Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6983 jäsentä  •  418364 viestiä  •  20016 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Humpy Dumpy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Dexcom G4, hankitko itse sensorit?  (Luettu 15055 kertaa)

annami

• Intoilija
Vs: Dexcom G4, hankitko itse sensorit?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2015, 20:02:52 ip »

Saan hoitopaikasta Dexcom-sensoreita 1/kk. Käytän niitä yhdessä Animas-pumpun kanssa ja tuo erillinen vastaanotin houkuttaisi myös ajatuksena, vaikka en ole sitä koskaan kokeillut. Varat eivät tosin anna myöden ainakaan nykytilanteessa sitä hankkia itse.

Sensorit ovat minulla toimineet 3-4 viikkoa oikeastaan jokainen, ja ensimmäinen lähettimeni pelitti lähes päivälleen vuoden verran. Pari sensoria sössin siinä vaiheessa kun en tajunnut lähettimen tulleen tiensä päähän, ja sain edustajalta yhden uuden tilalle. Sitä en osaa sanoa, että vaikuttaako osa-aikainen sensorointi jotenkin lähettimen kestoon. Jotenkin tällainen tyhmempi  ::) kuvittelisi, että se kuluisi vain käytettäessä, kun kaipa se tyhjenisi muuten siellä pakkauksessaan jo ennen käyttöönottoakin...? Vai?
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.
Hypotyreoosi ja nivelreuma.

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #16 : Huhtikuu 08, 2015, 11:56:03 ap »

Jos tuon laitteen hankkii itse niin tarvitaanko siihen resepti hoitopaikasta ?

Ei tarvi.

Lainaus
Jos sensoroi vain osan ajasta niin kestääkö se akku vastaavasti pidempään ?

Ei tietääkseni vaikuta akkukestoon. Se kestää noin vuoden siitä hetkestä kun sen ottaa käyttöön.
Kirjattu
Uusin blogipostaus:
Pidennä sensorin pysyvyyttä iholiimalla - 27.12.2018

kkissa

• Vieras
« Vastaus #17 : Huhtikuu 13, 2015, 17:15:16 ip »

Päivähinta dexcomin sensoreille ei kova itsemaksaen, nyt olen 30.päivää samalla sensorilla ja todella tarkkana edelleen (mittari 6.5,dexcom 6,3).Noin 3 euroa per pvä! Olkavarteen kiinnitettynä näin, tämä 2. 4 vkoinen sensori. Vatsan alueella 14 päivää jo pitkä, olkavarressa yl. 3vkoa. Kertaakaan ei tänä aikana ole tullut _ _ __? merkkiä sensoriin. Helpottaa arkielämää!
Kirjattu

vm

• Vieras
« Vastaus #18 : Toukokuu 11, 2015, 21:50:18 ip »

Hei,

tässä hivenen tuoreita hintatietoja NordicInfu Caren kautta: Dexcom G4-laitteen hinta yksityiselle on 950 € (sis. alv 24%), jonka lisäksi tulevat sensorikulut,  370€/4kpl sensoreita. Sensoreita voi olla mahdollista saada välinejakelustakin ainakin osaksi aikaa, paikkakunnasta riippuen. Tarjoamme myös yksityisille asiakkaille mahdollisuuden koekäyttöön esim. kuukauden ajaksi sensoripakkauksen hankkimalla, laitteen lainaamme veloituksetta.

Itse hankin sensorini täältä:

http://www.myglucosemonitor.nl/shop/nl/dexcom-g4-sensoren.html

Tämä on myös Dexcomin virallinen edustaja.

4 kpl paketti 298e. Päälle tulee vielä 30e toimitusmaksu vaikka väittävät että toimitus on ilmainen. Joka tapauksessa huomattavasti edullisempi kuin Nordic InfuCare. Kannattaisi tarkistaa hinnat Suomessa.

Kirjattu

kakoni

• Jäsen
« Vastaus #19 : Toukokuu 22, 2015, 23:21:35 ip »

4 kpl paketti 298e. Päälle tulee vielä 30e toimitusmaksu vaikka väittävät että toimitus on ilmainen. Joka tapauksessa huomattavasti edullisempi kuin Nordic InfuCare. Kannattaisi tarkistaa hinnat Suomessa.

Kappas. Jäin miettimään tota hintaeroa kunnes muistin että Hollannissa dexcom(=lääkinnälliset apulaitteet) menee halvempaan alvi-luokkaan, 6%. Ja Briteissähän on 0%-alvi noille.

Kirjattu

jensper

• Aloittelija
« Vastaus #20 : Heinäkuu 07, 2015, 21:44:23 ip »

Joku puhui täällä olkavarteen kiinnityksestä Dexcomin kanssa. Mietin ostoa ja tuolla sivuilla sanotaan, että hyväksytty kiinnityspaikka vatsa ja lapsilla myös pakara. Mutta voi tosiaan kiinnittää samoihin paikkoihin kuin medtronicin (olkaan, jenkkakahvoihi jne)?

Hoitaja ei oikein kannusta koskemaan millään piikikkäällä vatsaan, kun liikaa piikitelty siihen aiemmin niin mietin että kai on joku paikka mihin sen voi tökätä kuitenkin, jos hankin :S?
Kirjattu
Löytyy D1 ('99)
Accu-Check Combo inskapumppu & novorapid ('12)
Dexcom G4 sensori ('15)
Kilpirauhasen vajaatoiminta ('91)

ezmel

• Jäsen
« Vastaus #21 : Heinäkuu 14, 2015, 03:29:23 ap »

Hei,

tässä hivenen tuoreita hintatietoja NordicInfu Caren kautta: Dexcom G4-laitteen hinta yksityiselle on 950 € (sis. alv 24%), jonka lisäksi tulevat sensorikulut,  370€/4kpl sensoreita. Sensoreita voi olla mahdollista saada välinejakelustakin ainakin osaksi aikaa, paikkakunnasta riippuen. Tarjoamme myös yksityisille asiakkaille mahdollisuuden koekäyttöön esim. kuukauden ajaksi sensoripakkauksen hankkimalla, laitteen lainaamme veloituksetta.

Ostitko laitteen tuolta, saako valittua suomen kieleksi?
Kirjattu
D1 -01

MiniMed Paradigm Veo 05/11 alkaen

kkissa

• Vieras
« Vastaus #22 : Syyskuu 26, 2015, 21:20:48 ip »

Olen 1.5v sitten hankkinut dexcomin, n 900+vastaanotin 350 noin. Sensorit n 90 euroa, kestävät 21-28 päivää. Vastaanotin kallus, n 350 ehkä, kestää ainoadtaan 6kk ja sitten vaihdettava. Mukava arjenhelpoke- mukavampi herätä yöllä piipitykseen kun  hikisenä ja sekavana tietämättä mikä maa,mikä valuutta!😉Turhempaankin tulee rahaa laitettua!
Kirjattu

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #23 : Syyskuu 30, 2015, 11:55:49 ap »

Olen 1.5v sitten hankkinut dexcomin, n 900+vastaanotin 350 noin. Sensorit n 90 euroa, kestävät 21-28 päivää. Vastaanotin kallus, n 350 ehkä, kestää ainoadtaan 6kk ja sitten vaihdettava. Mukava arjenhelpoke- mukavampi herätä yöllä piipitykseen kun  hikisenä ja sekavana tietämättä mikä maa,mikä valuutta!😉Turhempaankin tulee rahaa laitettua!

Tarkoitat varmaan, että lähetin on vaihdettava puolen vuoden välein? Siinä on se paristo, jota ei saa vaihdettua. Vastaanotin kyllä kestää käyttöä kunhan ei mekaanisesti rikkoudu.
Kirjattu
Uusin blogipostaus:

jensper

• Aloittelija
« Vastaus #24 : Lokakuu 01, 2015, 18:59:37 ip »

Yllätyin todella positiivisesti Dexcomista. Tässä vähän kokemuksia:
* Medtronicin sensori hälyytteli milloin mitäkin inhottavia, yöllä rasittava ja lähempänä loppuaan hälytteli tolkuttomia kertoja. Dexcom ei hälyttele turhia, ei tule häiriöitä.
* 975€ vastaanotin, lähetin, ohjekirjaset, nahkakuori, dexcom studio-purkuohjelma (usb toimiva) ja laturit.
* 370€ 4 kpl anturipaketti. Takuuaika yhdellä anturilla 1vko, mutta kestänyt KUUKAUDEN!!! käsivarressa.
* Lähettimen, joka tulee tuossa 975€ paketissa, takuuaika 6kk mutta vuoden pitäisi kestää normaalisti. Maksaa sitten uusi 300-500€?? En muista tarkkaan.
* Hyvä tarkkuus n. 1mmol/l koko kuukauden, lukuunottamatta korkeilla sokereilla.
* Miellyttävä laite, pitkä 7m kantama. Ottaa signaalin myös eri huoneesta.
* Voi käyttää uidessa, saunoessa jne.
* Kiinnitysteippi miellyttävä. Irtoaa viikon päästä vähän reunoista hikoillessa jne, mutta IV3000 1-hand nimisellä ihokalvolla saa kivasti teipattua, ei ärsytä. Ei kutinaa juurikaan.
* Purkuohjelma on todella kätevä, näkee helposti missä vaiheessa päivää sokerit nousee, laskee tms.
Kirjattu
Löytyy D1 ('99)
Accu-Check Combo inskapumppu & novorapid ('12)
Dexcom G4 sensori ('15)
Kilpirauhasen vajaatoiminta ('91)

vm

• Vieras
« Vastaus #25 : Lokakuu 24, 2015, 19:36:15 ip »

Hei,

Dexcomia ei saa suomen kielellä, joten on sama mistä laitteen ja tarvikkeet hankkii. Verkosta löytyy hyvin materiaalia, joka opastaa käytössä. Sekin on ikävä kyllä englanniksi.

Hollantilainen kauppa kieltäytyi lähettämästä tarvikkeita vastedes Suomeen koska (suora lainaus minulle tulleesta emailista:) eivät halua suututtaa suomalaista välittäjää.

Olen maksanut heille jo tuhansia euroja vuodessa, joten he tuskin keksivät asian ilman suomalaista apua.  NordicInfu Care näyttää pitävän hyvää huolta omista marginaaleista välittämättä miten se vaikuttaa meidän terveyteen.

Jos vain mahdollista, tehkää palvelus meille kaikille ja välttäkää NordicInfuCarea ja hankkikaa laiteenne muualta jos vain mahdollista. Itse harkitsen siirtymistä Medronicsiin tämän takia.

Sensorointi on parantanut elämänlaatuani ja -ennustetta merkittävästi eli tämän teknologian leviäminen pitäisi olla hyvin korkealla yhteiskunnan prioriteettilistalla. 
Kirjattu

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #26 : Lokakuu 25, 2015, 14:52:54 ip »

Dexcomia ei saa suomen kielellä, joten on sama mistä laitteen ja tarvikkeet hankkii.

Kyllä Dexcom G4:n vastaanottimessa on suomi yhtenä kielivalintana.
Kirjattu
Uusin blogipostaus:

Linkkejä