Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Energiajuomasta  (Luettu 6784 kertaa)

Tanjaleena

• Vieras
Energiajuomasta
« : Heinäkuu 21, 2014, 13:24:55 ip »

Miksei tota energiajuomaa suositella diabeetikoille, senkö takia ku siinä on sokeria nii paljon?
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Energiajuomasta
« Vastaus #1 : Heinäkuu 21, 2014, 14:14:38 ip »

Just nappasin 0,25l tölkin jääkaapista ja ajattelin "iltapäiväkahvit" vetästä. Sen verran ramasee, mutta en nyt päikkäreitä halua ottaa kun en pääse siitä sitten enää ylös...
Mun tölkissä lukee että "Esuositella raskaana oleville, lapsille, tai kofeiiniherkille henkilöille." Diabeetikoista ei puhuta mitään.
Mutta musta tuntuu että lähes kaikessa lukee että ei suositella diabeetikoille. Esim piikkimatossa..
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 21, 2014, 14:27:07 ip »

Sen nimisessä ku Megaforte energiajuoma mitä saa s-kaupoista nii lukee, ettei suositella diabeetikoille, raskaana oleville ja kofeiiniherkille henkilöille.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Heinäkuu 21, 2014, 14:44:21 ip »

Eihän meille mitään suositella. Anna mennä vaan jos haluat. Muista laskea hiilarit ja pistää inskat. :)
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #4 : Heinäkuu 21, 2014, 14:52:32 ip »

Join tossa jo yhen ja katoin kyllä hiilarimäärät :) Joskus on vaan pakko juua tommonen :D
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 21, 2014, 14:58:28 ip »

Eihän meille mitään suositella.

Ei noita energiajuomia muillekaan suositella, ja jos joku suosittelee, niin hän luultavasti tienaa sillä.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Heinäkuu 21, 2014, 16:01:16 ip »

Miksei tota energiajuomaa suositella diabeetikoille, senkö takia ku siinä on sokeria nii paljon?

Jos on ihan pakko juoda energiajuomaa niin mikset osta sokeritonta? Tai keitä kahvit?

Itse en moista litkua kyllä vapaaehtoisesti joisi. Haiseekin ihan hirveelle!  :(
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #7 : Heinäkuu 21, 2014, 16:16:38 ip »

ED-merkkisenä on ainakin kahta eri sokeritonta makua, ED lemon ja ED light. Pari ketaa olen huonosti nukutun/päntätyn yön jälkeen tenttiin mennessä tuollaisen kitannut, eikä tahtonut uni tulla seuravanakaan yönä.  ;D
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Heinäkuu 21, 2014, 23:39:48 ip »

Melkein joka merkistä löytyy sokeriton versio. Kofeiinia saman verran kuin kahvissa, monissa lisäksi vitamiineja, mutta maailman suurimpana syntinähän niitä pidetään. Itse kyllä juon ja hyvin maistuu. Jos haluaa kuulla saarnaa, kannattaa jossain saunaporukassa suhauttaa auki energiajuoma silloin, kun muut aukaisee saunaoluen  :o
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir, Humalog, D1
« Vastaus #9 : Heinäkuu 22, 2014, 00:06:55 ap »

Join noita monta tölkkiä Espanjan aikana illassa drinkkeinä ilman alkoholia, siis rakastin makua. Nykyisin en pidä samoista merkeistäkään, koostumus ehkä muuttunut lainsäädännön takia tai sitten makuni. Hyvin biletytti yön yli tai aamubileisiin asti ja uni tuli heti, kun pään laittoi tyynyyn eli sivuvaikutuksia ei tullut lainkaan. Guaranan ja kofeiinin haittavaikutuksista ruvettiin puhumaan vasta vähän aikaa sitten: rytmihäiriöt jne. Pieni määrä haittaa harvaa, suuremmasta määrästä voi tulla ongelmia, jos on siihen taipumusta. Espanjan aikana ei sokerikaan tuntunut missään, koska kului minimäärällä pikaa tanssin mukana ja D1 oli silloin vielä stabiili ja elämä ihanan helppoa ;)

Niin joo, tuo alkoholin puuttuminen drinkistä ei ole mikään absolutisti-asia, vaan maksani on niin tehokas, että viina vaikuttaa mielettömän huonosti. Eli suht sama juoko vai eikö; kuoharia ja punaviiniä ihan maun vuoksi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2014, 00:11:09 ap kirjoittanut D1-1978 »
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Heinäkuu 22, 2014, 00:14:03 ap »

Suurin haitta taitaa olla hampaille, kuten limuista ja mehuista. Mutta kyllähän kahvin kofeiinikin rytmäreitä aiheuttaa ja energiajuoma lienee ainakin helteillä nestetasapainolle parempi vaihtoehto kuin kahvi. (ja ennen kuin joku muu ehtii, niin joo, parempi juoda vettä tietty ku kahveja tai muita ;D)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Heinäkuu 22, 2014, 00:21:48 ap »

Minäkään en ymmärrä miksi se on muka niin kauhea synti juoda energiajuoma. Toiset kittaa kahvia pannu tolkulla, niin ei mun kolme tölkkiä viikossa Voi olla sen epäterveellisempää. Lisäksi kun en juo mitään limuja enkä syö karkkia.
Jos mua väsyttää, voin aivan hyvin huitaista yhden 025 sokerittoman, eikä siinä ole mitään sen pahempaa kuin kahvikupillisessa.
Kirjattu

Tomaatti

• Jäsen
« Vastaus #12 : Heinäkuu 22, 2014, 04:01:54 ap »

Se aina vaihtelee millä milloinkin ihmiset nostaa itseään jalustalle... Energiajuomista mäkättäminen on trendi nyt. Mikä se on seuraavaksi-katso huominen jakso.
Kirjattu

Tanjaleena

• Vieras
« Vastaus #13 : Heinäkuu 22, 2014, 09:03:15 ap »

Mä juon joskus sokeritonta ja sit tota tavallista, mut ei se joka päivästä oo vaan sillon tällön..
Kirjattu

Kaisa81

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Heinäkuu 22, 2014, 09:13:23 ap »

Tällä hetkellä en juo yhtään energiajuomia, mutta onhan niitä tullut juotua vaikka kuinka paljon ja hyvältä on maistunut. Jossain vaiheessa töissä mulla oli ihan päivittäinen tapa, että hain kahvitauolla puolen litran pullon energiajuomaa. Kotona oli myös aina energiajuomaa jääkaapissa. Onhan niitä paljon pahempiakin myrkkyjä, mitä ihmiset syö ja juo, kuin energiajuomat. Meinaan kyllä juoda jatkossakin ja ihan hyvällä omallatunnolla.
Kirjattu

Linkkejä