Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: VERENSOKERIMITTARI ONGELMA  (Luettu 6427 kertaa)

ellinoora

• Vanha tekijä
Vs: VERENSOKERIMITTARI ONGELMA
« Vastaus #15 : Helmikuu 23, 2015, 14:05:33 ip »

Minulla ko. mittari ollut suunnilleen vuoden. Kerran ihan muutama viikko sitten kävi kuten ketjun aloittaja kuvasi. Liuska oli oikeinpäin ja kunnolla mutta mittari valitti sen olevan väärin päin. Vaihdoin liuskan, sen jälkeen ei ongelmia. Jos tulee kerran vuodessa ko. ongelma, niin sitten ei ole mitään ongelmaa, elän sen kanssa. Mutta tietty jos alkaa alituiseen valittamaan, niin ei sekään hyvä ole.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Helmikuu 23, 2015, 14:51:07 ip »

Mutta vielä yksi plussa ovat Next-liuskat, jotka minusta antavat tarkempia tuloksia kuin aikaisemmat Contour-liuskat. Tästä taisi olla jossakin faktaakin?
http://keskustelu.diabetes.fi/index.php/topic,1876977.msg2010585.html#msg2010585
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012. A-C Insight 3/2020.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019. PumpCart/Novorapid 3/2020.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Dexcom G6 sensori/G6 appi/xDrip+ 3/2020.
Nightscout ja Android APS 12/2018.

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #17 : Helmikuu 23, 2015, 15:17:17 ip »

Kiitoksia.  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Kide

• Veteraani
« Vastaus #18 : Helmikuu 25, 2015, 17:02:15 ip »

Mulle ei hoitotarvikejakelu suostunut hankkimaan, kun on vanha Veo, joten päädyin ostamaan itse.

Saatko kuitenkin Nextiin sopivat liuskat hoitotarvikejakelusta? Itse en enää jaksa kinuta, kun ei irtoa ei Next-mittari eikä liuskat, jos itse Nextin hankkisin.
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Helmikuu 25, 2015, 17:59:49 ip »

Mulle ei hoitotarvikejakelu suostunut hankkimaan, kun on vanha Veo, joten päädyin ostamaan itse.

Saatko kuitenkin Nextiin sopivat liuskat hoitotarvikejakelusta? Itse en enää jaksa kinuta, kun ei irtoa ei Next-mittari eikä liuskat, jos itse Nextin hankkisin.

joo, liuskoja meillä on jaossa. En muuten olisi ostanutkaan mittaria.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
« Vastaus #20 : Maaliskuu 11, 2015, 17:22:11 ip »

Taas tänään kun rupesin mittamaan verensokeria niin mittari ilmoitti että käytetty liuska vaikka uudesta purkista otin joten baer contournext link on erittäin epä luotettava.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Maaliskuu 11, 2015, 19:17:04 ip »

Mä vasta haaveilen kyseisestä mittarista. Nyt mulla on Contour Link ja eilen just taistelin toimimattoman liuskan kanssa. Onneksi oli vain yksittäistapaus.  :)

Niin minäkin, tk:n diabeteshoitajan piti soittaa viikko sitten, että saisinko uuden mittarin, ei ole soittoa kuulunut. Piti tiistaina itse soittaa, mutta unohdin, pitää taas katsoa soittoajat.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Maaliskuu 31, 2015, 12:29:48 ip »

Itselläni on tuollainen Veoni kanssa konsultoiva Usb mittari. Toimii hyvin ja tarkasti. Pari kertaa on kitissyt käytetystä/väärinpäin olevasta liuskasta, mutta oletan kyseessä olevan enemmänkin viallinen liuska kuin mittarin virhe. Ja toki on pari kertaa tullut törkättyä liuska väärinpäin, mutta vikahan ei silloin ole muussa kuin käyttäjässä. Jos tuon turhien virheilmoitusten esiintymisen suhteuttaa käytettyihin liuskamääriin, niin käytännössä voisi sanoa, ettei virheitä esiinny. Tietty, mittareissa kuten liuskoissakin voi olla syntymäviallisia yksilöitä. Kaipa näissäkin on jonkinlainen takuu?

Mittarissa on paljon hyviä puolia, kuten esimerkiksi tuo ladattavuus ja akun pitkä kesto. Olen tässä hieman päälle vuoden aikana kolmesti ladannut tuon ja kuitenkin tuo on käytössä joka päivä useaan otteeseen. Lisäksi näytössä on sen verran valotehoa, että pystyn sen loisteen avulla mittaamaan yöllä sängyssä pimeässä sytyttämättä valoja  ;D

On tuossa sitten toki huonojakin puolia, kuten tuo "vääränkätisyys". Kotelossaan köytettynä ollessaan tuo oli tosi ärsyttävä, mutta asia on ratkennut niin, että ensin lakkasin pitämästä mittaria kiinnitettynä mihinkään ja nyt viimetteeksi leikkasin ne hihnat kokonaan pois häiritsemästä. Toki tästä on seurauksena se, että jos pussukka on avatessa kallellaan tai jo valmiiksi osittain auki, niin mittarit ja muut lentelevät sieltä. Lisäksi tuo kotelo on suunniteltu hieman huonosti ajatellen tuota mittaria, nimittäin paikallaan ollessaan mittarin virtapainike jäi tyhmästi hihnan alle ja sammuttaminen oli vaikeaa. Ja kun ei tuo idiootti osaa edes sammua kun liuskan nykäisee irti. Sammuuhan se sitten aikanaan piipattuaan ensin surkeasti sen oman aikansa (puoli minuuttia, minuutti?).

Alkuun oli vaikeuksia saada Nextin liuskoja, ei niinkään hoitovälinejakelusta vaikka sieltäkin tuli kerran vanhat liuskat. Esim. viime kesänä sairaalassa ollessani minulla oli kyllä oikeus saada sieltä kautta liuskoja, mutta kun ei hoitohenkilökunnalle auennut mikä ero on Contour Linkin ja Contour Nextin liuskojen välillä. "Nehän on ihan samanlaisia", joo onhan ne vaan kun ei ne toimi  ;D
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

Linkkejä