Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416575 viestiä  •  19904 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Helsinkiläiset äidit!  (Luettu 15568 kertaa)

Usvalintu

• Aloittelija
Vs: Helsinkiläiset äidit!
« Vastaus #30 : Helmikuu 13, 2015, 18:43:18 ip »

Tuota itsekin mietin, että meneekö 'puurot ja vellit' sekaisin, jos monessa paikassa käy.. Mutta, täytyy miettiä vielä :)
Kirjattu

Nomparelli

• Vieras
« Vastaus #31 : Helmikuu 14, 2015, 12:19:38 ip »

Toi google.docs onkin varmaan hyvä idea! Mä taidan mennä nyt loppuajan tuolla appin kautta saatavalla listauksella, kuitenkin jäjellä olevat viikot voi laskea melkein yhden käden sormilla jo (iik) jos siis pitävät kiinni siitä periaatteesta että synnytys käynnistetään viimeistään viikon 38 aikana.

Käytiin viime viikolla tutustumassa synnytysosastoonkin, vaikka neuvolassa olivat kaiketi suositelleet että tutustuminen vasta rv 36 tienoilla, mutta varattiin käynti naikkarin dhoitajan kautta joka tuon ajan meille antoi. Oli mukava että saatiin tutustua Naikkariin, terkkari oli ensin sitä mieltä että siellä ei edes järjestetä tutustumiskäyntejä nyt remontin aikana, mutta kyllä ne järjestää.

Neuvolalääkäristä sen verran että itse en ole käynyt kun niin naikkari kuin neuvolakin täällä Helsingissä sanoi että neuvolalääkärin luona ei käydä, mutta tiedän ett Naikkarilta menee lääkärinlausuntoja myös neuvolaan. Saa nähdä miten nuo loppupään käynnit neuvolaan menevät, terveydenhoitaja sanoi että niitä katsotaan sitten tilanteen mukaan koska kuitenkin myös Naikkarille on paljon käyntejä. Onko muilla muuten ollut kolmen viikon käyntiväli Naikkarille vielä näillä raskausviikoilla? Itsellä siis käynti rv 32 ja seuraava rv 35.

Voisin tulla kaffittelemaan jos sopiva ajankohta löytyy.
Kirjattu

AN-NI

• Jäsen
« Vastaus #32 : Helmikuu 14, 2015, 13:13:08 ip »

Onko kukaan synnyttänyt naikkarilla?
Millaisia on huoneet/montako äitiä yleensä huoneissa on?
Ootteko saaneet vierihoitoon vauvan heti synnyttyä naikkarilla?
Onko teitä kuunneltu/onko synnytyssuunnitelmaa noudatettu?
Onko synnytys erilisessä huoneessa vai mitenkä, ajattelin onko yksityinen tapahtuma?
Kun kuullu huhuja, että helsingin synnytyspaikat on aika vanhanaikaisia.

Mietin JKL oli synnytys erilisessä huoneessa ja kun vauva syntyi niin teholle kaikki diabetikon lapset menee(kuulemma), huonessa 2 äitiä vauvansa kanssa.

Kuinka täällä eroaa, diahoitaja kyllä vannoitti, että vauvan saisi vierihoitoon, jos synnytyksen aikana ei tapahdu mitään tramaattista.

Entä miten saa isä/muut lapset/lapsi olla sairaalassa kun vauva on syntynyt?
Miten teillä on kotiutus, ootteko pääss vuorokauden jälkee vauvan kanssa kotii jos kaikki hyvin menny?
JKL sanottiin uudelleen synnyttäjä ja vauva saa kotiutua 1 päivä alatiesynnytyksestä ja 2 jos sektio, ensisynnyttäjä 2pv normi ja 4 sektio.
kun kyselin naikkarilla niin sanottiin asiat selviää myöhemmin, mutta olis hauska kuulla mielipiteitä.
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #33 : Helmikuu 15, 2015, 15:00:39 ip »

Pk- seudun kaikki mammat tietenkin mukaan!  :-*
Onko kenelläkään vielä ideaa ajankohdasta?

Mulle sai neuvolantäti alussa kun soitti, että turha sua on neuvolalääkärille tumpata kun Naikkarilla kuitenkin syynääväät ja määräävät kaiken.. Sanoi sitten vielä, että normi neuvolakäynnit mutta vähemmän kuin normaalisti just äippäpolin seurannan vuoksi. Ihan ok, sopii mulle!

Nomparelli: Sullahan rupeaa olemaan h- hetkekt käsillä! Ihanaa!
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #34 : Helmikuu 17, 2015, 21:46:24 ip »

Mitähän mahtaa kuulua diiballe??  ??? ::)
Kirjattu
D1 -91

diiba

• Vieras
« Vastaus #35 : Helmikuu 17, 2015, 23:27:34 ip »

Oon kyllä käyny lukee viestit täällä mut ihan järetön väsymys melkeen koko ajan niin en oo jakaanu ottaa osaa keskusteluun :-\muuten ihan hyvin täällä menee mut epätoivo iskee taas näitten sokereitten kanssa ku heittäävät  härän pyllyy ja mittariin ei oo oikeen luottamista..mut onneks tuntemukset vielä tallella niin osaa ite vähän arvailla missä mennään...Mites muilla on ollu sokereitten kanssa?
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #36 : Helmikuu 18, 2015, 21:00:41 ip »

Kerkesin jo säikähtää, että jotain on sattunut.. Mutta hyvä, että kaikki hyvin!  :) Täälläkin hetkittäin aikamoista väsymystä, itselläkin kestää vastailut! Mulla oli hoba tippunut 3 viikossa ripauksen päälle 2%!  :)

Mulla alkanut nyt menemään herkästi matalille ja haen sopivia korjausruoka määriä. Joskus menee nappiin, toisinaan taas ei!  ::) :-[
Kirjattu
D1 -91

diiba

• Vieras
« Vastaus #37 : Helmikuu 18, 2015, 21:10:52 ip »

Huippuu et oot saanu tiputettua hobaa!!!  :)
 Mulla vaihtu just toisin päin..tahtoo koko ajan olla korkealla ja sit tulee välillä vähän korjattua likaa kun menee hermot kun ei millään tule alas  :-\
mä muistan edellisessä raskaudessa jossain vaiheessa kun iltasin ei tarvinnu pistää illalla ruokainskaa enää ollenkaan
On kyllä mielenkiintosta nää sokeri heittelyt ja inskan tarve raskausaikana....
Kirjattu

Usvalintu

• Aloittelija
« Vastaus #38 : Helmikuu 19, 2015, 14:34:35 ip »

Upea hoban tiputus Mini, onnittelut😊

Diiba; jos sun mittari on epäluotettava, niin kai saisit uuden tilalle? Toihan  on aika karseeta, jos mittari näyttää mitä sattuu? Mutta hyvä kun pystyt luottamaan omiin tuntemuksiin😊 mulla ei nimittäin oma olo kerro sokereista mitään, eli täysin mittarin armoilla mennään. Tsemppiä taisteluun sokereiden kanssa!
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #39 : Helmikuu 19, 2015, 18:13:07 ip »

Kiitos Usvis!  :)
Vähän jännää mitä silmät tykkää..

Mulla ei myöskään olo kerro mitään, mittarin varassa täälläkin.. Hypo-oireetkin tulee siinä vaiheessa kun oon jo jalaton ja "kuistilla"!  8)
Kirjattu
D1 -91

Nomparelli

• Vieras
« Vastaus #40 : Helmikuu 19, 2015, 21:14:20 ip »

Kiroittelinkin tonne toiseen ketjuun että mullakin on mittarin kanssa epäluottamuslause meneillään, tämä Helsingin Caresens ei vaan mun mielestä voi pitää paikkaansa vähän korkeimmilla lukemilla (tämän kaiketi jopa mittarifirma on tunnustanut) mutta se sekoittaa helposti koko pakan kun se lukema alkaa stressaamaan itseä ja sitten pistää sen mukaan ja vuoristorata on valmis!

AN-NI: me käytiin Naikkarilla tutustumiskäynnillä ja saatiin siitä ihan kiva kuva. Synnytysosasto on pieni mutta remontoitu ja lapsivuodeosastolla on useita perhehuoneita ja vaan pari huonetta jossa muistaakseni neljä petipaikkaa. Perhehuonetta pitää vaan muistaa pyytää sitten kun lähtee synnyttämään niin koittavat järkätä mahdollisuuksien mukaan. Vierihoito on se tavoite eikä esm vauvan verensokeria mitata välttämättä heti vaan koitetaan rauhoittaa tilanne ja annetaan aikaa imetykselle. Synnytyssalissa on ihan erilliset huoneet joissa kaikissa oma vessa ja suihku.  Naikkarilla on vastasyntyneiden seurantaosasto jonne viedään jos on jotain seurattavaa, mutta jos ei niin sitten vierihoitona. N'mä vastaukset nyt perustuu tutustumiskäyntiin, itsellä esikoinen tulossa joten en tiedä sitten meneekö n'in käytännössä :)

Yksi kysymys loppuun: kuinka monta päivää olette olleet osastolla synnytyksen jälkeen? Dhoitajat olivat sitä mieltä että diabeetikkoja pidetään mieluummin 3-4 päivää osastolla ennen kotiinpääsyä, mutta miten teillä on asia mennyt? En todellakaan ole ajatellut että hinkuan kotiin synntystä seuraavana päivänä, sen verran mietityttää vauvan ja diabeteksen + hormoonien vaikutus että olen ihan avoimin mielin sairaalassa (varsinkin jos saadaan perhehuone).
Kirjattu

diiba

• Vieras
« Vastaus #41 : Helmikuu 20, 2015, 01:17:48 ap »

Mulla on jo kolmas mittari menossa ensimmäisen kävin vaihtaa ku heitteli nii  paljon, toinenkin heitteli ja sit se tipahti lattialle ja sano ittensä irti...kyllä pitäs mittarin kestää tuollaiset iskut...tai ainakin minulla kesti teini iän kiukkupuuskat, lensi kyllä mittari useaan otteeseen seinään eikä mitään tullut mittariin..nyt siis tämä kolmas mittari ja heittäny taas enimmillää  kaheksalla.. deekätilö sano että valituksia on tullut tosi paljon...luulis että se mittari vaihettas jos siitä on tehty paljon valituksia..mutta kun kaupunki säästää...mitähän se kaupunki siinä säästää kun tulee lisäsairauksia ja ne pitää sit hoitaa...järjestetään jotkut hemmetin kiinalaisten uusivuosi ja ammutaan rahat taivaalle...mutta juu..
hormooni hirmu kiukkuu täällä kun sokerit vaihteeks alhaalla ja uni ei tule  ;D ::)
sit minkä oon huomannu kans että veri pitää asettaa tietyssä asennossa siihen liuskaan että se lähtee menemään..kiva on hypo tärinöissä yrittää mitata..

Kirjattu

AN-NI

• Jäsen
« Vastaus #42 : Helmikuu 20, 2015, 09:33:45 ap »

Hei, esikoista odottaessa pääsimme 4pv kotiin siitä kun vauva syntyi ja silti vs seurantoja jatkettiin neuvolassa ekaan vuoteen asti.

Vauva syntyi niin hänen verensokerinsa oli korkea ja joutui teholle seurantaan, seuraavana yönä menikin ykköselle ja sen jälkeen normaaleja ollut.
Vauva joutui silti kolmisen päivää oleen teholla ja viimeiseksi yöksi tuli sitten vierihoitoon.
Aina kun vauva(nykyään taapero) tulee kipeeksi ja käymme lääkärissä häneltä otetaan verensokeri.
Minulle sanottiin, jos kaikki menee hyvin niin voi päästä 2-3pvn jälkeen kotiin, mutta naikkarilla nyt jonne olen menossa synnyttämään(luultavasti) tämän tulevan niin sanottu että vaihtelee paljon ensisynnyttäjä noin 3-5vrk ja uudelleen synnyttäjä 2-4vrk. Harmittaa sinänsä, kun olin ajatellut kotiutua mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen vauvanssa kanssa, mutta saa nähdä miten täällä suhtaudutaan jos kaikki menee hyvin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2015, 09:35:42 ap kirjoittanut AN-NI »
Kirjattu

Kielo Orvokki

• Vieras
    • Insuliini, foolihappo, rakkaus ja raskaus
« Vastaus #43 : Maaliskuu 07, 2015, 10:29:09 ap »

Hei liitynpä minäkin tähänkin ketjuun kun helsinkiläinen odottaja olen! :D

Mulla on ollut tähän mennessä positiivinen kuva Naikkarin äitiyspolin hoitajista, ihan jo se on ollut positiivista että aina kun oon soittanut, ovat vastanneet ilman hirveitä jonotusaikoja... Kävin tammikuussa "suunnittelukäynnillä" äitiyspolilla ja silloin siellä oli kiva hoitaja vastaanottamassa. Raskauteen liittyvistä asioista meni kuitenkin puolet ohi, kun silloin mielessä pyöri vaan se miten onnistun tulemaan raskaaksi!
Ja nyt kun sitten olen raskaana, eka käynti on vasta huhtikuussa eli raskausviikolla 12. Tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa! No, mutta silti on musta hyvä että saa ennen sitäkin apua verensokerien kanssa.

Jos jotain tapaamista järkätään, olisin mielelläni mukana (vaikka te muut taidattekin kaikki olla pidemmällä raskaudessa kuin minä:)

Linkkejä