Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417371 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia aamupalasta  (Luettu 7188 kertaa)

Kikka67

• Intoilija
Vs: Ajatuksia aamupalasta
« Vastaus #15 : Kesäkuu 13, 2014, 21:59:22 ip »

Olen Di- kakkonen , 05.00 juon pelkän kahvin ,08.00 töissä kahvi +rahka tai hedelmä , 10.00 lounas , 13.00 hedelmä , kotona 16.00 rahka , 19.00 salaatti, broileri tai kalaa  ,kahvia . Nytten kun alkoi 3 viikon loma nii vaihdellen ...tosin 4 tunnin välein .
Kirjattu
Metforem 500mg illalla 2 tablettia ,Januvia 100mg 1 tabletti päivällä.

santsu.

• Veteraani
« Vastaus #16 : Kesäkuu 13, 2014, 22:24:10 ip »

Keiju: näin on, mutta en halua luopua juustosta, jotain luksusta täytyy olla   ;)
Kirjattu
*Saat sen mistä luovut*

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Kesäkuu 14, 2014, 00:19:11 ap »

Paljon on myös eroa sillä, mihin aikaan aamupalan syö. Itselleni mukavia aamiaisaika klo 10-11  8) tänään tosin söin jo klo 6 ja seuraavan kerran klo 17 lounasta. Kaikista huonoiten minulle sopii se, että on alvariinsa syömässä  ;D koska se sekoittaa eniten sokereita ja matalien riski kasvaa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Suklaanappi

• Matkailija
« Vastaus #18 : Kesäkuu 15, 2014, 07:20:46 ap »

Näin kesällä aamiaiseni näyttää usein koostuvan tomaateista, mansikoista ja mustasta kahvista  :D
Muina vuodenaikoina on jo pidemmän aikaa mennyt runsaan kahvin lisäksi viiliä tai piimää ja joku vihannes tai hedelmä.

Aamiaisen syön arkisin vasta työpaikalla; kuulun niihin, jotka eivät ihan heti herättyään halua syödä mitään. Itselläni on selvä aamunkoittoilmiö, ja uskon ruokahaluttomuuden liittyvän siihen, koska olo (ja sokerit) aamuisin on sama riippumatta edellisen illan syömisistä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2014, 07:22:45 ap kirjoittanut Suklaanappi »
Kirjattu
D2

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Kesäkuu 15, 2014, 09:15:42 ap »

Minun on pakko syödä aamulla jotakin tai tulee "huono olo" ihan riippumatta siitä mitä sokerit ovat. Tänä aamuna sokerit heti noustessa 4,2, joten ensimmäiseksi naamariin maustamatonta jugurttia ja tuoreita mansikoita. Hetken päästä iso mukillinen maitokahvia höystettynä Heinolan tuliaisilla= rapealla kotileipomon ruisleipäviipaleella, Hilma-juustolla ja luomutomaateilla.

Hyväksyn sen, että aamupalan jälkeen sokerit käyvät hetken lähellä kymppiä, mutta palaavat noin viiteen ennen lounasta.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #20 : Kesäkuu 15, 2014, 10:22:39 ap »

Syön kahvin (ei maitovaraa, ei makeutusta) kanssa aamuisin leipäjuustoa. Eipä taida olla kovin hyvä ratkaisu, kun muut eivät sitä käytä. Tänään on pää ja kurkku kipeä, aamu Vs 8.9 ja  loppukuusta ei olisi aikaa potea mitään.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Kesäkuu 15, 2014, 11:52:20 ap »

Mun on myös syötävä jotakin pientä aamulla vaikka ei maistuisikaan. Etenkin jos on lähdettävä töihin ja herätys on ennen viittä, niin syöminen on väkinäistä. Vapaa-aamuina hitaasti nautittu aamupala onkin sitten luksusta!  :)

Se pieni ruisleipäpala vihanneksineen ja sokerien mukaan myös jukurtti, on toiminut hyvin.  ;) Ja ilman kahvia aamu ei lähde käyntiin! Päiväkahvista olisi vielä helppo luopua mutta aamukahvista ei.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Kesäkuu 15, 2014, 14:59:33 ip »

Keiju: näin on, mutta en halua luopua juustosta, jotain luksusta täytyy olla   ;)
En tarkoittanutkaan luopumista. Itse söisin tumman leivän juustolla jos fosforit ovat kohdallaan eikä liian korkeat. :)
Kirjattu

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Kesäkuu 15, 2014, 19:19:03 ip »

Jo 30 ja risat vuotta sitten eräs laboratoriohoitaja sanoi että pelkkä veden juominenkin nostaa sokereita. Vesi kuulemma irroittaa suolistosta vielä energiaa. Koskaan en ole labraan mennyt paastona. Käytäntö pitää vain olla sama aina. Elimistöni kyllä herää hieman hitaasti ja aamulla saattaa olla pyrähdys korkeammalle mutta suurempi insuliiniannos tuo sen taas myös nopeasti liian alas.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #24 : Kesäkuu 15, 2014, 21:32:20 ip »

Hypoilla tietysti otan leipää myös. .

Tuleeko hypot salaa vai onko silloin pistetty liikaa inskaa illalla. Hypot tappaa, ei lievät korkeat.

Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Kesäkuu 15, 2014, 21:37:17 ip »

Hypot tappaa, ei lievät korkeat.

Hypot harvoin tappaa, mutta jos tappaisi, niin tappaisi nopeasti!

Korkeat taas tappavat hitaasti ja varmasti ja aiheuttavat siinä sivussa monenlaista rampauttavaa lisäsairautta.  :-\
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #26 : Kesäkuu 30, 2014, 13:14:45 ip »

Mulle on alkanut maistumaan turkkilainen jugurtti aamuisin ja myös illalla. Rahkan makuun kyllästyneenä vaihdoin tuotetta ja hyvin toimii. Siihen jos laittaa vielä illalla valmiiksi tehtyä kerma vaahtoa. On muuten hyvää  ;D
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Kesäkuu 30, 2014, 13:32:36 ip »

Tämä aamu oli oikeastaan poikkeus, kun aamupalaksi ei tullut nautittua muuta kuin virvoittava tölkillinen kylmää coca cola zeroa.....yleensä nykyään vaikkapa mehua, mandariini ja palanen leipää.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #28 : Heinäkuu 01, 2014, 19:54:49 ip »

Paljon on myös eroa sillä, mihin aikaan aamupalan syö. Itselleni mukavia aamiaisaika klo 10-11  8) tänään tosin söin jo klo 6 ja seuraavan kerran klo 17 lounasta. Kaikista huonoiten minulle sopii se, että on alvariinsa syömässä  ;D koska se sekoittaa eniten sokereita ja matalien riski kasvaa.

Jee, mä olen kokeillut saman sorttista rytmiikkaa ja vähän suhtautunut epävarmasti sen kanssa pelailemiseen. Mutta säkin toimit niin, enpä olekaan yksin! Ainut vain mulla, että yötä vasten tankkaan varmuuden vuoksi, kuten tänään kun kävin salilla. Tuntuu, että sokerit voi laskea hallitsemattomasti ja varasokruja ei ehkä maksassa hirveesti ole.  Voisi kuitenkin olla niin, että kun iltasella ottaisi iltapalan suhteen  rauhallisesti ja pitäisi senkin samassa linjassa mitä päivä on, yönkin arvot lakkaisivat laskemasta. Mulla kun on taipumusta yöhypoihin, oli päivä millainen tahansa.

Mut aamupala, mulla on ollut aikoja etten ole syönyt sitä lainkaan vaan pitänyt itseäni jotenkinn pinteessä vain esim. korkean aamusokerin takia. Ja kärsinyt. Ja kärsinyt. Nyt kun syön aamulla reippaasti, mutta jätän hiilarit pois (riippuen tietty  paastoarvosta), sokerit eivät päivän mittaan sen enempää nouse kuin laskekaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2014, 20:02:09 ip kirjoittanut Bebe »
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Linkkejä