Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416894 viestiä  •  19920 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2015  (Luettu 44496 kertaa)

s89

• Aloittelija
Vs: Vauvakuumeilijat 2015
« Vastaus #15 : Tammikuu 24, 2015, 17:15:21 ip »

Kiitos onnen toivotuksista mutta täällä on ehkäpä päädytty odottelemaan muutama kuukausi.  Aloitan nyt seuraavasta kierrosta nuvaringin ja rauhoitan tilanteen. Alkaa olemaan henkisesti jo niin raskasta että en enää tiedä onko odottaminen nyt oikea vaihtoehto vai uutta yritystä vaan. Poikani on saanut alun clomifen hormooneista ja ensimmäisellä yrityksellä meni kesken mutta uskalsin käyttää lääkkeet vielä kerran ja tästä raskauduin ja kaikki meni hyvin. Ennen kun poikani sai alun minulla diagnosoitiin pco mutta hyvin lievänä.. Sen takia lääkäri määräsi minulle clomit. Nyt lääkärini on sanonut että voin raskautta ilmankin clomeja ja niinhän on käynyt.Luomusti olen tullut kaksi kertaa raskaaksi mutta kesken ne ovat menneet ja nyt lääkärini ehdotti että ottaisin keltarauhasta tukemaan raskautta mutta tuntuu että en kestäisi enää yhtään vastoinkäymisiä. Mitä te tekisitte minun tilanteessani,vauva on kovin toivottu mutta missä vaiheessa on aika luovuttaa ainakin hetkeksi? Olen todella neuvoton ja surullinen tällä hetkellä. :'( Onnea kaikille plussanneille joka tapauksessa, lapset todella ovat lahjoja!! :)
Kirjattu

Larla

• Intoilija
« Vastaus #16 : Tammikuu 24, 2015, 22:30:56 ip »

Suviaani : Jos yhtään lohduttaa niin, kun saat sokerit kuntoon niin raskautuminen saattaa olla helpompaa. Noin hulppealla hobiksella ( pitkäsokeri) elimistö on niin kovilla, että se saattaa haitata raskautumista. En nyt tietenkään lupaa mitään, ei ole valtaa siihen, mutta tsemppilisäksi uuteen elämään, kun opettelet d:nä oloa.
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #17 : Tammikuu 27, 2015, 22:25:06 ip »

Tervetuloa suviaani! Lohdutukseksi, kun motivaatio on kohdallaan saat varmasti ne sokeritkin nopeasti ruotuun ja pääsette tositoimiin  ;) ei d mikään helppo juttu ole, mutta hoidettavissa kuitenkin. Omaan tasapainoon on vaikuttanut kaikkein eniten oma jaksaminen/laiskuus. Voihan se tosiaan olla, että korkea sokeri on vaikeuttanut raskautumista. Tsemppiä sinne ja jaksamista opetteluun!  :)
Tämä kierto taisi mennä hukkaan, en ainakaan saanut ovistestiin tummempaa viivaa.. Höh   >:( Maria epäilen, että se viimekertainen oli jonkinlainen oikku tai sitten ovista ei tule joka kuukausi tai testeissä on vikaa.. Vaihtoehtoja kun on miljoonia, niin vaikeaa tietää missä mättää. No odotellaan nyt pari viikkoa taas.
Onko niitä clomeja "helppo" saada? Pitääkö olla esim pco tai tutkittu ensin ovuloimattomuus vai saako niitä jonkun tietyn yrisajan jälkeen vai miten?
Kirjattu

s89

• Aloittelija
« Vastaus #18 : Tammikuu 28, 2015, 12:52:26 ip »

Ensin mielestäni tutkitaan,otetaan kokeita yms.. Minulla pco vaikutti kun en kaikilla kierroilla ilmeisesti ovuloinut. Tämän clomifen lääkkeen avulla se onnistui.
Kirjattu

Maria86

• Vieras
« Vastaus #19 : Helmikuu 04, 2015, 13:55:02 ip »

Täälläkin tuli clomit, kun oli tutkittu ja labrat otettu. Tosin lääkkeet alkoi jo ennen kuin tulokset verikokeista tuli, mutta jotain poissulkuvarmistuksia käsittääkseni vaan testasivat labroilla (prolaktiinitasot yms). Tapauskohtaisesti kait ne niitä antaa, mutta aika yleinen ensimmäinen lääke tuntuu lapsettomuushommissa olevan, erityisesti jos pco-tapaus kyseessä.

Polikäynti takana täällä, hobis oli edelleen 6,5 % vaikka pelkäsin huonontuneen. Liekö ihan luotettava tämä uuden paikkakunnan labra… :D Sattui tosi mukava lääkäri ja kun mainitsin pienestä turnausväsymyksestä niin ensimmäistä kertaa elämässäni miulle sanottiin, että saan vähän höllätä sokereiden kanssa! Ettei ainakaan niistä aiheutuva stressi ole haittaamassa projektia. Nyt on kyllä todella helpottunut olo. Ajattelin pitää nyt pari taukokiertoa mistään hormonihommista, kun aika paljon vaikuttavat mielialaan. Liekö henkistä puolta, mutta kuitenkin. :D

Tsemppiä kaikille! :)
Kirjattu

jaananen

• Vieras
« Vastaus #20 : Helmikuu 05, 2015, 17:19:53 ip »

Moi kaikille! Olen täällä jo hetken sivusta seuraillut ja lueskellut mietteitä ja nyt täytyy jo uskaltautua itse virallisesti mukaan! Lääkäri näytti vauva-haaveille jo syksyllä vihreää valoa kun hb oli 6.8 % kuitenkin itseä vielä mietitytti että pysyyköhän noin tasasena ja siksi halusinkin odottaa vielä seuraavaan kontrolliin jossa nyt todettiin että hb 7.1 % eli aika hyvällä mallilla kuitenkin näin joulun ja häämatkan päätteeksi. Tänään kävin apteekista hakemassa lääkärin ehdottamat ja kirjoittamat vahvat foolihapot ja raskausajan multivitamiinit joten josko nyt jo uskaltaisi jättää pillerit pois. Kovasti lasta jo tahdotaan ja paljon ollaan asiasta mieheni kanssa puhuttu mutta kuitenkin jännittää! Murehdin aina vähän turhankin pitkälle, itse valmistun nyt keväällä yliopistosta ja minulla on jo vakituinen työpaikka, mieheni alottaa kuitenkin yrittäjänä kesään mennessä joten siinä mielessä stressaan raha-asioiden ja ajankäytön puolesta. Noh, tulkoon lapsi kun on tullakseen, ainakin on kovin tervetullut kun tähän maailmaan uskaltautuu, saa nyt nähdä sitten kauanko sitä odotellaan  :)
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #21 : Helmikuu 05, 2015, 21:53:44 ip »

Tervetuloa mukaan Jaananen! Kyllä täälläkin vähän jännittää ajatus siitä vauvan tulosta. Onhan se iso asia ja suuri muutos. Ja onnittelut Marialle hienosta hobasta  :) kyllä se lääkäri ihan oikeassa on. Sokereiden liiallinen pingottaminen pitkällä aikavälillä on kyllä tosi puuduttavaa.. Voit hyvällä omallatunnolla hieman höllätä, turvallisin mielin ainakin kierron ekat viikot   ;)

Täällä on taas loppukierto menossa ja menkkoja odotellaan tulevaksi, viimeistään ensi viikon alussa. Nyt on tosi kova tsemppi päällä niin sokerien, liikunnan kuin ruuankin suhteen. Olen vähentänyt hiilareita ja lisännyt salaattia ruokavalioon. Koiran kanssa on tehty pidempää lenkkiä ja kahlattu lumessa  :) olo on jo parin viikon jälkeen paljon energisempi ja sokerit pysyy helpommin hallittavissa, mikä on tosi jees!  :D jonkin verran silti herkkuja ja suklaatakin syöty mataliin, joten puntarissa ei muutokset juuri vielä näy.. Painoa on kyllä, liikaakin  >:( että saisi samalla lähteä sitäkin..

Nyt oikeastaan kaikista alle kasin vs arvoista tulee niiiin hyvä olo ja tyytyväisyys itseensä. Olen aiemmin koko ajan tuntenut syyllisyyttä huonosta tasapainosta, niin tämä on mukavaa vaihtelua  :) Mulla hoba viimeksi ennen joulua 7,3. Nyt mittari näyttää mittauslukemien keskiarvoksi 8, joten tuosta on varmasti tultu alemmas :) välillä kyllä harmittaa, etenkin kun kuulee muiden vauvauutisia ja niitähän on tullut tällekin viikolle.. Olisi niin ihanaa itsekin päästä kuuluttamaan kaikille  :) no, kait se meidänkin vuoro joskus lopulta tulee. Nyt yritän, parhaani mukaan, nauttia elämästä!

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! Ja tietysti niitä plussatuulia!  ;D

Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #22 : Helmikuu 12, 2015, 22:05:37 ip »

Hoh hoijaa. Ei vissiin olisi viimeksi saanut hehkuttaa hyvää oloa. Se meinaan loppui hyvin lyhyeen.  >:( Menkkojen olisi pitänyt alkaa ma-ti, mut eipä ole näkyny, teroluteista huolimatta! Olotila ja insuliinintarve kasvoi ihan niin kuin aiemminkin loppukierrossa, siltikään ei mitään. Enkä ole raskaana, muutamakin testi tehty..
Tänään insuliinintarve on taas palautunut normaaliksi, että tuskin sieltä enää tulevat.. Harmittaa taas niin lujaa, ettei tiedä mihin seinään tätä päätä löisi. Kuvittelin, että edes tämä yksi ongelma on selätetty, eikä sitä tarvitsisi enää miettiä. Toisin kävi.  :'( Ollaan taas alkutekijöissä..  Varasin ensi viikolle gynen, katsotaan mitä siellä sanotaan.
Toivottavasti muilla menee paremmin  ;)
Kirjattu

Hilja

• Vieras
« Vastaus #23 : Helmikuu 13, 2015, 08:31:20 ap »

Heippa kaikille!

Tervetuloa mukaan jaananen (ja muutkin uudet!), ajatuksesi kuulostavat kovin samanlaisista kuin omani viime kesänä, kun diabeteshoitaja näytti vihreää valoa 7,1 hoballa, meilläkin häämatkan jälkeen. En jotenkin kokenut, että tilanne olisi tarpeeksi hyvä ja painokin on keikkunut ylipainon ja lievän ylipainon rajamailla iät ja ajat. Ehkäisy jätettiin kuitenkin pois heinäkuussa ja järkytys olikin suuri, kun heti ei mitään alkanut tapahtua. Yrityskuukausien aikana välillä on jaksanut enemmän ja välillä vähemmän stressata sokereista, itse olen tosiaan ottanut rennommin ajan menkkojen alkamisesta ovulaatioon, vaikka en tiedä onko sekään kovin viisasta :D Tsemppaisin sinua kuitenkin kovasti kohti vauvahaaveita!

Nyt hakeuduin lääkärille alkuviikosta tosi kovien menkkamaisten alavatsakipujen takia ja munasarjasta löytyi 5cm:n kysta. Mutta verikokeista myös positiivinen raskaustulos!!Eilen vasta olisi menkkojen pitänyt alkaa, joten eilen näkyi vasta virtsatestistä. Olo on epätodellinen, pelokas ja onnellinen. Ehkä onnellisin olen nyt siitä, että näyttää kuitenkin mahdolliselta, että voin tulla raskaaksi, vaikka jokin menisi nyt pieleen. Ensimmäinen plussa tuli siis seitsemännestä kierrosta.Onko täällä kellään kokemusta kystistä, gynen mukaan pitäisi hävitä itsestään, mutta jotenkin silti epäilyttää...

Jaananen, millaisen annossuosituksen sait foolihappoon? :) Jännä miten käytännöt vaihtelevat, itse en ole reseptiä vahvempaan foolihappoon saanut diabetespolilta kysymyksistä huolimatta, joten olen ottanut Multivitan raskaus ja imetys tabletin, jossa foolihappoa 500 ug ja lisäksi viiisi (!!) tablettia niitä ilman reseptiä saatavia 400ug:n tabletteja eli vuorokausiannoksena nyt omalla annostuksella 2,5mg.
Kirjattu

Hipsuliina

• Vieras
« Vastaus #24 : Helmikuu 13, 2015, 11:05:46 ap »

Hilja:

:) Hyppään keskusteluun: just ekat raskausviikot on tärkeää se iso foolihappoannos. Mulla alun 13vkoa foolihappoa 5mg kerran päivässä lääkärin määräämänä, sen jälkeen Multivita raskaus&imetys jossa murto-osa siitä. Ehdin syödä isoa annosta kolmisen vuotta vauvaa yrittäessä.  Koittaisitko vielä soittaa d-hoitajallesi niin saisit reseptin suositellulle määrälle!
Kirjattu
Ei minusta nuorallatanssijaa tule, niin vaikea pitää tasapainoa yllä...

Dm -1985, Medtronic & Humalog.

Usvalintu

• Aloittelija
« Vastaus #25 : Helmikuu 13, 2015, 11:21:32 ap »

Onnea plussasta Hilja😊
Myötätuulia myös muille kuumeilijoille😊
Kirjattu

Kielo Orvokki

• Vieras
    • Insuliini, foolihappo, rakkaus ja raskaus
« Vastaus #26 : Helmikuu 15, 2015, 16:01:39 ip »

Hei, tervehdys kaikille uusille ja vanhoille kuumeilijoille. Mulla hba1c oli viime mittauksella 6,5 % eli parempi kuin varmaan kymmeneen vuoteen, mistä olen todella iloinen. Viime viikkoina tosin flunssa aiheuttanut aika korkeita verensokereita. Diabetes-lehdessä olleen jutun myötä innostuin tutkimaan diabeetikkojen blogeja ja sain idean omasta diabeetikon raskauden suunnittelu / raskausblogista.

Tässä ensimmäinen kirjoitukseni: https://diabeetikonraskaus.wordpress.com/2015/02/15/taustaa-raskaushaaveita-ja-valmistautumista/

Toivon todella, että blogistani olisi jotain hyötyä muillekin samantyyppisessä tilanteessa oleville. Itselleni tämän palstan lukeminen antoi todella paljon tsemppiä tietyssä vaiheessa (niin kuin tuolla kirjoitankin). olisi myös tosi kiva saada kommentteja blogiin ja käydä sielläkin keskustelua.

jaananen

• Vieras
« Vastaus #27 : Helmikuu 17, 2015, 17:44:54 ip »

Heippa kaikki!

Täällä ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut mutta enpä ole niin olettanutkaan. Tällä hetkellä suurin stressi kohdistuu työkuvioiden miettimiseen ja yt- neuvotteluihin joiden seurauksena tuntimäärääni vähennettiin. Lisäksi pitäisi saada nämä opinnot kunnialla loppuun nyt kevään aikana eli eipä tällä stressimäärällä kannata liikoja toivoakkaan. Siihen vielä tämä sokereiden viilaaminen niin on seksihalut jo taitavasti tapettu :D

Hilja, kyselit foolihappo määrieni perään, lääkärini määräsi foliveria 1mg/päivä ja siihen lisäksi suositteli nuo multivita raskaus&imetys pillerit jolloin päiväannokseksi tulee 1,5mg ei siis millään tapaa samaa sarjaa kuin joillakin nuo 5mg päivässä, mutta uskoi tämän kuitenkin riittävän nuorella ja "terveellä" odottajalla. Ymmärtääkseni liittyy jotenkin riskiryhmään (ikä, terveys tjn) ja sokeritasapainoihin yms. Onhan tuo annos kuitenkin kolminkertainen verrattuna normiodottajaan joille suositellaan se 400ug/päivä.

Ja onnea vielä plussasta Hilja! Varmasti tuo ihan uudenlaista motivaatiota vaikka ymmärränkin että kysta herättää pelkoja. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Minulla on ainakin näin kevätauringon myötä alkanut sellainenkin sisustusvietti ja pesänrakennus ettei mitään rajaa :D Verhot ja tekstiilit menny täysin uusiksi ja tulppaaneja joka pöydällä. Hyvillä mielin kohti kevättä! Tsemppiä muillekin kuumeilijoille!
Kirjattu

Kielo Orvokki

• Vieras
    • Insuliini, foolihappo, rakkaus ja raskaus
« Vastaus #28 : Helmikuu 17, 2015, 21:11:21 ip »

Ei oo todellista! Nyt se plussa sitten tuli!!! ;D ;D ;D Odotin jo niin valmiina taas kohtaamaan pettymyksen. Mutta en tiedä, olisiko tuon blogin aloituskin sitten jotenkin jo enteillyt sitä että aavistin tämän olevan tulossa...:D

jaananen

• Vieras
« Vastaus #29 : Helmikuu 17, 2015, 21:17:14 ip »

Aivan ihanaa! Paljon onnea, toivotaan että kaikki menee hyvin! :) Ihana kuulla plussauutisia :)
Kirjattu

Linkkejä