Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417398 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Allergiat ja painonhallinta tai vhh  (Luettu 2513 kertaa)

Larla

• Intoilija
Allergiat ja painonhallinta tai vhh
« : Heinäkuu 02, 2014, 14:22:47 ip »

Onko muita, jotka olisivat allergisia kaikelle tuoreelle? Niin usein eri keskusteluissa täälläkin lukee, että syön vähän jotain ja lisäksi paljon kasviksia. Itse en voi syödä kypsentämättä mitään kasviksia tai hedelmiä enkä paprikaa kypsänäkään. Kunnon paistaminen tai viiden minuutin kunnon kiehuttaminen auttaa ja pidän keitetyistä vihanneksista,mutta ei ne ihan salaatista käy aina syötynä ja leivän päällä ovat vähän kömpelöjä. Olisko vinkkejä? Olen allerginen myös kaikille mausteille paitsi kuminalle, vaniljalla,etikalle ja suolalle. Ja ennen kuin kysytte niin, kyllä näitä on testattu testein ja minulla testit toimii eli allergiat näkyvät niissäkin eikä yrtitkään käy. Vauvanruoan lämmön testasin kämmenselkään ja siihenkin tuli kutiseva punainen alue.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2014, 14:37:05 ip kirjoittanut Larla »
Kirjattu

Larla

• Intoilija
Vs: Allergiat ja painonhallinta tai vhh
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2014, 14:29:55 ip »

Ei mulla edelleenkään painoa nosta virallisterveellinen ruokavalio,mutta eka raskaus nosti painoa ja nyt parin muunkin jälkeen olen ajatellut vähän tiukentaa linjaa. Kaipaus olisi myös jonkun raikkaan syötävän perään. Onneksi marjoja voin syödä, vaikka mansikoitten kans riippuu vähän kesästä, kuinka oireitta pystyy syömään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2014, 14:36:34 ip kirjoittanut Larla »
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2014, 21:54:35 ip »

Mites öljyt? Tuli mieleen marinoidut kasvikset, että kypsentäisi just sen verran että siedät niitä, ja marinoisi vaikka öljyssä-suolassa-etikassa (käykö balsamico? Entä sitruuna? Oliivit?) ja söisi kylmänä "salaattina". Meillä töissä on usein tällaisia "kypsiä salaatteja", nam! Sitten tulee mieleen kaikki tahnat, vaikka munakoisotahna tms, joihin voisi käyttää kypsiä kasviksia ja soseuttaisi ja söisi leivän päällä kylmänä? Kasvisten lisääminen mahdollisuuksien rajoissa on varmasti aina hyvä tavoite!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Larla

• Intoilija
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2014, 14:52:17 ip »

Kiitos Dadda ehdotuksista. Tykkään suolasta ja etikasta ja hyvät öljyt ovat kaikille hyvästä. Tahna on ajatuksena vähän ällö,mutta täytyy kokeilla.  :P
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2014, 14:56:35 ip »

Kiva jos nappas!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä