Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416685 viestiä  •  19911 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Vauvakuumeilijat 2015  (Luettu 44243 kertaa)

Pikkukuu

• Aloittelija
Vauvakuumeilijat 2015
« : Tammikuu 04, 2015, 00:48:50 ap »

Sama aihe, uusi vuosi  :)

Miten vuosi on alkanut? Joko Marian piinailu on ohitse?
Tuo on kyllä, ainakin itselle, melkoisen hermoja raastavaa, kun pitää vaan kiltisti odotella kuinka on käynyt. Yritän kovasti olla ajattelematta raskaana olemista. välillä iskee epätoivo ja välillä taas leijuu pilvissä.. Kovasti koittaa ajatella skeptisesti koko asiaan, ettei putoaisi ihan niin korkealta menkkojen alkaessa. Kaamea flunssa ja kurkkukipu on sopivasti iskenyt lomalla ja lähinnä sohvalla makoillut. Ei tuo joulunaika muutenkaan sokerileille mieleen ole.. Pitää kiristää taas tahtia.

Viikko sitten sain tikutettua oviksenkin ihka ensimmäistä kertaa  :) tosin hieman epäilyttää noiden testienkin toimivuus. Aikamoista tulkinnan varaa jättää.. Itsellä kun keho ei sano mistään oikein mitään, vaikka kuinka kuulostelisi. Siksi epäilyttääkin niin kovin, josko täällä mitään tapahtuukaan  :o No jokatapauksessa ei se ainakaan tässä kierrossa yrityksestä jää kiinni  ;)
Kirjattu

Maria86

• Vieras
Vs: Vauvakuumeilijat 2015
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2015, 17:14:03 ip »

Pikkukuu: ihan samat fiilikset täälläkin, tosi vaikeaa olla ajattelematta asiaa. Mutta hei, onnea onnistuneesta tikutuksesta!

Täällä piinailu ohi tältä kierrolta.. Eikun uuteen nousuun. :)
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2015, 21:30:30 ip »

Kiitos Maria  :) seuraavalla kerralla parempi tuuri, pidetään peukkuja  ;) ollaankohan me ihan kaksin täällä ketjussa tällä hetkellä? Aika hiljaiselta vaikuttaa.. Hyvä kun on paikka missä vaihtaa kuulumisia :) Ja iso kiitos myös niille, jotka ovat aiemmin kirjoittaneet näihin ketjuihin omia kuulumisia ja mietteitään  :D olen niitäkin nyt lukenut ja saanut varmasti paljon parempia neuvoja ja vinkkejä kuin koskaan tähän asti, mihinkään d asiaan liittyen  ;) se nyt vaan on niin, ettei tätä d:tä voi ihan kunnolla ymmärtää, jollei sitä itselle ole.. Ehkä joku siis hyötyy näistä munkin löpinöistä (sekoiluista)..

Ja sitten vähän narinaa.. Nyt on kyllä oikein piinailut menossa >:(
Olen kuin se nainen siitä hiivamainoksesta, ilman sitä hiivaa  ;D tämä pelkkä odottelu ei oikein sovi kärsimättömälle. E-pillereiden lopettamisen jälkeen tässä ensimmäisessä kunnon terolut kierrossa kun ei ole mitään tietoa edes normikierron pituudesta.. Ja kun kroppa ei ole tähänkään asti oikein toiminut, mahtaako se nytkään toimia? Olen myös pillereiden lopettamisen jälkeen vasta tajunnut et niiden takia olen ollut lähes haluton ja kuiva kuin Saharan autiomaa.. Sori, liikaa informaatiota   :o Pillerit aiheuttivat myös jatkuvia hiivaoireita.. Ei näistäkään gyne sanonut mitään, vaikka kävin ihmettelemässä.. Eli täällä nyt odotellaan et alkaako menkat ja koska? Vai kuinka tässä käy? Jos tämä nyt menis vaikka hengittelemään syvään ja rauhoittuisi taas..  ;) mukavampaa loppuviikkoa muille!
Kirjattu

Hilja

• Vieras
« Vastaus #3 : Tammikuu 08, 2015, 14:19:28 ip »

Heippa kaikille,

mukavaa ja vauvarikasta uutta vuotta! Täällä yritystä on nyt takana puoli vuotta, ensi viikkoon pitäisi taas odottaa alkaako menkat vai ei.
Enää en jaksa olla niin innoissani ja toiveikas, koska menkkojen alkaminen on sitten aina vaan isompi pettymys. Ovulaation olen tikuttanut joka kuukausi ja kierto on säännöllinen 29 päivää..Hobis oli viime mittauksella 7,0 enkä oikein enää jaksa "pingottaa" sokerien kanssa enempää ennen kuin raskaustesti oikeasti positiivista näyttää.

Odottaminen on aivan tuskastuttavan piinavaa! Ei myöskään jotenkin diabeteksenkään takia pysty heittäytymään "tulee jos on tullakseen" -moodiin, koska sokereita ym. on kuitenkin pakko seurata! En tiedä miten jaksan odottaa vielä sen puoli vuotta, että tulisi vuosi yrittämisen aloittamisesta täyteen, että pääsisi jatkotutkimuksiin. Haluan tietää HETI onko joku vialla :D
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #4 : Tammikuu 09, 2015, 10:46:38 ap »

Kiva kuulla Hiljastakin  :) Tsemppiä piinailuun!  :) täällä on toinen hätähousu, joka ei millään jaksaisi odottaa vain. Tiedän todellakin mitä tuo odottamisen tuska on.. Mutta hei, positiivisesti ajateltuna sulla on kuitenkin hyvät lähtökohdat, kun perusjutut ovat kunnossa eli säännöllinen kierto ja joka kuukausi  testillä todistettu ovulaatio. Hoba myös hyvällä tasolla ja olet saanut pidettyä sen, odottelusta huolimatta. Hienoa!  ;) mulla meni monta kuukautta "hukkaan" pelkästään odotellessa kadonneita menkkoja. En ole vieläkään, lääkkeistä huolimatta, varma onko kierto normaalisoitunut.. ei tämä vaan aina ole niin helppoa ja D ei tosiaankaan tee mistään asiasta helpompaa.. Kyllä se plussa vielä tulee, pidetään peukkuja  :D

Olen mitannut taas kierron lopulla paljon turhan korkeita arvoja 10 molemmin puolin. Ja inskatarve on jotain ihan käsittämätöntä.. Huomasin viime kuussa ihan saman, johtuuko sitten noista hormoonilääkkeistä vai mistä. Tuntuu ainakin ettei mikään riitä..
Eilen illalta esimerkki:
11,3 --> 8 yks, en syö mitään
10,5 tunti myöh --> 6 yks, en syö mitään
9,7 kaksi tuntia myöhemmin. ARHG.  :o no kai se tästä taas normaaliksi muuttuu  :)
Kirjattu

Maria86

• Vieras
« Vastaus #5 : Tammikuu 15, 2015, 19:59:01 ip »

Hilja: aika luottavaisin mielin saat varmasti olla, jos joka kk olet tikuttanut oviksen ja kiertokin on säännöllinen. Voi, kunpa itselläkin olisi noin hyvä tilanne. :) Muistelen lukeneeni jostain, että vuoden kuluttua yrityksen aloittamisesta noin 80 % on tärpännyt ja yhtä kiertoa kohti todennäköisyys on vain noin 20 %. Mutta vaikeaa on kyllä vain odotella. Eikä voi olla ajattelematta, että entäs jos meillä ei yksinkertaisesti onnistukaan. Yksikin vanhempi työkaveri sanoi, että heillä ei löytynyt kummastakaan mitään vikaa aikanaan, mutta eivät vaan saaneet lasta lopultakaan. Todella pelottava ajatus. :-\

Pikkukuu: miulla kans inskantarve lisääntyy tosi rajusti loppukiertoa kohden; saattaa olla että menkkojen aikaan kokonaisinskantarve on noin 15-18 yks/vrk ja loppukierrosta jopa yli 30 yksikköä… Tuo vähän lisää mielenkiintoa tähän säätämiseen. Heh.

Miulla alkaa olla turnausväsymystä ilmassa. Nyt on yli vuosi ollut tosi kovaa tsemppiä sokereiden ja koko elämisen kanssa ja on todella turhauttavaa ja masentavaa, jos nyt mitään ei tapahdukaan. Tässä kuussa en saanut kuin haalean viivan ovistestiin, vaikka on clomikiero menossa, ja kieltämättä vähän huolestuttaa. Voiko ne lopettaa toimimisen, vaikka ekassa kierrossa olisivatkin toimineet ja ovis olisi tullut ajallaan? Helkutti, olin jo niin toiveikkaana tämän kierron suhteen kun alkoi ekoja ovisoireita tulla. Mutta ne jotenkin lopahtivat kesken. Alkukierrosta oli myös ihan erilaisia alavatsakipuja kuin ennen, voisiko liittyä jotenkin tuohon. Seuraavat kaksi kiertoa onkin sitten taukokiertoja ja teroja voi käyttää jos/kun kierto venyy. Ihmeellistä, kun eivät mikäänlaista kontrollia tms määränneet ja noinkin epämääräiset ohjeet sain noiden lääkkeiden suhteen.

Sitä mietinkin, että kannattaakohan noita Teroluteja ottaa jo ohjeen mukaan kierron puolivälistä alkaen vai kannattaako odottaa, jos luomuovis tulisi kuitenkin? Onko kellään järeämpää tietoa asiasta? Kun mietin, että jos olen käsittänyt asian oikein, niin eikös ovis voi jättää tulematta kokonaan jos terot aloittaa "liian aikaisin"? Ja koko kierto menisi joka tapauksessa silloin hukkaan. Vai olisiko tärkeämpää ja järkevämpää saada nyt kierto kuriin ja vuoto tulemaan suht ajallaan? Luomuna nimittäin miulla on ollut kierto lyhimmillään 5 viikkoa ja pisimmillään jopa 9 vk… Pitää varmaan soittaa gynenpolille ja kysyä, jos/kun parin viikon päästä täti tulee kylään.
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Tammikuu 16, 2015, 11:50:41 ap »

Varovaisesti tänne kirjoittelen.. Meillähän on ollut vauvakuume ja vauvahaave jo pitkään.. Tämä tuli nyt suunnittelematta mutta meillä on plussattu raskaustestissä vaikka olikin ehkäisy vielä käytössä..  :-*
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

s89

• Aloittelija
« Vastaus #7 : Tammikuu 16, 2015, 14:34:49 ip »

Heippa! Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne. Minulla todettiin 1-tyypin diabetes puoli vuotta sitten ja uudet elämän tavat on opeteltu. Insuliini on tullut tutuksi ja säännöllinen syöminen. Sairastin todella paljon vielä viime vuoden puolella ja nyt olen pitkästä aikaa ollut terveenä.
Minulla on 2,6 vuotias poika ja saimme juuri kuukausi sitten luvan ruveta yrittämään pikku kakkosta.. Ilmeisesti diabetes aaltoili jo pitkään taustalla sillä raskauduin viime vuoden puolella  vain kerran ja keskenhän se meni heti alusssa.
 Tänään myös todettu uusi km. Tälläkin kertaa raskaustesti positiivinen ja oireita jos jonkinmoista, mutta epäilykseni keskenmenosta heräsivät kun kuukautiset tulivat mutta eivät olleet loppua. :'(
  Tämä on minun kolmas keskemenoni ja ikää kuitenkin löytyy vasta 25 ja lääkärit aina sanovat: olet niin nuori että ei mitään hätää. Silti 25 ja jo kolme keskenmenoa. Minun mielestäni se on väärin. Yksi ihminen joutuu kokemaan niin paljon mutta olen ikuisesti onnellinen tuosta yhdestä pienestä päivän paisteesta. Kaikilla ei ole edes sitä. 
 Halu toiseen on niin suuri mutta keskenmenot varjostavat taustalla.
Kuinka siitä raskaudesta pystyy nauttimaan ja miten sen pelon pystyy hallitsemaan,sillä se stressihän on aina se pahin tekijä!
Seuraavaksi saamme yrittää helmikuun kierrosta. Olen miettinyt myös jotain hormoonia mukaan,onko teillä kellään kokemuksia?
Entä ovulaatio testit,mitä suosittelette?   
Kirjattu

Möllykkä

• Vieras
« Vastaus #8 : Tammikuu 19, 2015, 12:11:49 ip »

Hei!

Vauvakuumeiluaikana en ole täällä kauheita vierraillutkaan. Meilläki keväällä 4v. täyttävä tyttö on jo ja toinen toiveissa. Pahan psoriasisken takia käytin Metoject-lääkettä pistoksina, jolloin ei lapsen tekoa voinut kuin unelmoida.
Reilu vuosi sitten lopetin kyseisen mömmön käytön ja puolivuotisen varoajan jälkeen lähdin poistattamaan hormonikierukkaa yhsityiselle gynelle. Homma ei tosiaankaan mennyt niinku Strömsössä, toinen sakara oli niin jumittunut lihaskudokseen että humautuksessa loppujen lopuksi jouduin sen revityttämään pois. Ei IKINÄ enää kierukkaa kyllä minulle tule tuon kokemuksen jälkeen. Muutenkaan ei kyllä toiminut ollenkaan niinkuin lähes kaikilla keskustelupalstoilla kerrotaan, menkat ei ottanu loppuakseen lainkaan, saatikka edes normalisoitumaan... :P
No, eilen viimein testasin plussan. Sokeritasapaino ei tosiaan ole huippuhyvä, pikamittauksessa 8.4 tänään. Vuodentakaiseen reilun kympin arvoon nähden kuitenkin todella tullut alaspäin. Tästä on hyvä jatkaa edelleen alaspäin vain.
Kauhunsekaisin ja onnellisena odotan nyt aikaa äitipolille. Jännittää aivan hirveästi kaikki ekat ultrat sun muut, että onko siellä kaikki hyvin masuasukilla.  :)
Kirjattu

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #9 : Tammikuu 19, 2015, 13:09:17 ip »

Onnittelut kaikille plussanneille! :)

Maria: mulla tosiaan käytössä kans nuo terolutit ja olen miettynyt ihan samaa, että mitä jos aloittaisi niiden ottamisen vasta ovulaation jälkeen?? Viime kierrossa ovis oli kp 16-18 eli vasta terojen aloittamisen jälkeen. Tässä kierrossa voisi kokeilla kyllä tätä, kerron sitten miten käy  :) jaksamista sokereiden ja odottamisen kanssa!  :) täällä on hyvä käydä urputtamassa, kun siltä tuntuu.

Viime kierrossa ei tärppiä tullut, yrityksistä huolimatta. Höh. Nyt on kiirettä ja stressiä riittänyt töissä, joten ajatukset on enemmän suunnattuna sinne. Tämän kierron puoliväli on tulossa viikonloppuna, joten sitten alkaa taas odotus ja jännittäminen  :( 

Toivotaan plussatuuria kaikille ja tsemppiä sokereiden kanssa!  :)
Kirjattu

_Xenia

• Jäsen
« Vastaus #10 : Tammikuu 19, 2015, 21:34:07 ip »

Onnea Mini ja Möllykkä plussasta! Itsekin tein lauantaina testin, joka näytti plussaa. Ollaan varmaan aika samoilla viikoilla. On tämä outoa ja jännittävää.

Tsemppiä ja onnistumisia myös kaikille muillekin kuumeilijoille. 
Kirjattu
D1 vuodesta -79

Medtronic-pumppu ja siinä Apidra

Pikkukuu

• Aloittelija
« Vastaus #11 : Tammikuu 21, 2015, 20:02:18 ip »

Tervetuloa muuten uusille!  :) tsemppiä ja positiivisia ajatuksia s89! Keskenmenoista ei ole kokemusta, todella kurja tuo tilanteesi on. Onko tutkittu syitä keskenmenoihin? Voisiko johtua jostain? Toivotan sulle ja tietysti myös muille onnea! Myös jo plussanneille! ;)

Niin ne mielialat muuttuu parissa päivässä  :o mahtaako olla jotain hormoonihöyryjä?  ;) Kierron puoliväli lähenee ja tähän asti olen pysynyt rauhallisena ja yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa.. Noh tänään on sitten taas ärtynyt ja turhautunut olo.. Mietin samoja asioita (vaihteeksi) kuin Mariakin tuolla aiemmin. Mitä jos tästä ei tule mitään ja miksi tämä pirun kroppa ei toimi missään asiassa? Lähipiirissä kaikilla ja ystävilläkin on lapsia. Välillä joku lapsista uteleekin ja olen vain yrittänyt vaihtaa puheenaihetta. Mites muut kuumeilijat, oletteko kertoneet muille haaveista ja yrityksestä? Me emme, en jotenkin halua yhtään enempää kyselyitä tai sääliviä katseita.

Lähipiirissä on myös nyt parikin raskaana olevaa. Olen onnellinen ja iloinen heidän puolestaan, mutta samalla niin pettynyt tähän omaan tilanteeseen. Enkä voi sille mitään, että ei millään huvittaisi kuulla huonosta olosta tai vauvan liikkeistä, painonnoususta tai ruokakielloista. Itsehän tässä koko ajan vahtii omaa syömistä ja raskautuessa varmasti vielä tarkemmin.. Olen kateellinen siitä, että he eivät tarvitse lupia, eikä vaadi suurta työtä etukäteen sokereiden kanssa, jatkuva mittailua ja stressiä. Riskejä on myös huomattavasti vähemmän jne. Ja suurin pelkoni, d on perinnöllistä, mitä jos tulen raskaaksi ja vauvakin sairastuisi?  :'( Harmittaa ja tunnen huonoa omatuntoa näistäkin ajatuksista sekä sokereista. Mutta minkäs teet. Olenko ainoa murehtiva typerys?
Kirjattu

Maria86

• Vieras
« Vastaus #12 : Tammikuu 22, 2015, 10:08:47 ap »

Onnea plussanneille! :) Just mietinkin vähän aikaa sitten, että mitähän Minille kuuluu kun ei ole näkynyt pitkilleen.. Nähtävästi hyvää :D Ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Nähtävästi pieni pysäytys ja asioiden kelailu oli omalla kohdalla paikallaan, varmasti asian stressaamisella ei ainakaan yhtään edesauta asiaa. Voi vain toivoa, että sitten kun kroppa on valmis ja kaikki asiat menee kohdalleen niin kyllä se plussa sieltä tulee. Ite oon aika avoimesti kertonut lähipiirille, että vauva olisi meille erittäin tervetullut. Eihän näille asioille mitään toisaalta mahda, jollei tärppi osukaan kohdalle ihan heti. Olen kokenut, että puhuminen myös auttaa kun asia on joka tapauksessa mielessä. Ja on itse asiassa tosi moni sanonut, ettei heilläkään heti tärpännyt - ihan terveillä kavereillakin on mennyt yli vuottakin.

Pikkukuu: Mie oon ainakin ihan samanlainen murehtija! :D Saitko kuitenkin oviksen näkymään testissä, vaikka oli terot jo aloitettu aiemmin? Voisi luulla, että tuskin se sitten vaikuttaa ovista häiritsevästi, jos se noin lähelle kuitenkin noiden aloituksesta sattuu. Jostakin luin, että jos ovis olisi tosi paljon myöhemmin niin siinä tapauksessa voisi terot estää sitä tulemasta. No joo, aika loogista jos normaalia kiertoa ja hormonitoimintaa miettii. Itellä taisi mennä tämä kierto ihan harakoille. Aloitin terot että saan toivottavasti nollattua tilanteen. No, uuteen nousuun. :)

s89: Onpas ikävä tilanne. Oletko saanut hyvin pidettyä sokerit? Olet varmaan ollut lääkärillä noiden harmillisten keskenenojen yhteydessä? Olisivat kai he hormonihommia ehdottaneet jos olisivat aiheelliseksi katsoneet?
Kirjattu

Mini

• Aktiivinen
« Vastaus #13 : Tammikuu 22, 2015, 20:26:32 ip »

Kiitos Maria!  :-*

Oon lueskellut taustalla kun ei oikein ollut raportoitavaa asian suhteen.. Hometaiston jälkeen tuli sitten tällainen ylläri!  :)
Paljon tsemppiä ja  voimia yritykseen! Oon ihan varma, että kohta tuulee vauvatuuli teille!  :-* :-* Mulla on vahva tunne siitä!
Kirjattu
D1 -91
Apidra A-C Spirit Combo pumpussa 04/2012

suviaani

• Vieras
« Vastaus #14 : Tammikuu 24, 2015, 08:49:09 ap »

Hei, täällä ilmottautuu uusi kuumeilija joukkoonne. Olen ihan tuore tapaus, d1 todettiin tiistaina. Meiltä löytyy ennestään 4,5-vuotias pieni prinsessa. Toista lasta ollaan yritetty tuloksetta jo lohduttomat 3,5-vuotta ilman minkäänlaista tulosta. Hakeuduttiin ennen joulua tutkimuksiin, mutta syytä ei löytynyt. Tarkoitus oli aloittaa clomifenit yhdistettynä inseminaatioon nyt tammikuusta, mutta oloni oli niin paha ettei aloitettukkaan. Nyt tuska on hirmuinen, kun pitää sokerien takia ottaa ehkäisy käyttöön. Se joku pitkäsokeri (tai mikä sen nyt on se 2 kk keskiarvo) oli mulla 15,5 eli pitkä on matka turvallisiin lukuihin 😢. Mua ei yhtään lohduttanut diabeteshoitajan sanat "sähän oot vasta 27 vuotta, kyllä sä vielä kerkeät". Odottavan ja kuumeilevan aika on niin kauhean pitkä. Omapahan motivaatio nyt opetella tätä taudin hoitoa, niin paljon kun diagnoosi ottaakin päähän. Tsemppiä teille muille kuumeilijoille, on lohdullista kuulla että muutkin uskaltaa kumeilla diagnoosista huolimatta! Pyörin täällä seurassanne vaikkei aktiivisesti nyt saadakaan yrittää
Kirjattu

Linkkejä