Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6923 jäsentä  •  417252 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MikeSix, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Järjetön palelu  (Luettu 4914 kertaa)

Lara

• Vieras
Järjetön palelu
« : Joulukuu 27, 2014, 01:12:34 ap »

Aloitin diabetelääkityksen ensin Metformiinilla ja se vaihdettiin Januviaan.  Januvia on sopinut minulle paremmin, Metu aiheutti voimakkaita vatsakipuja. Koko lääkityken ajan olen palellut järjettömästi, varsinkin jalat ovat jäisen kylmät koko ajan, mikään ei tunnu auttavan, ei villasukat, ei lämmin pukeutuminen, ei mikään.  Kilppariarvot ja muutkin veriarvot kaikki kohdallaan, olisiko hormonaalista?  Selässä niveltulehdusta, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa.  Kohtalotovereita?     
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: Järjetön palelu
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2014, 09:26:53 ap »

Aloitin diabetelääkityksen ensin Metformiinilla ja se vaihdettiin Januviaan.  Januvia on sopinut minulle paremmin, Metu aiheutti voimakkaita vatsakipuja. Koko lääkityken ajan olen palellut järjettömästi, varsinkin jalat ovat jäisen kylmät koko ajan, mikään ei tunnu auttavan, ei villasukat, ei lämmin pukeutuminen, ei mikään.  Kilppariarvot ja muutkin veriarvot kaikki kohdallaan, olisiko hormonaalista?  Selässä niveltulehdusta, mutta sen ei pitäisi aiheuttaa.
Oliko tuo palelu vain Metformiinin kanssa ?

Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo / Humalog + Aviva Combo vuodesta 2012.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Lara

• Vieras
« Vastaus #2 : Joulukuu 27, 2014, 12:24:53 ip »

Palelu alkoi Metformiinin käytön aikaan, mutta jatkuu nyt vielä Januviankin aikaan, vaikka Januvia muuten sopii paremmin.  Tiedustelin lääkäriltä maitohappoasidoosista Metformiinin käytön yhteydessä, mutta naurahti ja sanoi että se on erittäin harvinainen tauti.  Kovasti tämä oire vaivaa, enkä tiedä syytä, voi tietenkin olla hormonaalinen juttu.  Januvia mennyt vasta  parisen viikkoa, mutta vatsakramppeja ei enää ole.  Kylmyyskohtaukset rasittavat kovasti ja laskevat ruumiinlämpöä aina puoli astetta, flunssaisena käytin kaksi viikkoa kortisonia, mutta kylmääminen ei loppunut kortisoninkaan myötä, vaikka sitäkin lääkettä epäiltiin syylliseksi.  Mullahan ei ole toista lisämunuaista eikä munasarjojakaan, joten syy voi olla hormoneissa, semimaligni munasarjakasvain leikattu kaksi vuotta sitten, kontrolli taas ensi kuussa, markkerit eivät missään vaiheessa koholla, syöpää ei pitäisi olla.  Diabetes puhkesi leikkauksen jälkeen.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #3 : Joulukuu 27, 2014, 20:46:52 ip »

vaihta  januvia insuliiniin.      lisaa  kavelya,  juoksua.    lieva  jatkuva  tulehtus  kuuluu  asiaan  usein.   sellainen  1/4 - 1/2  aspirinin kokoinen  sahko  viltti  lammittamaan  jalkoja  sankyyn.        kuinka  maksa  on
Kirjattu

Linkkejä