Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417407 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kahvipavuista kahvia?  (Luettu 25519 kertaa)

jester

• Veteraani
Vs: Kahvipavuista kahvia?
« Vastaus #15 : Tammikuu 06, 2017, 08:20:43 ap »

saatte kahviin  uutuuten.    Low-Gi  sugar        joka  mataloittaa   myos    leivan   muffins  noodles,   Gi              tarkkailkaa  tuleeko  tana  vuonna  kauppoihin
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #16 : Tammikuu 06, 2017, 18:14:19 ip »

Ja itse en kahviini mitään makeutusaineita, sokeria jne=>pahaa,maidosta puhumattakaan. Olkoon low-gi tai ei. Kahvi kahvina,valmistettuna puhtaaseen ja raikkaaseen veteen,huippu jos luonnossa saa nauttia,puhumattakaan hyvästä seurasta ( no,hyvä seura kyllä voittaa kahvin😉) ☕
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Tammikuu 07, 2017, 12:56:39 ip »

Joo, ite kanssa tajua yhtään niitä, jotka sotkee kahviinsa jotain maitoa tai kermaa sekaan.
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Tammikuu 07, 2017, 18:28:59 ip »

Päätäni en poraa sen enempää kahvin suhteen kuin aamulla juon kunnon ison mukillisen sudatinkahvia ja siinä on päiväannokseni nykyään. AikaIsemmin se oli noin 3-4 kertainen Mitään ihmeellisyksiä.en kaipaa.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Tammikuu 07, 2017, 18:35:15 ip »

Ja itse en kahviini mitään makeutusaineita, sokeria jne=>pahaa,maidosta puhumattakaan. Olkoon low-gi tai ei. Kahvi kahvina,valmistettuna puhtaaseen ja raikkaaseen veteen,huippu jos luonnossa saa nauttia,puhumattakaan hyvästä seurasta ( no,hyvä seura kyllä voittaa kahvin😉) ☕

Mustana juon kahvini ja hyvä seura korvaa pullat ja muut härpäkkeet. :D Ulkona nautitut nuotiokahvit kyllä kaipaa seurakseen sen nokimakkaran. :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Tammikuu 07, 2017, 19:00:09 ip »

Yöks, kahvihan maistuu pahalta! Lisään kahviin makeutusainetta ja rasvatonta maitoa peittämään pahaa makua.

Juon kahvia vain, koska koska tarvitsen aamulla kofeiinia, eikä tee herätä riittävästi. En juo kahvia ikinä muulloin kuin aamulla ja kahviseuraa en kaipaa ollenkaan, aamulla kun haluan olla ihan hiljaa ja omassa rauhassa.
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Tammikuu 07, 2017, 19:38:33 ip »

Yöks, kahvihan maistuu pahalta! Lisään kahviin makeutusainetta ja rasvatonta maitoa peittämään pahaa makua.

Juon kahvia vain, koska koska tarvitsen aamulla kofeiinia, eikä tee herätä riittävästi. En juo kahvia ikinä muulloin kuin aamulla ja kahviseuraa en kaipaa ollenkaan, aamulla kun haluan olla ihan hiljaa ja omassa rauhassa.

Niin erilaisia me ollaan ja hyvä niin! ;)
Minä juon kahvini maidon kanssa, ettei ärsytä vatsaa. Joskus riittää yksi mukillinen aamulla ja yksi iltapäivällä, välillä menee monta mukillista pitkin päivää. Kahviloissa juon usein myös erikoiskahveja: luomua, espressoa, cappucinoa, lattea, macchiatoa.

Paljon juon esim lehteä lukien yksin, mutta parasta on kyllä mukava seura ja kiva ympäristö. :)

Kahvimyllyä olen harkinnut, kun vastahauhetusta kahvista tulee niin hyvä tuoksu!
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

jester

• Veteraani
« Vastaus #22 : Tammikuu 07, 2017, 23:22:09 ip »

maailman  ensimainen      low-  Gi  sugar    on tulossa             kah....
Kirjattu

HeikkiJ

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Tammikuu 09, 2017, 20:01:46 ip »

Minä oon nyt puolen vuoden aikana jääny koukkuun kahviin. Ehkä tullu vähä liikaa juotua siinä toivossa että kofeiini piristää.  Nyt oon ihan tietoisesti vähentäny.
Kirjattu

hanna63

• Vieras
« Vastaus #24 : Huhtikuu 07, 2017, 15:19:52 ip »

Minä liputan kahvipapujen puolesta. :)
Kirjattu

Tinuri

• Vieras
« Vastaus #25 : Heinäkuu 18, 2018, 12:40:52 ip »

Vähän on jo vanha ketju, mutta ehkä ottaa tulta, kun hiukan provoan :-)

Itse tilaan kahvinpavut paahtamattomina. Yleensä Hollannista. Joskus Briteistäkin.

Sitten pavut pitää luonnollisesti paahtaa. Viikon seisotuksen jälkeen voi jo alkaa kattelemaan, mitä saatiin tulokseksi.
Sittenhän pavut vielä jauhetaan ennen kahvin valmistusta.
Meillä juodaan vain espressoa, sekä työssä, kotona ja usein myös paatilla.
Keskivertosuodatinkahvi on tullut minulle hirvitykseksi. Jo pelkkä haju etoo.

Kaikissa harrastuksissa voi tietty "hifistellä", mutta tämä on antoisaa. Vaikkakin on hiukan hinnan kiroissa, sillä "vihreät pavut" maksavat noin 15 euroo kilolta ja siihen vielä rahti päälle.
Raakapavut säilyvät tosi pitkään ja tilaankin yli 10 kiloa kerralla, jotta rahdin osuus pysyy kohtuudessa.
Kirjattu

mirkka

• Jäsen
« Vastaus #26 : Elokuu 27, 2018, 10:07:06 ap »

keitän yksin ollessani Lidl:n pavuista kahvia. Yli puolet halvempaa kuin suolaisten pavut. Minulla on Juran kahviautomaatti.
Jos on vieraita enemmän niin yleensä sitten tavallista suodatinkahvia.
Kirjattu

Tinuri

• Vieras
« Vastaus #27 : Elokuu 27, 2018, 10:38:35 ap »

Paahdan pavut itse ja saan sitä, mitä haluan. Nykyään tilaan raakapavut Hollannista. Joskus teemme kimppatilauksia, kun rahti..

On tullut hifisteltyä jo monta vuotta (vähän olen kilpaillutkin) ja perus-suodatinkahvi ei uppoo yhtään.
Lidlin pavut on älyttömän halvat ja usein hypistelen Bellaromaa, mutta ei vaan voi juoda.

Joka hommassa voinee hifistellä niin paljon, kun hodettaa. Jokainen juo kuitenkin itse kahvinsa, ja jos on hyvää, niin sitten vaan on hyvää.
Kirjattu

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #28 : Elokuu 29, 2018, 18:38:20 ip »

Palasin pavuista Juhlamokkaan ja woi kun ihana tuoksu aamulla keittiössä.
Makukin taas se tuttu ja täyteläinen. Ei kitkeriä papuja toistaiseksi.
Kirjattu

Linkkejä