Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Yleistä lätinää  (Luettu 12053 kertaa)

peeve

• Lentävä kynä
  • DM1 ja muuta mukavaa. 640G 2/16 ->
Vs: Yleistä lätinää
« Vastaus #15 : Syyskuu 20, 2015, 15:45:09 ip »

^ Ei käsittääkseni ainakaan olennaisesti (jos lainkaan) pienempi mutta antaa monilla tarkemmat tulokset. Toisaalta Medtronicin sensorista saatava data (graafit ja numeerinen tieto) on mielestäni aivan ylivertaista. Kahden viikon sensoroinnista (+ pumppuilusta) saan pureskeltavakseni 27-sivuisen pdf-tiedoston. Voin laittaa sinulle yv:nä kopion sellaisesta jos haluat.

No mulla ei ainakaan sitä rasvakudosta puutu :( mihin laittaa. Ihan kivasti niiden sivuilla oli yleistietoa, mutta tosi suppeesti mitään vertailuja edes omien tuotteiden väliltä :(
Itse kaipaan mahdollisimman simppeliä kapinetta, joka ei kauheesti tiedonsyöttöä multa vaadi päivän mittaan hektisyyden vuoksi.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2015, 15:46:48 ip kirjoittanut peeve »
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #16 : Syyskuu 20, 2015, 16:29:10 ip »

Miten muuten noi vyöklipsit jne., onko ne yleensä hoitopaikan kustannuksella? Kun mä oon niitä ruikuttamalla saanu kyllä kaupungin diabetesvastaanotolta, mutta heillä on ongelmana se kun yleensä heillä on vain siihen pienempään pumppuun klipsuja.

Sellaisen huhun olen kuullut, että olemme oikeutettuja ( :D ) yhteen maksuttomaan klipsiin per vuosi. Itse olen saanut uuden klipsin rikkoutuneen tilalle omalta diabeteshoitajaltani, kuten myös sensorien asettimet, kanyylien asettimet, paristokotelon kannet yms. ei-säännöllisesti tarvittavat "ylimääräiset" tuotteet. Omassa kunnassani on niin, että en voi tilata Medtronicilta maksutta mitään tarvikelähetteeseen kirjattujen tavaroiden ohi (jotka tilaan kunnalta). Muistelen, että pienen kirkkaan klipsin (itselläni on pieni Veo) hinta olisi suoraan Medtronicilta tilattuna 15 euron luokkaa, mutta en ole varma.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Syyskuu 20, 2015, 16:45:29 ip »

Sellaisen huhun olen kuullut, että olemme oikeutettuja ( :D ) yhteen maksuttomaan klipsiin per vuosi. Itse olen saanut uuden klipsin rikkoutuneen tilalle omalta diabeteshoitajaltani, kuten myös sensorin asettimet, kanyylien asettimet, paristokotelon kannet yms. ei-säännöllisesti tarvittavat "ylimääräiset" tuotteet. Omassa kunnassani on niin, että en voi tilata Medtronicilta maksutta mitään tarvikelähetteeseen kirjattujen tavaroiden ohi (jotka tilaan kunnalta). Muistelen, että pienen kirkkaan klipsin (itselläni on pieni Veo) hinta olisi suoraan Medtronicilta tilattuna 15 euron luokkaa, mutta en ole varma.

No ongelmahan tosiaan on se, että kun täällä ei aikuiset käytä Medtronicin pumppuja niin diabeteshoitajalla on käytännössä vain noita pikkuklipsuja. Ja mulle ei sitten voi jostain syystä erikseen tilata isompaa. Eli joko venytän sen sentin liian lyhyen klipsun pumppuni päälle tai olen ilman  ;D En mäkään mitään mene omin nokkineni tilaamaan, mutta mietin, että kannattaako mun edes kysyä hoitsulta saisinko itse tilata oikean tuotteen, kaupungin laskuun. Kun se ei kerta heillä onnistu. Olisi helpompaa ja saisin juuri sen oikean kokoisen klipsin. Tokihan mä nyt voin vaikka sen ~15e investoidakin, mutta jos meillä on jonkinlainen oikeus saada noitakin materiaaleja, niin kyllä mä mieluusti sen käyttäisin. Silläkin rahalla syö ihan hyvin.
Kirjattu
1 tyypin puppugeneraattori

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Syyskuu 20, 2015, 17:07:23 ip »

lobo,
Onko sulla siis Veon isompi malli? Mulla on myös ja se vaihdetaan 28.9. 640G:hen. Vaikka Veoni menee hoitopaikkaan varapumpuksi, en välttämättä laita mukaan kaikkia vermeitä, joita olen siihen hankkinut. Jos haluat postitan sinulle, jos ne käy. Mulla on muistaakseni 2 klipsiä ja muitakin kantovälineitä.

Kunhan kotiudun matkalta, katson, mitä multa löytyy?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2015, 17:12:23 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Syyskuu 20, 2015, 17:16:20 ip »

^Joo on isompi malli. Tuo olisi aivan mahtavaa!  :)
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Syyskuu 20, 2015, 19:21:39 ip »

Kellonajan, päivämäärän, yhteyden sensoriin yms. pitää Veon manuaalin mukaan säilyä pumpussa paristotta viisi minuuttia.
Tämä viittaaa juuri siihen kondensaattoriin jonka tehtävä on pyörittää kellopiiriä tuon ajan kun paristoa vaihdetaan. Jos kondensaatori on viallinen niin kello pääsee nollautumaan. Näissä pumpuissa ei ole mitään sellaisia pieniä paristoja piilossa (niinkuin tietokoneissa) jotka pitävät kellon ajassa kun sähköt on poissa.

Edit: Tässä on juuri vastaavanlaisesta ongelmasta varoitus A-C Spirit Combon osalta:
https://www.accu-chekinsulinpumps.com/ipus/combo-alert.html

Asia on katsottu varoituksen arvoiseksi koska tietyissä olosuhteissa pvm ja kellonajan muuttumista voi olla vaikea huomata ja voi aiheuttaa yllätyksiä joissain pumpun toiminnoissa kuten basaali.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2015, 19:48:32 ip kirjoittanut Reiska »
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Syyskuu 20, 2015, 19:39:18 ip »

Käsittääkseni pumpuissa on jokin sisäinen virtalähde, jonka ansiosta pumppu ei ilman paristoakaan kokonaan kuole vaan säilyy huomattavan pitkään (jopa kaksi vuotta?) lobon kuvaamassa horrostilassa. Mutta tosiaan pitkänkin ajan kuluttua sen pitäisi virota ongelmitta uuden pariston laiton myötä - mielestäni samalla tapaa kuin silloin, kun otetaan uusi pumppu ensimmäistä kertaa käyttöön.
Nämä staattiset (pysyvät) parametrit säilyvät haihtumattomissa muistipiireissä jotka säilyttävät tiedon vaikka ei ole jännitettä. Pumpun todellisen käyttöiän kannalta tiedot säilyvät "ikuisesti".
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 23, 2015, 10:47:59 ap »

Saan sekä sensorin että pumpun. Olen kuulemma sopiva potilas. Eli 640 tulossa.
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Syyskuu 23, 2015, 11:29:03 ap »

^Hienoa! Onneksi olkoon  :)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Syyskuu 23, 2015, 13:55:53 ip »

Jee! :)
Pääset "samaan seuraan" mun kanssa. Mulla maanantaina aloitusopastus.
Pitää muistaa laittaa basaalit ym asetukset paperille ja ottaa insuliinia mukaan.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 23, 2015, 14:27:11 ip »

MAhtavaa!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Syyskuu 23, 2015, 14:59:07 ip »

Pitää muistaa laittaa basaalit ym asetukset paperille ja ottaa insuliinia mukaan.
Ehditkin tehdä kaikki koneen koiruudet ennenkö alan sählätä  :) Mua oikeasti hirvittää kun meillä ei just sen dh:n kanssa synkkaa yhtään, varmaan koska tää mun kommunikointi on hienosäädötöntä pääkoppani takia. Näkeehän sen täälläkin kuinka mun hyväks tarkottamat muoteilen nii päi... Pelottaa, et jos tulee vaikeuksia ni se ei tajua mitä selitän. Mullon sit ees sut!
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

lobo

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Syyskuu 23, 2015, 15:24:21 ip »

^Mä teen tässä taas vaihteeksi emämunauksen, mutta selvennän taas kerran; Ei se vika oo useinkaan siinä, että sun sanomiset otettaisin pahasti vaan siinä, että jos joku (kuten mä nyt just) esittää eriävän näkemyksen ASIASTA, niin sä herkästi otat sen heti muutamaa tasoa suurempana henk. koht. kritiikkinä. Sellaisena joka kohdistuisi suhun henkilönä ja/tai mitätöisi sun mielipiteen ja näkemyksen asiasta. Ja vaikka kritisoitaisiinkin sun mielipidettä, niin sekään ei huononna sua ihmisenä eikä tee sun mielipidettä vääräksi.

Mun mielestä sä oot ihana ja tosi symppis ihminen, joka tuntee ja kokee syvästi myös muiden huolet. Mun mielestä on tosi ikävää, että koet itsesi jatkuvasti epäonnistuvan jossakin missä et sitä oikeasti tee :(
Kirjattu

peeve

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Syyskuu 23, 2015, 15:27:34 ip »

^Mä teen tässä taas vaihteeksi emämunauksen, mutta selvennän taas kerran; Ei se vika oo useinkaan siinä, että sun sanomiset otettaisin pahasti vaan siinä, että jos joku (kuten mä nyt just) esittää eriävän näkemyksen ASIASTA, niin sä herkästi otat sen heti muutamaa tasoa suurempana henk. koht. kritiikkinä. Sellaisena joka kohdistuisi suhun henkilönä ja/tai mitätöisi sun mielipiteen ja näkemyksen asiasta. Ja vaikka kritisoitaisiinkin sun mielipidettä, niin sekään ei huononna sua ihmisenä eikä tee sun mielipidettä vääräksi.

Mun mielestä sä oot ihana ja tosi symppis ihminen, joka tuntee ja kokee syvästi myös muiden huolet. Mun mielestä on tosi ikävää, että koet itsesi jatkuvasti epäonnistuvan jossakin missä et sitä oikeasti tee :(
Mun näkökulmasta taas vastaan jotenkin niin, että luulette just noin et vedin herneet ja mä oon taas iha et wot  :o
Kirjattu
Kävelevä katastrofi ;)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Syyskuu 23, 2015, 16:03:31 ip »

Ehditkin tehdä kaikki koneen koiruudet ennenkö alan sählätä  :) Mua oikeasti hirvittää kun meillä ei just sen dh:n kanssa synkkaa yhtään, varmaan koska tää mun kommunikointi on hienosäädötöntä pääkoppani takia. Näkeehän sen täälläkin kuinka mun hyväks tarkottamat muoteilen nii päi... Pelottaa, et jos tulee vaikeuksia ni se ei tajua mitä selitän. Mullon sit ees sut!
Tukihenkilöpesti tiedossa siis. ;)
Mulla on hyvä deehoitaja, jolle voin soittaa/lähettää sähköpostia. Samoin otan yleensä pumppuedustajan tiukkaan otteeseen, että voin helposti pitää yhteyttä myöhemminkin.
Kirjattu

Nainen
D1 vuodesta 1991
KHH - Humalog

Linkkejä