Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6896 jäsentä  •  416920 viestiä  •  19921 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Amatööridiabentti, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Raskaana olevien syyskuulumiset 2014  (Luettu 60801 kertaa)

Amanda

• Matkailija
Vs: Raskaana olevien syyskuulumiset 2014
« Vastaus #15 : Syyskuu 07, 2014, 14:29:31 ip »

Tilanteen huomioon ottaen mulla on varsin hyvä mieli. Tää nyt kuitenkin oli vasta eka.
Kirjattu

Satsuma

• Vieras
« Vastaus #16 : Syyskuu 08, 2014, 10:33:01 ap »

Mä nyt tuolta vauvakuumeilijoista jo pikkasen hivuttaudun tänne puolelle  :P

Perjantaina tein positiivisen raskaustestin ja nyt kasassa omien laskujen mukaan 4+3 tai 4+5, menkat alko vähän epämääräsesti viimeksi.

Tänään olis tarkotus soittaa diabeteshoitajalle iltapäivästä. Vähän pelottaa vastaanotto sieltä suunnalta, edellisellä käynnillä huhtikuun alussa hobis 8.1 ja sanoivat että raskautumista kannattaa harkita vasta kun on alle 7.5. Kesä meni sokereitten vuoristoradassa, joskin nyt hyvinkin tasaisissa ja normaaleissa arvoissa. En usko että hobis on tuosta kasista laskenut - toivottavasti nyt laskee, motivaatio mittaamiselle on aivan toisenlainen kuin ennen. Sormenpäät voivat todistaa.

Foolihaposta diab.lääkäri sanoi silloin huhtikuussa että on humpuukia syödä sitä jatkuvasti isoja määriä - ei suostunut vielä kirjoittamaan reseptiä. Olenkin siis syönyt ihan apteekin valmistetta, eli aika pienillä määrillä vielä. Aion kysyä tänään diabeteshoitajalta puhelimitse josko saisin sen reseptin mahdollisimman pian!!

Neuvolaan en vielä ole ollut yhteydessä. Eikös ne sieltä diabetespolilta pistä lähetettä äitiyspolille, niin jospa sen jälkeen ilmottautuisin neuvolaan. Vai miten te olette tehneet? Jotenkin tuntuu että tuo diabetespoli on ihan eka mitä teen koska diabeteshan se kuitenkin esittää suurta osaa tässäkin elämän vaiheessa. Toisaalta neuvolaan olisi mukava olla yhteydessä ihan vaan neuvojen suhteen sillä tämä on mun eka raskaus.  :) Oon lähdössä reissuun huomenna, joten palaan siihen neuvola asiaan ehkä loppuviikosta.

Viikothan on vielä naurettavan pienet, mutta oon aika hukassa näin ekan raskauden kanssa! Onneks kotona on hyvä tukiverkosto, vaikka vielä en olekaan raskaudesta kertonut aviomiestä pidemmälle.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #17 : Syyskuu 08, 2014, 11:43:26 ap »

Tervetuloa porukkaan Satsuma!

Tutulta kuulostaa tuo alkun panikointi sokereiden suhteen, ei se kyllä helpota näin myöhemminkään, mutta ehkä tilanteeseen osaa jo suhtautua paremmin.

Foolihappopolitiikka taitaa riippua ihan lääkäristä, jotkut eivät määrää mitään ja toisen annoksia väliltä 1-5 mg. Itse sain lääkäriltä 1 mg reseptin kouraan kun jätin ehkäisyn pois kesällä 2013, diabeteshoitajan mielestä foolihappo on humpuukia. ::) Pitäisi varmaan lopettaa tuon ison annoksen syöminen, reseptissä oli viikolle 13 asti, mutta olen vaan ajattelemattomuutta jatkanut sen syömistä ja kohta alkaa viikko 16. Lisäksi syön monivitamiinia, missä on sen normi vuorokausisuositus foolihappoa.

Raskasuseurannan eteneminen taitaa olla aika pitkälti paikkakuntakohtaista. Täällä pitää saada ängettyä itsensä neuvolaan viikolla 6, jotta saa lähetteen varmistusultraan viikolle 8. Sisätautien poli puolestaan saa virallisen tiedon raskaudesta äippäpolin kautta. Todella hankalaa ja byrokraattista, sillä neuvolaan pääseminen on vähän työn takana, koska "kyllä me tänne vasta sitten otettaisiin kun on kahden kuukautiset myöhässä"... 

Tosin muualla taitaa mennä järkevämmin koko systeemi, täällä neuvolassa ykköstyypin diabeetikko tuntuu olevan yhtä yleinen kuin raskaana oleva mies. Kenelläkään mitään hajua edes perusjutuista, ollaan työntämässä sokerirasitukseen yms. :o

Neuvolasta saa kyllä ihan hyvät perustiedot lähtökohtaisesti, diabeteksen kanssa sisätauti- ja äitipolit ovat olleet korvaamattomat. Toivottavasti pääset Satsuma varhaisultraan, sehän on kirjattu myös ykköstyyppien raskaudenaikaiseen hoitosuositukseen.

Vähän omaa napaa, perinteinen väsymys alkaa väistyä, mutta henkinen väsymys kasvaa. Jotenkin nyt iskee koko verensokeriseurannan rankkuus ja tämä karmea flunssa päälle ihan tosissaan. :( Itkuherkkyys on kyllä huipussaan jo ihan varmaan hormonienkin takia. Kaiholla muistelen toukokuun alkua, jolloin olen viimeksi nukkunut kokonaisen yön putkeen ilman huutavaa sensoria tai herästyskelloa, joka kehottaa mittaamaan verensokerin 2-3 kertaa yössä. Töissä tahti on armoton, jokainen viikko on yliresursoitu ja pitäisi pystyä tekemään kuusi päivää työtä viidessä. :'(

Lisäksi v*tuttaa oma äiti, joka on jo selän takana mun sisaruksille spekuloinut raskaudella. Ei siis olla vielä kerrottu vanhemmille, koska emme koe, että tämä olisi heidän asiansa. Kummallakin meistä on vähintäänkin ongelmalliset suhteet vanhempiimme. Äitini oli esimerkiksi ainoa henkilö, joka pahoitti mieleni häävalmisteluja mieheni kanssa tehtäessä. Kaikki oli väärin ja huonoa, me olimme tyhmiä ja ajettelemattomia yms. En henkisesti jaksa samaa heti perään vauvan kanssa, toki hän varmasti tietää parhaiten. Jos näistä huonoista vanhempisuhteista on ollut jotakin hyötyä, niin olemme käyneet miehen kanssa pitkiä ja hartaita keskusteluja siitä, että millaisia vanhempia haluamme olla ja miten olla paras mahdollinen äiti ja isä pienelle ihmiselle. Ja toki on tullut nähtyä kaikki se, mitä ei haluta olla ja pohdittu miten se vältetään.

Keskiviikkona olisi neuvola, en tiedä puhuako siellä tästä väsymyksestä, sillä tuskin ymmärtävät hoitoväsymyksen päälle kaiken muun huolehtimisen ohella.

Aurinko paistaa, mutta fiilikset ovat synkeät. Toivottavasti mieliala lähtisi pian nousuun. :P Bongasin viime viikolla artikkelin, joka kertoi siitä, että ahdistuneet ja synkkämieliset äidit saavat itkuisempia lapsia. Eli pitäisi varmaan jo ihan vauvankin takia saada vähän iloa elämään.

Jösses, mikä kilometripostaus, kiitos ja anteeksi.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Syyskuu 08, 2014, 11:54:21 ap »

Tosi kurjaa, Amanda. Olen pahoillani sun puolesta. Hyvä, jos olet kaikesta huolimattta ihan positiivisella mielellä, vaikka varmasti tuntuukin surulliselta.

Satsuma, ihme juttu, jos d-lääkäri ei ole suostunut kirjoittamaan foolihapporeseptiä. Eihän siitä ainakaan mitään haittaa ole, jos sitä syö ja reseptillä saa edullisemmin.

Mulla oli niin, että kun raskauduin, niin soitin d-lääkärille, joka teki lähetteen TYKS:n äitiyspolille. Samana päivänä soitin myös neuvolaan. Oli kiva saada asiat nopeasti etenemään. Jossainhan lähete äitiyspolille tehdään neuvolan kautta ja mullakin olisi neuvolan terveydenhoitaja sen tehnyt, mutta oli ihan tyytyväinen, kun kuuli, että d-lääkäri oli jo tehnyt.

Tänään oli neuvolakäynti. Kerrankin jäi hyvä mieli käynnistä. Terveydenhoitaja tunnusteli ja mittaili vatsaa ja kuunteli sydänäänet. Kaikki kunnossa. Sikiö on kuulemma kasvanut hyvin, vatsan korkeus oli hieman keskikäyrän alapuolella ja sydänäänet kuului hyvin. Istukka on kuulemma etuseinässä, mikä vaimentaa liikkeiden tuntemista.

Ilmeisesti neuvolassa ei mitata pika-Hb:ta. Olisin saanut kyllä lähetteen labraan, mutta ensi viikolla menen TYKS:n määräämiin lab.kokeisiin, joten on ihan turha mennä tällä viikolla.

Terveydenhoitaja käski olla stressaamatta painosta. Painoa on tullut jo lähes 10 kg, mutta siitä ei pidä kuulemma huolestua. Jos syön ja liikun samalla tavalla kuin aikaisemmin ja paino nousee silti, niin sitten sen pitää kuulemma antaa nousta.

Sain raskaustodistuksen ja muita papereita. Nyt pitää laittaa hakemuksia Kelaan ja täytellä muitakin lappuja.

Seuraava neuvola on 4 viikon kuluttua. Ensi viikolla on äitiyspolikäynti.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Syyskuu 08, 2014, 12:05:52 ip »

Snanna, kuulostaa tosi rankalta, jos mittaat sokerit 2 - 3 kertaa yössä. Missä vaiheessa ehdit kunnolla nukkua? Mä mittaan sokerit kerran yössä, kun herään vessaan. Koskaan en ole laittanut kelloa sen takia soimaan. Siltikin d-lääkäri mietti, että käykö liian raskaaksi mitata joka yö. Mulla raskaus on tehnyt sen, että nukun paremmin kuin koskaan. Ennen raskautta käytin usein työviikolla Imovanea tai Circadinia, mutta jätin ne tietysti pois heti, kun raskauduin enkä ole kokenut niihin mitään tarvettakaan. Olen muutenkin tavallista väsyneempi, joten sänkyyn mennessä nukahdan lähes saman tien. Kasvaneen vatsan kanssa nukkuminen vaati pikkuisen totuttelua, kun olin ennen nukkunut aina vatsallaan ja nyt ei enää voi, mutta siihenkin olen tottunut.

Toivottavasti saat nukutuksi, Snanna! Huonot yöunet vaan entisestään lisää väsymystä ja itkuherkkyyttä.
Kirjattu

Piiu

• Aloittelija
« Vastaus #20 : Syyskuu 08, 2014, 12:58:23 ip »

Pahoittelut Amanda miunkin puolesta.
Mukava, että kaikki oli hyvin neuvolassa Kaisa81 :)

Aamusta oli miun neuvolakäynti, jossa kaikki oli kunnossa vauvalla. Miun verenpaine, lähinnä alapaine oli aika korkea(102) ja pulssi myöskin(125). Th soitti vielä lähdettyäni neuvolasta ja pyysi tulemaan kuitenkin huomenna uudelleen, jotta katsotaan pissa/verenpaineet. Miun oli tarkoitus mennä tänään vesijumppaan ekaa kertaa tänä syksynä, mutta en saa mennä noiden korkeiden arvojen takia. Toivottavasti ne siitä alkais laskea, eikä ainakaan nousis yhtään.
Sf-mitta huitelee ihan omilla käyrillään ollen 34cm  ::) kuinkahan paljon ehtii vielä kasvaa ennen kun tää syntyy.. Hb oli noussut kivasti ja oli 136 :)

Miulla on ollut hirvee himo kaikkeen makeaan nyt viimepäivinä. Kauheaa ihan, kun koko ajan tekis jotain herkkua mieli syödä.

Kuulostaa kyllä rankalta siun yömittaukset Snanna. Itse en mittaa ollenkaan yöllä jos ei tunnu siltä että tarvitsee, eikä siitä ole noottia tullut. Muuten kyllä herään noin 5 kertaa yössä, kun tarvitsee vessassa käydä tai on hirveä hiki  >:(

Tervetuloa Satsuma :)
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #21 : Syyskuu 08, 2014, 16:46:33 ip »

Mulla ei ole kahta samanlaista yötä peräkkäin. Hypotuntemukset ovat kadonneet ja herään vasta siinä kahden pinnassa. Jos olen jättänyt mittaamatta kolmen nurkilla, voi verensokeri nousta syystä kuu ja tähdet kymppiin kuuteen mennessä. Olen kokeillut kaikkea iltapalan koostumuksen tarkkailusta erilaiseen bolustamiseen. Sensorin kanssa tosiaan herään "vain" kerran tai kaksi, yleensä huutaa väärää (tai oikeaa) hypoa tai huonoa signaalia.

Sensoreiden kanssa on nyt ollut ongelmia, joten jouduin päälle viikon hoitamaan yömittaukset manuaalisesti. Toisaalta syyttäisin itseäni ikuisesti, jos vain nukkuisin hypon tai hyperin yli ja siitä koituisi ongelmia vauvalle. Pitää ottaa asia puheeksi seuraavalla polikäynnillä.

Nyt on varmaan vaan liian monta kiveä kengässä samaan aikaan, pitää tarttua yhteen ongelmaan kerrallaan. Toivottavasti tämä kamala flunsa olksi eka lähtijä. Tuntuu siltä, että naama irtoaa kun poskionteloita pakottaa.

Hyvä Kaisa, jos sait jotain neuvolasta irti! Mullakin olisi ke joku laaja terveystarkastus,  mutta mun ainoa tavoite on saada kuulla sydänäänet. Jos siitä saisi vähän lohtua.
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 08, 2014, 19:45:46 ip »

Snanna, mulla se laaja terveystarkastus oli se käynti, jolloin oli neuvolalääkäri ja terveydenhoitaja, jolloin koko käynti oli yksi vitsi. Ei tutkittu yhtään, mutta saatiin kuunnella lääkärin ihmeellisiä höpinöitä.

Ostin tänään tukivyön. Neuvolan terveydenhoitaja suositteli sitä, kun valitin selkäkipuja. Saa nähdä, että auttaako. Ainakaan tänään ei ole ollut selkä yhtään kipeä. Jos ei auta, niin terveydenhoitaja tekee lähetteen, jolla saan lainaksi jonkun vielä järeämmän tukivyön.
Kirjattu

Amanda

• Matkailija
« Vastaus #23 : Syyskuu 08, 2014, 21:04:03 ip »

Kiitti kaikille! :) Oon ihan "lippu korkeella, uuteen nousuun" -meiningillä. Katotaan, mitä polilla sanovat viikon päästä :)
Kirjattu

Satsuma

• Vieras
« Vastaus #24 : Syyskuu 09, 2014, 08:32:25 ap »

Kuulostaa tosi tutulta tuo yömittaaminen, mä oon harrastanut sitä jo vuosia vaikken raskaana aiemmin ole ollutkaan. Jotenkin aina kun herään niin en osaa puoliunissani kuulostella kroppaa, että mitä  sokeri voisi olla, sitten on pakko nousta mittaamaan. Joskus yrittänyt vaan kääntää kylkeä, mutta sitten tulee huono omatunto, että mitä jos sokeri onkin korkealla jne. Viime yönä heräsin ekan kerran kun sokeri oli 3.3. sen jälkeen nousin vielä kaks kertaa pistämään kun tankkasin liikaa. Yöunet jää kylllä vähäisiksi kun oikeen alkaa stressaamaan sokeria.

Soitin eilen sinne diabeteshoitajalle, tämä oli aika ihmeissään että hälle soitan. Käski soittaa neuvolaan, josta saan lähetteen äitiyspolille ja sieltä sitten sisätautipuolelle. Eli kohtapuolin soittelen neuvolan soittoajalla ja katsotaan mitä sieltä sitten sanovat :)

Tänä aamuna on ollut aika mojovia menkkakivun tapasia, inhottava herätä sellasiin ja mennä ihan paniikissa vessaan että nytkö ne menkat alkoikin. No ei alkanu, koko ajan vaan paniiki kaikesta.. Aamupäivästä lähden reissuun ja stressaan sitäkin kun sokerit tuppaa reissussa aina olemaan vähän muuta kuin normaalia. Hmph, saisko aivot paussille????  :P
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 10, 2014, 11:09:41 ap »

Pikkuisen meinaa ruveta ahdistamaan, kun ei olla tehty vielä yhtään mitään vauvan tuloa ajatellen. Kotona pitäisi raivata tilaa vauvalle ja vauvan tavaroille ja ennen kaikkea niitä tavaroita pitäisi ruveta hankkimaan. Nyt ei olla ostettu vielä mitään. Olen itsekin syntynyt 2 kk etuajassa, joten pitäähän siihenkin varautua, että vauva onkin meillä jo hyvissä ajoin ennen joulua. Nyt sentään laitoin Kelan hakemuksia eteenpäin ja odottelen äitiyspakkauksen saapumista. Muuten kyllä pelottaa, että täyttelin niitä hakemuksia ihan väärin ja jos käykin niin, että ollaan sitten ihan rahattomia, kun äitiysloma alkaa. Äitiysloman alkuunkaan ei ole enää kuin n. 2 kk.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #26 : Syyskuu 10, 2014, 12:36:49 ip »

Tänä aamuna on ollut aika mojovia menkkakivun tapasia, inhottava herätä sellasiin ja mennä ihan paniikissa vessaan että nytkö ne menkat alkoikin. No ei alkanu, koko ajan vaan paniiki kaikesta.. Aamupäivästä lähden reissuun ja stressaan sitäkin kun sokerit tuppaa reissussa aina olemaan vähän muuta kuin normaalia. Hmph, saisko aivot paussille????  :P

Mulla oli noita ekat kymmenen raskausviikkoa. Ja tuo vessassa raavaaminen on tuttua, vieläkin tulee välillä käytyä ihan vaan siksi, että tsekkaa onko kaikki ok. ::) Toivottavasti olet saanut aivot reissumoodiin, kyllä itsekin aina jälkikäteen huomaa, että ainakin puolet stressista on ollut turhaa.

Pikkuisen meinaa ruveta ahdistamaan, kun ei olla tehty vielä yhtään mitään vauvan tuloa ajatellen. Kotona pitäisi raivata tilaa vauvalle ja vauvan tavaroille ja ennen kaikkea niitä tavaroita pitäisi ruveta hankkimaan. Nyt ei olla ostettu vielä mitään. Olen itsekin syntynyt 2 kk etuajassa, joten pitäähän siihenkin varautua, että vauva onkin meillä jo hyvissä ajoin ennen joulua. Nyt sentään laitoin Kelan hakemuksia eteenpäin ja odottelen äitiyspakkauksen saapumista. Muuten kyllä pelottaa, että täyttelin niitä hakemuksia ihan väärin ja jos käykin niin, että ollaan sitten ihan rahattomia, kun äitiysloma alkaa. Äitiysloman alkuunkaan ei ole enää kuin n. 2 kk.

Mun on pitänyt hillitä itseäni, etten vielä alkaisi liikaa valmistelemaan. Kolme bodya olen ostanut, kaksi tavoitebodya tsemppaamaan raskauden alussa ja nyt tilasin H&M:n tilauksen yhteydessä iiiiihanan body+housut+myssy -setin. ::) Lisäksi olen saanut ystävältä ilmaiseksi käyttämättömän kantoliinan ja samasta osoitteesta tulee myös hoitopöytä. Mietin, että varmaan aika samoilla viikoilla kun nyt Kaisa olet alkaisin itsekin tekemään hankintoja.

Nyt on neuvolakäyntikin takana, mitään ihmeellistä ei tullut vastaan, mutta terkka ja lääkäri olivat asiallisia. Terkan luona lähinnä katselin kun hän siirsi äitiyskortin tietoja koneelle. Eniten yllätti se, että paino on pudonnut 3 kg ekasta raskauden aikaisesta punnituksesta! Kaikesta turvotuksesta ja mahapömpöstä huolimatta. :o Verenpaine oli vähän kohonnut, toivon, että se johtuu vain flunssasta ja liikkumattomuudesta. :-\ Puhuin yleisesti väsymyksestä ja neuvo oli, että jaksamiseen pitää kiinnittää huomiota... Kylläpä oli avulias vinkki. ???

Lääkäri oli oikein asiallinen, tutki että kaikki on ok ja kuunneltiin sydänäänet. Eka ei meinannut löytyä ja meinasi jo pieni paniikki iskeä. Onneksi kuitenkin löytyi ja tyyppi pyrki ahkerasti karkuun. :D Kaikki kuitenkin ok ja tästä eteenpäin kuulemma kaikki lääkärikäynnit äitipolilla. Se mikä yllätti, että kun vähän puhuttiin d:n hoidosta, niin lääkäri totesi, että ei meitä paljon ole, mutta hoidan itseäni poikkeuksellisen hyvin muihin nähden. :o En edes halua tietää, että miten muut sitten itseään hoitavat, koska koen, että itsekin voisin parantaa vielä vaikka kuinka. Voi vauva parkoja. :(

Eli kaikki ihan ok näillä näkymin, kolmen viikon päästä taas neuvolaterkalle ja kuukauden päästä äippäpolille. Tänään viikkoja tasan 16.
Kirjattu

Leppis

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Syyskuu 10, 2014, 21:53:28 ip »

Kait minäkin jo tämän otsakkeen alle kuulun. Viikon päästä on siis eka ultra. Kuukautiskiputyyppistä jomotusta on ollut silloin tällöin, mutta pariin päivään ei ole ollut yhtään mitään kipuja tai tuntemuksia. Ja siksi on ihan vainoharhainen olo, kun ei mitään tuntemuksia ole.

Se mikä yllätti, että kun vähän puhuttiin d:n hoidosta, niin lääkäri totesi, että ei meitä paljon ole, mutta hoidan itseäni poikkeuksellisen hyvin muihin nähden. :o En edes halua tietää, että miten muut sitten itseään hoitavat, koska koen, että itsekin voisin parantaa vielä vaikka kuinka. Voi vauva parkoja. :(

D-hoitaja sanoi mulle, kun tuskailin joskus kesällä korkeaa (silloin kuitenkin alle 8 ) hobistani, että mun arvothan on ihan loistavia ja kun foolihappokin on menossa, niin eihän tässä mitään hätää ole. En sitten tiedä millaisilla lukemilla toiset raskautuu, mutta silti tunnen olevani omahoidossani huono.

Tänään on ollut sokerien suhteen ihan huippupäivä. 7,8 on päivän korkein lukema  :D  Tosi tasaista, 6-7 paikkeilla on menty koko päivän. Alkuviikko olikin sitten mallia 10-15 ja varsinkin yöt on menneet liian korkealla aamuarvojen perusteella. Pitäisi laittaa sensori, nyt olen vain rei'ittänyt sormiani tunnin, parin välein. Yöt olen kuitenkin nukkunut. Huono omatunto soimaa, pitäisi mitata edes silloin tällöin yöllä. Basaalin säädöt on ehkä kohdillaan?! Lisäsin viimeksi aamuyölle vähän lisää inskaa.

Maanantaiaamuna piti töissä mennä kyykkyyn, kun tuntui että silmissä pimenee ja laatta lentää, mutta huono olo hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Onneksi olin yksin paikalla, niin ei tullut mitään kysymyksiä. Sen jälkeen ei ole huonoa olo tullut, mutta ennen lounasaikaa on ihan järkyttävä nälkä ja sillä hilkulla että olisi paha olo.  Laitan toisille lounasta tarjolle ja maistelen lusikalla esim. jälkiruokaa vähän siinä sivussa ::)
Kirjattu
"Kiva suku, kehnot geenit."

Satsuma

• Vieras
« Vastaus #28 : Syyskuu 11, 2014, 10:03:32 ap »

Mulla on eka ultra jo ens viikolla kun alkaa kuudes viikko. Neuvolan täti pähkäili jo tiistaina kun mulla oli kasassa 4+4, että pitäiskö mun tulla samantien  :o mitähän oletti siellä jo silloin näkevänsä? Pelottaa mennä ensi viikollakaan päivillä5+4, sillä olisin halunnut mennä vasta sitten kun on syke. Mutta varmistetaan nyt sit että on oikeassa paikassa.

Nyt juuri jonotan neuvolan puhelinajalla, pitäisi sitä foolihappoa saada jo vähän äkkiä. Täti soitteli eilen että otanhan jo foolihappoa, sanoin että sitä multivitaa, johon täti ihan onnessaan että "sinähän olet valveutuneesti ottanut jo käyttöön hyvät jutut"  ;D Hän olis halunnut että haen apteekista 1mg foolihappoa, "saaaaaa sitä ilman reseptiä", ei uskonut kun sanoin että ei saa. No nyt soitan että paappa sitä reseptiä tulemaan.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #29 : Syyskuu 11, 2014, 18:13:57 ip »

Se mikä yllätti, että kun vähän puhuttiin d:n hoidosta, niin lääkäri totesi, että ei meitä paljon ole, mutta hoidan itseäni poikkeuksellisen hyvin muihin nähden. :o En edes halua tietää, että miten muut sitten itseään hoitavat, koska koen, että itsekin voisin parantaa vielä vaikka kuinka. Voi vauva parkoja. :(

D-hoitaja sanoi mulle, kun tuskailin joskus kesällä korkeaa (silloin kuitenkin alle 8 ) hobistani, että mun arvothan on ihan loistavia ja kun foolihappokin on menossa, niin eihän tässä mitään hätää ole. En sitten tiedä millaisilla lukemilla toiset raskautuu, mutta silti tunnen olevani omahoidossani huono.

Musta vähän tuntuu, että tää lääkäri viittasi ainakin yhteen naamatuttuun d1-äitiin, josta kuulin kautta rantain, että hällä hobis huitelee kympissä, kolme keskenmenoa sokereiden takia takana ja neljäs raskaus nyt kestänyt puoliväliin asti ainakin. Kuulemma hänen mielestään vauva tulee jos sellainen hänelle suodaan ja sokeritasapaino on hänen oma asiansa. Eli se 9-10 taitaa olla se huono taso...

Omaa napaa, joku unijumala kuuli mun kutsun ja piiiitkästä aikas sain nukuttua koko yön putkeen sensorin turvaamana! Aamulla vs nätisti 5,7, yö mennyt väliä 5,4-6,7.  ;D ;D ;D
Kirjattu

Linkkejä