Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417703 viestiä  •  19975 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi w1byra5, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Uusi sensori Freestyle Libre - toivottavasti joskus Suomeenkin  (Luettu 116321 kertaa)

Deippa

• Intoilija
Vs: Uusi sensori Freestyle Libre - toivottavasti joskus Suomeenkin
« Vastaus #15 : Lokakuu 08, 2014, 09:43:05 ap »

Eipä siinä muutaku toivotaan että joku engelsmannikauppa pistää ton myyntiin ebayhin, niin eiköhän sit onnistu tännekin tilata.

Tuo vaikuttas just sellaselta vekottimelta ku ite tarvis. Eli vois aina tarvittaessa vilkasta sokruja paljon helpommin ku mittaamalla. Parantus tasapaino melkosesti ja oletettavasti painokin tippuis ku rupeais hypot väheneen ja niiden aiheuttamat "tankkaukset".
Kirjattu
D1 -92, AccuCheck Combo 2/12-> Nyt A-C Insight 1/17->
Poika D1 -10, AccuCheck Combo 4/11-> Medtronic VEO 6/11-> Nyt 640G -> 9/15

kakoni

• Jäsen
« Vastaus #16 : Lokakuu 21, 2014, 22:27:27 ip »

No niin, katselin tota freestyle libre kauppaa;
Hinnoista
- Vastaanotin + 2 sensoria (=lupaavat 2 viikon ikää per sensori) maksaa £159.95, eli 202e.
- 1 Sensori maksaa £57.95 eli 73e.
Huomioitavaa on kuitenkin että Britti-diabeetikot saavat hinnasta alvin pois, eli maksettavaa jää 133e/61e.

Sensori tosiaan tallentaa verensokeri arvon joka minuutti ja tuo lukija lukee aina viimeiset 8 tuntia.

Tässä linkki tuoreeseen enlite vs libre blogipostiin; http://thetangerinediabetic.blogspot.fi/2014/10/libre-fgm-v-enlite-cgm.html
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Lokakuu 21, 2014, 23:47:38 ip »

Mielenkiintoinen toi juju jolla saatu luokiteltua sellaiseksi ettei tarvitse lääkärin hyväksyntää (verrattavissa sormenpää vs testiin  :D). Meneeköhän se noin sitten Suomessakin ?

Onko jo selvinnyt saisiko noita tilattua tuota kautta vaikka ei olekkaan myynnissä Suomessa ?
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Lokakuu 22, 2014, 14:16:23 ip »

Saarimaallehan pääsee muutamalla kympillä lentämällä, niin hakee satsin. Turvatarkastuksessa vaan huitoo että sokeriglucoocemellitusdiabeetikusvehjestuff… niin ne jooojottelee ja paiskaa koneeseen.
Kirjattu

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Lokakuu 22, 2014, 15:47:30 ip »

sokeriglucoocemellitusdiabeetikusvehjestuff…
8)
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

Anssi Lehto

• Vieras
  • D1, monipistos: Lantus-Humalog, Bayer Contour Next
« Vastaus #20 : Joulukuu 08, 2014, 21:15:28 ip »

No soitin 5.12.2014 Espooseen Abbottille puh. 0800555500 (vastaajana Aleksi):
Nyt Freestyle Libreä saa ostaa Euroopassa 7 maassa, lähin Ruotsi.
Suomessa saatavissa ehkä ensi vuonna. Selvittävät vielä vastuukysymyksiä.
Aloituspakkaus tulee maksamaan noin 160 euroa sisältäen lukijan, 14 vrk:n sensorin ja sensorin asennuslaitteen. Uuden sensorin hinta noin puolet eli noin 80 euroa.
Abbott toimii 150 maassa, 69 000 työntekijää.
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Joulukuu 09, 2014, 00:23:58 ap »

Ei toi kyllä ihan paha laite olis, vaikka moottoripyöräillessä tms vois ottaa kokeen pikkusen helpommin kuin napsuttelemalla sormenpäästä kun kaverit jo vetää kypärää päähän…
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #22 : Joulukuu 09, 2014, 09:01:17 ap »

Olisi helppo, ja verensokerin päivittyminen käyrälle minuutin välein on aika ylivertaista sormenpäämittauksiin verrattuna.

Enlite toimii minulla hyvin, jos sen laitto paikoilleen sujuu ilman ongelmia. Mutta olen huomannut, että jos esimerkiksi pitää käännellä ja väännellä ampujaa sen irrottamiseksi neulakotelosta, sensorin tarkkuus kärsii heti. Käytön jälkeen itse sensoristakin näkee, onko sen kärsä suora vai onko siinä liikuttelussa syntyneitä pieniä (tai suurempia) mutkia. Siksi Libren luvatut asettamisen helppous ja sensorin tarkkuus houkuttavat. Ainakin aloituspakkaus pitää hankkia, sitten näkee onko lupauksissa perää.

Suomessa saatavissa ehkä ensi vuonna.

Tämäpä olisi hyvä juttu, ensi vuosihan on jo kohta.  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Joulukuu 09, 2014, 10:20:48 ap »

Sitten myös se että markkinoille tuleva edullisempi vaihtoehto jotenkin maagisesti laskee myös sen kalliimman vaihtoehdon hintaa.
Kirjattu

elska

• Vieras
« Vastaus #24 : Joulukuu 13, 2014, 22:02:34 ip »

Mä kyrsiinnyin Abbottin nuivaan vastaukseen tästä asiasta kun sinne aiemmin syksyllä soitin ja hoidin tilauksen Saksasta muita reittejä. Noh, sielläkin on tilanne se, että ne ei pysty toimittamaan niitä kaikille halukkaille, joten ovat luvanneet sen tulevan ensivuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Mikäli jos ja kun toivottavasti saan ton härvelin käyttöön alkuvuonna niin lupaan että olette ensimmäisiä jotka kuulee miten se toimii  :D
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Tammikuu 02, 2015, 21:44:23 ip »

Enlite toimii minulla hyvin, jos sen laitto paikoilleen sujuu ilman ongelmia. Mutta olen huomannut, että jos esimerkiksi pitää käännellä ja väännellä ampujaa sen irrottamiseksi neulakotelosta, sensorin tarkkuus kärsii heti. Käytön jälkeen itse sensoristakin näkee, onko sen kärsä suora vai onko siinä liikuttelussa syntyneitä pieniä (tai suurempia) mutkia.

OT:
Ethän paina ampujaa liian kovasti ihoa vasten? Minulla meni alussa monta sensoria huonosti, kun painoin asetinta liian tiukasti ja oli vaikea saada sensoria irti asettimesta. Kun minua ohjeistettiin pitämään asetinta hyvin kevyesti ihoa vasten, ei ole ollut enää ongelmia. Lisäksi asettimen tulisi olla ampumisvaiheessa niin, että vihreä bappi on alaspäin.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Tammikuu 03, 2015, 00:11:20 ap »

Libren tilaaminen sen hyväksyneistä maista ei ikävä kyllä onnistu verkonkaan kautta, jos tilaaja on väärästä maasta (katso mitä tapahtuu, jos menet sivulle https://www.freestylelibre.co.uk/ tai .se- tai .de-sivulle tai mille muulle tahansa näistä seitsemästä). Libre on niin varjeltu, että hädin tuskin onnistuin Tor-verkon kautta tekemään tuon kuvakaappauksen!  ;)  ;D  ;D

Kas... muitakin tor-käyttäjiä :) Mulla on käytössä Jenkeissä ja Itävallassa mukavuuslippuosoite, johon voin tilata tuotteita ja sitten ko. firma lähettää ne eteenpäin minulle pientä maksua+postikuluja vastaan. Itse käytän shipito.com:ia.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #27 : Tammikuu 04, 2015, 10:04:14 ap »

Kas... muitakin tor-käyttäjiä :)

Jep  :) . Tor-verkossa (Orwebillä) olen päässyt katsomaan Libreä Abbottin Britannian-verkkokaupassa, mutta tilaaminen tuskin onnistuisi kuitenkaan. Annan nyt suosiolla asian olla tauolla, katsotaan mitä Suomen tilanteelle alkaneella vuodella tapahtuu.

Kävin Shipiton sivuilla, mutta parempi aina kysyä todelliselta käyttäjältä  :) . Eli ymmärsin, että USA-tavarat tilataan USA-osoitteeseen ja he postittavat ne sitten sieltä. Mutta mitä etuja on mukavuuslippuosoitteesta Itävallassa?

Äskoo, enää en paina ampujaa. Aikaisemmin painoin ns. varmuuden vuoksi niin että iho oli kuopalla, mutta jossakin KP:n ketjussa oli puhetta tästä, ja sen jälkeen olen pitänyt asetinta aivan kevyesti ihoa vasten. Asettimen irrotus alkoikin sujua paljon paremmin, mutta joskus se ei vain tahdo millään päästää neulakotelosta irti. Kerran se jopa veti koko sensorin neuloineen pois (mutta latasin ja ammuin saman sensorin uudelleen ja ihme kyllä se toimi aivan moitteetta). Ehkä vedän asetinta jotenkin vinosti? Yritän kyllä irrotusvaiheessa pitää siitä kiinni rennolla otteella, niin että se pikemminkin saisi itse liukua pois kuin että minä väkisin vetäisin sitä johonkin (väärään) suuntaan. Nappi on alaspäin eli kohti kyynärpäätä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Tammikuu 04, 2015, 21:59:45 ip »

Kävin Shipiton sivuilla, mutta parempi aina kysyä todelliselta käyttäjältä  :) . Eli ymmärsin, että USA-tavarat tilataan USA-osoitteeseen ja he postittavat ne sitten sieltä. Mutta mitä etuja on mukavuuslippuosoitteesta Itävallassa?

Siis samaan hintaan saa shipitolta käyttöön kaikki jenkkivarastot (eri osavaltioihin voi olla erilaisia paikallisia sales-tax -järjestelyitä) ja tuon Itävallan ja en muista... niillä tais olla Hong Kongissakin varasto. Itävaltaa olen käyttänyt joskus kun sakemanni ei ebay.de:stä suostu lähettämään kuin saksalaiselle kielialueelle. Suomi on ollut monasti no-go, mutta sitten Itävalta on ok, vaikka olen tarjoutunut maksamaan postikulut etc. Esimerkkinä tilasin jenkeistä Suomessa kasattuuun AllAway keskuspölynimuriin uuden moottorin. Suomessa ko. osaa ei ollut enää saatavilla, Ranskasta se olis maksanut 300€+rahti ja jenkeissä (made in mexico) täsmälleen sama moottori maksoi $75+$55 rahti. Ne laittaa paketista kuvan ja labelistä kuvan ja painon nettiin näkösälle ja tarvitaessa voi pyyttää myös avaamaan paketin (josta veloittavat lisähinnan), jolloin voi halutessaan varmistaa, että paketissa on sitä mitä on tilannutkin... mutta tää nyt menee jo sivu aiheen ja kohta joku moderaattori neppaa kynsille.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #29 : Tammikuu 05, 2015, 06:50:27 ap »

Ok, kiitos selvennyksestä.

Suomi on ollut monasti no-go, mutta sitten Itävalta on ok, vaikka olen tarjoutunut maksamaan postikulut etc.

Kylmä ja kaukainen Pohjolan perukka ja niin outo kansakin..?  ::)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16

Tule meille yhteyspäälliköksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 10:51