Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6882 jäsentä  •  416777 viestiä  •  19914 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi d1hemuli, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2015  (Luettu 44322 kertaa)

eventyr

• Jäsen
Vs: Vauvakuumeilijat 2015
« Vastaus #75 : Joulukuu 07, 2015, 15:01:04 ip »

Onnea Fenix79 plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Mun mies on tällä hetkellä työttömänä ja haluaa kuulemma tulla mukaan ainakin nyt ekalla kerralla. Tyksiin siis mäkin olen menossa, eli varmaan samanlainen kuvio. :) En olisi kyllä olettanut, että pitää noinkin usein kuin kuukauden välein siellä käydä, mutta kai se on toisaalta parempi. Toivottavasti saisin myös sensorin käyttöön, kun varsinkin työpäivän aikana jää välillä mittaukset turhan harvoiksi.

Tsemppiä Anoppilainen! Ilmeisesti on aika yleistä, että lääkärit pitää ylipainoa syynä kaikkeen mahdolliseen silloinkin, kun ei välttämättä pitäisi. :/
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #76 : Joulukuu 10, 2015, 10:28:52 ap »

Kävin siis alussa pari kolme kertaa kk välein, ja sitten n. 3kk välein. Tarkastettiin silmät, ja välillä oli sensorointia, mutta yksilöllistähän tämä on.
Tzemppiä kovasti, ehkä törmäillään tietämättämme  :)
Eilen oli eka ultra, mutta ei näkynyt muuta kuin ruskuaispussi. Joko oli liian varhaista, tai sitten on tuulimuna, viikon päästä siis uudelleen ultraan. Aika raskasta ja piinaavaa...
Tzemppiä myös Anoppilaiselle, koskaan ei näissä asioissa tiedä miten käy, ja synkkiä päiviä on välillä kaikilla. Tuntuu että toiset saavat vaavit syliin tosta noin vain, mutta eiköhän se aurinko meillekin paista, toivottavasti pian! 8)
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #77 : Joulukuu 10, 2015, 14:50:46 ip »

Kiitos ja samoin! Kävin tänään hoitajalla ja lääkäriaika varattiin helmikuun puoleen väliin (aikaistetaan tarvittaessa, jos tulee plussa ennen tuota). Vähän vain mietityttää, pitäiskö odottaa yrittämisen aloittamista, kun ei tosiaan ole miehellä töitä jne. Toisaalta kyllä tekis vaan antaa mennä, kun on kerran lupa ja kaikki arvot kunnossa, varsinkin kun ei varmaan oikeastaan koskaan ole "täydellinen" aika saada lasta, jos alkaa kaikilta mahdollisilta kanteilta miettiä.
Tulikin nyt vasta mieleen, että unohdin tuolla kysyä noista silmänpohjista... Oma lääkäri sanoi, että voivat ehkä Tyksissä tarkistaa tai sitten voin varata ajan silmäpolille, kun viime tammikuussa sanottiin, että 1-2 vuoden päästä kontrolli. No, ehkä se riittää, jos kysyn tuolla helmikuun lääkärikäynnillä. Ei ole kuitenkaan koskaan ollut silmissä mitään ongelmia, niin tuskin on niin akuutti juttu.
Jaksamista ultran odotteluun! :)
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #78 : Joulukuu 10, 2015, 21:36:56 ip »

Pienen vauvan kanssa tulee toimeen melko vähälläkin, itse olin aikoinaan kuusi vuotta minimiäitiyspvr ja mieskin oli ihan perusduunari. Ei toki ajettu uuden karhealla autolla eikä rakennettu omakotitaloa, mutta muuten pärjättiin. Tzemppiä nyt kuumeiluun, oli sitten oikea aika tai sitten myöhemmin, ainakin lähtökohdat on kunnossa.
Kuvaavat muuten silmät varmaankun viimeistään raskauden alussa, jos ei kerran muutoksia ole, niin ei tosiaan ole ehkä akuutti.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #79 : Joulukuu 11, 2015, 20:55:44 ip »

Niinhän se taitaa olla :) Kävin nyt kuitenkin hakemassa foolihappopurkin tänään apteekista, ja kuume on taas aikamoinen ;)
Rentoa viikonloppua sinne!
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #80 : Joulukuu 16, 2015, 15:52:00 ip »

Pitää muuten vielä hehkuttaa d-hoitajaa, jonka tapasin suunnittelukäynnillä: tuntui, että häneltä sai paljon fiksumpia vastauksia ja reaktioita kuin omalta lääkäriltä! Oma lääkäri on sitä mieltä, että jos hoba on OK niin kaikki on loistavasti, vaikka mittaukset näyttäis vuoristorataa, kun taas tältä sisä-/äippäpolin d-hoitajalta sain heti hyviä vinkkejä sokerien tasapainottamiseen, jota hän piti ehdottoman tärkeänä.

Oma vointi onkin nyt ollut aiempaa parempi, vaikka heti hoitajakäynnin jälkeen viikonloppuna olikin harvinaisen paha hypo (mies soitti ambulanssin, kun ei saanut hereille). Tällä hetkellä suunnitelmana olisi siis tasapainottaa sokereita ja kilpirauhasarvoja (D1:n lisäksi mulla on siis myös hypotyreoosi) jonkin aikaa ja jättää sitten ehkäisy pois.
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #81 : Joulukuu 18, 2015, 09:42:36 ap »

Mun mielestä Tyksin äippäpolilla oleva D-hoitaja on ollut todella mukava ja pätevä, ja kannustava. Ihan toista maata kuin kotipaikkakunnalla. Ensimmäistä kertaa vuosiin on ollut kiva mennä lääkäriin, aivan eri asenteella kuin tässä aiemmin.
Tzemppiä tasapainoiluun, kuulostaa hurjalta tuo hypoilu. Itse en ole kertaakaan vielä joutunut hypon takia ensiapuun, nyt kesällä on pari kertaa ollut kyllä niin paha hypo, että mies, ja kerran työtoverit vähän säikähtivät.  :o
Olin ollut kuulemma kuin "pöllyssä" Ja kieltämättä olivat pahempia hypoja kuin koskaan aiemmin, itsekin hieman säikähti.
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #82 : Joulukuu 18, 2015, 10:46:07 ap »

Samaa mieltä! Ehkä siis puhutaan samasta hoitsusta. :) Tuli niin hyvä mieli viime viikolla, varsinkin kun on ensimmäinen raskaus kyseessä niin oli jotenkin "eksynyt" olo etukäteen, mutta käynnin jälkeen olen ollut luottavaisin mielin, että tukea ja päteviä neuvoja saa varmasti.

Kiitos tsempeistä! Ainakaan nyt ei ole ollut hypoja, että eiköhän se tästä. Miten sulla muuten meni ultra, jos saa udella? :)
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #83 : Joulukuu 19, 2015, 18:22:13 ip »

Pieni nappula ja syke näkyi ultrassa <3 ihan leijuva fiilis! viikkoja 6+1  viikko sitten ei siis näkynyt muuta kuin ruskuaispussi, joten huimaa on kehitys  8)
Kirjattu

TheBun

• Intoilija
« Vastaus #84 : Joulukuu 20, 2015, 11:08:29 ap »

Hei. Kirjoittelin tuossa maaliskuulla raskautumisluvan kun sain. Nyt tänä aamuna sitten plussaa näytti raskaustesti ja puhelinrumba aamulla käyntiin sairaalalle ja terkkarille päin  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1989
Insuliinipumppu Accu-Check Spirit (1.9.2012-24.9.2013)
Insuliinipumppu Paradigm Veo (24.9.2013-4.9.2017)
Insuliinipumppu Minimed 640G (4.9.2017 alkaen) Humalogilla
Nivelreuma vuodesta 2011

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #85 : Joulukuu 21, 2015, 16:10:16 ip »

Ihana kuulla, onnea Fenix79 ja TheBun! :)

Meillä oli viikonloppuna aiheesta pitkät keskustelut, ja todettiin, että aletaan ehkä tosissaan yrittää aikaisintaan keväällä/kesällä... Hiukan ärsyttää, kun olin siinä käsityksessä, että ollaan asiassa samalla sivulla ja yritys voisi alkaa vaikka heti, kun lupa on saatu jne. :/ Mutta ymmärrän kyllä myös miehen talous- ja muut huolet ja yritän rauhoitella omaa vauvakuumetta parhaani mukaan. Täytyy vielä päättää, perunko äippäpolille varatun d-lääkäriajan, turha kai sinnekään on sitten vielä mennä. *huoh*
Varmaankin käyn silti täällä lueskelemassa silloin tällöin, vaikka tällä hetkellä ei taidakaan kovin monia kuumeilijoita olla "linjoilla".
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #86 : Joulukuu 22, 2015, 09:15:32 ap »

Onnittelut TheBunille plussasta, ja kiva, että täällä on joku melko samoilla viikoilla kuin itse.  Kesävauvoja odotellessa  8) 

Kurja juttu, Eventyr, että vähän aloitus venähtää. Toki kesäkin tulee yllättävän nopeaa, ja kuitenkin sulla on D:n kannalta kaikki kunnossa.
Mutta toisaalta tosiaan ymmärtää miehenkin ajatukset, ja taitaa juurikin olla noin, että miehet aina enempi murehtii tuota taloudellista puolta. Itsellä aina vauvakuumeen iskiessä se vie aika lailla totaalisesti ajatukset.
Kirjattu

Annis

• Aloittelija
« Vastaus #87 : Joulukuu 28, 2015, 09:32:05 ap »

Joku kyseli onko mulla ollut sydämen kans muita ongelmia, niin ei ole. Sydämenpysähdyksen yhteydessä tehtiin kaikki tutkimukset mitä suomessa voi tehdä eikä siihen löytynyt syytä mistään. Eli se pistettiin pahan keuhkokuumeen ja hapettomuuden syyksi. Ja seuraavassa raskaudessa taas tutkittiin ja tulokseksi saatiin sama juttu. Ja kardeologi tosiaan kirjoitti että lastenhankinnalle ei ole esteitä sydämenvuoksi.  Mutta tää joka mulla oli suunnittelukäynnillä laittoi kaiken mun diabeteksen syyksi ja kumosi muiden erikoislääkäreiden lausunnot. Jopa edellisen sisätautilääkärin.

Onnea plussanneille!
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #88 : Joulukuu 29, 2015, 20:15:51 ip »

Kuulostaa aika ahdistavalta tuo tilanne Annis, siis ettei varmaa syytä tiedetä ja lääkärit on erimielisiä.. Ei oikein tiedä, ketä sitten uskoisi. Mutta toisaalta jos vain yksi lääkäri syyttää diabetesta, niin ehkä itse kallistuisin siihen, että ne muut on oikeassa. Tosi vaikea tietty sanoa.

Mä täällä kuumeilen edelleen, mieheltä tulee jotenkin ristiriitaista signaalia, kun toisaalta hän tosiaan haluaisi vielä lykätä yrittämisen aloitusta, mutta kuitenkin on nyt viime aikoina huolehtinut jotenkin erityisen paljon sokereista ja mun voinnista muutenkin, että "on sitten kaikki kunnossa vauvaa varten". Perjantaina pitäis laittaa uusi ehkäisyrengas, mutta nyt olen alkanut elätellä toiveita, ettei sittenkään tarvis. ;) Jotenkin outoa, kun en vielä vähän aikaa sitten ollut varma, haluanko lapsia ollenkaan, ja nyt yhtäkkiä on niin voimakas halu siihen. Kai se sitten on se biologinen kello...
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille kurssi- ja koulutussihteeriksi

Julkaistu 22.07.2019 | 09:00