Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416942 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kestävyysurheilu  (Luettu 56040 kertaa)

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: Kestävyysurheilu
« Vastaus #15 : Kesäkuu 03, 2015, 22:12:15 ip »

Kohti Huippuvuoria aamulla ja ihan paniikissa  :o
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2015, 15:29:36 ip »

Mara Huippuvuorilla? Laitahan rapsaa kun homma ohi :)
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 12, 2015, 22:19:01 ip »

Mara Huippuvuorilla? Laitahan rapsaa kun homma ohi :)

Joo elikä siis jotain 60 osanottajaa oli eli mukavan leppoisaa, ei vessajonoja, tilaa pukuhuoneissa yms. Olin itse leirintäalueella yötä ja kun sieltä oli 5 km kisapaikalle, niin vuokrasin pyörän siksi päiväksi. Meitä oli vain 2 maratoonaria siellä yötä, loput hotelleissa, jotka olivat lähellä kisapaikkaa. Maraton oli 2 kertaa puolikkaan reitti ja mentiin sekä rantaa pitkin että kiipeiltiin hieman. Jääkarhuvahdit huristelivat mönkijöillä ohi tämän tästä. Olin varma, että olisin vika ja lähdinkin porukan hännillä liikkeelle, mutta ohitin sitten vähitellen siinä muutaman ja taisi jokunen keskeyttääkin. Sää oli erinomainen, muutama aste lämmintä, aurinko paistoi ja tuuli kyllä, mutta kun siellä tuulee aina, niin ehkä 6 metrin tuuli ei kuitenkaan liian paha, vaikka pitkillä suorilla vähän tuntuikin. Kisan jälkeen sitten rauhassa suihkuun, ei ruuhkaa, ja pyörällä takaisin leirintäalueelle ja syömään. Erittäin miellyttävä kokemus  :)
Kirjattu

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 13, 2015, 22:47:45 ip »

Nuo huippuvuoren maratooni kuulosti kivalta! Oli varmasti upea reissu! Ehkä sitten iteskin joskus. Mieli tuli heti kun luki.

Mun Tukholman Maratoonista ei sitten tullut mitään tänä vuonna. Ollut joku tulehdus lantiossa ja selässä joku jatkuva paska kipu. En ole kertaakaan pystynyt juoksemaan Maaliskuun loppuvälistä.  MR tehdään toki pian.

Mutta olen pystynyt pyöräilemään jonkun verran ja uimaan. On aina tuntunut siltä että kivut lähtee kun saa pyöräillä tai uida.

Tänään sitten saavutin Vätternrundan 300 km (maantiepyöräily). Oli upea lenkki. Lähtöaikani oli 00:56 eli tuli sitten pyöräiltyy koko yö… Mutta mitkä kauniit maisemat! En tiennytkään että voi olla niin kaunista tätä puolta Ruotsia. Ilmat olivat niin kuin toivoin, sopivan lämmintä ja aamulla heti aurinkoista.

Adrenaali nosti sokrut alusta… mutta, mutta. Olen saanut CGM (Dexcom), eli pystyin seurata sokruja reaali ajassa. Pumpun olin laittanu pyörään kiini ja sitä myötä tarkastelin sokruja. Nousun jälkeen (15 korkein) sokrut tulivat alas rauhallisesti ja jäivät 4-5 kieppeille. Tankkasin joka väliasemassa (ilman boluksia ja reippaasti). Tuli vähän sellainen tunne että olisin niin kuin joku vastasairastunut d-ykkönen honey-moonilla…  ::) ;)

Sitten tietysti tein munauksen… kun oli 80 kilsaa jäljellä, ajattelin että … nyt vaan maaliin ja se tietysti loppui hypoon. Olisi vaan pitänyt pysähtyä ja syödä niissä viimisissä väliasemoissa.  Tietysti meni aikaa istua tien varrella ja tuupata kaikki suuhun mitä vaan oli ja odottaa että sokrut lähte ylös päin. Mutta maaliin pääsin. Sokrut 6,4. Siihen sitten inskaa päälle koska tiesin että nyt tulee nousu… ja tuli.
Nyt illallinen syöty hotellissa, kaljan kera ja taas mennään tätä tasaista 5 mallia…  8)

Ja kai mä teen Vätternrundan uudestaan ensi vuonna…

Seuraava haaste on Vansbro simmet. Uinti… 3 kilsaa  joessa…
Kirjattu
D1 1974, N.
Pumppu ja Humalog vuodesta 2001.
Animas Vibe.
(Dexcom 4: maksoin vuoden käyttääkseni 2013-2014. Sain Toukokuu 2015 CGM Dexcom, asun Ruotsissa.)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 24, 2015, 08:46:29 ap »

Hieno suoritus!! :) Kauanko meni aikaa? Oliko ajolle aikarajaa? Tyyliin 15h jälkeen kaikki häipyy ja saat ajaa yksin kotiin asti. :D
Jatkuiko sokereita laskeva vaikutus pitkään (seuraavaan päivään)? Oliko paikat kipeänä seuraavina päivinä?

On se jännä. Mä en ikinä uis kolmea kilsaa, mutta voisin helposti pyöräillä 300. :D Uinti on ihan tuskaisen hidasta.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Kesäkuu 24, 2015, 09:09:37 ap »

Mä en ikinä uis kolmea kilsaa, mutta voisin helposti pyöräillä 300. :D Uinti on ihan tuskaisen hidasta.

Heh, mulla ihan päinvastoin, 3 km vois uida vaiks aamupalaksi, kun siinä ei paljon nokka tuhise, mutta pyörällä jo 10 km on huh-huh  ;D

Vaan hieno homma tuo Kian  :) Varmaan aika paljon juotavaa menee myös pitkässä pyöräilyssä, oliko sinulla sellainen juomareppu?
Kirjattu

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #21 : Kesäkuu 24, 2015, 20:53:49 ip »

Kiitoksia!
Aikaa meni mulla 13 tuntia. 1,5h niistä meni noihin pysähdyksiin syömisiin ja vessailuun (oli vielä nuo kivat menkat...  :o). Mä tykkäsin että otin vain 5 minuutin pysähdykset, mutta meni näköään niihin enemmän aikaa mitä luulin.

Aikaraja on näin:
Startit alkavat perjantai illalla 19.30 lähtien ja tämä aika on veteraaneille (nille jotka ovat tehneet Vättern 20 vuotta…). Lähtöja jatkuu muistaakseni klo 12.00 astin Lauantaina. Klo 24 Sunnuntai yönä pitää olla maalissa. Eli jos saa lähteä klo 20.00 perjantai illalla niin on enemmän kuin 24h päästääkseen maaliin….  :)Kun mä lähdin, niin päästettiin aina yksi ryhmä 2 minuutein välein. En sitten tiedä onko samat startit perjantai illasta saakka. Kun ilmoittautuu saa toivoa ajan millä ajalla halua lähteä. Mä en tiennyt mitä olisin toivonut ja sain 00.56 lauantai aamuna.

Kaikki sub-ryhmät (jotka ajavat 6-9) tuntia, haluavat startit lauantai yöllä-lauantai aamupäivälle kun on valoisaa.  Koska vauhti on sen verran kovaa, niin eivät halua pyöräillä yöllä.

Kun mulla oli viimeiset kilsat 40-50 niin monet subryhmät tulivat kiinni. Huutavat HÖGER, HÖGER, HÖGER…. Eli on vain pakko jäädä oikealle niin että ei tule… kolari. Teki mulle sen että mä jouduin jäämään jonkun perään joka menee rauhallisemmin…  kun olisin halunut mennä pikkaisen lujempaan, eli lopussa oli hirmu ryhmä pyöräliöitä. Että ensi vuonna mä toivon starttia perjantai iltana. Oli myös upeata mennä auringonnousussa, niin menen mielellään auringonlaskussa myös. Yöllä ajoin pitkää aikaa yksin. Menin nopeammin kuin toiset ja en kerinnyt niitten toisten perään, niin jäin yksin.  ;) Nautein silti.

Olin IHAN varma että en pystyisi liikkumaan seuraavan aamuna kun pyöräilin nuo viimeiset kilsat. Mietiskelin vielä että miten pystyn seuraavana aamuna pitää auton-ratista kiinni… mutta, en tuntenut yhtään mitään lihaksissa seuraavana aamuna. 8) Tosi tunsin että olin tehnyt jotain hirmuista, mutta ei niin että en olis pystynyt kävelemään…  Mä treenasin totaalisesti huhti-toukokuussa 966 kilsaa. Pisin lenkkini oli 190 kilsaa ja ne lyhyimmät olivat 70 kilsaa.

Mun sokrut menivät näin:
Mä olin vahingossa laittanut yli tupla basaalit 00-6.00 välillä. Olin IHAN varma että mulla oli se tavallinen arki basaali päällä. Eli kun latasin muutaman päivän päästä pumpun Diasendiin, niin sain reilusti tiedoksi että yli tupla-basaalit 01-6 välissä pyörällä… Mielen kiintoista kuinka paljon adrenaaliin tarvitsi inskaa.. Mutta en tule koskaan uskaltamaan toistaa tota. Tuli very-scary-feeling kuin sain tiedoksi kuinka paljon mulla oli basaali päällä… niin kiitollinen että kaikki meni hyvin.

Seuraavaksi yöksi vähensin basaalin REILUSTI (en edes silloin hoksannut millä olin pyöräillyt…). Koettu on sekin, kuinka pahasti voi mennä jos ei tee sitä. Tapahtui täsmälleen viikko ennen Vätterniä. Selvisin omin päin… muuta ehtoa ei ollutkaan kun asun yksin.  CGM herätti ja se oli sitten kamppailu, kun jalatkin pettivät alta. Tuo munaus on koettu ja opittu.  :-X

Mulla oli juomareppu. Mä tarvitsen saada  jo pyöräillessä vettä koko ajan. Toki voi täyttää pulloja väliasemoissa, että ei tarvitse hirveästi laahata.
Mulla oli vielä kaiken lisäksi vaatteita mitä vaihdoin kahdessa väliasemssa. Vaatteet sai jättää väliasemiin ja ne oltiin sitten jo tuotu nouto-paikkaan maaliin tultua.

JA mä olen ihan innostunut tähän maantiepyöräilyyn, se on niin hauskaa!!!

No, tuossa uimisessa ei ole mitään maksimi-aikaa… Tietysti plokataan pois jos musta tulee jääpalikka.. En ole periatteessa kerinnyt treenamaan mitään (olen täysissä muutto-touhuissa ja nuo mun lantiot ja selkä….)  Eeeeh… niin saa nähdä kuinka muian käy. Mulla on kauheat ongelmat kylmyyden kanssa, hyvä kun pääsen maauimalaan…  Olen vuokrannut märkäpuvun, kun en tiedä haluanko jatkaa uimista… Jos ei tule kramppeja tai muuta hässäkkää niin kai pitäisi maaliin päästä….

Kirjattu
D1 1974, N.
Animas Vibe.
(Dexcom 4: maksoin vuoden käyttääkseni 2013-2014. Sain Toukokuu 2015 CGM Dexcom, asun Ruotsissa.)

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #22 : Heinäkuu 05, 2015, 19:12:54 ip »

3-kilsan uiminen tehty.'

En ole siis mikään uimari. Mä yritin tässä keväällä oppia kroolia, mutta aika ei riittänyt oppia sitä kunnolla. Päätin sitten kesäkuussa että uin tavallista sammakko-uintia tuossa 3-kilsan uinnissa. Noin viikko sitä ennen tulin siihen tulokseen että mä en edes osaa sitä… kun kaikki altaassa ui nopeammin kuin minä… :o Ajattelin että mun kannataa yrittää tajuta tuon hengittämisen ainakin… Katselin sitten noita you-tube vidoita ja sitten taas altaassa yritin löytää jotain rytmiä niin että pääsisin vähän nopeammin. Kaksi kertaa kerkesin harjoitella ja tykkäsin ett onnistuin huomattavasti paremmin mitä ennen.  Ja muutama päivä myöhemmin tuli sitten se 3-kilan uinti.

Mulla tuo adrenaalin vaikutus on se kaikista vaikein. Ja erityisesti uusi laji saa mut tosi jännitäämään. Ennen uintia kun odotettiin lähdön avausta, niin sokrut lähtivät ihan täysillä ylös päin. CGM näytti jatkuvaa nousua sokruissa ja otin siihen pienet bolukset…  Mulle tulee myös helpommin kramppeja kun sokrut on korkealla ja niitä ei nyt sitten ihan… haluaa uimisessa… Laitoin myös 50% basaali korkeammalle ja pikkasen bolusta koska CMG 18 ja nuoli ylöspäin. Tunsin vaan että ei ole haisuakaan kuinka paljon pitäisi ottaa inskaa, koska sen tiedän myös ett juuri otettu bolus ja liikunta saa sokrut myös laskemaan nopeasti. Olin lukenut että on laitureita missä tarjotaan mustikka soppaa kun ui, niin ajattelin että jossain välissä vedän varmuuden vuoksi mukin…

Sitten tuli lähtö, en kerinnyt kokeilla millaiselta tuntuu uida märkäpuku päällä ennen tätä uintia, mutta se tuntu heti hyvältä kun pääsin veteen. Oli aika pitkä väli toisesta reunasta toiseen, eli tulin siihen tulokseen että en ui keskellä jos tulee kramppi, valitsin sen puolen mikä on keskellä jokea missä on naru ja pallot välissä. No, "virkailioita" (veneissä, lautoilla) oli molemmilla puolilla valvomassa ja valmiina auttamaan jos tapahtuu jotain. Sitten mä aloin yskimään, siis.. keuhkoissa tai keuhkoputkissa vinkuu ja pakko välillä yrittää yskiä limat pois…  sitten pääsin aina eteenpäin ja mä huomasin että tahdon alkaa ajattelemaan paniikki-ajatuksia kun en nähnyt yhtään mitää laituria missä pitäisi olla makeata mustikka-soppaa…. Mutta keskityin sitten aina uimiseen. 2 kilsaa myötä-virrassa ja sitten 1 kilsa vasta-virrassa. Joku toinen uimari kysyi, tarvitsenko apua kun yskein, mutta tunsin että se menee hyvin. Pääsin maaliin.. mutta mut lähetettiin heti sairas-telttaan yskimisen tähden.   
(yksi virkailia kysyi muuten kun oli 50 m jäljellä; ”onko kaikki ok?” Mä hymy leveänä… ”joo…” En nyt ihan siinä halunnut antaa periksi…. ::))

Se yskiminen oli sitä samaa kun keuhkoputket ovat tulehtuneet ja lääkäri sanoi että mulla on limaa enemmän oikealla puolella. Sain sitten yskittyy sitä limaa pois ja siitä se sitten irtosi.
CGM näytti 5,0 uimisen jälkeen ja taas nousuun…
Että tämä hengittäminen ja sokrut menivät aika päi mönkään…  ::) mutta saavutin sen tavoitteen minkä olin laittanut: Päästä maaliin.  ;)

Mä teen ruotsalaista klassikkoa ja sen saavuttaa kun on tehnyt seuraavat lajit vuoden sisällä, ei ole väliä millä alkaa:

Pyöärily - Vätternrundan 300 km  (Kesäkuu puolessa välissä)
Uiminen - Vansbrosimmet 3 km (Heinäkuun alussa)
Juoksu - Lidingöloppet 30 km, mäkinen (Syyskuun lopussa)
Hiihtäminen – Vasaloppet 90 km (Helmikuun lopussa)

Kaikki lajit paitsi juoksu ovat ihan uusia mulle.
Eli seuraava on juoksu. Ja huokaisu… en ole juossut maaliskuun lopusta mitään ja nyt toivon että pystyn alkamaan. Eli juoksu ja sitten pitäisi hankkia nuo rulla-sukset…

Mutta puolessa välissä ollaan klassikkoa…  ;) 8)
Kirjattu
D1 1974, N.
Animas Vibe.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Heinäkuu 05, 2015, 19:44:27 ip »

Mahtavaa, Kian, aivan huikeeta. Sulla on hyvää aikaa treenata juoksua  ;)
Kirjattu

moottorisaha

• Vieras
« Vastaus #24 : Heinäkuu 17, 2015, 22:36:00 ip »

Teillähän on kertynyt mielenkiintoisia kestävyysurheilukokemuksia viime kirjoitteluni jälkeen.

Varsinkin Kianin tavoittelema ruotsalaisklassikko on huikea tavoite! Itselleni Vätternrundan tuntuu liian pitkältä pyöräilyltä (ei koskaan ole tullut yli 100 km mentyä), Vansbrokin turhan pitkänlainen ( 1,9 on pisin uimani pätkä), Lidingöloppet helpoimmalta, Vasaloppet olisi kiinnostava, vaikkakaan perinteisellä ei ole tullut paljoa mentyä. Itse sain kuin sainkin viimeinkin hiihdettyä sen tähän mennessä aina haaveeksi jääneen 1000 km talvessa, nyt meni jopa 300 km ylikin. Kolme Lapin reissua siihen sisältyi, mutta 2/3 saldosta sain hiihdettyä täällä etelämpänäkin. Talvella ei tullut juostua, mutta hiihtokauden jälkeen juoksentelin kolmisen kuukautta 1-6 lenkkiä viikossa ja muutaman pyörälenkin. Kävin sitten hölkkäämässä maratonin muutamia viikkoja sitten. Siitä aiheesta kirjoitin myös jotain juttua sen otsikon alle.

Kestävyysurheilussa insuliinin annostelu on oma taitolajinsa. Keväällä hiihtelin Lapissa pitkiä pätkiä viitenä päivänä ja silloin oli onneksi sensori mukana. Useamman päivän hiihtoreissuissa tulin siihen tulokseen, että parhaiten ja kohtuullisimmilla hiilihydraattimäärillä selvisi kun aamupalalla laittoi bolusta puolet normaalista määrästä, laittoi ennen lenkkiä pumpun nollille ja antoi olla sen ”kiinni” koko sen n. 7 tunnin hiihtopäivän. Myöhemmällä, yksittäisellä, vain yhden päivän hiihdon reissulla menin vähän kovemmalla keskinopeudella reilut 90 km. Kokeilin silloin samaa insuliiniannostelua, mutta istuskeluviikon jäljiltä se ei ihan toiminutkaan. Reilun aamupalan jäljiltä verensokeri oli kohonnut n. 20:een startissa ja nousi vielä 21,5:een, mutta lähti kyllä tippumaan sieltä mutta meni vasta puolivälin jälkeen alle 10:n. Siinä olisi ehkä isompi aamupalabolus tai vähäisempi matkan varren tankkailu ollut paikallaan. Ei tullut tosin monesti välillä seurailtua sokerilukemia, olin vain mielissäni kun ei matalia piippaillut. Hiihto meni tosin kylläkin ihan kohtuullisen hyvin ja kohtuullisella vauhdilla noinkin.

Viimeisimmällä maratonilla, kuten erillisen otsikon jutussani kerroin, insuliinia ei pitänyt olla elimistössä juuri yhtään, mutta siitä huolimatta mikään hiilihydraattimäärä ei meinannut riittää! Silloin viikko oli suhteellisen passiivinen, mutta korkea lämpötila ja syke ilmeisesti vaikuttivat asiaan. Mitään omaa insuliinituotantoa ei luulisi enää olevan, kun tautia on takana reilut 30 v.

Toivottavasti kesä vähän lämpenee että tarkenee järvessä uimaan vähän pitempiä pätkiä. Oma seuraava kuntoilutavoitteeni vielä miettimättä. Siitä osittain johtuen elämä on mennyt vähän liikaa istuskeluksi. Maratonin jälkeen Polar-urheilukelloni oli viikon Erittäin rasittunut-tilassa, mutta sen jälkeen se on pysytellyt enimmäkseen Aliharjoitellut-tilanteessa.  :-[ Pitäisköhän alkaa treenaamaan Cooperia?

Tsemppiä kaikille treenailuun ja lenkkeihin!
Kirjattu

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #25 : Elokuu 10, 2015, 16:51:46 ip »

Pyhän Tunturimaraton nyt takana. Heitin muutaman kommentin tuonne "tänään liikuin" osastoon.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Elokuu 10, 2015, 22:42:57 ip »

Hienoa, pokasaha. Mä täs valmistaudun hellemaratoniin eli hcm vaihteeksi.
Kirjattu

pokasaha

• Jäsen
« Vastaus #27 : Elokuu 11, 2015, 20:12:16 ip »

Hienoa, pokasaha. Mä täs valmistaudun hellemaratoniin eli hcm vaihteeksi.

Toivottavasti on inhimilliset olosuhteet! Mulla on riittävästi kokemuksia hellemaratoneista ja HCM on ollut aina liian hapokas mulle  ;) Tsemppiä juoksuun, uusi reitti on ihan mielenkiintoinen
Kirjattu

teemuki

• Aloittelija
« Vastaus #28 : Elokuu 15, 2015, 21:21:23 ip »

Huomenna Turku Triathlon Weekendin puolimatkalle. Kyseessä on ensimmäinen tri-kisa, ja vaikka 'personal best' onkin varma :) , niin silti jännittää ihan pirusti.
Varsinkin kun en sitten laiskuuttani hoitanut sensoria itselleni tähän, vaikka mahdollista olisi ollut...
Muut lajit kyllä menee perstuntumalla, mutta uinti vähän huolestuttaa sokerien kannallta - pitää mennä veteen varmaan lähemmäs 20 arvoilla, ja sitten ottaa vielä parinkymmenen minuutin kohdalla geeli hihasta.
En ajatellut kantaa mittaria mukana kisassa, nipsaisen vaan lajinvaihtojen yhteydessä lukemat.

Kirjattu
D1 2014, Lantus ja Apidra

teemuki

• Aloittelija
« Vastaus #29 : Elokuu 18, 2015, 19:51:04 ip »

Samperi, keskeytykseenhän se puolimatkan triathlonleikkini sitten päättyi, mutta perin positiivista koitoksessa oli kuitenkin se, että sokerinhallinta meni nappiin.
Olin pudottanut pitkävaikutteisen kolmannekseen normaaliannoksesta pari päivää ennen. Aamulla kuudelta reipas ja hiilaripitoinen aamiainen ja pikaa sen mukaan. Puoli yhdeksältä 5.4 - aivan liian vähän kolmen vartin uimiseen, joten kaksi askia rusinoita naamaan ja  20ghh energigageeli vielä varoiksi märkäpuvun hihaan, sitten molskis Aurajokeen. Geelin imaisin noin puolivälissä pulikointia ja
1,9 km myöhemmin pyöräilyyn vaihdossa mittarissa 6. Mainiota.  Seuraava geeli naamaan ja polkemaan. Kolmen  vartin ajassa aina yksi geeli ja pullollinen urheilujuomaa ja tällä reseptillä menikin koko 90km ilman keljuja oloja. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta ja pyöräily tuntui kivalta.
T2 vaihdossa juoksuun mittari sanoi 5.9 - oli kovin terve olo hetken aikaa, mutta siitä tunteesta ei tarvinnutkaan kauaa nauttia, kun ensimmäiset jalkakrampit alkoivat. Huomasin olevani aivan poikki ja kivut senkun lisääntyivät, joten nakkasin pyyhkeen kehään 7km kohdalla. Kovempi kaveri olisi ehkä siitä saanut itsensä vielä spyykattua eteenpäin, mutta minulla jäi leikki siihen. Välittömästi tuli kuitenkin sellainen olo, että ensi vuonna uudestaan - hiukan kovemmalla harjoittelulla vaan. Taas mittarille ja sieltä 6.8.  Aikamoista.
Kirjattu
D1 2014, Lantus ja Apidra

Linkkejä