Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417399 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: painonhallinnan sietämätön keveys  (Luettu 3164 kertaa)

Broomhilda

• Vieras
painonhallinnan sietämätön keveys
« : Toukokuu 23, 2014, 21:57:18 ip »

Miten pystytte pitämään painonne normaalina, ettei se pääse karppi ruokavaliolla putoamaan liian alas? Itsellä epäilyssä Mody diadetes ja ensihoitona oli ruokavalio ja liikunta. 1 & 2 diabetes on kuulemma pois suljettu. Toivoisinkin, että pystyisin ruokavaliolla hoitamaan sairauden, mutta ongelmanani on painon lasku. Eli bmi oli 19,5 nyt kahden viikon jälkeen 18,6. Olen huomannut, että suuret ateria koot, oli sisältö mitä vaan nostaa verensokeriani, joten syön normaalikokoisia annoksia. En haluaisi millään laihtua, sillä ikää alkaa olemaan sen verran, että se ei enää ole kaunista, testasin erotessani  ;) Mieleläni pysyisin tuossa 19,5:ssä. Mikä voisi olla hyvä ruoka-aine, millä lihoittaisi itseään ja mikä auttaisi painonhallinnassani ja ehkä hieman tulisi lisää painoa?

Kirjattu

lomalle

• Vieras
Vs: painonhallinnan sietämätön keveys
« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2014, 22:20:45 ip »

Onko sulla sokerimittari
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2014, 22:47:06 ip »

http://www.diabetes.fi/diabetesliitto/lehdet/diabetes-lehden_juttuarkisto/yleista_diabeteksesta/mody_on_omanlaisensa_diabetes.601.news
Lainaus
MODY-diabeetikot ovat yleensä hoikkia, sillä heidän munuaiskynnyksensä on alentunut, ja sokeria erittyy virtsaan matalammilla verensokeriarvoilla kuin muilla diabeetikoilla.

- MODY-diabeetikkojen pitäisikin syödä hitaasti imeytyviä hiilihydraatteja pieniä annoksia tasaiseen tahtiin. Alipainoiset voisivat jopa hieman lisätä pehmeän rasvan osuutta kaloritarpeen tyydyttämiseksi.

Sokerin erittyminen virtsaan laihduttaa?  :-\
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2014, 22:53:08 ip »

Modystä en mitään tiedä, mutta etkö voisi saada pikainsuliinireseptiä, että voisit syödä enemmän hiilareita?
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Broomhilda

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 24, 2014, 07:39:09 ap »

Juu, mulla on sokerimittari. sokerit on nyt laskenut mukavasti, kun aloitin ruokavalion. hiilihydraatteja syön jonkun verran, koska muuten makaisin vaan sohvalla ja energia ei riittäisi mihinkään. Mutta myös liikun. Tuo pehmeä rasva voisi olla ratkaisu. Täytyy testata. Kiitos teille kovin!
Kirjattu

sarajevo95

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Toukokuu 26, 2014, 11:04:28 ap »

No eipä ole karppi ruoka valio, jos meinaa pehmeitä rasvoja syödä.
Voista saat kaloreita ja sekaan lisää hyviä hiilareita. En ole itse siinä vaiheessa vielä, että painon lasku pysähtyisi. Olen 22 kiloo tiputtanut ja lisää saa tippua. SItten keskityn kunto liikuntaan ja painon pitämiseen tasaisena. Toivon niin... 8)
Kirjattu
"Minä elän ja voin hyvin"
VHH:n ansiosta lääkkeetön D2

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Toukokuu 26, 2014, 11:44:09 ap »

No eipä ole karppi ruoka valio, jos meinaa pehmeitä rasvoja syödä.
Voista saat kaloreita ja sekaan lisää hyviä hiilareita...

Minä taas suosittelen pehmeiksi rasvoiksi kasviöljyjä. Esim tuoreet kasvikset on lupa "kuorruttaa" vaikka neitsytoliiviöljyllä.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

080750

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Toukokuu 26, 2014, 15:50:54 ip »

Entisen esimieheni ohjeet miehelleen: mitä sinä noilla sokeriruuilla teet. Eli tietenkin makeat ruuat pois ja ja vaaleat leivät ja pullat. Ja tosiaan öljyt ei voi. Jokainen tarvitsee rasvaa tiettyjen vitamiinien imeytymiseen mutta se laatu.
Kirjattu

catharsis

• Vieras
« Vastaus #8 : Toukokuu 26, 2014, 22:31:21 ip »

Jos eläinrasvat olisivat ihmiselle vaarallisia, ihmistä ei olisi. Milloin se evoluutiovaihe olikaan, kun lajina laidunsimme rypsiä?
Kirjattu

Broomhilda

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 28, 2014, 21:38:04 ip »

Sain lääkäriltä Trajenta nimiset tabletit. Niitä olen nyt muutaman päivän syönyt. Painon putoaminen on nyt  loppunut. Lisäsin hieman hiilihydraatteja, oliiviöljyä ja hieman kasvatin ruoka-annoksia. toivotaan, että painon putoaminen jäisi nyt tähän. Onko teillä muuten kokemusta noista lääkkeistä? Kuinka pian ne alkavat vaikuttamaan? sokerit ovat hieman koholla hiilareiden lisäämisen vuoksi.
Kirjattu

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Toukokuu 28, 2014, 21:51:57 ip »

Jos minä en saa käytää eläinrasvaa ravinnokseni ainut tapani laihtua in läskin leikkaaminen irti
 8) ??? :P :P
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Linkkejä