Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6907 jäsentä  •  417075 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Phymnia, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Tresiba-insuliini  (Luettu 33335 kertaa)

anutoikka

• Vieras
Tresiba-insuliini
« : Maaliskuu 03, 2015, 16:28:38 ip »

Hei,
käyttääkö täällä kukaan Tresibaa? Minulle sen on lääkäri kirjoittanut, mutta en ole ottanut, kun ei vielä ole korvattava. Osaako kukaan sanoa, milloin mahdollisesti korvausasiaa käsitellään uudelleen.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
Vs: Tresiba-insuliini
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2015, 17:13:46 ip »

Minua kiinnostaa myös sama lääke erittäin paljon. Toivottavasti pian alkaa kuulua jotain positiivista.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2015, 17:23:59 ip »

Lääkärit varmaan taas runsaalla kädellä sponssattu tarjoamaan tätä ykkösille..ei tule yhtään syytä mieleen, miksi ykkönen tarvitsisi ylipitkävaikutteista joustamatonta inskaa hoitoonsa nykyisten tilalle.
Kirjattu

Ladalainen

• Jäsen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 04, 2015, 09:39:16 ap »

Olen tyytyväinen ykkönen. Annokseni on onneksi niin pieni 4,5 tai 5 (ihan totta), että hinta ei nouse kohtuuttomaksi. Ensimmäinen insuliini, joka pysyy tasaisena yönkin yli.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Maaliskuu 04, 2015, 10:33:19 ap »

Olen tyytyväinen ykkönen. Annokseni on onneksi niin pieni 4,5 tai 5 (ihan totta), että hinta ei nouse kohtuuttomaksi. Ensimmäinen insuliini, joka pysyy tasaisena yönkin yli.
Ei millään pahalla, eikä riitelyksi tarkoitettu, mutta annoksistasi ja ehkäpä nimimerkistäsi voi kyllä päätellä, ettet luultavasti ykkönen ole. Liiton lääkäri Ilanne Parikka ei vieläkään ole pyynnöistä huolimatta ole perustellut, miksi hän pitää tätä insuliinia erittäin hyvänä ykkösille.
Kirjattu

Ladalainen

• Jäsen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 04, 2015, 10:44:43 ap »

Kyllä minä olen ykkönen, samaa mieltä ovat lääkäri ja Kelakin. Ikää on paljon, mutta kiloja ja pituutta vähän.
Kirjattu

sokerpalanen

• Vieras
« Vastaus #6 : Maaliskuu 04, 2015, 11:04:44 ap »

Lääkärit varmaan taas runsaalla kädellä sponssattu tarjoamaan tätä ykkösille..ei tule yhtään syytä mieleen, miksi ykkönen tarvitsisi ylipitkävaikutteista joustamatonta inskaa hoitoonsa nykyisten tilalle.
Minäkin mietin miksi ykkösille kun kaikki vanhat ylipitkät poistui.
Kirjattu

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #7 : Maaliskuu 04, 2015, 11:26:50 ap »

Kyllä minä olen ykkönen, samaa mieltä ovat lääkäri ja Kelakin. Ikää on paljon, mutta kiloja ja pituutta vähän.

Mitä muuta insuliinia käytät (jos siis käytät), kuin Tresibaa? (Joka on alkanut itseäni kiinnostaa) :)
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Maaliskuu 04, 2015, 11:35:14 ap »

Tresiba, kuten myös Lantus, voi sopia sellaiselle 1-tyypille, jolla perusinsuliinin tarve on sama sekä päivällä että yöllä.

Aika monella on yön insuliinin tarve selvästi pienempi, joten kaksi eri suurta annosta vuorokaudessa on tarpeen. Levemir (ja ehkä Protaphan) ovat silloin vaihtoehdot.

Perusinsuliiniannosten sovittaminen liikuntaan voi olla ongelma pistoshoidossa, oikeastaan vain aterioilla voi "pelata" vs-hallinnassa.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Ladalainen

• Jäsen
« Vastaus #9 : Maaliskuu 04, 2015, 13:06:35 ip »

Novo Rapid. On oltava tarkka, sanoo insuliini- ja hiilihydraattiherkkä. 
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 04, 2015, 13:10:41 ip »

Tästä jälleen näemme, että diabetes on yksilöllistäkin yksilöllisempi tauti  ;)

On luonnollisesti ilo havaita, että löytyy myös tyytyväisiä, "vanhanaikaisilla" hoitomenetelmillä pärjäileviä diabeetikoita  ;D

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Ladalainen

• Jäsen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 04, 2015, 13:40:29 ip »

Hyvä mielipide E O J, kaikki kelpaavat.
Kirjattu

ERKKU

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Maaliskuu 04, 2015, 16:48:53 ip »

Vasta pari viikkoa sitten sain mielestäni yhden vastauksen tiettyyn ongelmaan. Koska minulla sokeroituva proteiini on suurempi kuin hh- on NOVO RAPID liian nopea insuliinityyppi. Muutos on menossa lyhytvaikutteiseen, en tiedä vielä mihin ( huomenna). 3/4 osaa sokeroituvasta tulee proteiineista. Olisiko lääkärin pitänyt tämä huomata ? Hyvä kysymys.
Uusi tyyppi ei liene kuitenkaan Tresiba.
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Maaliskuu 04, 2015, 18:57:22 ip »

Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

anutoikka

• Vieras
« Vastaus #14 : Maaliskuu 04, 2015, 20:12:41 ip »

Itse olen sairastanut DM1 lähes koko elämäni eli 48 vuotta, olen 50 vuotias. Joten tästä sairaudesta on kokemusta niin myös insuliineistä levemir, lantus, protaphan, lente, actrapid, novorapid jne. Nyt pistospaikat reisissä ja mahassa kovat koppurat ja osin kosketusarat. Haluan kokeilla tätä tresibaa... säästyisi edes yksi pistoskerta/vrk.
Todellakin, kuten täällä on jo useaan kertaan mainittu, diabetes on yksilöllinen sairaus eikä pistos-/annosmääriä voi varauksetta verrata keskenään, mutta kokemuksia siltikin on hyvä vaihtaa :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2015, 21:51:37 ip kirjoittanut anutoikka »
Kirjattu

Linkkejä