Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6924 jäsentä  •  417259 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi HyTeR3, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Joinko tänään?  (Luettu 18382 kertaa)

E O J

• Lentävä kynä
Joinko tänään?
« : Marraskuu 13, 2014, 10:25:03 ap »

Kaiketi ainakin osa juomista on katsottava ravinnoksi, eikös niin?

Rankka (vaikka ei välttämättä yllättävä) kannanotto alkoholijuomien sopivuudesta diabeetikoille:

Kunnon känni voi tappaa diabeetikon  :o
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Bebe

• Veteraani
Vs: Joinko tänään?
« Vastaus #1 : Marraskuu 13, 2014, 21:17:20 ip »

Minä kyllä juon. Olen toistaiseksi välttynyt ongelmilta,vaikka jo nyt paukuttaa heti joku pikkupahis olkapäällä että "katotaan vaan plikka, miten kauan!!"
Pidän kovasti punaviinistä, ja sitä tulee juotua harva se ilta lasillinen. Toisinaan parikin lasillista, ja sunnuntain perhepäivällisillä yleensä aina. Ja saunaolutta ja sen sellaista menee. Väkeviin viinoihin en ole koskenut pariinkymmeneen vuoteen, mutta aikanaan meni niitäkin.

Totuus kaiken vakavuudesta on tiedossa. Mutta olen laskenut tietyn painoarvon elon pikku nautinnoillekin, joskin näiden asioiden tasapaino on kovin, kovin hankala sovittaa itse kullekin oikealle kohdalle.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Marraskuu 13, 2014, 23:59:10 ip »

Kah kun just join kaks lasia punkkua. Olipas se hyvää! Enkä usko kuolevani siihen.  8)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Tomaatti

• Jäsen
« Vastaus #3 : Marraskuu 14, 2014, 04:55:15 ap »

Kunnon känni voi tappaa kenet tahansa. Melkeen väittäsin että lärvit vetävä D tietää keskimääräistä paremmin mitä tekee.
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #4 : Marraskuu 14, 2014, 07:12:43 ap »

Onhan se vähän sellaista leikkimistä. No, hengissä ollaan ja järki kuitenkin aina mukana. "Kunnon kännit" ovat toki luku erikseen, ne tulee kyllä jätettyä väliin. Siis sellaiset mikä maa, mikä valuutta -touhut.

Riskit on joka tapauksessa hyvä hyvä tiedostaa. Esimerkiksi täysi-ikäistyneet tai sitä lähentelevät nuoret eivät usein tätä tiedä, posottelevat vaan menemään. Ehkä tämä pitäisi jakaa myös nuorten puolella?
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Marraskuu 14, 2014, 10:02:39 ap »

Itse olen tähän reiluun 40 vuoteen vetänyt tasan kerran sen verran, etten muista loppuillasta mitään. Alkomahoolia käytän ehkä max. 3 annosta illassa jos käytän, eli kännejä en vetele. Ehkä jossain lomareissulla "ool inklusiivi"-matkalla, kun ilmaseksi saa ;D, tulee juotua enemmän. Sidukka- ja olutmiehiä olen.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

jester

• Veteraani
« Vastaus #6 : Marraskuu 14, 2014, 18:15:17 ip »

kohta  suuret juhlat.   paljon   viinaa ja viiniloita.             kaverit on  hyvin    HUONOJA          HUONOJA ovat.     kuolleita,  sairaita,  nivel vikaisia        eivat pysty  auttamaan   pesukoneen  siirrossa.   muistinsa  menettaneita,      hulluja.        en  voi   JOHLIA      kuinka  suuren    syntyma paiva    kakun  hankkisin      ovat  viimeiset  juhlat
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Marraskuu 14, 2014, 18:20:29 ip »

En sylje lasiin, mutta poika (silloin 10 vuotias, joka siis asuu meillä), katsoi baarikaappiamme joskus ja kysyi: "Miksi teillä mumi on viinaa?".  ;D Eipä ollut nähnyt meidän sitä juuri käyttävän. Mietoja juodaan miehen kanssa toisinaan, mutta humalahakuisuus jäi varmaan jonnekin 80-luvulle.
Ei vanha jaksa..  :o ;)
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Marraskuu 14, 2014, 18:21:16 ip »

Ja onnea kuitenkin jesterille. Miten niin viimeinen juhla..? :(
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #9 : Marraskuu 14, 2014, 21:31:55 ip »

kaverit on  kykenemattomia    ja  vahenevat,  loppuvat
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Marraskuu 17, 2014, 13:02:56 ip »

... poika (silloin 10 vuotias, joka siis asuu meillä), katsoi baarikaappiamme joskus ja kysyi: "Miksi teillä mumi on viinaa?".  ;D

Poika ei varmaan itse arvannutkaan, kuinka hyvä kysymyksen hän silloin esitti :)

Minä en tietääkseni koskaan ole ollut mitenkään änkyräkännissä - kaukana siitä  8)    Itse asiassa kartan melko tarkalleen lähes kaikkien alkoholipitoisten juomien nauttimista, koska vuosia sitten sattui niin ikävästi, että olin nauttinut eräässä kellariravintolassa hyvin pienen annoksen väkevää viiniä (ynnä mittavan langustin). Ylös kadulle kiivetessäni vastaan iski yli kolmankymmenen asteen helle, ja seuraukset yllättivät minut täysin: Kaverini soitti puhelinkopista kotia, mutta minä tukeuduin kopin ulkopuolella sen seinään, koska en tahtonut (noin varttitunnin ajan) jaloillani pysyä. Luultavasti yksi tuon viiniannoksen vaikutuksista oli pintaverisuonten laajeneminen siinä määrin, että verenpaineeni romahti vaarallisen alas...    - Siitä lähtien olen itse asiassa ollut juomatavoissani erityisen varovainen, melkeinpä absolutisti...  ::)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2014, 15:09:48 ip kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Marraskuu 17, 2014, 14:23:18 ip »

Kunnon känni voi tappaa kenet tahansa. Melkeen väittäsin että lärvit vetävä D tietää keskimääräistä paremmin mitä tekee.
No, ei kyllä tiedä. Diabeetikot (etenkin ykköset) kestävät alkoholia huomattavasti perusterveitä heikommin. Lisäksi pidempiaikainen läträäminen vuosikaupalla aiheuttaa diabeetikoilla hermostostossa ja aivoissa yleensäkin  tuhoa huomattavasti perusterveitä enemmän.
Kirjattu

Juniperus

• Vieras
« Vastaus #12 : Marraskuu 17, 2014, 15:04:38 ip »

Käytännössä en juo alkoholia, mutta muutaman kerran vuodessa pikkuruinen maisti on mennyt.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Marraskuu 17, 2014, 15:31:01 ip »

Minä juon ehkä kerran, kaksi tai kolme kuukaudessa: lasillisen tai kaksi kuohuviiniä, ruokaviiniä tai portviiniä ruuan jälkeen. Kännissä en kai ole koskaan ollut d-aikoinani, hiprakassa ehkä joskus. Sokrut pitävät verensokerin kyllä tasaisina, mutta en käytä alkoholia siihen tarkoitukseen.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Marraskuu 17, 2014, 18:16:57 ip »

Tiedän tapauksen jossa kuolinsyy oli alkoholin aiheuttama hypo.
Kirjattu

Linkkejä