Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6899 jäsentä  •  416925 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Ailurus fulgens, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Hiilareita liikunnan aikana  (Luettu 11605 kertaa)

pokasaha

• Jäsen
Vs: Hiilareita liikunnan aikana
« Vastaus #15 : Heinäkuu 30, 2014, 10:19:46 ap »

Eilen oli kovan treenin aikana taas sellaista hiilarimättöä ettei mitään rajaa  :o Vajaan kahden tunnin aikana upposi kaksi pötköllistä glukoositabletteja ja pari geeliä. Alla oli suunnistusta ja inskojakin pistin turhan reippaasti kun treenien välissä ehdin syömään
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #16 : Heinäkuu 30, 2014, 15:34:38 ip »

Vajaan kahden tunnin aikana upposi kaksi pötköllistä glukoositabletteja ja pari geeliä.

Yöks. Ei ole kiva tilanne ei.   :-\
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #17 : Heinäkuu 30, 2014, 22:33:35 ip »

Vajaan kahden tunnin aikana upposi kaksi pötköllistä glukoositabletteja ja pari geeliä.

Yöks. Ei ole kiva tilanne ei.   :-\

Eihän se kivaa ollut, mutta tuolla satsilla sain nostettua sokerit sille tasolle, että pystyin jatkamaan treeniä. Liikkuessa minulla on joskus normaalia hankalampaa tunnistaa hypon oireita kun ei erota mitään vapinaa tai muita matalan sokerin oireita liikunnan aiheuttamista jutuista. Yleensä huomaan matalan vasta sitten kun näkö alkaa jollakin tavalla hämärtymään ja tulee "nukahtamisen" tunne. Silloin on yleensä jo aika kiire syödä jotakin nopeavaikutteista, yleensä geeliä tai glukoositabletteja. Niin kuin moni liikkuja tietää, niin siinä helposti vetää överit kun sokerit ei ala heti nousemaan. Haittavaikutuksena myös pakki voi mennä sekaisin ja nesteen imeytyminen heikkenee, tästäkin on valitettavia kokemuksia

Onneksi nuo siripirit maistuu suht hyvältä geelimömmöihin verrattuna  :P
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #18 : Heinäkuu 30, 2014, 23:21:24 ip »

Liikkuessa minulla on joskus normaalia hankalampaa tunnistaa hypon oireita kun ei erota mitään vapinaa tai muita matalan sokerin oireita liikunnan aiheuttamista jutuista.

Näinhän se usein menee.
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Odd

• Jäsen
« Vastaus #19 : Syyskuu 03, 2014, 22:56:34 ip »

Mä löysin itselleni toistaiseksi ainakin hyväksi havaitun "tankkauskeinon" ennen salitreeniä. Syön kaurapuuroa tai "jätkänvelliä" (=sokeri, ja kaurahiutaleet) ja melko heti lähden salille. Ennen treeniä mittaan vielä sokerit. Jos se on alle kuusi otan 5-8siripiriä. Näillä jaksan n. Tunnin ja sit otan lisää siripirejä tarvittaessa. Salitreenin jälkeen sitten kunnon monipuolinen päivällinen (sis. Mm. Pastaa) Ja olo on hyvä :) olen huomannut, että mun keho käyttää tosi paljon tosi lyhyessä ajassa hiilareita! Mä vaan tarvin niitä.
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2014, 21:58:58 ip »

Eilen oli kovan treenin aikana taas sellaista hiilarimättöä ettei mitään rajaa  :o Vajaan kahden tunnin aikana upposi kaksi pötköllistä glukoositabletteja ja pari geeliä. Alla oli suunnistusta ja inskojakin pistin turhan reippaasti kun treenien välissä ehdin syömään
Ilmeisesti pumppu ei ole vaihtoehto, vai? Mulla liikunta nyt on maltillista ja säännösteltyä yks kerta päivässä, mutta ei tarvi liikunnan aikana tankata kun ruuan ateriainsuliinin ottamisen jälkeen vetää 4,5 tunniksi perusinsuliinin 1/4:aan normaalista, sitten kolmen tunnin kuluttua kun ateriainsiuliini on poistunut kropasta ja perusinsuliinitaso on alhaalla, mennään vaikka salille tai lenkille tunniksi-puoleksitoista tunniksi. Sitten liikunnan jälkeen pari yksikköä inskaa korvaamaan matalaa insuliinitasoa. Kaikki hyvin näin.
Kirjattu

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #21 : Lokakuu 16, 2014, 22:44:32 ip »

Pumppujonossa ollaan ja sensoroinnista olen suorastaan innostunut  ;D Välillä vaan vähän ennakointi pettää...
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #22 : Marraskuu 23, 2014, 21:17:28 ip »

kuinka paljon  mittari nayttaa,   15  ja  30  minuttia  treenin  jalkeen eiko tarkoitus ole  pysytella   4.0 ja  6.0  paikkeilla
Kirjattu

Linkkejä