Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2015  (Luettu 44726 kertaa)

Maria85

• Vieras
Vs: Vauvakuumeilijat 2015
« Vastaus #60 : Elokuu 10, 2015, 12:53:56 ip »

Heips Maria86! Eli nyt olen käynyt kirurgin puheilla ensimmäistä kertaa ja aika leikkaukseen on varattu. Hän oli sitä mieltä, että silmäni on sen verran hyvin lähtenyt itsestäänkin paranemaan, että laseroidaan vielä kerran. Jos laserointi ei tehoa, menen lokakuussa leikkaukseen.. Kohta pitäis tulla kotiin se laserointiaika.. Taas jännitetään.. :)
Kirjattu
DM1 since 1997
Pumppuhoito, Novorapid
Tyrazol
Tytär 2014

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #61 : Elokuu 11, 2015, 14:09:03 ip »

Paljon onnea plussasta Pikkukuu!  :-*
Siitä se järjetön stressi ja huoli sitten alkaa! Maria85:lle tsempit silmätaistoon!  :)
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #62 : Elokuu 24, 2015, 12:52:43 ip »

Hei,

päätinpäs liittyä tänne joukkoon, toukokuussa raskauslupa saatu ja joka kk malttamattomana odottaa josko nyt, vielä ei siis ole tärpännyt.
Ikää on kk vajaa 36v, ja kaksi lasta, v. 2000 ja 2003, iltatähtöstä siis toivotaan.
Aikaisempina kk on ollut tiputtelua n. viikko mahdollisen oviksen jälkeen, tässä kuussa ei, joten aikalailla on nyt toiveet korkealla.
Pikkasen tuo ikä painaa ja diabetesta jo 18 vuotta takana, ainoastaan lieviä verenpurkaumia ollut silmänpohjissa, ja verenpainelääkitys löytyy.
Onkohan täällä muita joilla ollut coversyl novum verenpaineeseen? Kovasti arveluttaa, kun sisätautilääkäri tahtoo, että tuota käytetään positiiviseen raskaustestiin asti. Löytyykö kohtalotovereita, kokemuksia?

Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #63 : Elokuu 26, 2015, 14:14:58 ip »

Nyt pääsen muutaman vuoden tappelun jälkeen tänne kirjoittelemaan.
Tänään lääkärikäynniltä lähdin foolihapporeseptin kanssa kotiin: pitkä 7,1! \o/

Animas Vibe -pumppu ollut käytössä vain pari kuukautta. Sekin jännittää sen lisäksi, että vähän outoa nyt "luvan kanssa" sitten alkaa touhuta  ;)
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #64 : Elokuu 26, 2015, 20:06:53 ip »

Kiitos onnitteluista Mini  :)

huoli ja stressi tosiaan alkoivat sillä samaisella sekunnilla.. ja tällä kertaa ei saatu toivottua ja onnellista loppua.. Joten palailen kuumeilijoihin jälleen, kun kohtu on tyhjennetty ja yhdet menkat ovat tulleet. Toivottavasti niitä ei tarvitsisi kovin kauaa odottaa..

Parempaa onnea, tsemppiä ja plussatuulia muille!  ;)
Kirjattu

kellyf

• Matkailija
  • D1 vuodesta 1990
« Vastaus #65 : Syyskuu 25, 2015, 14:43:07 ip »

Moi,
liityn taas tähän ketjuun kysymyksineni. Olen siis 1-tyypin diabeetikko vuodesta 1990 ja lisäsairauksista mulla on todettu proliferatiivinen retinopatia, joka puhkesi ekan raskauden aikana (vv.2012-2013). Sitä hoidettiin raskausaikana laserilla, ja hoitoa jatkui vielä raskauden jälkeenkin. Silmät laseroitiin lähes täyteen, ja nyt tilanne on ollut kohta vuoden verran rauhallinen. Hobis on viimeksi ollut muistaakseni 6,7.

Vuosi sitten syksyllä mulla diagnosoitiin myös lievä kilpirauhasen liikatoiminta, ja olen viime lokakuusta syönyt Tyrazolia. Lääkitys jatkuu maalis-huhtikuulle 2016, kun sitä pitää syödä se 1,5 vuotta. Ennen diagnoosia haaveilin toisesta lapsesta, mutta nyt raskaushaaveet ovat tauolla siihen saakka, että lääkitys loppuu. Sitten pyydän uuden lähetteen raskaussuunnitteluun.

Kyselisin siis, onko täällä muita jo "iällä" ;) olevia vauvakuumeilijoita? Täytän kohta jo 37 ja mietin, uskaltaako/kannattaako tässä vaiheessa enää haaveilla pikkukakkosesta. Lähinnä munuaisia mietin: niissä ei ole mitään ongelmia tähän asti ollut, mutta voiko ongelmia tulla raskaudessa? Jos joku on tämänikäisenä suunnitellut perheenlisäystä, millaisia kommentteja olette saaneet hoitavilta tahoilta? Tietenkään raskautuminenkaan ei tässä iässä ole enää itsestäänselvyys...

Toivottavasti joku ikätoveri olisi langoilla. :) Plussatuulia kuumeilijoille!
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #66 : Syyskuu 28, 2015, 08:41:02 ap »

Täällä yksi juuri 36 vuoden saavuttanut vauvakuumeilija. Lapsia on kaksi, synt. 2000, ja 2003, ja nyt siis iltatähti haaveissa. Keväällä tuli raskauslupa, ja positiivinen testitulos tuli elokuun lopussa, mutta valitettavasti päättyi keskenmenoon.
Mulla on ollut diabetes 18 vuotta, silmissä on pieniä muutoksia, ns. verenpurkautumia, ja verenpainelääkitys, mutta muuten on kaikki kunnossa.
Tyksissä on suhtauduttu hienosti raskaushaaveisiin, eikä ole iästä tullut kommentteja. Itse toki tiedostan, että en ole enää ihan nuori, mutta vauvahaaveet on nyt vienyt täysin voiton, joten toivottavasti elämä vielä pikkuisen suo. :)
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #67 : Marraskuu 19, 2015, 16:36:03 ip »

Heips, täällä vielä yksi kuumeilija lisää näin vuoden loppumetreillä :)
Ensi viikolla olisi aika omalle lääkärille, joka kirjoittaa lähetteen äitiyspolille, josta sitten (ilmeisesti) saa luvan alkaa yrittää. Ei ihan auennut tämä prosessi puhelimessa hoitajan kanssa jutellessa, mutta onneksi lääkäriaika löytyi suhteellisen nopeasti.
Olen täältä lueskellut jonkin aikaa teidän kokemuksia ja totesin, että olisi varmaan hyvä idea liittyä mukaan. Tsempit ja plussatuulia!  :)
Kirjattu

Annis

• Aloittelija
« Vastaus #68 : Marraskuu 20, 2015, 11:46:41 ap »

Tää on ehkä oikeempi paikka puida diabeetikon näkökannasta asioita kuin tuolla toisella vauva foorumilla. Eli mä haluisin kolmannen lapsen ja tänään kävin sisätautilääkäriltä kysymässä lupaa. Mutta tuli mutkia matkaan. Tää seuraava teksti on kopsattu toisaalta, mutta mun kirjottama.

Ääh, mä oon nyt ihan hämilläni lääkärissä käynnin jälkeen. Lääkäri sanoi että hän ei suosittele että yrittäisitte kolmatta, mutta ei hän voi kieltääkään. Ja sanoi että tehdään kaikki mitä mitä ennen raskaaksi tuloa voi tehdä. Mulla oli LDL kolesteroli 2.2 ja se oli hänen mukaan liian korkea, olisi saanut olla korkeintaan 1.8. Ja sitten se kumosi kaikkien lääkäreiden mielipiteen siitä mun sydämenpysähdyksestä, Kuulemma ei keuhkokuumeen takia voi sydän pysähtyä jos on perusterve ihminen (laittoi diabeteksen, sektion ja raskausmyrkytyksen piikkiin). Kaikki muut lääkärit ovat sanoneet ettei siihen ole muuta syytä kuin keuhkokuume kuin multa tutkittiin kaikki mahdollinen silloin kun olin sairaalassa, enempää suomessa ei ole mahdollisuutta tutkia.
No mulle määrättiin lääkitykset uusiksi ja sain uuden insuliinin jonka pitäis pudottaa painoakin. Kun siihen saadaan kelakorvattavuus niin haen sen silloin ja muuten meen vanhoilla. Vanhoja lääkkeitä käytetään niin kauvan kun tuun raskaaksi, Kuten jo jostain luinkin ja siksi alettiin yrittämäänkin, mutta tosiaan tänään tuli vähän katumus että on yrittänyt jo. Toisaalta sokerit pitää saada vielä matalammaksi ja jos nyt vaikka ehtis saamaan hieman alemmaksi LDL kolesterolin niin sitten ei ole kuin paino tiellä mihin jotain pystytään vaikuttamaan. Ja jos ei satu tästä kierrosta tuleen raskaaksi niin varmaan odotellaan vielä parikuukautta seuraavaa yritystä. Eli varmaan otetaan keskeytetty tai kortsu käyttöön, koska ei se mikään katastrofi olis jos tulisin raskaaksi meille, mutta tän päivän lääkärille se olis kyllä :D

Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #69 : Marraskuu 22, 2015, 19:47:36 ip »

Tervetuloa Annis ja eventyr mukaan kuumeilemaan.
Eventyr,  äippäpolilta saadaan lupa joo, jos kaikki kunnossa, onko sulla jotain muita ongelmia kuin sokerit?
Itsellä piti saada sokerit kuntoon ja sitten tarkastettiin verenpaine ja silmät, sen jälkeen lupa tuli :)
Onko Annis sulla sydämmen kanssa enemmänkin ollut ongelmia, oisko lääkärin tiukka kanta johtunut siitä?

Itsellä km jälkeen toinen kierto ja menkat on päivän myöhässä,  jännittää ihan järkyttävästi.

Tsemppiä teille lääkärikäynneille!
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #70 : Marraskuu 23, 2015, 12:19:29 ip »

Kiitos! :) Ei ole muita ongelmia, silmänpohjat kuvattiin viimeksi alkuvuodesta eikä niissä näkynyt mitään. Verenpaine on ollut välillä hiukan koholla, mutta ei mitenkään hälyttävästi, ja hoba ollut viime aikoina seiskan tuntumassa. Eli todennäköisesti luvan pitäisi irrota :)

Tsemppiä Fenix79 jännitykseen!
Kirjattu

eventyr

• Jäsen
« Vastaus #71 : Joulukuu 04, 2015, 12:43:18 ip »

Pidän täällä monologia :D
Lääkärillä käynti meni hyvin, ja pikatestissä hoba oli 6,8. :) Tänään kävin labrassa ja ensi viikolla ensin äippäpolin lääkäri soittaa tuloksista ja sitten on aika hoitajalle. Jännittää aika paljon, vaikkei ehkä vielä olis mitään syytä!
Miten muilla kuumeilijoilla menee? Utelen myös hiukan noista polikäynneistä, eli onko teillä ollut mies mukana niissä vai oletteko menneet yksin?
Kirjattu

Fenix79

• Aloittelija
« Vastaus #72 : Joulukuu 04, 2015, 20:23:48 ip »

Eventyr, hieno homma että hoba oli ok.
Suunnittelukäynneissä ei ole ollut mies mukana, aika tylsiähän ne sinällään on, ja kun miehellä päivätyö, joten hänen täytyy aina pitää pekkanen. Syyskuussa kun piti olla eka ultra, mies tuli mukaan, vaikka tiesinkin, että kesken oli mennyt. Ja hyvin suhtautui henkilökunta, päästivät jopa sisätautilääkärillekin.
Tyksissä siis ainakin suunnitteluvaiheessa olen käynyt ensin n. kk välein, sitten kahden-kolmen kk välein. Aina katottu hoba, ja verenpaine ja paino. Muutaman kerran sain sensorin viikoksi, se oli tosi hyödyllinen ja sai sormenpäät levätä, ovat meinaan aika rikki. Toukokuussa oli eka käynti äp suunnittelussa, ja sen jälkeen olen melko lailla päivittäin mitannut 6-10 kertaan.
Mä sitten sain sen plussan raskaustestiin, ja soitin polille, kun piti muutenkin olla 9.12. seurantakäynti, niin varattiin sitten myös gyneaika, eli eka ultra olis tiedossa :D Nyt vaan jännään, että onko kaikki ok, syyskuinen km on vielä niin hyvässä muistissa. Toisena hetkenä olen varma että tääkin päättyy huonosti, ja sitten joinain hetkinä olen ihan fiiliksissä, piinaavaa.
Kirjattu

Anoppilainen

• Vieras
  • D1 vuodesta 1999, Animas Vibe vuodesta 2015
« Vastaus #73 : Joulukuu 05, 2015, 00:12:49 ap »

Lupa tosiaan irtosi elokuussa, parin päivän takaisella lääkärireissulla katsottiin sillä pikavempeleellä pitkä vs ja 6,7 sehän näytti.
Kahdet kuukautiset ovat kuitenkin jääneet tulematta. On tehty kotitestejä ja käyty kerran verikokeella, mutta negatiivinen tuo on. Sinäänsä ei ihmeellistä, koska minkäänlaista muuta oireilua ei ole ollut, mutta pieni pettymys silti. Lääkärikäynnilläkin kävi ilmi, että entinen lääkäri on vaihtanut työpaikkaa ja voin sanoa, että tämä nykyinen on aivan kamala. Ei juurikaan huomioi, eikä varsinkaan vastauksiani kysymyksiinsä. Kuulemma alansa parhaita, mutta kauhulla odotan, koska on myös sisätautien lisäksi äippäpuolella lääkärinä.

Epäili kuitenkin minulla olen PCOS-häiriöitä ja käski vaan laihduttaa. Olen noin 10-15kg ylipainoinen (jos BMI:tä tuijotetaan). Sainkin melkein kymmenen kiloa pois kesällä, mutta valitettavasti ovat tulleet pikkuhiljaa takaisin. Syön vhh, mutta näemmä se ei riitä.

Eihän tässä ole kulunut kuin vasta 4kk luvan saamisesta, mutta huomaan nyt jo vaipuvani hieman synkkyyteen raskautumisen kanssa. Minua on kuulemma jouduttu tekemään pitkään niin pahoin pelkään, että minulla käy samalla lailla. Tai jos en tule ollenkaan KOSKAAN raskaaksi. Usko loppuu. Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta hiljaisina hetkinä se hiipii mieleen. :(
Kirjattu

varattumuusikkonainen85

• Jäsen
  • minun oma profiili
« Vastaus #74 : Joulukuu 05, 2015, 20:48:46 ip »

Mulla myös ollut vauvakuume jo 2003 vuodesta saakka mutta mun äiti ja isä pakotti ottamaan mutt ehkäisyn käyttöön 2012 tammikuussa 23.1.Laitettiin Mirena hormonikierukka käyttöön jonka asettaminen sattui  :'(  :(  olen iältäni jo 30v.
Kirjattu
Emmi Huttunen

Linkkejä