Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6934 jäsentä  •  417409 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Veppe, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: InBody-mittaus  (Luettu 13357 kertaa)

kivitatti

• Lentävä kynä
InBody-mittaus
« : Syyskuu 07, 2014, 22:44:16 ip »

Onko kukaan käynyt?
Millaisia tuloksia?

Itse oon käynyt noin kolme kertaa.
Nyt en oo pariin vuoteen tohtinut, kun oon niin lössähtäyt, että en oo kehdannut käydä. ;D En uskaltaisi katsoa tuloksia.

Nyt oon taas päässyt treenaamisessa vauhtiin, ja ajattelin että InBody-mittaus olisi yksi tapa seurata kehitystä.

Tiistaina ois meidän salilla mahdollisuus käydä (10€). Mietin vaan että kannattaako käydä, kun on just öljynvaihtoviikko menossa.. Eli turvotusta enemmän kuin tarpeeksi. Samallai kai siitä näkyy lihasten ja läskin määrä nesteturvotuksesta riippumatta.(?)

Muoks. Tuoltapa se googlaamalla löytyi. Ei näköjään suositella. Paskaa! Ja ens kerran se on täällä tietenkin vasta joskus puolen vuoden päästä. >:(
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2014, 22:58:49 ip kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
Vs: InBody-mittaus
« Vastaus #1 : Syyskuu 07, 2014, 23:32:24 ip »

Pelkkää rasvaprossaa kyllä mittauttanut ja oikeestaan nytkin kiinnostais tietää, onko paljonkin yli 40, se kun on ollut vuosikymmenet suurin piirtein sama kuin ikävuodet eli noussut niiden myötä. Viimeksi joskus kolmevitosena mitannut ja se oli jotain 35 ja parikymppisenä se oli jotain 20. Täällä pystyi joskus mittauttamaan prossan diabetesyhdistyksellä, mutta tuossa inbodyssä taitaa tulla enemmänkin tietoa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

dn85

• Vieras
« Vastaus #2 : Syyskuu 08, 2014, 07:34:04 ap »

Mitä ei suositella, miks what... kävin tossa jokin aika sitten, mittaaja oli kyllä deestä tietoinen eikä ollu mitään puhetta että ei vois tehdä.

Miä oon ihan rapakunnossa ja yritän etsiä motivaatiota liikkumiseen. Kaveri olis kiva, yksin ei tuu lenkille lähtemisestä mitään :/.
Kirjattu

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Syyskuu 08, 2014, 08:16:01 ap »

Dnn, tatti tarkoitti naistenvaivoja.. :)

Itse jouduin kyseiseen laitteeseen joskus ravitsemusterapeutilla. Tuloksista en osaa sanoa sen kummempaa kuin en peilistäkään. Väitti että olen hoikka niin kuin olenkin jne.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

dn85

• Vieras
« Vastaus #4 : Syyskuu 08, 2014, 08:20:52 ap »

Dnn, tatti tarkoitti naistenvaivoja.. :)

Itse jouduin kyseiseen laitteeseen joskus ravitsemusterapeutilla. Tuloksista en osaa sanoa sen kummempaa kuin en peilistäkään. Väitti että olen hoikka niin kuin olenkin jne.

hih, sory, jätin vissii puolet lukematta :D
Kirjattu

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #5 : Syyskuu 08, 2014, 10:47:29 ap »

Pari vuotta sitten kävin kuntotestissä ja samalla mittailtiin kehonkoostumusta. Tarkkaa InBody-paperia en nyt äkkiseltään löytänyt, mutta liitteenä yhteenveto koko testistä. Ohjeeksi tuli ajaa pyörällä myös hiljaa eikä pelkästään kovaa :).

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 08, 2014, 10:49:16 ap kirjoittanut Mika Haulo »
Kirjattu
Uusin blogipostaus:
Pidennä sensorin pysyvyyttä iholiimalla - 27.12.2018

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Syyskuu 18, 2014, 22:13:45 ip »

Kävin tänään InBody-mittauksessa.
Lopputulemana; läski mikä läski.
Jos jotain hyvää haetaan, niin lihasmassaa oli enemmän kuin missään aikaisemmassa mittauksessa, mutta niin oli sitä läskiäkin.... :(
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #7 : Syyskuu 18, 2014, 22:59:46 ip »

Treeni tepsii lihaksiin kuitenkin! Kaikista ravinto- ym. ongelmista huolimatta. Sehän on tosi hyvä uutinen!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 18, 2014, 23:31:12 ip »

Mulla oli myös sitä läskiä niin paljon, kun tuossa muutama vuosi sitten kävin, että mittaaja katsoi vain säälivästi ja suositteli, että kannattaisi alkaa harrastamaan jotain aerobista liikuntaa. En sitten viitsinyt kertoa juoksevani maratoneja  ::)
Kirjattu

Odd

• Jäsen
« Vastaus #9 : Lokakuu 02, 2014, 03:56:45 ap »

Kävin tänään InBody-mittauksessa.
Lopputulemana; läski mikä läski.
Jos jotain hyvää haetaan, niin lihasmassaa oli enemmän kuin missään aikaisemmassa mittauksessa, mutta niin oli sitä läskiäkin.... :(
onko Se nyt oikeasti luotettava? Virhe marginaali ?
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

Odd

• Jäsen
« Vastaus #10 : Lokakuu 02, 2014, 03:59:47 ap »

Mä oon itse käynyt vaan kehokoostumusmittauksessa. Viimevuonna rasvaprosentti oli erittäin korkea, tänä vuonna normaali.  ???
Kirjattu
D2, BMI= 23,3 januvia

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Helmikuu 06, 2015, 20:17:56 ip »

4,5kk työn tulos:
Paino -4kg
Lihasmassa -0,5kg
Rasvamassa -3kg
Bmi -1,4 (24,6 -> 23,2)
Rasva% -2,4 (33,0 -> 30,6)

Tuo lihasmassan -0,5kg häiritsee. Tosin se ei ole paljon mitään, kun suhteuttaa sen siihen paljonko rasvaa on lähtenyt (3kg). Tällä ruokavaliolla olen ollut vasta 1,5kk, joten tuo 0,5kg rasvaa on voinut lähteä ensimmäisen 3kk aikana kun yritin tätä yksinäni..
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Helmikuu 09, 2015, 14:50:26 ip »

Kävin tänään pitkästä aikaa salilla ja mittautin tuon. Rasvaprossa laskenut 35 -> 28. Tosin en oikein tiedä, pitääkö tällaisten mittausten tulokset paikkaansa, mutta kai se nyt ainakin jonkun verran on oikeastikin laskenut. Voi siis pelkällä juoksullakin jotain saada aikaiseksi, vaikka söis päin peetä, kuten teen.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Helmikuu 09, 2015, 22:11:50 ip »

Hyvä Dini!! :)

Kyllä mä sitä aika luotettavana pidän, varsinkin jos tekee joka kerta "esivalmistelut" samalla tavalla, siis että käykö aamulla vai illalla, koska syönyt ja paskonut jne.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2015, 11:05:18 ap »

En mä kyl yhtään muista, mikä oli tilanne edellisellä kerralla. Esim. olinko paskonut, en nyt vaan muista muutaman vuoden takaisia paskomisia  ;D Mutta ikää nyt ainakin on tullut lisää, eikös sen pitäisi lisätä rasvaprossaa? Eli kaipa se nyt ainakin oikeaa suuntaa näyttää.
Kirjattu

Linkkejä