Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6868 jäsentä  •  416575 viestiä  •  19904 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi NikkeL, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mody 3 lapsella  (Luettu 2934 kertaa)

Milla72

• Jäsen
Mody 3 lapsella
« : Syyskuu 17, 2014, 21:47:40 ip »

Hei!

Meillä on kolmasluokkalainen tyttö jolta löytyi napaverinäytteestä diabetekselle altistava geeni. Tyttö on käynyt kolmen kuukauden ikäisestä Täysissä Teddy-tutkimuksessa. Kaikki on mennyt hyvin, vasta-aineita ei ole löytynyt. Viime marraskuussa pitkäsokeri nousi 6,1 ja sen jälkeen tammikuussa tehtiin sokerirasitus. Paasto oli normaali mutta kahden tunnin arvo oli muistaakseni 10.4 eli koholla. Pitkäsokeri oli kuitenkin silloin 5.8.
Kesäkuussa pitkäsokeri oli tasan 6 ja samalla otettiin geenikoe jossa tutkittiin onko tytöllä myös mody geeni niin kuin minulla. Viime viikolla tuli vastaukset ja tytöllä on mody3. Aamuarvot ja päivä arvot ovat ok mutta iltapalan jälkeen arvot nousevat lähemmäksi kymppiä, korkein arvo ollut 12,3.
Jos syö nopeasti imeytyviä hiilareita niin myös päivällä arvot voivat nousta lähemmäs kymppiä.
Onko kenelläkään kokemusta lapsen mody diabeteksesta? Tällä hetkellä kiinnitän huomiota ruokiin, mitään ruokavaliota emme ole saaneet eikä ohjeistusta miten usein sokereita pitäisi mitata. Mä oon nyt vähän pihalla tän homman kanssa että mitä pitäisi tehdä. Itsellä on siis mody ja pistän insuliinia mutta tytön kohdalla en tiedä missä vaiheessa pitäisi lähteä lääkäriin.
Yöunet menee kohta tän pähkäilyn kanssa :(
Kirjattu

Linkkejä