Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: 12 vuoden jälkeen plussa  (Luettu 8559 kertaa)

_Xenia

• Jäsen
12 vuoden jälkeen plussa
« : Tammikuu 18, 2015, 17:43:13 ip »

Ohhoh! Minä tein eilen raskaustestin ja yllätyksekseni se näytti plussaa. Otin jälkiehkäisyn, joten eihän tässä näin pitänyt käydä, ei nyt. Tein testin lauantaina ihan varmuudeksi, koska olimme ystävien kanssa lähdössä juhlimaan, kuukautiset oli päivän myöhässä ja jotenkin minulla oli asiasta ihmeellinen, epäilevä aavistus. Siitä huolimatta oltiin kyllä ällikällä lyötyjä - minä ja ystäväni. Tunteet meni ylös, alas ja ympyrää ja pää oli täynnä kysymyksiä ja pelkoja. Olen onnellinen, että olin ihanien ystävien seurassa, kun tuon testin tein. Vaikka he eivät diabetekseen liittyviä juttuja ymmärtäneetkään, he olivat kuitenkin suurena tukena. Positiivinen tulos oli järkytys, koska minä en ole parisuhteessa eikä hba1c ole ihan ohjetasolla. Toisaalta se oli onnen täyttymys - tai enemmänkin, koska olen pitkään luullut, että en tule raskaaksi. Yritimme lasta 12-10 vuotta sitten, kun olin naimisissa. Sen jälkeen olin pitkään parisuhteessa, jossa ehkäisy oli hieman sinne päin. Ajatelin, että ei haittaisi vaikka raskaaksi tulisinkin, muta sitä ei varsinaisesti yritetty. En kuitenkaan tullut raskaaksi, joten oletin, että se ei minulta onnistu tai että se ainakin vaatisi hoitoja. Olen halunnut äidiksi 12 vuotta. Tämä on siis ihan ihme! Hieman tässä on punnertamista, että saan tunteeni jonkinlaiseen järjestykseen. Ihan outoa, että voi samaan aikaan tuntea niin suurta pelkoa, onnea, rakkautta ja häpeää. Välillä itkettääkin, enkä tiedä onko se surua siitä, että en saanutkaan ydinperhettä, pelkoa siitä miten minut tuomitaan vai onnea siitä, että saankin (jos kaikki menee hyvin) oman lapsen. Suurimman osan aikaa olen kuitenkin yhtä hymyä ja hämmästystä.

Hba1c ei välttämättä olen ihan kohdillaan, mutta se ei nyt tämän kaiken rinnalla tunnu juuri miltään. Kovasti koitan tietysti nyt mitata ja tsempata senkin kanssa. Kävin vajaa 3 kk sitten viimeksi D-polilla ja silloin hba1c oli muistaakseni 8,5. Minulla on pyörinyt se viime vuosina välillä 7,8 - 8,5, joten ihan kohtuullinen kuitenkin. 28.1 eli 10 päivän päästä on seuraava D-poli, mutta mietin maltanko odottaa sinne asti vai olisiko hyvä jo huomenna soittaa D-hoitajalle ja kysellä ohjeistuksia. Sensoreita on kotona, joten sen laitan aamulla.

Miten voinkin olla näin pyörrykissä.  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta -79

Medtronic-pumppu ja siinä Apidra

AN-NI

• Jäsen
Vs: 12 vuoden jälkeen plussa
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2015, 20:31:51 ip »

Hei,

Onnea sinulle plussasta!

Sanon sulle, ettei sinun pitkäaikainen ole maatakaatava asia, alkuraskauden aikana yleensä aktiivisella seurannalla yleensä verensokeritasapaino parantuu.

Minulla esikoista odottaessa pitkä aikainen oli 8,6 eli melkein sama, kun sinulla ja terve tyttö tuli.
Diabolilla sanottiin, että kunhan sokeritasapainon saa kuntoon ensimmäisen 12 viikon aikana niin on hyväksi koko raskaudelle.

Sinun kannattaa myös olla yhteydessä neuvolaan ja hyvä on ottaa myös diabolille yhteyttä niinkun olet ajatellut.

Tsemppiä sinulle!
Kirjattu

_Xenia

• Jäsen
« Vastaus #2 : Tammikuu 19, 2015, 10:34:14 ap »

Kiitos AN-NI onnitteluista ja tsempeistä. Piti aamulla laittaa sensori, mutta en saanut illalla sen laturia toimimaan. Täytyy siis jo tänään soittaa D-hoitajalle.
Kirjattu
D1 vuodesta -79

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Tammikuu 19, 2015, 14:33:47 ip »

Xenia! Pitkästä aikaa! Hienoa, että olet palannut palstalle ja vielä noin hienon uutisen kanssa! Upeaa ja onnea sydämellisesti! Toivon, että kaikki menee hyvin ja meneehän se.  :)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Tammikuu 19, 2015, 14:51:58 ip »

Keijun sanoihin on helppo yhtyä. Tervetuloa, Xenia! :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #5 : Tammikuu 22, 2015, 15:22:31 ip »

Samoin! Onnea Xenia!!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Tammikuu 22, 2015, 15:48:50 ip »

Ihana uutinen ja kyllä se hobis siitä asettuu.

Itsekin jouduin tuossa raskaustestiä tekemään, mutta näin 45-veenä en oikein tiedä, kumpaa tulosta odotin, vaan negatiivinen se sitten kutienkin oli ja hyvä pohja mummotautivitseille. Ja siis mulla on klipsit, mutta kun tunnen kaksi naista, jotka ovat saaneet lapsen klipseistä huolimatta, niin...
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

_Xenia

• Jäsen
« Vastaus #7 : Tammikuu 22, 2015, 23:43:28 ip »

Voi kiitos ihanat <3. Loistavaa, että täältä löytyy vielä tuttujakin!
Kirjattu
D1 vuodesta -79

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Tammikuu 23, 2015, 12:42:54 ip »

Onnea Xenia!  :) :) :)

Nauti täysillä jokaisesta hetkestä, elät niin ainutlaatuisia aikoja!  :)

T. Myös esikoisensa yksin saanut dippendaaliäiti  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

_Xenia

• Jäsen
« Vastaus #9 : Tammikuu 23, 2015, 13:10:33 ip »

Kiitos Toukkis! Mä olen ihan täpinöissäni tästä raskaudesta.
Kirjattu
D1 vuodesta -79

tarkoitus

• Matkailija
« Vastaus #10 : Tammikuu 25, 2015, 21:28:39 ip »

Wow☺ Onnea raskaudesta ja onni olkoon teidän mukananne raskauden taipaleella👣
Kirjattu

_Xenia

• Jäsen
« Vastaus #11 : Tammikuu 25, 2015, 22:47:30 ip »

Kiitos :-)
Kirjattu
D1 vuodesta -79

evehmontana

• Vieras
« Vastaus #12 : Elokuu 15, 2015, 00:46:18 ap »

Mitä kuuluu, mikä on vointi? Joko vauva jo syntynyt?  Kerrohan kuulumisia !
Kirjattu

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46