Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6535 jäsentä  •  412250 viestiä  •  19570 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi omiar1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Arkipäivän komiikkaa  (Luettu 46114 kertaa)

d1247

• Aktiivinen
Arkipäivän komiikkaa
« : Elokuu 30, 2014, 18:44:13 ip »

Ajattelin aloittaa ketjun, arkipäivän mokia, mitä tulee toilailtua ilman hypoja. Miä olen välillä aikamoinen koomikko, omasta mielestäni :D.

Tämä tapaus sijoittuu yläasteaikaan. Meillä oli ollut joku kukat ja mehiläiset tmv-aiheinen tunti, en muista pitikö sen liikunnanopettaja vai joku muu. Saatiin kotiinviemisiksi sellaiset CD-levykotelon näköiset pakkaukset. Sen verran taisin pakettia vilkuilla että tyttö ja poika-asioihin se liittyy. "CD-levy" jäi jonnekin omaan talteen, kunnes kun vanhempia ei ollut sisällä, ajattelin vilkaista mitä kivaa sillä levyllä on. Tietsikalle istuessani avasin jo cd-luukun, kunnes levyn sisältö paljastui: kortsujahan siellä... jotenkin ne piti hävittää että vanhemmat ei näe mitä tytöllä on  ::)

Haaste on heitetty Teille arvoisat kollegat!
Kirjattu
D1

Taitsa

• Veteraani
Vs: Arkipäivän komiikkaa
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2014, 19:41:15 ip »

Tässä eräänä vuonna ajelin boxerilla tuonne Hankasalmelle. Siellä oli avattu motoristeille, no joku ruokapaikka ym.huoltoa pyörällä liikkujille. Ilman naivia ajelin, kauniissa keväisessä säässä. Ennen Hankasalmea kävin syömässä lihapiirakan, hyi minua. Hankasalmelle saavui ja aloin etsimään ko.paikkaa. Ajelin eestaas, en vaan löytynyt. Ja sitten, yhtä'äkkiä alkoi maha ilmoittaa,että nyt ja heti hätätyhjennys. Heti ensimmäisestä mahdollisesta paikasta kurvasin sivutielle. Sivutie veikin maatalon pihaan, enhän minä nyt sinne mene. U-käännös ja pyörä seis, öh, maatalon pihametsikköön. Hätä oli jo niin kova, ettei aikaa ollut yhtään tuhlattavissa. Ajovermettä äkkiä päältä pois ja samalla otin takaboxista visiirin puhdistamiseen tarkoitettuja liinoja. Joo, ihan hyvin kävi, ajohousut sain pois, mutta kalsareita en, kokonaan. Siinä minä sitten kyttäsin kuin mykkä paskalla, silmä kovana, ettei majatalosta vaan kukaan tule. Ainoa mikä tuli, paineella ja vauhdilla oli paska. Siinä sitten mikään muu ei auttanut, kun kalsarit paskaläjän päälle ja pyllyn pyhittää laiinoilla. Siinä sitä muutama liina meni, sitten kylmästi ajohousut vedin jalkaan. Sitten muut vermeet päälle ja pyörän päälle. Vilkaisu vielä maatalon suuntaan, kaikki hyvin. Pää pystyssä takaisin baanalle ja nokka kotia kohden, en enään halunnut etsiä motoristipaikkaa. Paska reissu, mutta tulipahan pyyhityksi ;D

Nykyään ei maha tahdo yhtään kestää vähänkin rasvaista ruokaa. Pitää olla vessa lähellä muuten.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 31, 2014, 12:26:16 ip »

Huutelin kotipihassa miestäni syömään. Sanotaan häntä tässä nyt vaikka "ukoksi".

"Ukkooo!!!! Syömään!" Huutelin ja odottelin vastausta. Kohta kuuluikin vaimealla äänellä "joo, joo, tullaan...".

Menin keittiöön ja aloittelin ruokailua. Ei vaan ukkoa kuulu pöytään. Vartin päästä lähdin katsomaan mikä on homman nimi. Ukko puuhaili autotallissa kuulosuojaimet päässä eikä ollut kutsuani edes kuullut.

Heräsi kysymys KENET olin kutsunutkaan syömään ja saanut vielä myöntävän vastauksenkin? No, naapurin miehen, jolla sattumoisin on sama nimi kuin minun "ukollani"!  ;D

Saattoi naapurin isäntä ihmetellä kun meni kotiinsa ruokaa odotellen ja hella olikin kylmänä.  ;D
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

d1247

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Elokuu 31, 2014, 12:38:40 ip »

Kotona asuessani tulee mieleen vähän samanlainen tilanne, mutta meidän kotonaolijoiden kesken vain. Taisi olla joku lauantai-ilta ja sauna lämpiämässä. Äiti huuteli miuta saunaan. Ennen kuin ehdin vastata, kuului toisesta huoneesta iskän hiljainen "joo joo"-vastaus  ;D... 
Kirjattu
D1

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Elokuu 31, 2014, 12:51:37 ip »

Toissapäivänä sattunut:
Lähdin tapani mukaan kiireellä kaupungille asioille ja vetäisin kiireessä päälleni erään paikallisen suunnittelijan väljän pellavatunikan, jossa on kaikenlaisia hassuja vekkejä ommeltuina sinne tänne.

Kaupassa satuin vilkaisemaan itseäni peilistä ja huomasin, että tunika oli nurinpäin päälläni. Ja mm. suunnittelijan iso logolappu niskassa näkyvillä. Menin vaivihkaa sovituskoppiin kääntämään nuttuni ja jatkoin matkaa. Mietin samalla kuumeisesti, että olin käynyt sitä ennen jo yhdessä virastossa, postissa ja kaupassa. Noh, kylähullun maineeni siinä vain vahvistui! :D
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Elokuu 31, 2014, 13:23:35 ip »

:) :) :)

Kun asuin opiskeluaikaan Lahdessa niin innostuin käymään solariumissa. Kerran oli sitten talvella hirmuinen kiire bussiin solariumin jälkeen ja vetäisin äkkiä vaatteet päälle, kiiruhdin torin poikki bussipysäkille ja hyppäsin ruuhkan täyttämään autoon...

Kun istuin penkille, huomasin että muutama ihminen tuijotti jälkeeni. Katsahdin alas ja voi elämän kevät! Olin kiireissäni unohtanut RUSKEAT sukkikset laittamatta ja sukkiksen varret kulki puoli metriä perässäni pitkin toria ja bussin lattiaa ja totta kai ne tuli ulos toisesta farkun lahkeesta!  ;D

Nykäisin sukkikset irti ja pistin ne takin taskuun naama tulipunaisena.  ;D
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Elokuu 31, 2014, 13:42:45 ip »

Niinkin simppeli juttu kuin että isäukko tuossa päivänä erään aivasti, ja tekohampaaat lensi iloisesti kaaressa lattialle.....silloin meitä molempia nauratti..... ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Elokuu 31, 2014, 13:54:27 ip »

Nää on kyllä ihan huppuhauskoja. Lisää  ;D

Ukon huutelusta tulee aina vaan mieleen se, kun en tiennyt Minimin Ukko-koiran nimeä ja Minimi sitten D-tapaamisessa kertoi, että hänen pitää mennä, kun ukko on jo ihan jalat ristissä kotona, kun emäntä on ollut aamusta asti pois, niin ajattelin, että onpa siinä kiihkeä mies, kun ei muutamaa tuntia jaksa olla ilman naisseuraa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

d1247

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Elokuu 31, 2014, 18:30:37 ip »

Toinen kouluaikojen tarina on ala-asteelta, olikohan kuudes luokka. Aiheena ympäristötieto ja käsittelyssä kuinka ollakkaan ihmisen anatomia ym. Meillä oli koe, johon olin lukenut ja valmistautunut hyvin. Kokeessa kysyttiin mitä tarkoitetaan alapesulla. Miä en kehdannu siihen paperiin kirjoittaa sitä mitä se tarkoittaa. Muistan miettineeni kovasti, että jotai siihen täytys kyllä vastata (oli muistaakseni opetettu että kaikkiin kysymyksiin kannattaa vastata). Vastasin alapesun tarkoittavan alhaalta pestyjä hampaita. Sain kokeesta 10- ja totariin ysin, mikä hiukan harmitti kun olin suoriutunut kokeesta hyvin.
Kirjattu
D1

Kian

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Elokuu 31, 2014, 20:11:39 ip »

Joo, nää on ihan huippuja!!!  ;D ;D ;D

Olin tässä vaatekaupassa katselemassa alusvaatteita. Käytävät ovat vaan joskus niin ahtaita. Sitten jatkoin matkaa “centrumin” lävitse kun yhtäkkiä huomasin jostain peilistä, että mun takapuolessa roikkuu sellaset pikkuhousut vaatehengarissa… ne olivat vaan jotenkin jäänyt mun farkkuihin kiinni.. Sitten äkkiä takaisin kauppaan niitä viemään..
Kirjattu
D1 1974, N.
Pumppu ja Humalog vuodesta 2001.
Animas Vibe.
(Dexcom 4: maksoin vuoden käyttääkseni 2013-2014. Sain Toukokuu 2015 CGM Dexcom, asun Ruotsissa.)

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #10 : Elokuu 31, 2014, 23:20:31 ip »

Kannattiko?
-pakkasella laittaa kieli kiinni rautaisen kaideputkeen
-ilta mäkihyppyä katsellessa pissata housuun, hetken lämmitti, sitten ei
-jättää esinahka housujen metallisen vetoketjun väliin
-hyppiä puusta puuhun, luottaen ettei mitään tapahdu
-hiihtää hullunlailla koulun hiihtokisoissa,oksentaa ja mennä heti labraan
-tuhota ampiaispesä, luullen, ettei ne ehdi pistää
-yllyttää kauppiaan poika pissimään paimenlankaan, virran ollessa päällä
-riisiviini, mitä yritettiin tehdä,huoneen kattoon meni ensimmäinen pullo komiasti
-kutsua naapurin lehmät lähelle ja sitten nallipyssyllä pelottaa ne pois, cowboy you know
-yrittää ajaa mopolla karkuun poliisia, kaksi päällä
-räjähdyttää löytämämme tulenjohtopanos, lentokentän maastossa
-jäädä tupakanpoltosta kiinni,öh kansakouluaikana

Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Elokuu 31, 2014, 23:46:25 ip »

Kannattiko?
-pakkasella laittaa kieli kiinni rautaisen kaideputkeen
-ilta mäkihyppyä katsellessa pissata housuun, hetken lämmitti, sitten ei
-hyppiä puusta puuhun, luottaen ettei mitään tapahdu
-hiihtää hullunlailla koulun hiihtokisoissa,oksentaa ja mennä heti labraan
-tuhota ampiaispesä, luullen, ettei ne ehdi pistää
-yllyttää kauppiaan poika pissimään paimenlankaan, virran ollessa päällä
-riisiviini, mitä yritettiin tehdä,huoneen kattoon meni ensimmäinen pullo komiasti
-kutsua naapurin lehmät lähelle ja sitten nallipyssyllä pelottaa ne pois, cowboy you know
-yrittää ajaa mopolla karkuun poliisia, kaksi päällä
-räjähdyttää löytämämme tulenjohtopanos, lentokentän maastossa
-jäädä tupakanpoltosta kiinni,öh kansakouluaikana

;D    ;D     ;D
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : ſyyskuu 01, 2014, 07:48:24 ap »

Ympärinipistys?
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : ſyyskuu 01, 2014, 09:48:37 ap »

Alaluokkalaisena pohdiskelin kerran, että kotoa löytyvät shakkilaudat eivät ole erityisen hyviä; tylsät värit, aivan liian pienet ruudut, taittesta jo risoiksi kuluneet jne. Niinpä - piiiiiiiiii-itkän harkinnan jälkeen - ostin viimeisillä taskurahoillani uuden, hyvän shakkilaudan.
Kotiin palattuani ajattelin, että perhe ja erityisesti isäni (melko taitava shakinpelaaja) varmaan ilahtuu tästä hankinnasta.
Kun äitini sitten jonkin ajan kuluttua tuli kaupungilta kotiin, ilmoitti hän meille iloisena ostaneensa jotakin tuiki tarpeellista - uuden shakkilaudan  ;D

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : ſyyskuu 01, 2014, 14:08:08 ip »

Mä keksin pikkulikkana mummolassa, että tikkaa on paljon kivempi heittää silmät kiinni ja takaperin kuin perinteisellä tavalla. Yllytin siskonikin kisaan mukaan ja viikkorahoista sitten korvattiin mummolle rikki menneet avomaankurkkulavan lasit!  ;D ;D ;D
Kirjattu

Linkkejä

Virkeyttä hoitoon senioreille

Julkaistu 18.07.2017 | 08:52