistä pumpussa hyötyä ollutkaan  8) Tosin nythän saankin itse tilata Medtronicilta suoraan kaikki ja patteritkin ovat just sitä mitä itse suosittelevat käyttämään.

Tuo on kyllä jännä juttu kun eivät voi uskoa valmistajan ohjeistusta ja kun se on vielä ihan virallinen juttu, että vain tietyntyyppiset (lähinnä kiinni siitä kuinka nopeasti purkaa varausta, pakko ei niiden ole olla Energizerejä) paristot toimivat pidempään kuin viikon. Ilmeisesti sitten muutkin ostavat itse paristonsa kun eivät viitsi valittaa.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #31 : Toukokuu 25, 2015, 06:46:20 ap »

Alajärvellä asuessa, välinejakelu siirtyi käyttämään koko tk:ssa Energizeisereita, kun kehuin aina niitä ja että kestävät pumpussa liki kuukauden :) Siellä olikin ihan toisenlaista tämä tarvikkeiden saanti muutenkin ja palvelu tosi ystävällistä, siis saanhan minä nytkin, kun muistan kaikki pyytää, mutta joskus tulee vain niin narinaa. Jakaja siis ei ole diabeteshoitaja, vaan muu, veljenvaimo kertoi, että olisi siivooja.

Niin, ajattelin viedä paristot viikon päästä takaisin, kun on vapaapäivä, eihän se emäntä siellä tiedä, ettei ne sovi ollenkaan ja joku muu saa täällä tämän merkkisen pumpun ja käy vielä huonosti, kun paristot ei ollenkaan sovi pumppuun.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2015, 06:56:24 ap kirjoittanut Friita »
Kirjattu

reijoahola

• Vieras
« Vastaus #32 : Toukokuu 25, 2015, 09:39:45 ap »

Pumppuun ei sopinut tarvikehausta saamani Vartan paristot :(
Onko se pariston koko ongelmana (AA / AAA) vai taas niitä pariston kestävyyden ongelmia.
Uudessa mallissa taitaa olla iso värinäyttö joka tunnetusti kuluttaa paljon paristoa.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #33 : Toukokuu 25, 2015, 14:12:24 ip »

Tässä uusimmassa on käytössä AA paristot ja sain 4 kappaletta Vartan paristoja tarvikehausta, joiden kanssa pumppu ei inahtanutkaan. Lähti heti käyntiin, kun laitoin Medtronicin suositeleman pariston.
Kirjattu

Marika40

• Vieras
« Vastaus #34 : Toukokuu 25, 2015, 16:44:42 ip »

Friita!
Kannattaa välinejakeluun ja tk diabeteshoitajalle olla yhteydessä ja kertoa että patterit pitää olla määrätyn laisia. Minä jouduin aikoinaan kans ilmoittamaan että minkälaisia pitää olla.
Kirjattu

reijoahola

• Vieras
« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2015, 16:57:32 ip »

Friita!
Kannattaa välinejakeluun ja tk diabeteshoitajalle olla yhteydessä ja kertoa että patterit pitää olla määrätyn laisia. Minä jouduin aikoinaan kans ilmoittamaan että minkälaisia pitää olla.
Se taho joka sen pumpun antaa käyttöön päivittää käsittääkseni myös sen määräyksen mitä ja kuinka paljon tarvikkeita jakelun pitää antaa. Jos ne sen pumpun ja tarvikkeet osaa sinne kirjata niin pitäisi niiden osata myös patterit määritellä.

Kun se pumppu oli täysin pimeä niillä ensimmäisillä paristoilla (Varta ?) niin olikohan ne laitettu oikein pain ? Tai jos ne paristot oli tyhjentyneet täysin mikä selittäisi että edes patterihälytystä ei kyennyt enää antamaan.

Sen mina kyllä uskon että paristojen kestossa on isoja eroja mutta että kunnossa olevalla Vartan paristolla olisi täysin pimeä  :-\
Kirjattu

lobo

• Vieras
« Vastaus #36 : Toukokuu 25, 2015, 17:37:23 ip »

Epäilisin kokonaan kuolleita paristoja, varmaan riittää jos yksi neljästä on kivikuollut tai väärinpäin asettamista, turvallisuuden kannalta pitäisi pumpun edes jotain sanoa "väärilläkin" paristoilla. Maininta löytynee ainakin ohjekirjasta, luultavasti sama kuin aiempienkin mallien kanssa, eli suosittelevat tietyn tyyppisiä Energizer-paristoja. Niissä kun ei itsessään ole mitään sellaista, joka kertoisi pumpulle tarkkaan mitä siellä on sisällä eli näin ollen niiden ei pitäisi myöskään avata mitään "lukkoa". Eri asia jos olisivat jotain pumppuvalmistajan erikoisvalmistamia omia malleja joissa olisi esim. jotenkin poikkeavat kiinnityssysteemit tms..
Kirjattu

reijoahola

• Vieras
« Vastaus #37 : Toukokuu 25, 2015, 18:24:31 ip »

Pystyykö siinä uudessa Veossa käyttämään eri tyyppisiä "virtalähteitä" (alkaaliparisto, litium paristo, ladattava akku) ? Jos näin on niin silloin on tarkistettava että tuon tyypin valinta on oikeassa asennossa. Combossa tuo valinta pomppaa aina esiin kun paristoa vaihdetaan. Väärä valinta voi aiheuttaa jotakin, ainakin pariston hälytysrajat ei ole silloin oikein.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #38 : Toukokuu 25, 2015, 19:12:28 ip »

Kun se pumppu oli täysin pimeä niillä ensimmäisillä paristoilla (Varta ?) niin olikohan ne laitettu oikein pain ? Tai jos ne paristot oli tyhjentyneet täysin mikä selittäisi että edes patterihälytystä ei kyennyt enää antamaan.

Sen mina kyllä uskon että paristojen kestossa on isoja eroja mutta että kunnossa olevalla Vartan paristolla olisi täysin pimeä  :-\

Kyllä laitoin oikein päin, en minä mikään idiootti ole. Medtronicin mielestä pumppuun sopii kaikki alkaline paristot, mukaan lukien ladattavat paristot. Nuo vain eivät toimineet ja minkäs minä sille voin.
Kirjattu

reijoahola

• Vieras
« Vastaus #39 : Toukokuu 25, 2015, 19:23:48 ip »

Kyllä laitoin oikein päin, en minä mikään idiootti ole.
Ei siihen virheeseen tarvitse olla idiootti  :)
Jos laitteessa on useampi paristo ja +/- napaisuus huonosti merkitty tai näkyy huonosti hämärässä niin väärinhän se menee välillä ulkomuistista.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2015, 19:31:51 ip kirjoittanut Reiska »
Kirjattu

tapsa

• Vieras
« Vastaus #40 : Toukokuu 25, 2015, 19:26:35 ip »

Voisiko paristo olla aavistuksen varran lyhyt, jolloin patteritilan kansi ei saa kunnon kontaktia.

Olen törmännyt Animaksessa tuohon kun en ole uskaltanut kiristää kantta kovin lujasti.
Toisella erimerkkisellä patterilla homma pelasi sitten heti hyvin.
Kirjattu

reijoahola

• Vieras
« Vastaus #41 : Toukokuu 25, 2015, 19:31:10 ip »

Medtronicin mielestä pumppuun sopii kaikki alkaline paristot, mukaan lukien ladattavat paristot. Nuo vain eivät toimineet ja minkäs minä sille voin.
Ladattava paristo ? Tarkoittaa varmaankin ladattatavaa akkua, niitä joissa lukee jotain NiMH tai vastaavaa ?
No paristo tai akku mutta jos ladattava niin sen nimellinen jännite on paljon alhaisempi (1.2 V) verrattuna tavalliseen alkaaliparistoon (1.5 V).  Siksi niissä pitäisi olla tyypin valinta jotta paristojännitteen hälytys toimisi oikein. Sillä hälytyksellä ennakoidaan milloin pariston/akun puhti alkaa kohta romahtamaan.
Kirjattu

lobo

• Vieras
« Vastaus #42 : Toukokuu 25, 2015, 21:01:28 ip »

Mun muistin mukaan Veon ohjeissa oli rajoituksia paristojen suhteen, mutta siis normi alkaliparistot käy, kaikki mallia LR03. En ole nyt omassa kotonani niin en pääse kurkkaamaan mitä siitä on kirjoitettu, mutta muistaakseni ladattavia ja litiumparistoja ei suositella. Nekin toimivat jonkun aikaa, jos pumppu testauksensa jälkeen hyväksyy ne, mutta luultavasti pumppu ruikuttaa äkkiä uutta. Johtuen siitä miten pumppu haistelee patterin kelpoisuutta.

Mutta anyway, pumppu ei tiedä lukeeko oikeanmallisessa paristossa sen sisällä kyljessä Varta vai Energizer. Vartan paristot muuten vain ovat sellaisia (suunniteltu erilaiseen käyttöön), että Medtronicin pumput kuvittelevat niiden olevan tyhjenemässä.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #43 : Toukokuu 26, 2015, 06:26:31 ap »

Medtronicin mielestä pumppuun sopii kaikki alkaline paristot, mukaan lukien ladattavat paristot. Nuo vain eivät toimineet ja minkäs minä sille voin.
Ladattava paristo ? Tarkoittaa varmaankin ladattatavaa akkua, niitä joissa lukee jotain NiMH tai vastaavaa ?

En tiedä, pitää varmaan kysyä isältäni, kun hän harrastaa näitä  ladattaviaa AA paristoja, itse en ole niitä ikinä talouteeni ostanut. Sain kuitenkin Medtronicin tuotetuesta vastauksen, että pumppuun sopii kaikki AA alkaline paristot sekä ladattavat vastaavat.
Kirjattu

Marika40

• Vieras
« Vastaus #44 : Toukokuu 26, 2015, 07:34:18 ap »

Friita!

Minulle sanottiin, että ei saa käyttää ladattavia pattereita.
Kirjattu

Linkkejä