Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6929 jäsentä  •  417335 viestiä  •  19951 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi EiSi, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: siripiri ym hypo aineet  (Luettu 9601 kertaa)

Reiska

• Lentävä kynä
Vs: siripiri ym hypo aineet
« Vastaus #15 : Kesäkuu 11, 2014, 23:36:50 ip »

Diabetes-kirja sanoo, että rasvapitoiset hiilihydraatit, kuten suklaa, imeytyvät hitaammin ja eivät siksi ole hyviä ensiavuksi.

Itsellä on lisäksi se ongelma suklaan kanssa, että se ei juuri koskaan säily hädän hetkeen asti syömättä.  :P
En minäkään niitä ole todelliseen hypoon käyttänyt vaan syönyt ennakkoon ettei vs laskisi  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #16 : Kesäkuu 11, 2014, 23:37:48 ip »

Vihreä kuula on musta aika magee (pun inteded) hypoeväs -hypopäissään voi kuvitella olevansa sellainen teräsmies joka syö kryptoniitit, vaikka käsi vähän täriseekin.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 11, 2014, 23:59:07 ip »

Minä käytän usein Mehukatti Hedelmävälipaloja. Yhdessä helposti avattavassa ja helposti puristettavassa pakkauksessa on 90 gr ja noin 10 HHgr. Kulkee mulla käsveskassa (minigrip-pussissa) joskus kuukausia, mutta kertaakaan ei vielä ole mennyt rikki, vaikka joskus tekstit kuluvatkin melkein pois.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

ezmel

• Jäsen
« Vastaus #18 : Kesäkuu 12, 2014, 00:01:07 ap »

Kettukarkit myös toimivan kuuloinen! Tosin nekin saattaisi minulla "hävitä"...  :-[

Olen pitänyt siripiriä myös metallisessa vanhassa poretabletti pötkössä. Laukussa ihan kätevä, mutta lenkkievääksi turhan kookas.
Kirjattu
D1 -01

MiniMed Paradigm Veo 05/11 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2014, 00:13:48 ap »

Mulla suklaa ei nosta sokereita lainkaan, joten ei riittäis hypoevääksi. Siripirejä pidän aina mukana varalta. Yleensä mulla on n. puolikas pötkä siripirejä pienessä minigrip-pussissa, joka kuluu tosin muutamassa viikossa puhki ja sitten laitan siripirit uuteen pussiin.

Mun mielestä kannattaa miettiä, missä vika, jos hypoja on, sillä hypo johtuu aina siitä, että on liikaa insuliinia vaikuttamassa sen hetkiseen tilanteeseen nähden. Eikä ole mitään järkeä käyttää liian suurta insuliinimäärää, jos sen takia joutuu rouskuttelemaan tämän tästä siripirejä. Ainakin jos hypoja on viikoittain, kannattaisi harkita insuliinimäärän pienentämistä.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Mika Haulo

• Intoilija
    • Sokeriseuranta
« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2014, 00:36:34 ap »

Tämmöistä ainetta kauppaavat Diabetes-kaupassa. On  ilmeisesti uusi tuote. Onko kukaan kokeillut ?
En saanut selville paljonko tuubissa on ainetta mutta 100g:ssa on 55g glukoosia.
http://www.diabeteskauppa.fi/diabeteskauppa/ensiapu/glucobooster-glukoosigeeli.html

Olen maistanut tuota. Aika karsean makuista töhnää. Ei ollut kyllä yhtään meikäläisen makuun.

Yhdessä tuubissa on tuotekuvauksen mukaan 17,5 ghh.
Kirjattu
Uusin blogipostaus:
Pidennä sensorin pysyvyyttä iholiimalla - 27.12.2018

VAK

• Matkailija
« Vastaus #21 : Kesäkuu 12, 2014, 13:11:25 ip »

Tämmöistä ainetta kauppaavat Diabetes-kaupassa. On  ilmeisesti uusi tuote. Onko kukaan kokeillut ?
En saanut selville paljonko tuubissa on ainetta mutta 100g:ssa on 55g glukoosia.
http://www.diabeteskauppa.fi/diabeteskauppa/ensiapu/glucobooster-glukoosigeeli.html

Olen maistanut tuota. Aika karsean makuista töhnää. Ei ollut kyllä yhtään meikäläisen makuun.
Silloin, kun on tarkoitus nostaa verensokeriaan nopeasti, niin maku lienee melkein yhdentekevä seikka IMHO. Pääasia, että vs. nousee ja pääsee jatkamaan liikuntasuoritusta / yms. Tärkeää on, että ko. tuote on helppo kantaa mukana ja sen saa näppärästi otettua.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Kesäkuu 12, 2014, 13:42:35 ip »

Vihreä kuula on musta aika magee (pun inteded) hypoeväs...

Minun suosikkini on nykyisin vanha tuttu Mari-Anne  ;)    Ovat juuri sopivan kokoisia, yksittäispakattuja ja kestävät kohtuullisen hyvin kuljetusta housuntaskuissa. Niiden ainoa ongelma on se, että ne ovat pikkuisen liian hyvänmakuisia ;D

Aika karsean makuista töhnää.

Niin, tuossa ei todellakaan ollut kyse Mari-Annesta, vaan jälleen kerran yksi näistä mielestäni epäonnistuneista yrityksistä luoda käyttökelpoinen hypoeväs  8)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2014, 13:46:40 ip kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

Reiska

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Heinäkuu 04, 2014, 14:47:05 ip »

Tuossa hyvät ohjeet Hypon korjaamiseen:
http://diatribe.org/issues/55/thinking-like-a-pancreas
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In the diabetes field, healthcare providers and product marketers have been trying
for years to stuff a one-size-fits-all approach down our throats when it comes to treating hypoglycemia,
using 15 as the magic number. It doesn’t matter who you are, what you’re doing, or how low you are.
Fifteen grams of carbohydrate is the magical elixir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kirjattu
D1 vuodesta 1977, pumppu 80-luvulta lähtien.
A-C Spirit Combo + Aviva Combo vuodesta 2012.
Humalog vuodesta 1996, vastaava Liprolog 9/2019.
Libre/MiaoMiao/xDrip+ 8/2018. Android APS 12/2018.

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Heinäkuu 04, 2014, 14:50:27 ip »

Fifteen grams of carbohydrate is the magical elixir.

Eilinen pikku hyponi olisi tuolla viidellätoista grammalla tottavie jäänyt korjaamatta  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Heinäkuu 04, 2014, 21:27:14 ip »

Itse olen todennut että Siripirit ovat minulle parhaat hypoaineet ollessani poissa kotoa. Joka laukussa, kassissa, repussa näitä on mukana. On niitä kyllä tarvittukin paljon koska liikun paljon. Kotona en niitä käytä koskaan. On minulla matkoillani muutakin evästä. Tuoremehua, keksejä hedelmiä ja jotain ehkä muutakin mutta vakavan tilanteen tullessa usemmiten turvaudun Sipiriin.
Nyt on taas luvattu parempia ilmoja ja suunnitelmani on lähteä taas vähän pidemmälle pyörämatkalle. Katsotaan millaiset ilmat tosiian ovat. Nyt viiden päivän kuntosaliputki katkeaa varmaankin pariksi päiväksi. No aika näyttää mitä tapahtuu.
Nyt on pyöräilyä tullut 2000km mutta kesäkuuhan oli surkea. Kesän jatkoa kaikille.
Kirjattu

Tomaatti

• Jäsen
« Vastaus #26 : Heinäkuu 08, 2014, 15:36:39 ip »

Silloin, kun on tarkoitus nostaa verensokeriaan nopeasti, niin maku lienee melkein yhdentekevä seikka

Ei todellakaan. Mua alkaa hypossa ällöttää kaikki ja on aika ykköstärkeää että sen hypoevään saa alas.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Heinäkuu 08, 2014, 16:50:43 ip »

Silloin, kun on tarkoitus nostaa verensokeriaan nopeasti, niin maku lienee melkein yhdentekevä seikka

Ei todellakaan. Mua alkaa hypossa ällöttää kaikki ja on aika ykköstärkeää että sen hypoevään saa alas.

Olen harvinaisen samaa mieltä tässä asiassa. Hypoilevan diabeetikon mieliala voi muuttua täysin arvaamattomalla tavalla, ja hypoglykemiasta toipumiseen käytetyn energialähteen maku ei silloin ole lainkaan yhdentekevä asia!

On tietysti samantekevää, miltä esim. glukagoni maistuu, mutta se on sitten aivan toinen juttu.  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #28 : Heinäkuu 09, 2014, 09:18:12 ap »

Samaa mieltä edellisten kanssa. Mulla saattaa ajatus mennä niin, että "hyh, ei ole kuin pahaa hypoevästä mukana. Jos en söisikään mitään..." Toki sitä sitten jossain vaiheessa ihan mitä tahansa laittaa suuhunsa mutta pyrin pitämään mukana sellaista, mikä menee hyvin alas.

Onneksi löysin aikanaan Jenkeissä reissatessani sikäläiset glukoositabletit. Niin paljon parempia maultaan sekä pakkaukseltaan kuin siripirit. Niitä syö melkeen jo ilokseen :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

AN-NI

• Jäsen
« Vastaus #29 : Heinäkuu 13, 2014, 22:16:07 ip »

Minulle ehdotettiin, kun kävin diabetes hoitajalla parisen vuotta sitten clucoboosteria.
ei murene tai muuten mene huonoksi pysyy hyvin mukana.

ei vaan harmi enää myydä joka apteekissa saa joskus hakemalla hakea, että löytää.
siksi aina ostan isomman erän yhdellä kerralla.

Toimii monilla diabetikoilla, esim sellaisilla joilla yleensä siripiri ei auta tai jos nousee sokeri liian korkeaksi yleensä matalan jälkeen.

Kannattaa kokeilla!

Kirjattu

Linkkejä