Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sodastream-kokemuksia?  (Luettu 9181 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Sodastream-kokemuksia?
« : Kesäkuu 06, 2014, 10:29:21 ap »

Kannattaako hankkia?

Ajatuksissa siis hommata sodastream kun kaliumrajoitus estää vissyjen ym. juomisen enkä viitsisi pullotolkulla kantaa vettä kaupasta. Johtovesi ei mene sellaisenaan alas enkä tykkää mehuista tai maustetuista lähdevesistä. Soodavesi maistuisi.

Tuleeko laite kovin kalliiksi kaasupatruunoineen kaikkineen ja kannattaako konetta ylipäätään hankkia? Tarkoituksena on siis pelkän veden hiilihapotus, ei limuja tms.

Kaikki vinkit ja kokemukset luetaan suurella mielenkiinnolla! Kiitos!  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

muten vain

• Matkailija
Vs: Sodastream-kokemuksia?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2014, 10:55:03 ap »

meillä ollu pari vuotta.   mielestäni hyvä hankinta ja edulliset käyttökustannukset.

patruunan vaihto  jotain 11€ , eikä tarvitse kantaa kaupasta vettä jos kotona käyttökelpoista vettä esim lähteestä tai hanasta.

kannattaa katsella tarjouksista konetta, honkong, tokmanni tyyppisistä liikkeistä, miksei muistakin. :)    :)
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 06, 2014, 17:06:15 ip »

Myös minä voin suositella! Meillä juodaan paljon raikasta happivettä. Ei mitään makujuttuja, koska ne ovat niin pahoja. Sitruunaa joskus laitan ihan vaihtelun vuoksi.
Kirjattu

sansu

• Intoilija
« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2014, 18:39:38 ip »

Mä suosittelen kanssa!

Ja niitähän on eri merkkisiä ja hintasia koneita, kaikissa kuitenkin sama toimintaperiaate, joten en tiedä, antaako kalliimpi kone parempaa kuplavettä. Ite vähän epäilen, kun käytetty kaasu on kuitenkin samaa.
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Kesäkuu 06, 2014, 19:56:54 ip »

Mä juon litratolkulla kivennäisvesiä, ilman niitä makuja kylläkin, eli pelkkää vichyä. Lainasin nyt systeriltä masiinan, mutta en tiedä, onko tekijässä vika vako laitteessa, kun en kunnolla saa siihen happoa. Uuden patruunankin ostin viikolla, että jos siinä vika. Ehkä mä tahdon yhtä paljon poreita kuin kaupankin on ja tähän ei tuu. No, joka tapauksessa olen päättänyt investoida laitteeseen, en kuitenkaan kalliimaan vaan ihan semmoseen 35-40 euron laitteeseen.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #5 : Kesäkuu 06, 2014, 20:06:39 ip »

Meille ostettiin soda stream viikko sitten, koska minä olen niin kuplavesi-addikti. Ehdottomasti meillä toimiva ja hyvä hankinta!  Mukaan tuli makujuttujakin, mutta sellaiset eivät taida meillä tehdä kauppaansa.

Jos ei käytä kuin kuplaveden tekoon,  ostopakkauksen jälkeen ei tarvi tehdä mitään. Vesipullo, johon kuplis tehdään, voi olla käytössä vuoden verran (parasta ennen-päivä) ja kaasupatruuna kestää 60 litraa valmista juomaa. 

Itse, jos tekisin muutakin kuin kuplavettä. ostaisin makujuomia varten irtokaupassa olevia pulloja. Neljän kappaleen pakkaus oli ainakin meidän cittarissa himpun vaille 20 e.

Kannattaa unohtaa turha varovaisuus, kun on kiinnittänyt vesipullon koneeseen. Ei mitään näpäytyksiä vaan reippaat painallukset (2 sek tms.) ja saa kunnollista elämää veteen. Ei se kone pure!!
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Kesäkuu 06, 2014, 20:54:58 ip »

Kuulostaapa hyvältä! Kiitos kommenteista, Toukkis on myyty tälle laitteelle!  ;) :) :)
Kirjattu

sansu

• Intoilija
« Vastaus #7 : Kesäkuu 06, 2014, 22:19:09 ip »

Niin, sitä paineistetaan niin kauan, että ylipaineventtiili pärisee. Ei siihen silti niin paljon kaasua tule, kun kaupan vissyyn, mutta on hinta ja vaivakin eri :)
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 06, 2014, 22:57:29 ip »

Niin, sitä paineistetaan niin kauan, että ylipaineventtiili pärisee. Ei siihen silti niin paljon kaasua tule, kun kaupan vissyyn, mutta on hinta ja vaivakin eri :)

Joo ja tarkoitus on juoda se heti eikä säilytellä pitkiä aikoja.

Meillä laite oli kovassa käytössä kunnes uusittiin jääkaappi. Nyt meillä on jääkaappi jonka ovesta tulee kuplavettä  tai kylmää vettä  :D
Koko perhe juo nyt litroittain vettä!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 07, 2014, 08:42:03 ap »

Tänään sain onnistumaan ja makukin oli liki kaupan, ei nyt ihan, mutta sinnepäin. Kunhan jaksan, käyn etsimässä oman laitteen.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Kesäkuu 07, 2014, 10:13:32 ap »

Ei tarvii ollakaan kuplia niin paljon kuin kaupan vedessä.  ;D

Mua on vaan niin alkanut nyppimään tuo vesipullojen raahaus kaupasta kun yritän kuitenkin juoda 2-3 litraa päivässä. Helteillähän juominen onnistuu kyllä, mutta normipäivinä se on pakkopullaa.

(Lääkäri epäili että yhtenä syynä mun kalium-arvojen nousuun olisi liian vähäinen juominen, siksi tämä on nyt niin kuuma aihe  ;D )...

Johtovesi meillä on onneksi hyvää mutta kun siitä puuttuu ne kuplat!  ::)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 07, 2014, 16:43:26 ip »

Kävin tänään paikallisessa kodinkoneliikkeessä, 85 eurolla saisi sieltä kunnon laitteen. Sanoin harkitsevani viikonlopun tai laittavani isän asialle :P Velipoika saa kans sieltä alennusta reippaasti, ehkä laitan sen sinne, mua ei tunneta siinä putiikissa. Hyvä laite se olisi ja paikallista pitäisi tukea, mutku ei henno.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Kesäkuu 07, 2014, 18:24:02 ip »

Me satsattiin tuon mieheni kanssa yhteistuumin kunnon laitteeseen, maksoi 89 euroa ja takuu 2 vuotta. Mukana 2 litran vesipulloa ja 1 puolen litran pullo jonka voin ottaa vaikka lenkille mukaan.

Hyvältä vaikuttaa.  :)
Kirjattu

muten vain

• Matkailija
« Vastaus #13 : Kesäkuu 07, 2014, 19:54:14 ip »

tänään kävelin tokmannin  läpi, myynnissä oli,  hinta  hiukka vajaa 60€ takuu kaks vuotta.

kyseessä halpaketju, ei tavaratalo. :)   :)  eilinen pullo puolillaan, sihahti kun avasin.
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #14 : Kesäkuu 11, 2014, 15:10:35 ip »

Toukkis, 59€ expertillä (erätukun vieressä)on sodastrem tarjouksessa. Miä en ostannut, ostin uuden imaisukoneen.
Kirjattu

Linkkejä